köntös – 399
kontös
kontöseire – 1

husar Aga, a ki a kontöseire visel gondot. és fejér ruhákra (TL 265)

köntos
köntosben – 1

le vetvén drága ruháját. közönséges köntosben öltözék. és minden akadály nélkül (KKU 332)

köntös
köntös – 25

eleiben mene parancsolattyára. az a köntös, éppen rajta talála lenni. mihent (TL 174)

és a varrás nélkül valo köntös; el marada. a ki is (TL 174)

a fejek visel gondot, mind köntös, mind étel dolgába. tiszteségesen vannak (TL 264)

szép nemesi termetü lévén, aza köntös még inkáb ki mutatta termetét (MN 24)

hogy a férfiu nev és köntös alat, ollyan aszonyt látz, a (MN 32)

elékel venni. tsak éppen a köntös dolgában lehettünk szükségben, de látván (MN 226)

szorgalmatosok, se a pénz, se aköntös iránt. hogy nagy szabadságal vihesék (KJÉ 660)

ötet követni. akin semmi egyéb köntös nem volt., hanem tsak. egy (KJÉ 750)

a hol. a kényes eledel. köntös, fekvés, és más sok illyen (IK/A 204)

mondgya atridentinumi Concilium. noha a köntös ne tsinállya is a barátot (IK/A 210)

az gyenge eledel., az czifra köntös, az puha ágy, és más (IK/B 551)

mely elö, és válra valo, köntös, a szoros gyolcs ruha, a (C/A 104)

fejére keresztsége után. a fejér köntös helyet vagyon (C/A 519)

vagyon alengyel. és a magyar köntös közöt, de az országbol ne (C/A 647)

is, arégenten olyan köntös volt. amelyet tsak akor vették (C/A 648)

melly elö. és válra valo. köntös, a szoros gyolcs ruha a (C/B 993)

a gyermek fejére. a fejér köntös helyet vagyon (C/B 1293)

a lengyel. és a magyar köntös közöt.? de az országbol ne (C/B 1388)

Congregatio is, a régenten ollyan köntös volt, a melyet tsak akor (C/B 1388)

melyet el zárjátok. a szegényeké. aköntös melyet a ládában tartotok; a (IJE 132)

felelé angyélika. mert ha tsak köntös kell, tsináltathatok ö kegyelmének az (IJE 144)

de ugyan is, mint hogy aköntös atest el fedésire valo, és (ISZ 200)

ládájokban, nem is kénszeritettek uj köntös után várakozni, vagy nagy hirtelenségel (ISZ 200)

Casula szent agoston idejében közönséges köntös volt, {…} a dalmatica már valerianus (KSZ 410)

valo az a Csufos formáju köntös.? aza külömbözés az ételben, le (KSZ 442)

köntösbe – 4

szent pál Alyrében volna, férfiu köntösbe öltözék. és utánna mene. sok (SUT 629)

ki magais ót volt. kotsis köntösbe. és szekereket futtatot (SUT 754)

oda menének nagy siettségel. szakadozot köntösbe. kérvén, és kénszeritvén, hogy ne (SUT 782)

mivel Manahem egy nap királyi köntösbe menvén a Templomba, Eléázár és (SUT 787)

köntösben – 45

tized, külömb külömb féle szinü köntösben. az elsö tized. köntöse sárga (TL 31)

spanyolnék. szintén ugy bujálkodnak a köntösben. valamint a görögnék. és abban (TL 99)

váltohoz. hogy a ki franciskánus köntösben hall meg, annak nem lehet (TL 115)

ugyan az a gyeneralis. közönséges köntösben öltözvén. a major házában viszá (TL 119)

midön valami uton járot jó köntösben látnak, szépen el kérik tölle (TL 132)

léány baráttyával. esze beszél, férfiu köntösben öltöznek, és a leány annyi (TL 139)

hivattya pilátust. pilátus, ismét azon köntösben megyen a császár eleiben. a (TL 174)

valoság, el kel hagyni a köntösben valo bujálkodást, az illetlenséget, a (É 23)

tellyeségel nem szükséges. példának okáért, aköntösben (É 89)

ollyanok a kik abujaságot szeretik, aköntösben. az ételben, és aházi öltözetekben (É 290)

itéleteket el kerülhesse. azért férfiu köntösben akarja hogy öltözék. és férfiu (MN 22)

el menni, még pedig férfiu köntösben. mitsoda ate szándékod, gondolodé azt (MN 23)

oly üsmerettséget tehetek abban a köntösben. a mely veszedelmes volna a (MN 23)

leány vagyok, mentöl hamaréb hasonlo köntösben kel öltöznöm a magadéhoz, a (MN 24)

hogy gondolkodnék magárol. Végtire férfiu köntösben öltöztetvén (MN 77)

szemeit rolla. és a fekete köntösben is olyan szépnek tettzék neki (MN 167)

mester ember látván. hogy Czifra köntösben volna., szemérmetességből. tsak egy nehány (MN 175)

és mint hogy ugyan azon köntösben. is volt azon a napon (MN 176)

pediglen két angyalt láta. fejér köntösben. a kik ugyan azon akövön (KJÉ 763)

tudo doktoroktol. a kik hoszu köntösben járnak. szeretik a köszöntést a (VKT 851)

eleiben menni rongyos és szakadozot köntösben, de söt még leg tiszteségeseben (IK/A 132)

légyen ez a köteleség. olyan köntösben (IK/A 210)

a midön fiokot egy házi köntösben nem jártattyák. az anyaszent egyház (IK/A 211)

visellyed magad elött. akár mely köntösben légy (IK/A 212)

ugy mint a tekéntetben. ajárásban. aköntösben, a beszédben, ezeknek rendeletlenségek. jelei (IK/A 229)

A modos maga viselés a köntösben is áll. a melyben két (IK/A 231)

legyen. se hogy válogato legyen aköntösben. de mindenek felet az olyan (IK/A 231)

szenttségröl érteni, a mely a köntösben, és a külsö tselekedetekben tettzik (IK/A 316)

lakadalomnak napján. kerüld el a köntösben., és a ételekben valo bujálkodást (IK/A 347)

mégy az emberek eleiben rongyos köntösben. hanem tiszteséges köntöst vész magadra (IK/B 485)

kel érteni, mely csak az köntösben, és az külsö cselekedetekben állyon (IK/B 644)

rendeletlenségben esik. és az szerzetes köntösben. világi életet fog élni (IK/B 645)

menni apüspök eleiben mégyen hoszu köntösben., akarján tartván a superpeliciumot, és (C/A 625)

missionariusok tsak nem egészen világi köntösben járnak, hanem azt láttyuk szent (C/A 626)

ki a maga rendéhez illendö köntösben., a mint ezt már meg (C/A 871)

a püspök eleiben mégyen, papi köntösben. a karján tartván a superpeliciumot (C/B 1370)

missionáriusok, tsak nem mind világi köntösben járnak, hanem azt láttyuk szent (C/B 1371)

keleti országokban semmi változás nintsen aköntösben. de ugyan is, mint hogy (ISZ 200)

sok féle változtatás, meg lehet aköntösben, az alkalmatoságra. vigyázni. ahideg, vagy (ISZ 200)

mindenkor maga elöt látvan, fényes köntösben volt atöb papokal együt, mivel (KSZ 410)

esztendötöl fogvást valamely változás lett aköntösben,, a föld, és a sokszori (KSZ 444)

oda küldé egy vitezit szolga köntösben, aki meg vivé néki, hogy (SUT 573)

nem lehete vegben vinni. ételben., köntösben bujálkodo, el fogyaztotta volt a (SUT 601)

napon mind esze gyülnek, fejér köntösben. hogy imádkozanak, és egyenek örömel (SUT 640)

az égést, és ót musikás köntösben., a maga tsinált verseit kezdé (SUT 753)

köntösböl – 3

ejtették, és meg sebesitették, a köntösböl valo meg fosztás, jelenti, az (É 739)

mindeniböl ki fosztaték. mint valamely köntösböl. nagy bátorságal mene mezitelen. a (KKU 276)

a gyász, az illyen rongyos köntösböl állot, {…} nem tsak a (KSZ 361)

köntöse – 24

kocsi. melyben vala a mahomet köntöse, és fegyvere. ezután mene a (TL 31)

szinü köntösben. az elsö tized. köntöse sárga. a 2diknak. veres, a (TL 31)

deákunk azon igyekezik hogy czifra köntöse. és paripája légyen. égy nehány (TL 107)

ortzája, ahonál fejérebbé az ö köntöse. az ö Isteni ditsösége meg (É 847)

ezek a beszédi. az ö köntöse. és minden valamit kerm látot (MN 43)

A hartz, és athibolt drága köntöse. a melyen igen kapának. el (MN 83)

keresztet viselni, hogy a lelki köntöse szebb és fényeseb legyen. jól (KKU 407)

külsö setéttségben vetének, hogy menyegzöi köntöse nem vala, az Evangyélium azt (KKU 407)

szenvedcz, annal tisztáb lészen lelkednek köntöse (KKU 407)

felelé, hogy a kinek két. köntöse vagyon. és a kinek vagyon (KJÉ 619)

a sereg közot hátul a köntöse széllyit meg illeté. mivel nagy (KJÉ 638)

volt, hogy ha tsak. a köntöse szélyit meg éri is, meg (KJÉ 638)

engedné meg nekik, hogy tsak aköntöse széllyit meg érhessék, és mind (KJÉ 665)

szok által, hogy akinek két köntöse vagyon (VKT 885)

szerzetes, a kinek tsak a köntöse szerzetes, aki különösön valo tekélleteséget (IK/A 315)

teste hozája ért. a kristusnak köntöse meg gyogyitotta a vér folyásban (C/A 379)

okbol hogy az ö szerzetének köntöse régenten hasonlo volt avilagiakéhoz. az (C/A 648)

mint anap. és az ö köntöse fejérré mint ahó. ez csak (C/B 1042)

teste hozája ért., a kristusnak köntöse. meg gyogyitta egy aszszonyt avér (C/B 1189)

ókbol. hogy az ö szerzetének köntöse regenten hasonlo volt a világiakéhoz (C/B 1388)

az esau köntöse, melyet jákob magára vevé, drága (ISZ 176)

köntösöket viseltek, illyen volt ajosef köntöse, és illyen köntösöket viseltek Dávid (ISZ 201)

és a kinek tsak a köntöse ért is a sertéshez, azt (ISZ 205)

magához hivatá., tudakozodék tölle. mind köntöse felöl. mind hivatalyárol., mind pedig (SUT 766)

köntösében – 4

hogy a keresztyéni szemérmeteségre vigyazon köntösében, egy keresztyének, akár mely fö (É 289)

jelent Jákob ki az Ésau köntösében öltözék. és a gödölye börével (É 302)

közönségesen szolván. hogy a szerzetesek köntösében. semi titkos dolgok nintsenek, de (C/A 648)

közönségesen szolván., hogy a szerzetesek köntösében. semmi titkos dolgok nintsenek, de (C/B 1388)

köntöséböl – 1

a hoszu, sok szinböl szöt köntöséböl, és ereszték ötet egy ó (É 294)

köntöséhez – 2

és az asztala is hasonlit aköntöséhez, holot egy kis száraz halbol (TL 99)

akik azon igyekeztek, hogy tsak aköntöséhez érhessenek. eki tettzik, amidön. avér (KSZ 294)

köntösei – 2

kinek, biborbol. és bársonybol. tsinált köntösei valának, és aki magát minden (KJÉ 702)

mellyek valának, a fö pap köntösei (C/B 993)

köntöseire – 1

anap fel jötekor. az ö köntöseire sütvén, oly fényeségel tsillámlottanak, hogy (SUT 616)

köntösel – 1

kel magára sokat rakni, egy köntösel bé érje, a mind napalra (KSZ 436)

köntösének – 4

A kristus miért akará hogy aköntösének also részit illesse meg ez (É 827)

rend magát a másikátol. a köntösének szinével. vagy formájával (C/A 647)

rend magát. a másikátol. a köntösének. szinével, vagy formájával (C/B 1388)

meg érhese az also részit köntösének (SUT 522)

köntöséröl – 2

hogy az ember meg üsmérszik aköntöséröl, nevetéséröl, és járásárol (KSZ 412)

a kit mind nyelvéröl, mind köntöséröl Mácédoniainak tartá lenni, az az (SUT 651)

köntösét – 26

szárnyakal repül ki. az elöbbeni köntösét. a házban hagyván, a házal (TL 105)

vö legény meg csokollya. a köntösét. és ki mégyen, másnap {más-nap (TL 123)

a kristus varrás nélkül valo köntösét. a vitézektöl el vette volt (TL 174)

hogy tegye le. a {…} ferencz köntösét, de nem akarta., a minap (TL 249)

vagy is egy új embernek köntösét. ki Isten szerént teremtetett igaságban (É 307)

hitetvén magával., hogy hatsak, a köntösét illetheti is meg, hogy meg (É 827)

is amaga rend szerént valo köntösét fel vévén, beátrixal együt. ujontában (MN 43)

leányom, az iffiu grof a köntösét tsokolgatta, saida mind ezeket nagy (MN 95)

inkáb felidának szépségit. iffiuságát. és köntösét kezdék tsudálni. timant mene fel (MN 238)

mely meg rutittya, a léleknek köntösét, ezek az elmélkedések. nagy sohajtásokra (KKU 404)

hogy meg érhesse az ö köntösét, mivel olyan erö származot belölle (KJÉ 643)

mosta volna az apostolok lábait., aköntösét fel vévé, és asztalhoz üle (KJÉ 739)

a kinek nintsen., adgya el köntösét. és vegyen egy kardot. mint (KJÉ 741)

sereg. le vevék rolla amaga köntösét. és veres bársony palástot adának (KJÉ 756)

ezt halván. mindgyárt magára vevé köntösét. és a vizben ugrék. hogy (KJÉ 768)

a kristus eföldön volt. nem köntösét. hanem magát imádták (C/A 538)

a kristus eföldön volt nem aköntösét hanem magát imádták (C/B 1308)

tsinálván, posztot csinál, vásznat szö, köntösét maga meg tsinállya (IJE 42)

mi leg szebb, még avölegényi köntösét is el nyerék tölle, ugy (IJE 46)

valamely rosz hirt halván, a köntösét el szaggatta, vagy ha valamely (ISZ 224)

ki ki pediglen aleg szebbik köntösét vette fel, és ki ki (ISZ 234)

szerént valo köntöst, és afilosophusok köntösét viselték, valamint tertullianus, és szent (KSZ 330)

eszerent irja le az apátzák köntösét, az ö idejében, egy kék (KSZ 439)

azért. hogy az urának holmi köntösét lopta volna el, de ö (SUT 539)

kájus magához hivatá Agrippát, a köntösét meg változtatá néki, és diadémát (SUT 544)

káromló beszédekel, reájok ráza a köntösét. mondván. Ati fejetekre esék a (SUT 669)

köntösétöl – 2

az oltár jelent. meg fosztatot köntösétöl szenvedésekor. ugyan ezért is foszttyák (C/A 444)

az oltár jelent, meg fosztatot köntösétöl szenvedésekor ugyan ezért is foszttyák (C/B 1238)

köntösével – 2

ha csak a más ember köntösével nem fedeznék magokot., azert a (TL 132)

és fel lévén ékesitve halálomnak köntösével. azörök életel valo meg koronázásra (KKU 257)

köntöshöz – 1

szemérmeteséghez. és az egy házi köntöshöz. mert a mint Istenesen mondgya (IK/A 210)

köntösi – 4

hamis profétáktol, akik a juhok köntösi alat, nem egyebek. hanem ragadozo (KJÉ 647)

Melyek valának a fö pap köntösi (C/A 104)

{…} Melyek valának köntösi atöb papoknak (C/A 104)

{…} melyek valának köntösi a töb papoknak (C/B 993)

köntösiben – 3

kel lenni., beszédiben, tekéntetiben, járásaban. köntösiben. és tselekedetiben. az alázatoság szükséges (É 790)

tékozló vagy a magad gyönyörüségiben köntösiben. és más egyében, a szegények (IK/A 269)

meg keresgélték, hogy ha a köntösiben nem dugot volté el egy (SUT 862)

köntösidért – 1

kezü vagy az magad gyönyörködésiért. köntösidért. kemény és fösvény az szegényekhez (IK/B 604)

köntösihez – 2

én vásároltattam, a mi a köntösihez, és az ház beli eszközökhöz (TL 213)

aki oly nagy hitel a köntösihez nyult volna. az aszony látván (KJÉ 638)

köntösinek – 1

a harmadik égnél. mert a köntösinek az ujában. egy gombostö találkozék (TL 283)

köntösinél – 1

azt láttyuk. hogy halálákor a köntösinél egyéb joszága nem volt, azt (KSZ 294)

köntösinkért – 1

ékesen valo szollásunkért. gazdagsaginkért, tzifra köntösinkért. házainkért, meg külömböztessük magunkot., kivánság (É 776)

köntösinket – 1

ollyan mint mikor le vettyük köntösinket,, de le vetkezni magunkból, a (É 241)

köntösit – 11

melyben vala a vezér. a köntösit le tevé. és csak a (TL 170)

nagy tiszteletel. meg követvén. a köntösit, oláh köntöst vett magára. és (TL 249)

volna, hogy az ur, a köntösit magára véve, mert mezitelen vala (É 519)

érte volna meg az ö köntösit, péter, és atöbb tanitványi felelék (KJÉ 638)

nézve fel kele asztaltol., a köntösit le tévé. egy kendöt maga (KJÉ 738)

fö pap ezeket halván. a köntösit el szagatá mondván, káromkodást beszél (KJÉ 751)

levevék rolla, és a maga köntösit adák reája, a maga keresztét (KJÉ 757)

arosz szolgák. szégyenlik az urok köntösit viselni, mert nem akarják. mondgyák (VKT 835)

minden jószágát el hagyván, minden köntösit az szegényeknek adván. az uj (IK/B 473)

állapotban. akit meg ostoroztak. a köntösit lenem vették rolla, hanem el (SUT 654)

maga mellé Márkot ís. és köntösit a könyveivel vigye el. amelyeket (SUT 761)

köntösnek – 3

minden nagy innepre az uj köntösnek meg kel lenni, és ha (TL 99)

az elött annak az oltári köntösnek., a melyet pluviálénak nevezik (C/B 1479)

hasznát venni. abban az idöben, aköntösnek szépsége abbol állot, hogy a (ISZ 201)

köntösnél – 2

ide küldötte. abéllés többet érr aköntösnél. de itt mondhatni ell, hogy (TL 15)

igen munkások, egy rend béli köntösnél aleányokal többet nem adnak. se (TL 67)

köntösodhöz – 1

azt kérded hogy ki ért aköntösodhöz, akristus mondá nékik, valaki hozám (KJÉ 638)

köntösokben – 1

lévök nem külömböztethetiké meg magokot aköntösokben is (É 289)

köntösöd – 3

köntöst nem viselsz hanem rövidet. aköntösöd fekete legyen, és visely rövid (IK/A 212)

tisztátalanságra indithato, legyen tehát a teköntösöd illendö, és rendedhez valo, Ne (IK/A 231)

oh álnokságnak szolgája azon fejér köntösöd, mely az utolso napon vádolni (IK/B 397)

köntösödben – 1

és rendedhez valo, Ne ditsekedgyél aköntösödben mondgya abölcs. mert a hivalkodo (IK/A 231)

köntösödöt – 1

veled akarnak tselekedni. ha a köntösödöt el akarják venni. ad oda (VKT 918)

köntösök – 31

mint adgya. atöb ládabéli portékája, köntösök. ezüst és arany mives portéka (TL 118)

tiltva, még a madarászat is. aköntösök a világiak köntösöktöl, csak éppen (TL 126)

és biborban öltözöt, a tzifra köntösök. a világ, es a sátán (É 289)

Elpidophoré, tévelygésnek szolgája. a fejér köntösök, amellyek vádolnak téged a felséges (IK/A 29)

{…} Mit jelentének mind ezek aköntösök (C/A 104)

idö alat, se sarujok, se köntösök el nem szakadot, és mindennap (C/A 110)

szerzetes Congregationak külömb külömb féle köntösök vagyon. meg külömböztetvén egyik rend (C/A 647)

helyeken a magistrátusoknak egy féle köntösök vagyon. ugy hasonlo képen ahadi (C/A 647)

nem követvén, idövel az ö köntösök tsufosnak tettzet. mitsoda külömbözés vagyon (C/A 647)

a magok rend szerént valo köntösök (C/A 774)

hogy a világiak, meg változtatták aköntösök formáját: de az Anyaszent egy (C/A 774)

mit jelentének, mind ezek a köntösök (C/B 993)

idö alatt, se sarujok. se köntösök el nem szakadot; és minden (C/B 997)

szerzetes Congregationak. külömb külömb féle köntösök vagyok, meg {kü lömböztetvén}. egyik rend (C/B 1388)

hellyeken a magistratusoknak egy féle köntösök vagyon, ugy hasonlo képen. a (C/B 1388)

nem követvén., idövel az ö köntösök tsufosnak tettzet. mitsoda nagy külömbözés (C/B 1388)

a magok rend szerént valo köntösök (C/B 1478)

a világiak meg változtatták a köntösök formáját, de az anyaszent egy (C/B 1479)

arégiek soha meg nem változtatták, aköntösök formáját, azert agazdagoknak. mindenkor sok (ISZ 200)

azert agazdagoknak. mindenkor sok számu köntösök vala. ládájokban, nem is kénszeritettek (ISZ 200)

A köntösök tzifrasága arojtbol. vagy avarrásbol állot (ISZ 201)

9. mondván, hogy az ö köntösök, sok féle szinü vékony matériábol (ISZ 202)

Az ö köntösök egy zák volt, valamint agyász (ISZ 237)

már abban az idöben különös köntösök valának az Isteni szolgálatra (KSZ 410)

azt gondolni, hogy azok a köntösök, szókáson kivül valo formáju köntösök (KSZ 410)

köntösök, szókáson kivül valo formáju köntösök lettek volna, elsö Celestinus papa (KSZ 410)

ö tisztán tartot ábrázattyok, kezek, köntösök, szivek tisztaságát jelenttse. és élettyek (KSZ 411)

idövel abarátok a Scapulárist, a köntösök közöt, leg szükségesebnek tarták lenni (KSZ 443)

ne nyomja öket., az ö köntösök igen közönséges. tsak épen hogy (SUT 640)

prédalák, a szekereken pedig drága köntösök. ezüst mivek, valának és ezeken (SUT 800)

a kiknek fegyverek volt a köntösök alat. a nép közöt bé (SUT 849)

köntösökben – 13

látának elöttök meg jelenni, fényes köntösökben., ezek, ugyan azon angyalok (KJÉ 763)

ne maradgy, mert valamint a köntösökben a mój meg terem, ugy (IK/A 181)

rendellyék életyeket. és szokásokot, hogy köntösökben, magokviselésekben, járásokban. beszédgyekben, és mindenben (IK/A 304)

szokásokban ugy visellyék magokot., hogy köntösökben, járásokban. beszédekben, és mindenben meg (IK/B 635)

A régi idökben hasonlo formáju köntösökben szolgáltak az oltárnál apüspökök. apapok (C/A 774)

A régi idökben, hasonlo formáju köntösökben szolgáltak az oltárnál a püspökök (C/B 1478)

kiki a maga rendéhez illendö köntösökben,. a mint már azt meg (C/B 1553)

és az alat az oltári köntösökben fel öltözik (C/B 1558)

uj szokást ök nem kezdettek köntösökben. valamint hogy, még mostanában is (ISZ 200)

dolgárol tanátskoztanak. az iffiak, hadi köntösökben tzifrálkodtanak., az egész országban békeség (ISZ 278)

selyem matériákban takarták, némelykor drága köntösökben öltöztették fel, harmad napig ki (KSZ 377)

azt el mondhatni, hogy a köntösökben valo változtatást, közönségesen, abarbarusok uralkodások (KSZ 423)

arégula azt hagya abarátoknak. hogy köntösökben hályanak, még tsak az övököt (KSZ 444)

köntösökböl – 3

a Czifra köntösökböl vett volt magára. és az (MN 185)

felit szakálloknak el beretváltatá, és aköntösökböl el mettzete (ISZ 202)

bingo jovakbol állot, eledel némüböl, köntösökböl, és kész pénzböl, mind ezeket (KSZ 371)

köntösökel – 6

hivatalban vannak, meg külömböztethetik magokot köntösökel. de annak modgyával., és rendivel (É 289)

anyira legyenek fel ékesitve szép köntösökel, mint jó erkölcsökel. és akik (IK/A 121)

hogy akülsö képen valo illendö köntösökel, meg mutasák a belsö képen (IK/A 210)

meg külömböztetni. se szokásokal. se köntösökel. a világiaktol. Ez az Anyaszent (IK/A 211)

öket keresék, azért nem akarák. köntösökel, vagy más jel által magokot (KSZ 385)

tele valának gazdagságokal. sok drága köntösökel, aranyal. ezüstel., a gazdag sidok (SUT 882)

köntösöket – 18

amaga hazájában, ahol néki szép köntösöket tsináltatna, egy nehány holnapokot töltöttek (TL 290)

ágakot hintének az utra, és köntösöket le teritték, nagy örömel. kisérik (C/A 439)

egy háziaknak hogy más féle köntösöket visellyenek, valamint hogy még most (C/A 626)

pediglen a világiak meg változtatták. köntösöket, a szerzetesek öket nem követvén (C/A 647)

is szentelik meg az olvasokot. aköntösöket, a gyürüket, az Anyaszent egyház (C/A 865)

ágakot hintének az utra., és köntösöket le teritték., nagy öröm szoval (C/B 1234)

az egy háziak. már különös köntösöket viseltenek, a mi pedig a (C/B 1371)

pedig a világiak meg változtatták köntösöket, a szerzetesek öket nem követvén (C/B 1388)

szentelik meg az olvasokat. a köntösöket, a gyürüket., az anyaszent egy (C/B 1549)

le amenyiben lehet az ö köntösöket, házakot, házi eszközöket, és az (ISZ 199)

viseltek, ameleg országokban mindenkor böv köntösöket viseltek, és a karjokot, lábokot (ISZ 200)

a leányok egy nehány szinü köntösöket viseltek, illyen volt ajosef köntöse (ISZ 201)

volt ajosef köntöse, és illyen köntösöket viseltek Dávid idejében, akirály leányi (ISZ 201)

nagyob tzifrálkodás abban állot., hogy aköntösöket gyakran változtatták. és mindenkor tiszta (ISZ 201)

izraéliták. nem viseltek volna közönséges köntösöket, ha meg gondollyuk, hogy a (ISZ 201)

nagyob ditsöséges voltokban, tsak közönséges köntösöket viseltenek (ISZ 201)

és azonal. el kezdék hánni köntösöket., és a port az ég (SUT 707)

arany volt, pénzt, és drága köntösöket osztogatata nékik. ugy anyira hogy (SUT 892)

köntösöknek – 2

vigyázanak a szinre, se a köntösöknek durvaságára, hanem az országban a (C/A 648)

vigyázanak a szinre, se a köntösöknek durvaságára., hanem az országban a (C/B 1388)

köntösökön – 1

köntöst kelletet viselni. és a köntösökön, nyolcz szegeletü fejér kereszt volt (TL 125)

köntösököt – 15

házban vivé. a hol sokféle köntösököt, és vég matériákot mutata néki (MN 183)

olyan alkalmatoságokban, el kellene adni aköntösököt fegyverért, hogy magokot oltalmazhasák. mert (KJÉ 741)

értelemel. értvén. hogy adgyák el köntösököt. és vegyenek kardot, mondák néki (KJÉ 742)

tartá az Izraélitáknak még a köntösököt. és a sarujokot is a (VKT 894)

az egy háziak már különös köntösököt viseltenek, ami pedig atonsurát illeti (C/A 626)

Fejdelmek bizonyos Ceremoniákban, arra rendeltetet köntösököt vesznek magokra, és a midön (C/A 774)

egy háziaknak. hogy más féle köntösököt visellyenek., valamint hogy még most (C/B 1371)

fejdelmek bizonyos Cérémoniákban, arra rendeltetett köntösököt vesznek magokra, és amidön atanáts (C/B 1479)

tekéngessék, de még ót is köntösököt. tsipkéjeket, szüntelen igazgattyák, tsimogattyák, a (IJE 32)

A köntösököt az aszszonyok tsinálták, és ök (ISZ 210)

Ceremoniával, azután, meg borotválkozván, arongyos köntösököt le veték, és ugy kezdének (KSZ 365)

hoszu palástot, se oly böv köntösököt mint apapok, hanem szük köntöst (KSZ 372)

köveket, le vetek a köntösököt hogy szabadabak lehesenek, és saul (SUT 512)

nekik a magok menttségére. a köntösököt el szaggattaták, és mindenek láttára (SUT 654)

hejában valo reménség., sok vizes köntösököt teritete a kö falra. a (SUT 809)

köntösökre – 6

legyen. de igen sok a köntösökre, annyira, hogy minden nagy innepre (TL 99)

2 Arra kel vigyázni, hogy aköntösökre, tehettsége felet valo költtséget ne (É 289)

gyalázatbol bizonyos szinü jeleket varratni köntösökre, a kiket kereszteseknek nevezték, hát (KKU 291)

ugy mint agyönyörüségre a vendégsegre,, köntösökre, házi ékeségre, és több efélékre (IK/A 306)

inkáb az magok gyönyörködtetésekre. vendégségre. köntösökre, házi ékeségekre, meg pedig arra (IK/B 636)

lévö templomokban. az oltári ruhákra köntösökre és eszközökre gondgya legyen, hogy (C/B 1375)

köntösökröl – 1

veres barátoknak, mert se a köntösökröl nem nevezhetik, se baratok nem (TL 127)

köntösöktöl – 1

madarászat is. aköntösök a világiak köntösöktöl, csak éppen a szinben külömbözöt (TL 126)

köntösömre – 3

osztották magok közöt ruháimot, és aköntösömre sorsot vetettek (KJÉ 758)

én ruháimot és az én köntösömre sorsot vetettek (C/A 444)

én ruháimot, és az én köntösömre. sorsot vetének (C/B 1238)

köntösön – 4

látom hogy azon a tsufos köntösön tsudálkozol., meg is akarnád tudni (KKU 263)

azt közönségesen viselték a töb köntösön felyül. a régi (C/A 775)

pedig közönségesen viselték azt. atöbb köntösön felyül. arégi formáju Cásula., egy (C/B 1480)

Hogy aköntösön kezdgyem el, szent benedek azt (KSZ 443)

köntösötök – 1

salamon azt mondgya. {…} hogy ati köntösötök. mindenkor fejérek legyenek. az az (ISZ 201)

köntösre – 3

kivánságokal., a hol mind a köntösre., mind a vendégségre, olyan költtséget (IK/A 343)

ót az sok költtség. az köntösre. az vendégségre, holot az, az (IK/B 670)

költhetné az ezer tallért egy köntösre, erröl avegröl vagyon tehát itt (IJE 144)

köntösröl – 3

üdveségröl nem gondolkodik, hanem a köntösröl, hejában valoságrol. a pompárol, nem (IK/A 346)

inkáb az irás két féle köntösröl emlékezik, abelsö dolmányrol, és apalástrol (ISZ 201)

évangyéliumi rend tartást jovallya, a köntösröl. példának okáért azt mondgya, hogy (KSZ 435)

köntössel – 2

hadni, csak a rajta valo köntössel lora ültették. és egy nehány (TL 22)

magunkot a néptöl, ne a köntössel, hanem a tudományal, és a (KSZ 410)

köntöst – 92

meg tudván hogy azurunk franczia köntöst visel; titkon egy öltözö köntöst (TL 15)

a szomoru állapotunkhoz valo szinü köntöst fel vettük. mert mindnyájan feketében (TL 74)

fejéredni kezd, de ezt a köntöst leveti. és mint hogy vastagodik (TL 103)

azt leveti, nó már harmadik köntöst veszen magára, hát nem elég (TL 103)

holnap alat. háromszor változtatni a köntöst. azután enni kezd. és akor (TL 103)

jános ispotállya vitézínek, ezeknek fekete köntöst kelletet viselni. és a köntösökön (TL 125)

sz. bernárdal, és akkoron fejér köntöst kelleték viselniek., és harmadik eugenius (TL 126)

szerencsétlenségire, hirtelenkedvén. mind más ujjab köntöst vett magára. és a varrás (TL 174)

ma tettem le a franczia köntöst (TL 205)

meg követvén. a köntösit, oláh köntöst vett magára. és azolta. nem (TL 249)

meg kellene indulni. éléonora a köntöst mindgyárt fel vévé, és ollyan (MN 24)

szaladot a lovok dobogására, azután köntöst vett magára, a fejdelem aszonyt (MN 85)

thibolt ót talála egy uri köntöst. és egy drága kardot, a (MN 102)

mindgyárt fel is vévé. a köntöst, és a kardot fel köté (MN 102)

az ö rongyos ruhájábol, más köntöst adata reája, és nagy vendégséget (KJÉ 701)

kinek nintsen. nem azt a köntöst akarja hogy adgyák. a melyik (VKT 886)

aszükséget meg haladgya. a második köntöst, igen meg tsallya tehát a (VKT 886)

el vivé magával. a fejér köntöst, a melyet adot volt abirora (IK/A 29)

az egy háziak rendekhez. illendö köntöst viselyenek. ugy hogy akülsö képen (IK/A 210)

a beneficiariusoknak, hogy egy házi köntöst visellyenek. E meg vetése mind (IK/A 211)

mind addig még egy házi köntöst nem visel., hogy ha pedig (IK/A 211)

midön fiokot nem köteledzik olyan köntöst viselni (IK/A 211)

vid végben; egy beneficiariushoz illendö köntöst visely, a mely rend szerént (IK/A 212)

a melyeken helyes okbol hoszu köntöst nem viselsz hanem rövidet. aköntösöd (IK/A 212)

eleiben rongyos köntösben. hanem tiszteséges köntöst vész magadra, az napnak tiszteségiért (IK/B 485)

és a rend szerént valo köntöst vették fel. magokra, {…} és még (C/A 519)

hajat. és az egy házi köntöst. 5. hogy a világot meg (C/A 627)

vagyon, hogy mindenik társaság. olyan köntöst vett magának, a mitsodást viseltek (C/A 647)

esztendövel. a magyarok mitsoda formáju köntöst viseltenek és mostanában. mitsoda külömbözöt (C/A 647)

hogy ha valamely szerzetes világi köntöst akarna viselni, abbol az okbol (C/A 648)

miért vesznek magokra más féle köntöst a misekor, mint a magok (C/A 774)

és a tiszteségnek kedviért, más köntöst tartottak az Isteni szolgálatra.. a (C/A 774)

szokásé az Isteni szolgálatra különös köntöst tartani (C/A 774)

ha az Isteni szolgálatban különös köntöst vesznek fel, az Isten maga (C/A 774)

az Isteni szolgálatkor apapok különös köntöst vegyenek magokra., ez a szokás (C/A 775)

indulgentiát, azután apüspök a fejér köntöst le teszi, és viola szinüt (C/A 904)

ruhát. és rend szerént valo köntöst vettek magokra. {…} és még mostanában (C/B 1293)

vagyon, hogy mindenik társaság, ollyan köntöst vett magának. a mitsodást viseltek (C/B 1388)

esztendövel. a magyarok mitsoda formáju köntöst viseltenek. és mostanában. mitsoda külömbözöt (C/B 1388)

hogy ha valamely szerzetes világi köntöst akarna viselni abbol az ókbol (C/B 1388)

miért vesznek magokra más féle köntöst, a misekor. mint a magok (C/B 1478)

és a tisztességnek kedviért, más köntöst tartottak az Isteni szolgálatra, a (C/B 1479)

szokásé az Isteni szolgálatra. különös köntöst tartani (C/B 1479)

ha az Isteni szolgálatban. különös köntöst vesznek fel, az Isten maga (C/B 1479)

Isteni szolgálatkor, a papok különös köntöst vegyenek magokra, ez a szokás (C/B 1479)

menyegzöi ágyat, zászlokot. afegyvert., a köntöst, {…} mind ezekel. az embereknek. az (C/B 1549)

miért nem tsinalhatna gombokot és köntöst (IJE 41)

alakot tsináltatot. és annak gyakorta köntöst kelletet tsinálnom, a nekem mulattság (IJE 91)

tanultam, hogy miképpen kell. a köntöst meg szabni, és meg varni (IJE 91)

hogy ha kegyelmed mindenkor Czifra köntöst kivánna tölle, az ezer tallerbol (IJE 144)

ha azt kivánnya kegyelmed hogy köntöst tsináltasson kegyelmednek. nem mas végre (IJE 144)

tallerból. mind téli, mind nyári köntöst tisztességest. noha egyszers mind el (IJE 144)

tölle meg lehetet. más féle köntöst nem viselt, hanem a melyet (IJE 151)

valo nemzeteket, valamint mostanában viselik aköntöst, ki veszem ahires raphaelt, és (ISZ 199)

A régiek hoszu, köntöst viseltek, valamint mostanában is a (ISZ 200)

a világnak nagyob része. hoszu köntöst visel., tsak ennek elötte két (ISZ 200)

száz esztendövel, a frantziák hoszu köntöst viseltek, ameleg országokban mindenkor böv (ISZ 200)

amelyen egészen ki szötték ujjason aköntöst, ahoz varrás nem kivántatot. illyen (ISZ 200)

nézve, és kinek, kinek tisztességes köntöst viselni, idejéhez, és rendéhez képest (ISZ 200)

ha egy szer az alkalmatos köntöst fel talállyák, azt nem kellene (ISZ 200)

szokta avilágnak. annyiszor meg változtatni aköntöst. az ujságot, az aszszonyok, és (ISZ 200)

után várakozni, vagy nagy hirtelenségel köntöst tsináltatni, a (ISZ 200)

itélni atöbbit. régenten szokás volt köntöst adni ajándékban, és rend szerént (ISZ 201)

és rend szerént egy pár köntöst adtanak, ugy hogy meg lehetet (ISZ 201)

és mindenkor tiszta, és tisztességes köntöst viseltenek. abban nem lehet kételkedni (ISZ 201)

süveget tett fejére, (mitram). drága köntöst véve magára, fel ékesitté magát (ISZ 202)

meg nem mosdottak, és szakadozot köntöst kelletet viselni, vagy zákot, az (ISZ 225)

az, rántz nélkül valo szük köntöst, amely otsmány vala, mezitelen fövel (ISZ 225)

rodhatthatot, hogy tsak lenböl valo köntöst viseltek, és láb belit, ollyan (ISZ 233)

láb szolgáltanak, és lenböl valo köntöst viseltek. nem lévén szabad. gyapjubol (ISZ 233)

nem lévén szabad. gyapjubol valo köntöst viselni, mihent pediglen. a magok (ISZ 233)

különös életet éltenek. más féle köntöst viseltek, ahegyeken laktak, valamint Illyés (ISZ 237)

az imádságon kezdették, a midön köntöst tsináltak, és azt fel vették (KSZ 318)

teszik vala arend szerént valo köntöst, és afilosophusok köntösét viselték, valamint (KSZ 330)

köntösököt mint apapok, hanem szük köntöst, vagy dalmaticát, hogy könyebben járhassanak (KSZ 372)

szent maximiliánus a magáénak új köntöst adata, egy pál nevü martyr (KSZ 389)

a Clericusok meg tartották aromai köntöst, törvényt, és nyelvet (KSZ 423)

maga mondgya, hogy tsak olyan köntöst akar viselni. a melyet egy (KSZ 427)

szamára ült, és alá valo köntöst vett magára (KSZ 427)

kenyesen élt, sokat ett, jó köntöst viselt, és hogy sok emberekel (KSZ 427)

gyalog nem ment, hogy jó köntöst (KSZ 427)

barátok tsinálták, ök pedig abarátoknak köntöst csinálnak vala, ö hozzájok pedig (KSZ 439)

alat avállat bé fedgye. és aköntöst meg kiméllye, ennek is volt (KSZ 443)

Cucullusnak, és azt a két köntöst, különösön viselték, a Scapulárist, mikor (KSZ 443)

tettzik. hogy szent benedek ollyan köntöst adot abarátoknak. amitsodást viseltek aparaszt (KSZ 443)

szinü volt. azért, hogy egy köntöst, egy nehányan viselhessék, nem kel (KSZ 443)

álitattak fel, meg tartották a köntöst, a mely akoron szokásban volt (KSZ 444)

vászonbol valo köntöst viselt, gyapjubol valot nem akara (SUT 547)

aranyal, és minden nap olyan köntöst adtanak a képre, a mitsodást (SUT 565)

magok örizék a fö papi köntöst, ezt a (SUT 621)

magok örízék a fö papi köntöst, és a koronát. valamint azt (SUT 622)

kérdé tölle hogy ki volna, köntöst adata reája. és szabadoson el (SUT 629)

köntösünköt – 1

közben nem áldozhatnoké fel azért aköntösünköt hogy azt meg tarthasuk? abékeség (VKT 918)

kön, tös
kön, tösben – 1

-nak házoknál. mert ót más kön, tösben vannak, mint mikor az (TL 69)

köntős
köntősbe – 1

vannak házoknál. Mert ott más köntősbe vannak Mint mikor az uttzán (ML 327)

köntősiben – 1

egy gombos tö volt a’ köntősiben, a’ menyegben pedig semmi földi (ML 323)

kőntős
kőntőse – 2

még is drága materia a’ kőntőse, minden Oeconomiam abbol ál, hogy (ML 312)

nem tsak a’ petséttye, és kőntőse, hanem minden világi dolgok feketévé (ML 316)