mondani – 420
mondani
mondani – 402

felöl nem lehet nagyob gyalázatot mondani mint azt, hogy az adomért (TL 33)

vagy semmit sem kel felöllök mondani., annál is inkáb roszat mondani (TL 35)

mondani., annál is inkáb roszat mondani felöllök, a nemesi vérhez nem (TL 35)

néném mely sokszor kel olyat mondani azembernek a melyet maga sem (TL 38)

ijede, és kezdé a fejdelemnek mondani. hogy a porta meg csalta (TL 53)

fejdelemnek haszontalan vala bátoritani. és mondani., hogy talám aszelet akarják meg (TL 53)

hogy már jonapot is tudok mondani görögül, de tudgyaé kéd hogy (TL 63)

mind ezekre, nem kel azt mondani hogy a lakosokot nyomorgattya a (TL 66)

még, valamit akart volna még mondani a fejdelemnek. már el is (TL 78)

ha jó volnék. azt kellene mondani, hogy mindent véghez vihetek abban (TL 82)

bocsáson kéd. hogy ezt találám mondani. azért most nem is irok (TL 85)

lehetnék. csak azt kel tehát mondani édes néném, maradok a kéd (TL 91)

kik le irják amit akarnak mondani, de a csak száraz, sótalan (TL 92)

a szájnak., a káposztát akarám mondani. de nem mérém. ne hogy (TL 92)

mint ótt. leheté tehát azt mondani, hogy a napnak meg volt (TL 115)

érellye meg. azt nem lehet mondani. hanem azt mondhatni, hogy a (TL 115)

vévén el. azt szokta volt mondani, hogy aki idös leányal hál (TL 130)

a nyavalya, mint nálunk azt mondani hogy fáj afeje; de mi (TL 135)

másrol beszéllyünk. de amit akarok mondani. ennekem, a sem örvendetes dolog (TL 135)

azt szokták mondani. hogy a meg orvosolhatatlan dolognak (TL 139)

a nagy böjt, három misét mondani karácson éttzakáján. és hogy mioltátol (TL 142)

kezdödöt. a szokás. három misét mondani karácson éttzakáján., a bizonyos. hogy (TL 144)

a papoknak 365 misét kel mondani esztendö által. nagy pénteken, és (TL 144)

hogy semmit nem kelletet neki mondani, hogy mit csinállyon, mi azt (TL 149)

tartatta, azért is szokta volt mondani. hogy a kalvénista vallás, igen (TL 154)

magunkéban. de ha igazat kel mondani., nem egyéb volt az oka (TL 154)

nagy király. azt szokta volt mondani. hogy a szakállát. anyomoruságnak szele (TL 160)

rea ament) azt el lehet mondani, hogy a mi áitatos urunk (TL 175)

magadhozvalo szeretet? azt nem lehet mondani hogy ne legyen az erdélyi (TL 187)

konty alá valok. amint szokták mondani. de elég jók. a szükségre (TL 193)

ember hizik., noha azt szokták mondani (TL 194)

is lehetet volna neki azt mondani, amit mondottak egy franczia királynak (TL 211)

meg akad aszeme, és kezdi mondani. mint egy neheztelesel hogy drágán (TL 213)

cselekszi hogy jászt városnak lehessen mondani. mert másként, abenne valo házakért (TL 242)

ollyanok. a kiket uraknak lehetne mondani, a többit számban sem veszik (TL 242)

jó keresztyén azt szokta vala mondani (TL 257)

vallásrol kel irni, és azt mondani., hogy minden hamis vallások közöt (TL 268)

a vegin tsak azt kellene mondani hogy a prusust meg verték (TL 297)

nem is tudom miért szokták mondani, {…}, é tsufos mondás, de ezen (ML 320)

kezdettünk hinni, ezzel azt akarja mondani, hogy mentöl inkáb haladunk ebben (É 10)

szerént,. ugy hogy had lehesen mondani, hogy ö, él, ö beszél (É 12)

pedig el menvén kezdé Jesus mondani a seregeknek Jánosrol. miert mentetek (É 18)

{…} Azt akarja mondani hogy a kristus örökös lako (É 35)

által, ugyan akor is kel mondani az Apostolal, az Isten kegyelme (É 146)

azt. amit akristus akara nékik mondani (É 156)

ha nem tudgya mit kellesék mondani, vagy ha ki nem méri (É 166)

{…} Elégé tsak azt mondani, hogy szerettyük ellenségünket hogy néki (É 170)

valokot oktatni, semmit se nem mondani, se nem tselekedni ollyat, a (É 175)

azt mondhatni, azt is kel mondani, hogy tsak az irgalmaságnak tselekedetiért (É 189)

hogy mit fog a világ mondani, felölök, akristus azt mondgya, {…} hogy (É 197)

Isten ellen a sidok, akarván mondani, hogy ök büntetödnek az attyok (É 205)

meg azö el jövetelit. akarván mondani, hogy ki foghattya azt meg (É 244)

gondolatinkot, és tudgya mit akarunk mondani (É 269)

Ésauval. a batyádal szollani, és mondani néki, hozz nékem ate vadászatodbol (É 300)

törvénytelenek legyenek is,. hasonlot lehetne mondani sok keresztyénekröl, kik azüdveségekröl valo (É 334)

másik után. nem merék azt mondani, hogy vétek nélkül volnának, tartván (É 353)

együt le telepedtek vala, kezdék mondani magokban, kitsoda ez, a ki (É 423)

{…} Azzal nem akarják mondani, hogy a szent lélek adta (É 431)

{…} valoságal lehetne hasonlot mondani a mostani gazdagoknak, ugyan is (É 454)

igen meg szomorodván. kezdék egyenként mondani, vallyon én vagyoké uram. ö (É 463)

láttya meg térésit, azt akarom mondani, hogy addíg fel ne óldoza (É 513)

jakab. 2. 14. 17. azt mondani hogy hite vagyon, ha tselekedeti (É 571)

mely ellen semit nem lehet mondani, ha ki az okoságal akar (É 572)

2. azt nem merték volna mondani hogy tsudákot tesznek, se azt (É 573)

meg botsátatnak néked büneid., vagy mondani, kely fel, és járj,? hogy (É 596)

lelésünk, agyönyörüségeknek kivánsága,. hasonlot lehetne mondani, az irigységröl, aharagrol, boszu állásrol (É 601)

szakadván atyok fiaitol., hasonlot kel mondani azokrol. kik rendeletlenül élnek, és (É 616)

verés a fenyegetésnél, hasonlot kel mondani, aharagnak, külömb, külömb valo voltárol (É 648)

szavaival mit akar az ur mondani (É 667)

{…} Mit akar mondani a meny aszszony ezen szokal (É 683)

a meny aszszony, azt akarja mondani a Nyssai szent Gergely szerént (É 683)

azon gyalázatos szókal, amelyeket merének mondani hü szolgája ellen, aki is (É 717)

{…} Mitsoda, atkot mondani a Jésusnak (É 723)

együt le telepedtek vala, kezdének mondani ö magokban., kitsoda ez, aki (É 757)

rendelése ellen zugolodni. és igasságtalannak mondani, a nagy káromkodás volna, hálá (É 773)

lenni, vagy is azt kellene mondani, hogy egy sintsen szükséges. epedig (É 793)

botsátatnak néked büneid. vagy azt mondani kely fel, és járj.? hogy (É 798)

nem engedi, hanem azt akarja mondani szent Agoston szerént, hogy ha (É 802)

{…} Az Apostol azt akarja mondani, hogy egy keresztyének minden maga (É 820)

akristusal, amit se nem kelletet mondani, senem mondhatta (É 821)

de semmit olyat nem kel mondani, a mi meg sérthetné atiszteletet (É 822)

szabad ellenkezöt mondani az igazságal. se két értelmü (É 823)

viszá adni mindeneket, azt ellehet mondani, hogy kevesen vannak a kik (É 823)

kiseb hasznoknak sem akarnának ellene mondani, avétekre vivö alkalmatoság el kerülésiért (É 835)

{…} Azt akarja azal mondani, valamint világosan mondgya szent lukátsnál (É 881)

hogy a ki valamit tudna mondani felölle., meg jutalmaztatná, ennek nagy (MN 17)

tudtam hogy ezeket fogod nekem mondani. de kérlek, mit tsinállyak én (MN 23)

de senki hirt nem tuda mondani a hajorol. amelyen volt lunlei (MN 33)

azö állapottya azt néked kell mondani., dom fernánd könnyen meg üsmervén (MN 40)

mivel nagy dolgokot akarna néki mondani (MN 50)

gondolom hogy érted mit akarok mondani. és nem szükséges hogy erröl (MN 109)

beszédet., de nem tuda mit mondani, és azon mód nélkül tsudálkozék (MN 114)

akarnék. mondani. vagyé abban a szándékban hogy (MN 118)

annya tellyeségel nem akara többet mondani. elsöben jó helyre akará vinni (MN 124)

én nagy dolgot akarok néked mondani. de enged meg had küldgyem (MN 129)

sebastien. a mit néked akarok mondani. a nehéz a jó erkölcsömnek (MN 133)

mondom. a mit akarnál nekem mondani., mind tudom amit gondolsz., és (MN 134)

közönséges hireket meg kezdék néki mondani (MN 138)

Eleonora nem mervén többet mondani. oda hivá azt az embert (MN 139)

valamely nagy dolgot akarna néki mondani. azért kéri hogy jöne hozzája (MN 151)

azt, a mit akarna néki mondani., eleonora az ágyhoz közelitvén. az (MN 166)

még többet is akart volna mondani, de a szova, a melyet (MN 170)

annál többet fognak rolam roszat mondani. ne gondollya azt felséged., hogy (MN 186)

távozál. még többet is akara mondani., de látván nagy változást az (MN 190)

és holmi szokot kezde nekem mondani, de nem érthettem. azután tsudálkozni (MN 228)

hallot azt nem kelletet töbször mondani néki (MN 235)

a mit el kezdettem vala mondani néked. midön én azt parancsolom (KKU 260)

életben. ugyan ezt is akarta mondani az Évangelista. amidön ábrahámal ezeket (KKU 273)

nem jóbb volnaé inkáb azt mondani. hogy minden ember hordoza azt (KKU 280)

még elöre meg tudtam volna mondani, hogy itt tsak szomoru és (KKU 286)

hurtzoltaték. és nagy örömmel kezdé mondani én a kristus szolgáloja vagyok (KKU 290)

tartatni az Istenért, és ezt mondani az apostolal. mi bolondok vagyunk (KKU 294)

az igazságot. amelyet sokszor hallottam mondani. ha okos vagy. had el (KKU 302)

fogvást. {…} mint sem nagy keserüségel mondani (KKU 317)

jónak, hogy lehetne tehát azt mondani. hogy rosz származik ötölle. az (KKU 319)

mit akartam ez által egyebet mondani. hanem azt, hogy a keresztet (KKU 324)

magát. még is reszketve kezdé mondani. és magát mentegetni, hogy a (KKU 324)

történék véle, a mint szokták mondani. hogy a ki egy roszat (KKU 329)

akeresztet hordozni, mint sem azt mondani hogy azt nem hordozhatod. mivel (KKU 343)

mit akarsz nékem mondani (KKU 369)

kedvesebbet, se hasznosabbat nem lehet mondani. most veszem eszembe. hogy mire (KKU 377)

most értem uram. mit akarsz mondani, hogy az a nyomoru test (KKU 389)

Storophila. talám ezt akará mondani jános apát ur, akit is (KKU 405)

mind ezeket, azért is szokták mondani közönségesen. nyomoruság oktatás. ezért is (KKU 410)

számot kérni, se néki azt mondani, miért tselekedtél eszerént.? a bálvanyozó (KKU 411)

a nyomoruságot, gyakorta kell hát mondani az Istennek ezeket a szokot (KKU 412)

szivbéli töredelmeségel, és alázatoságal kell mondani (KKU 412)

lenned, ezért is szokta vala mondani pithagorás, égy tanitványának, ha te (KKU 423)

szereté akeresztet, akinek szokása vala mondani, hogy nem kivánnya se arövid (KKU 433)

melyröl azt méri szent agoston mondani, hogy kedveseb minden világi gyönyörüségeknél (KG 494)

hanem tselekedetel. mivel tsak azt mondani néki hogy szerettyük, és semit (KG 530)

Minden kereszténynek azt kel mondani amit jób mondot. mondván. fel (KG 548)

nagy álmelkodásokban, egy másnak kezdék mondani, ma igen nagy tsudát láttunk (KJÉ 636)

és anép nagy tsudálkozásal kezdé mondani. soha ilyen dolgot nem láttak (KJÉ 639)

a farisaeusok. még akor kezdék mondani. és az után gyakraban mondák (KJÉ 639)

mint ha azt akarta volna mondani. a szent átyák szerént, igen (KJÉ 650)

mindenek tsudájára. és kezdék jesusrol mondani. nem ezé adávid fia, messiás (KJÉ 653)

egy aszony fel szoval kezdé mondani a nép közöt. boldog a (KJÉ 655)

ha azt akarták volna néki mondani, egy szer, elégitettél meg ött (KJÉ 666)

fia. azt is kezdé nékik mondani, hogy néki jérusalemben kelletnék. menni (KJÉ 672)

kezdék kérdezni, hogy mit akart mondani. ezekel aszokal. mind addig valamég (KJÉ 674)

ök pedig nem merék meg mondani. de amidön mind atizen kettöt (KJÉ 677)

a sidok közöt, némelyek kezdék mondani, hogy ördöge vagyon. és esze (KJÉ 688)

vivének, és a nép kezdé mondani, jános semmi tsudákot nem tett (KJÉ 696)

tsokolá. azonban a fia kezdé mondani néki, atyám vétkeztem az ég (KJÉ 700)

tsudálkozni, ismét ezeket kezdé nékik mondani, fiaim. mitsoda nehéz, meny országban (KJÉ 707)

Akoron kezdé péter mondani, látod, hogy mi mindeneket el (KJÉ 707)

mint ha azt akarta volna mondani a szent atyák magyarázattya szerént (KJÉ 713)

mindgyárt némellyek kezdék a vaknak mondani. légy jó reménségben. kely fel (KJÉ 716)

zugolodni, ez az utolso kezdé mondani. hogy el adhatták volna azt (KJÉ 716)

keresik, és kezdék magok közöt mondani. mit nyertünk vele, ihon mindenek (KJÉ 718)

hittetek néki, azt sem merék mondani hogy az a kereszttség emberi (KJÉ 723)

husvét ételére, akoron pedig kezdé mondani atanitványinak, kivánva kivántam meg enni (KJÉ 737)

atöbb tanitványok is hasonlot kezdének mondani, tekintvén inkáb sziveknek buzgoságát. mint (KJÉ 741)

egy mástol hogy mit akarna mondani, és mint hogy nem értheték (KJÉ 745)

az én nevemben, nem szükség mondani hogy kérni fogom az atyámot (KJÉ 746)

emberel, atöbbi is kezdék erre mondani. bizonyára te is tanitványa vagy (KJÉ 752)

melyek nem szoptattak. akor kezdik mondani a hegyeknek, essetek mi reánk (KJÉ 757)

munkásnak, és szüntelen tsudálkozva kel mondani Dávidal. mely tsudálatosak uram ate (VKT 792)

Szent jakab. tilttya nékünk azt mondani hogy holnap azt tselekeszem. vagy (VKT 858)

szoval. akeresztyennek tsak azt kel mondani, amit gondol. és ha az (VKT 875)

Nem elég ezt tsak szájal. mondani, de még szivböl is, én (VKT 895)

Ezel nem kivánnyák azt mondani, hogy az ilyen tekélleteség. tellyeségel (VKT 909)

ellenséginknek. üdveségeknél, nem elég azt mondani. miért tselekeszik ö roszat; én (VKT 917)

Ezel nem azt akarom mondani hogy mind azok a kik (IK/A 68)

Egy szoval azt akarom mondani., hogy a rosz erkölcsü tanulok (IK/A 76)

a napokban is kel fiam mondani a profétával. Mely szerelmesek ate (IK/A 133)

avétekröl, más képen is lehet mondani., az akarat avétekre hajolhat. tselekedetel (IK/A 185)

ahozája valo engedelmeséget, és azt mondani mint egy párt ütö, {…} nem (IK/A 188)

és valahány nap el mulattyák mondani, a beneficiumnak, mind anyi napi (IK/A 210)

ezekböl. fiam, hogy mit kel mondani azokrol. akik atemplomokban. illetlen, és (IK/A 231)

kel szollani, 2. jót kel mondani, és helyesen, az az, hogy (IK/A 232)

az, hogy senkinek nem kel mondani, egy szoval., tarsd meg a (IK/A 237)

lágy. a midön igazságot kel mondani (IK/A 239)

ne kivány minden féle hazugságot mondani, mivel a hazugságnak szokása nem (IK/A 240)

haragot tartani. kiátozni gyalázatos szót mondani, az ártana ateigasságodnak. még inkáb (IK/A 246)

visgáld meg hogy mit kel mondani, vagy tselekedni (IK/A 247)

sem lehet az ellen valamit mondani, nem igaságosé a, hogy az (IK/A 251)

a végezéskor. azt jól tudgyák mondani,. hogy ez a rend nékem (IK/A 282)

a tanátsot, azt akarja ezel mondani, hogy magadban kel végezned., és (IK/A 289)

kel leg inkáb tekinteni, és mondani, ollyan rendet akarok választani, a (IK/A 290)

Hasonlot kel mondani, és még többet a szerzetes (IK/A 300)

hogy a király. (:hasonlot kel mondani mind azokrol akik tiszttségekben vannak (IK/A 324)

Császárokot mint boldogokot, (:hasonlot kel mondani a menyiben illik a nagy (IK/A 329)

portékájoknak meg hamisitását, hasonlot lehet mondani a mester emberekröl. és mind (IK/A 340)

nékünk, sz. bernard azt méri mondani hogy soha meg senki ugy (IK/B 476)

hogy eleget nem lehet nékik mondani, kerüllyétek el az rosz társaságokot (IK/B 528)

más képen is lehet azt mondani, az akarat rea álhat az (IK/B 532)

le akarodé tenni. és azt mondani, {…} nem szolgálok. * te együgyü. ember (IK/B 536)

és lágy mikor igazságot kel mondani. bátor, és orczátlan. mikor hazugságot (IK/B 578)

okáért ha valamit találnak néked mondani, vagy ollyat cselekedni, az mi (IK/B 583)

hogy mit kellesék cselekedni, vagy mondani (IK/B 584)

ezekre kéne vigyázni. azt tudgyák mondani: ez az hivatal énnekem igen (IK/B 616)

szivednek tanáttsával, tanácskodgyál * azt akarja mondani, hogy magadban is kel végezni (IK/B 622)

végre kel vigyáznod, és azt mondani. ollyan rendet akarok magamnak választani (IK/B 624)

pedig az nagy szabadcság mindent mondani, és cselekedni, az sok részekség (IK/B 670)

okoságát., esztelenség is volna azt mondani hogy ezek történet szerént lettek (C/A 35)

nevezék kivánságnak valamint azt szokták mondani hogy a száraz föld kiványa (C/A 148)

természetnek külömbségért, azt kel némelykor mondani hogy akristus hasonlo az Istenhez (C/A 151)

még is azt ne lehesen mondani hogy az Atya. és a (C/A 152)

mondás. a melyel azt akarják mondani, hogy a földön meg egyesült (C/A 152)

meré magát a kristus tanitványának mondani, Pilatushoz mene és el kéré (C/A 183)

vala., akik nem merének semmit mondani az igazság ellen., noha igyekezének (C/A 189)

képen a pasztorokét, és azt mondani hogy meg romlot az Anyaszent (C/A 242)

el válások ellen mit lehet mondani (C/A 256)

ezért kel néki minden nap mondani botsásd meg a mi vétkeinket (C/A 284)

nem más. hanem vagy gondolni, mondani, vagy tselekedni, vagy el mulatni (C/A 309)

{…} Azt kel mondani a reménségröl. valamit a hitröl (C/A 348)

imádságinkot. (a melyet nem lehet mondani hogy ne hallanák.). még is (C/A 379)

valo szollásnak a modgya azt mondani fogadást tettem egy szentnek (C/A 388)

mint, a káromkodás volna azt mondani, hogy az Isten nem igazán (C/A 393)

söt még viszá is kel mondani amit mondottak., ha más képen (C/A 412)

elött. nem volt szokás misét mondani böjt napokon., még mostanában is (C/A 441)

exceptioja, és nem lehet vakmerönek mondani azt, a ki valamely exceptioval (C/A 452)

szenteknek üsméri lenni. hasonlot kel mondani. ugy a kereszttség után meg (C/A 461)

is ahoz képest eléb kezdék mondani, hogy el lehesen leg aláb (C/A 473)

hogy el lehesen leg aláb mondani hogy vetsernye után szegik meg (C/A 473)

is kel ezeket a szokot mondani (C/A 507)

elsöben avizet tölteni. és azután mondani ell. a kereszttséghez valo szokot (C/A 507)

igen kemény beszéd is azt mondani hogy valoságal kel enni az (C/A 533)az olyan aki azt merné mondani hogy az Isten Fia nem (C/A 536)

olyan oltárokon szabad haloti misét mondani. olyan napokon. a mely napokon (C/A 596)

természet szerént lehet azt ugy mondani. mivel a szenttségek ami hasznunkra (C/A 614)

rendelték, egyebet azal nem akarnak mondani, hanem azt., hogy az Apostolok (C/A 618)

{…} Mit lehet mondani az olyanokrol. akik házaságokkor. tsak (C/A 662)

3 semit nem kel elöttök mondani vagy tselekedni, olyat, ami el (C/A 666)

{…} Hasznosé azokot az imádságokot mondani melyek akönyvekben találtatnak (C/A 696)

{…} Hogy lehet aközségnek mondani az Ament; holot nem érti (C/A 715)

tsak szokásbol. és figyelmeteség nélkül mondani, valamint tselekesznek tsak nem mindenkor (C/A 720)

Istennek, mivel tsak azt kel mondani közönségesen, ami épületire lehet agyűlekezetnek (C/A 724)

valo imádást, hanem azt akarja mondani azal., hogy az Istent lélekben (C/A 726)

{…} Azt lehet mondani, hogy azok jelentették a Mise (C/A 744)

tellyeségel. tisztának, és szentnek lehetne mondani, a külsö képen valo aldozatrol (C/A 751)

nem is lehet oly idöt mondani a melyben ennek az áldozatnak (C/A 754)

küldik, erre valo nézve szokták mondani a Catechumenusok Miséje. a hivek (C/A 755)

misében., ámbár azt szokták is mondani valamely püspöknek vagy papnak, hogy (C/A 759)

{…} Miért szokták tehát eszerént mondani, szent Péter. szent Pál miséje (C/A 762)

{…} Ez által azt akarják mondani, hogy akor emlékezetet tésznek a (C/A 762)

{…} Azt nem lehet mondani, és magunkot ahoz kel szabni (C/A 766)

szent Agoston tanittya. ezeknél többet mondani bizonytalan dolog. és el kel (C/A 766)

{…} szabadé misét mondani. mikor senki sem Communicál (C/A 769)

le terittik ahol misét akarnak mondani, azokot a szentelt ruhákot ök (C/A 773)

a szent Áldozatra, hasonlot kel mondani az innepekröl, a mellyeket sokat (C/A 777)

Egy nehány miséket mondani mindenik templomban ugyan egy oltáron (C/A 778)

hajnaltol fogvást délig lehet misét mondani (C/A 779)

{…} Mitsoda imádságot kel mondani a mise alat (C/A 783)

idövel az oltár elöt kezdék mondani (C/A 788)

{…} Az által azt akarják mondani., hogy vétkeseknek üsmérik magokot lenni (C/A 790)

{…} A népnek kellé mondani az introitust (C/A 793)

azokot az oltár közepin kezdék mondani, és jóbb felöl azokot. a (C/A 794)

papok szokásban vevék. bal felöl mondani, mert a nagy misékben a (C/A 795)

néki is kel énekleni, vagy mondani, de nagy alázatoságal. töredelmeségel. meg (C/A 797)

fordulyon mikor Dominus vobiscumot kel mondani (C/A 798)

énekleni, vagy valamely más imádságot mondani (C/A 801)

{…} Mit formában kel mondani azt a hit tételt (C/A 803)

igen jó ezeket az imádságokot mondani, szivét. buzgoságal. az Istenhez fel (C/A 811)

az Istenhez fel emelni, és mondani, uram az én imádságom hasson (C/A 811)

{…} Mit kel a népnek mondani midön a kezét mosa apap (C/A 813)

tsak szájal. hanem szivböl kel mondani (C/A 815)

nem enekelik., hanem lassan szokták mondani, sok régi misálékban ezt nevezik (C/A 816)

egy ház ezeket igy szokta mondani, nem azért hogy el titkolná (C/A 817)

Mit kel anépnek ez alat mondani (C/A 823)

szentröl, nem volnaé elegendö azt mondani hogy közönségesen az egész szentekel (C/A 824)

{…} Mit kel a népnek mondani ezen imádság alat (C/A 841)

vévén., azért is mérészellyük néked mondani Mi Atyánk (C/A 842)

Lassan, vagy ének szoval kel mondani ezt az imádságot. de nagy (C/A 850)

kel a népnek ö véle mondani az imádságokot., azután apap tudtára (C/A 861)

oltárnál, mivel adig szabad volt mondani. vagy nem mondani., némellyek az (C/A 861)

szabad volt mondani. vagy nem mondani., némellyek az óltárnál mondották el (C/A 861)

és Calvinus elött nem lehetne mondani olyan Anyaszent egy házat mely (C/A 871)

el ment Ceremoniával valo Misét mondani., olyankor az egész Clericusok és (C/A 893)

amelyet már régtöl fogvást szoktak mondani aprocesiokban (C/A 893)

{…} E szerént kel azt mondani akereszt vetés után, a szent (C/A 899)

szemeken a mi Atyankot kel mondani, és az aprokon az üdvezletet (C/A 899)

a nagy szemeken az üdvözletet mondani. és a kitsideken a mi (C/A 899)

nagy szemeken a mi Atyankot mondani és az aprokon az Istennek (C/A 900)

Angyalok tiszteségekre illyen formán olvasot mondani,, a nagy szemeken a mi (C/A 900)

a szenteknek tiszteletekre is olvasot mondani illyen formán, a nagy szemeken (C/A 900)

okoságát. esztelenség is volna azt mondani., hogy ezek törtenet szerént lettek (C/B 938)

nevezik kivánságnak, valamint azt szokták mondani. hogy a száraz föld, kivánnya (C/B 1028)

természetnek külömbségekért. azt kel némelykor mondani. a kristus hasonlo az Istenhez (C/B 1030)

egyedül. a Fiurol lehet azt mondani. mivel csak egyedül az Isten (C/B 1031)

még is azt ne lehesen mondani hogy az Atya, és a (C/B 1031)

meré magát a kristus tanitványának mondani. pilátushoz mene. és el kéré (C/B 1052)

képpen a pásztorokét: és azt mondani, hogy meg romlot az anyaszent (C/B 1085)

el válások ellen mit lehet mondani (C/B 1096)

kel néki minden nap mondani, bocsásd meg a mi vétkeinket (C/B 1114)

nem más. hanem., vagy gondolni. mondani. vagy tselekedni, vagy is el (C/B 1133)

{…} Azt kel mondani areménségröl. valamit ahitröl. a kiben (C/B 1165)

is imádságinkot (amelyet nem lehet mondani hogy ne hallanák.) mégis szükséges (C/B 1189)

valo szollásnak a modgya., azt mondani, fogadást tettem egy szentnek (C/B 1195)

mint. a káromkodás volna azt mondani. hogy az Isten nem igazán (C/B 1199)

sött még. viszá is kel mondani a mit mondottak. ha másképpen (C/B 1214)

elött nem volt szokás misét mondani böjt napokon., még mostanában is (C/B 1236)

exceptioja. és nem lehet vakmerönek mondani azt. aki valamely exceptioval éll (C/B 1244)

azoknak üsméri leni. hasonlot kel mondani. ugy a kereszttség után meg (C/B 1251)

is ahoz képest eléb kezdék mondani; hogy el lehesen leg aláb (C/B 1259)

hogy el lehesen leg aláb mondani. hogy vecsernye után szegik meg (C/B 1259)

is kel ezeket a szókót mondani (C/B 1284)

elsöben avizet tölteni, és azután mondani ell a kereszttséghez valo szókót (C/B 1284)

igen kemény beszéd is azt mondani., hogy valoságal kell enni az (C/B 1304)

az ollyan. aki azt merné mondani hogy az Isten Fia. nem (C/B 1305)

az ollyan oltárokon. szabad misét mondani alelkekért. ollyan napokon. a mely (C/B 1351)

természet szerént. lehet azt ugy mondani.,. mivel a szenttségek a mi (C/B 1364)

{…} Mit lehet mondani az ollyanokrol. a kik házaságokkor (C/B 1399)

3. semmit nem kell elöttek mondani, vagy tselekedni ollyat, a mi (C/B 1402)

{…} Hasznosé azokat az ímádságokat mondani, mellyek a könyvekben találtatnak (C/B 1422)

{…} Hogy lehet a községnek mondani az ament, holot nem érti (C/B 1435)

Istennek., mivel tsak azt kell mondani közönségesen. a mi épületire lehet (C/B 1441)

valo imádást. hanem azt akarja mondani azzal., hogy az Istent lélekben (C/B 1442)

{…} Azt lehet mondani, hogy azok jelentették. a Mise (C/B 1457)

tellyeségel. tisztának, és szentnek. lehetne mondani (C/B 1461)

nem is lehet oly idöt mondani amelyben ez a szent áldozat (C/B 1464)

küldik. erre valo nézve szokták mondani. a Catechumenusok Miséje, a hivek (C/B 1465)

mindenik misében. ámbár azt szokták mondani valamely püspöknek, vagy papnak., szent (C/B 1467)

{…} Miért szokták tehát eképen mondani. szent péter, szent pál miséje (C/B 1470)

Az által, tsak azt akarják mondani. hogy akor emlékezetet tésznek a (C/B 1470)

{…} Azt nem lehet mondani, és magunkot ahoz kell szabni (C/B 1472)

szent ágoston mondgya. {…} ezeknél többet mondani bizonytalan dolog, és el kell (C/B 1472)

{…} szabadé Misét mondani. midön senki sem Communical (C/B 1474)

Articulus. Hogy mitsoda hellyen kell mondani a Misét, és a házaknál (C/B 1476)

terittik. a hol misét akarnak mondani. azokot a szentelt ruhákot ök (C/B 1478)

kell mondani az innepekröl. a melyeket sokat (C/B 1481)

Egy nehány miséket mondani mindenik templomban, ugyan egy oltáron (C/B 1481)

fogvást, délig lehet kis misét mondani (C/B 1482)

{…} Mitsoda imádságot kell mondani a mise alat (C/B 1485)

idövel. az oltár elött kezdék mondani (C/B 1489)

{…} Az által azt akarják mondani, hogy vétkesnek üsmérik magokot lenni (C/B 1491)

{…} A népnek kellé mondani az introitust (C/B 1493)

mondottak. azt jóbb felöl kezdék mondani, és a közepin az óltarnak (C/B 1494)

óltarnak amit ot szoktak volt mondani, és lassanként ez a szokás (C/B 1494)

apapok szokásban vévék bal felöl mondani, mert a nagy misékben, még (C/B 1494)

néki is kell énekleni vagy mondani, de nagy alázatosságal., töredelmeségel. meg (C/B 1495)

fordullyon mikor dominus vobiscumot kell mondani (C/B 1497)

énekleni., vagy valamely más imádságot mondani (C/B 1499)

{…} Mi formában kell mondani azt a hitt tételt (C/B 1500)

igen jó ezeket az imádságokot mondani, szivét buzgoságal az Istenhez fel (C/B 1507)

az Istenhez fel emelni. és mondani. hogy az én imádságom fel (C/B 1507)

{…} Mit kell a népnek mondani midön a kezeit mossa apap (C/B 1508)

tsak szájal. hanem szivböl kell mondani (C/B 1510)

nem énekelik. hanem lassan szokták mondani, sok régi missálékban. ezt nevezik (C/B 1511)

egy ház ezeket igy szokta mondani, nem azért. hogy el titkolná (C/B 1512)

Mit kell anépnek ez alat mondani (C/B 1516)

szentröl, nem volnaé elegendö azt mondani, hogy közönségesen az egész szentekel (C/B 1517)

{…} Mit kell a nepnek mondani ezen imádság alat (C/B 1530)

vévén, azért is mérészellyük néked mondani. Mi Atyánk (C/B 1531)

Lassan, vagy ének szoval. kell mondani ezt az imádságot, de nagy (C/B 1537)

és le hajtot fövel alázatosságal mondani ezt az imádságot. és töredelmes (C/B 1545)

figyelmetességel kell anépnek ö véle mondani az imádságokot, azután. apap tudtára (C/B 1545)

oltárnál. mivel addig szabad volt mondani. vagy nem mondani, némellyek az (C/B 1545)

szabad volt mondani. vagy nem mondani, némellyek az oltárnál mondották el (C/B 1545)

és Calvinus elött, nem lehetne mondani ollyan anyaszent egy házat mely (C/B 1553)

el ment Cérémoniával valo misét mondani., ollyankor az egész Clericussok és (C/B 1570)

melyet már régtöl fogvást. szoktak mondani. a processiokban (C/B 1570)

{…} Eszerént kell azt mondani. akereszt vetés után, aszent léleknek (C/B 1575)

szemeken, a mi Atyánkot kell mondani. és az aprokon az üdvözletet (C/B 1575)

a nagy szemeken az üdvözletet mondani. és akitsideken a mi atyánkot (C/B 1575)

nagy szemeken a mi atyánkot mondani, és az aprokon. az Istennek (C/B 1575)

tisztességekre is illyen formán olvasot mondani, a nagy szemeken a mi (C/B 1575)

a szenteknek tiszteletekre is olvasot mondani. íllyen formán, a nagy szemeken (C/B 1575)

art hogy mitsoda hellyen kell mondani a misét, és a háznál (C/B 1589)

nyavalyák felöl is hasonlot lehet mondani, mivel abizonyos hogy sokan vannak (IJE 7)

volt. mint akiröl azt szokták mondani, hogy mindent tud, de semmit (IJE 9)

hogy meg szoktam az igazat mondani, a melyért, botsánatot is kérek (IJE 11)

sem értettem, hanem azt akartam mondani, hogy aki rosz életet éll (IJE 21)

kedvezni aresttségnek. azt nem lehet mondani hogy az ollyan személyek kereszttyénül (IJE 32)

felöl, mert jób volna azt mondani hogy mind a világ rest (IJE 36)

világ rest, hogy sem restnek mondani azokot, akik még többet tselekesznek (IJE 36)

semmit is halogatni. és igy mondani. holnap azt végben viszem, holnap (IJE 65)

mondani, majd azt fogja kegyelmed mondani. hogy prédikátiot tsinálok kegyelmednek (IJE 66)

még kisdedek. azt nem merném mondani, hogy még szoptatniok is kellene (IJE 75)

Értem mit akar kegyelmed mondani mondá télámon, kegyelmed is azt (IJE 78)

is kezdé leg aláb háromszor mondani, az aszszonynak. kivánván, de továb (IJE 79)

ket vagy három szonál többet mondani, és talám nem is mondhatot (IJE 79)

azon által. azal meg elégesznek mondani. hogy a (IJE 82)

vigyázni. hogy nem kell semit mondani, vagy tselekedni elöttök. nem tsak (IJE 90)

szolni kezd, hanem azt akartam mondani hogy mihent a gyermek szolni (IJE 92)

az aszony, a mit akartam mondani, mondá apáter, de azt akarnám (IJE 126)

is értem mit akar kegyelmed mondani. mondá máriánna, azt kivánnya kegyelmed (IJE 126)

nem érti kegyelmed mit akarok mondani (IJE 143)

mondá máriánna, hogy mit akar mondani angyélika. azt akarja mondani, hogy (IJE 144)

akar mondani angyélika. azt akarja mondani, hogy ha kegyelmed mindenkor Czifra (IJE 144)

Éppen ezt akarám mondani, felelé angyélika. mert ha tsak (IJE 144)

mariánna. tudnek erröl elegendö példát mondani (IJE 146)

kegyelmetek. mert többet nem merek mondani, még is mind szépnek, mind (IJE 151)

ahistoriát nem tudgyák. azt hallották mondani, hogy arégi idökben az emberek (ISZ 172)

nyavalyát nem okoznais. mit lehet mondani az ollyan nálunk lévö férfiurol (ISZ 207)

Azt nem lehet mondani hogy az Izraéliták olvasták volna (ISZ 217)

nemzeteket., se roszat nem kel mondani azoknak istenekröl. de nehéz vala (ISZ 272)

irták le, a melyeket hallották mondani (KSZ 353)

szükséges még egy nehány szót mondani apüspokökröl, és atöb egyháziakrol is (KSZ 379)

abünök botsánattyáért valo imádságokot kezdék mondani, hogy a penitentziára indittsák abünösököt (KSZ 421)

más egyéb istentelenek merék azt mondani az utolso idökben (KSZ 453)

azért, hogy nagy dolgokot lehesen mondani anépnek, anagy innepekben, ugyan ezen (KSZ 467)

tartották, amidön a soltárokot halották mondani, egy szoval, abban nem kételkedhettek (KSZ 476)

emberi élethez,? ki merné azt mondani, hogy nem volt tekélleteségben kezdetekor (KSZ 484)

hogy valami nagy dolgot akarna mondani a Császárnak. a mely életében (SUT 539)

Jóbb tehát azt mondani, hogy szent János egy nehány (SUT 555)

Istennek, és magát Istennek hagyá mondani, igen nagy sziv fájást érze (SUT 617)

tsudát. nagy fel szoval kezdé mondani, ihon vannak az Istenek, a (SUT 630)

Esséniánusokrol, szükséges it egy szót mondani a Therapötusokrol is, ebben akönyvben (SUT 637)

lévö hiveknek szollot, hasonlot kel mondani. a szent pál több leveleirölis (SUT 693)

mint sem a Császárt uroknak mondani., illyen formában kergeté az Isteni (SUT 896)

mondaniok – 1

el mondhattyák, el is kel mondaniok. de ugy hogy meg fedhetetlenek (É 824)

mondanom – 6

a haszontalant nem kelletet volna mondanom, mert az Isten rendelésiben nintsen (TL 300)

itéltetett, még sokat kellene néktek mondanom, de most elnem viselhetitek, mikor (É 553)

rosz gondolatotok. melyik könyeb nékem mondanom ennek az inaszakatnak., azé hogy (KJÉ 636)

tettzik hogy már lehetne valamit mondanom aleányok neveltetésekröl is (IJE 99)

talám azt sem volna szükséges mondanom; hogy az anyám halála után (IJE 101)

együt laknak, nem kelleték többet mondanom feleségemnek, mert mind azokat el (IJE 124)

mondanunk – 8

keresztények vagyunk csak azt kel mondanunk legyen Isten akarattya rajtunk. észre (TL 83)

nélkül valo kezdetet; azt kel mondanunk, hogy mindenek tölle vannak, mint (É 605)

igéjit. és böltseségit, azt kel mondanunk hogy mindenek ö általa vannak (É 605)

mi fejünkre. és azt kell mondanunk. ha ö véle ugy bántanak (KKU 338)

még egy nehány szót kel mondanunk arrol, hogy mitsoda. hasznot kel (KJÉ 598)

személyhez tartozik, hogy azt kel mondanunk. hogy az igazság. maga az (VKT 876)

jelentették arégi áldozatok, azt kel mondanunk, hogy mindenkor (C/A 740)

a régi áldozatok, azt kell mondanunk, hogy mindenkor a kristus vére (C/B 1454)

mondaní
mondaní – 1

Isten. az remete ugy kezdé mondaní., apüspök hogy erre meg tanitotta (TL 299)

mondanié – 2

mit gondoltok szivetekben., mitsoda könyeb. mondanié, meg botsátatnak néked büneid., vagy (É 596)

gondoltok szivetekben., mitsoda könnyebb. azt mondanié, meg botsátatnak néked büneid. vagy (É 798)