körül – 100
környül
környül – 9

meri vala avizek kutait, midön környül fel veti vala atenger határát (É 229)

példának okáért, azt a rettenetes környül valo vételit, irtoztato meg szorulását (É 720)

méri vala vizek kutait, midön környül fel veti vala a tenger (É 867)

vakitot. mindenkor nagy tévelygésben kereng. környül lévén vétetve, rosz kivánságinak homályával (KKU 297)

az varosokot, hanem még az környül lévö földet is. * az mely (IK/B 523)

másod szoris szentelt vizet hint környül a templom falaira, és atzinteremre (C/A 878)

apüspök másodszor szentelt vizet hint környül a templom falaira. és a (C/B 1559)

öket. és gyogyittsa meg, a környül lévö helyekböl is Jérusálemben viszik (SUT 506)

terjede, mind avaros béliek, mind akörnyül helyeken lévök a hitre térének (SUT 531)

körul
körul – 2

és lybianak részeit, mely Czirene körul vagyon, és a Romai jövevények (É 578)

károkot tettenek ptolomaida, és Czezaria körul, samariát is fel égeték, és (SUT 788)

körül
körül – 89

még nem üsmerem avárost. se körül valo hellyeit, de azt el (TL 55)

meg lehet látni a sár körül. és abban a sok aszszony (TL 59)

amidön mind ezek az ágya körül volnának (TL 116)

szöllöröl vagyon a szó, Constancinápoly körül láthatot kéd ollyan vastag szöllö (TL 138)

török császárok pedig a templom körül egy nehány kápolnákot épitettek, ahová (TL 274)

jól vannaké. abátyáid és abarmok körül, és ad hirré nékem mint (É 293)

ötet, és a gödölyék börötskéit kezeikörül tévé, és a nyaka mezitelenét (É 300)

portusbol ki menvén. a sziget körül járt. és a spanyolok láttára (MN 28)

tölle, és el pusztitván a körül lévö tartományokot. kardra hányatá a (MN 48)

keringe a dom baltazár háza körül. hogy beszélhetne eleonorával. nem mervén (MN 127)

elvir. üsméretlen léanyokot láta maga körül. a kiket még nem is (MN 145)

szülésének az ideje el érkezvén, akörül lévö szomszédi, és attyafiai. hozája (KJÉ 607)

magában. hogy bethleemben. és a körül valo helyeken a gyermekeket kik (KJÉ 616)

judea pusztájában, és ajordán vize körül valo helyekre. prédikálván a penitentziának (KJÉ 617)

és bör öve. az ágyéki körül, azö eledele pedig sáska, és (KJÉ 618)

hogy, az egész jerusálem. ajordan körül valo tartomány. és az egész (KJÉ 618)

felelé nékik, szükséges hogy az körül valo falukban, és városokban el (KJÉ 631)

ót pedig közel a hegy körül. egy tsorda disznot legeltettek. meg (KJÉ 634)

menének hirt adni avárosokban. és akörül valo falukban, és igen sokan (KJÉ 634)

ahire az egész judeában, és akörül lévö tartományokban el terjede, ugy (KJÉ 649)

de látván sok népet a körül lévö városokbol hozája menni. és (KJÉ 655)

onnét. filep Cesárea nevü város körül valo falukban mene; midön utban (KJÉ 672)

közöt, kik rend szerént jésus körül valának publikánusok, és bünösök is (KJÉ 700)

le tévé. egy kendöt maga körül tekerité. és a medentzében vizet (KJÉ 738)

sok nép közöt, ki akereszt körül állot, valának olyan aszonyok is (KJÉ 759)

elött légyen. ted a nyakad körül, és kössed azt a karjaidra (VKT 796)

tevé porrá. hanem még a körül lévö helyeket is. a mely (IK/A 174)

törvényit, határt vete a hegy körül és meg parantsolá hogy senki (C/A 97)

azért parancsolá hogy Bethleemben és akörül valo helyeken a két esztendös (C/A 160)

husrol beszél, mert akorintusbéli hivek. körül némellyek minden tartozkodás nélkül meg (C/A 470)

állatokot., azoknak avérit az oltár körül el hintették mit jelentett e (C/A 745)

az oldalábol folyo vér akereszt körül el hintetet (C/A 745)

az oltára, és az oltár körül virágot hinteni arégi szokás, szent (C/A 773)

háta meget, mivel az oltár körül el járhattanak, a sub diaconusok (C/A 856)

véle együt és mindnyájan azoltár körül voltanak fel öltözve,, ezt még (C/A 871)

bé zárja azután akoporsot, és körül a meg szentelt mészböl teszen (C/A 882)

gyerttya szentelö, ur napján, aváros körül, vagy a mezön valo procesiok (C/A 894)

jár a mezön, a város körül, arra a végre tselekeszí hogy (C/A 894)

törvényit, határt vete a hegy körül. és meg parancsolá hogy senki (C/B 987)

parancsolá. hogy bethlehemben, és a körül valo hellyeken. a két esztendös (C/B 1036)

azoknak a verit az oltár körül el hintették., mitt jelentet é (C/B 1458)

oldalábol fólyó vér, a kereszt körül el hintetett (C/B 1458)

az oltárra, és az oltár körül virágot hinteni, arégi szokás, szent (C/B 1478)

háta meget. mivel az oltár körül el járhattak, a sub diaconusok (C/B 1541)

együt, és mindnyájan az oltár körül voltanak fel öltözve, ezt még (C/B 1553)

bé zárja azután akoporsot, és körül a meg szentelt mészböl teszen (C/B 1561)

gyerttya szentelö ur napján., aváros körül, vagy a mezön valo processiok (C/B 1570)

processiokot jár. a mezön, aváros körül. arra a végre tselekeszi, hogy (C/B 1571)

ember vala, mind azon által akörül valo helyekböl. kelletet élödni nékik (ISZ 190)

szokás superlátot tenni az ágy körül, a kik gazdagok valának. azoknak (ISZ 203)

kinek sok gyermekei valának. aki körül sok gyermek állot, akik ötet (ISZ 212)

más sok udvarok valának, azok körül folyosok, és sok féle házak (ISZ 228)

épületeket épitettek, és a templom körül fákot ültettek, az (ISZ 228)

pléhekel valának bé boritva, atemplom körül pedig kivül három rend házak (ISZ 229)

musikáltanak, apapok udvara mind egészen körül bé vala rekesztve folyosokal, és (ISZ 230)

a mi fö városaink, akiknek akörül valo tartományokbol kel élödni, hanem (ISZ 252)

mind munkások lakták, akik a körül valo földet mivelték, mint hogy (ISZ 252)

hanem babiloniában meg maradának, és akörül valo helyekben, akik pedig egy (ISZ 265)

köteleségit kövessék. {…} ad cler. apüspököt, akörül lévö püspökök választották, az egész (KSZ 380)

négy szegeletü udvarban. az udvar körül folyosok valanak, és azokot oszlopok (KSZ 395)

ment, hanem, kivül az oltár körül állot (KSZ 400)

hagyá. és meg látogatá a körül valo hiveket. Azt tarttyák. hogy (SUT 529)

hol mindenek láthasák. a feje körül nád levelet tevének, a hátára (SUT 567)

meg, mind korintusba, mind a körül lévö tartományba, mivel abban nem (SUT 670)

holnapig maradván korinthusba, hogy a körül valo helyekben is ne predikallot (SUT 670)

akor Éfésusban volt. vagy a körül valo helyekben., azt adgya elönkbe (SUT 681)

készen valának vitézi fegyverben atemplom körül. fö képen a nagy Innepekbe (SUT 705)

kezdék gyujtogatni prédálni. pusztitani a körül valo pogány városokot. ugy mint (SUT 788)

sem atöbbi, a midön a körül valo sidok avárosra ütének, hogy (SUT 789)

és azután meg égeté., a körülvalo helyeket el pusztitá és a (SUT 792)

A sidok el állák Bethoron körül mindenüt az utakot. hogy Cestius (SUT 795)

szánakodásal. valának hozája, de a körül valo paraszt emberek. kiáltani kezdék (SUT 800)

Auxiliáris hadakot. a melyeket a körül valo királyok adának nékie. a (SUT 806)

és fel égeté, mind a körül valo falukal együt, ez a (SUT 808)

napokon pedig a Romaiak, aváros körül valo állásokon. és más munkákon (SUT 811)

készül vala. de elsöbe a körül valo eröségeket. magáévá akará tenni (SUT 832)

vala hogy meg erösittse a körül valo helyeket., és azokba hadat (SUT 833)

agyilkosok avárost fel prédálák, ugy akörül valo helyeket is, az ö (SUT 833)

égeteté. hasonlo képen bánék Thamna körül., azután lidda. és jamnia ellen (SUT 834)

A tavasznak kezdetin Antipátridában mene., akörül valo helyeket fel prédáltatá, és (SUT 834)

egészen meg hodittsa. a Jérusalem körül valo helyeket és meg vevé (SUT 837)

Vespásiánus meg hodoltatván Jérusálem körül valo helyeket. Csézáreában viszá tére (SUT 838)

siloé tsorgoja. és a város körül a több vizek. igen meg (SUT 856)

fákot. ugy anyira hogy avaros körül valo helyek. a mellyek annak (SUT 866)

folyosok melyek ezen szent hely körül valának, Titus a (SUT 876)

ablakán bé veté. a Templom körül pedig házak valának epitve. a (SUT 879)

a papok. udvarában, az oltár körül, a szent helyen. tsak holt (SUT 879)

a Romaiak tsináltak vala aváros körül, és hogy azon el szaladgyanak (SUT 886)

siloé völgyében menének, és aváros körül valo falt kezdék ostromlani, de (SUT 887)