nem|is – 567
nemis
nemis – 5

az allégátiot bé nem veszik. nemis az ország törvényit, hanem az (TL 46)

beteg, akinek meg gyogyulását már nemis várták (É 212)

maga viselése. a mi rendünk. nemis vétkezhetünk egyéb képen. mondgya szent (KJÉ 588)

volna ajésus tanitvánnya, sött még, nemis üsmerné. mint egy ora mulva (KJÉ 751)

le nyomja. a mint hogy nemis kel az étel után mindgyárt (IJE 29)

nem is
nem is – 562

repült el elöllünk. némelyikben még nem is mártottunk, már vitték, ugy (TL 10)

ki aháztol. it a gazdaszszonyrol. nem is kel emlékezni, mint ha (TL 12)

olvasni, még nagyob gyönyörüség nekem, nem is lehet ollyan gyönyörü leveleket (TL 13)

náthásodgyék kéd. szereté kéd. azt nem is kel kérdeni ha szeretemé (TL 19)

már régen járnak abékeség után, nem is egyebért megyen sophia felé (TL 24)

hoszas köszönetnek. a mely még nem is illik a keresztenyekhez, jákob (TL 34)

rongyosok voltanak. valamint a szolgák, nem is tudom miért viselik afejdelem (TL 39)

sok külömbség vagyon közöttök. arrol nem is szollok hogy mennyi külsö (TL 40)

csep vizet is. még csak nem is dohányoznak. a mi leg (TL 43)

tanyitását követvén, áldást kért, üldözöire. nem is a portának tulajdonitotta azt (TL 49)

kik valamely garázdát akarnának indittani, nem is lehet már csendeseb hely (TL 57)

hogy itt alakosokal. semmi üsmerettség nem lehet. nem is vesztünk semmit (TL 58)

alakosokal. semmi üsmerettség nem lehet. nem is vesztünk semmit. mert. itt (TL 58)

erdély felé., már a felé nem is kel gondolkodni, ugy tettzik (TL 61)

a kik közöt lakunk. de nem is ollyan munkások, mint ezek (TL 67)

ollyan munkások, mint ezek. se nem ollyan gazdagok, nem is csuda (TL 67)

ezek. se nem ollyan gazdagok, nem is csuda., mert az örmenyek (TL 67)

kopácsolást hallyuk egész éttzaka, hogy nem is lehet alunni. aztot meg (TL 67)

micsoda vigasságal tölttyük az idöt, nem is lehet fél orát a (TL 75)

fö fájást érzet, de mi nem is gondoltuk hogy még a (TL 76)

atáborozást. és ide viszá jöttünk. nem is adhatunk elegendö hálákot azurnak (TL 76)

pestis igen meg dézmálta avárosiakot, nem is emlékeznek rea hogy ebben (TL 77)

és mindenkor jó kedvü volt; nem is volt vigabb közöttünk ö (TL 77)

szükségnek csak a hirit hallotta. nem is lehetet más képpen., leg (TL 79)

nem adtanak nékie. senki véle nem is beszélhetet. hanem csak éppen (TL 85)

ezt találám mondani. azért most nem is irok többet, hanem jó (TL 85)

legyen gyözedelmes. mert kenyerit eszszük. nem is segittik ugy a bujdosokot (TL 99)

az országban. ez a nemzet nem is ollyan irtoztato valamint a (TL 100)

kel kivánni a szegény erdélyiektöl. nem is kivánok. de az atyák (TL 109)

de csak fél fogra nevet. nem is lehet másként. amennyi sok (TL 114)

e szomoru levél. azért most nem is irok többet. mert a (TL 116)

a kit az Isten valakinek nem rendelt, aztot nem is fogja (TL 120)

Isten valakinek nem rendelt, aztot nem is fogja birni. mi hir (TL 120)

irot levél, az én leveleimröl nem is szollok, mert már kéd (TL 134)

nem szabad tehát. egy embernek, nem is lehet. abban változást tenni (TL 156)

ostromokon; ezek olyan vitézek. akiknek nem is kel a halálrol gondolkodni (TL 168)

micsodás rut az irigység, azért nem is beszéllek már többet felölle (TL 177)

és meg dicséré. jo természetit., nem is akarván el mulatni semmit (TL 179)

volna mint ö, az aszszonyokrol nem is szollok, mert azok. száz (TL 181)

okozzon is. de én telámont nem szeretem, és soha nem is (TL 183)

telámont nem szeretem, és soha nem is fogom szeretni (TL 183)

nála. se szépségben. se észben, nem is tekintem ötet ugy. mint (TL 184)

ispotályban hall meg, ha ispotályban nem is. talám rodoszton. akár hol (TL 189)

ha pislenek járnának agyomromban. talám nem is hazudok, ha mondom, hogy (TL 193)

mi csak eszük a rantottát, nem is volna jó annyi sok (TL 193)

annak hasznát is vette szegény. nem is lehetet volna neki azt (TL 211)

izente hogy ide viszá térjen, nem is kelletet volna oda menni (TL 215)

vigaság, ebédre hivut. de velünk nem ett, azután nem is láttuk (TL 226)

de velünk nem ett, azután nem is láttuk. mikor el jöttünk (TL 226)

mi maradunk avezérel, az idén nem is tart továb a hadakozás (TL 230)

ma pedig meg izené, hogy nem is kel erdélyröl gondolkodni. hanem (TL 230)

igen rosz renden vagyon, soha nem is volt egésséges a miolta (TL 231)

visza jöttünk kettzeris el ájult. nem is gondoltuk. hogy életben érkezék (TL 231)

e magát alkalmaztatní az idegenekhez. nem is kel csudální. mert a (TL 241)

egész hadaival., de micsoda. had,? nem is mondhatni hadnak. hanem csak (TL 243)

lárma a kapum elöt; meg nem indulhatok magam erejével, nem is (TL 244)

meg nem indulhatok magam erejével, nem is lehet addig a még (TL 244)

nem ugy mint azok. akik nem is adnak., még is dérel (TL 257)

azok okoságának akik azt igazgattyák. nem is gondolhatunk mást. ha meg (TL 261)

vala mint sem keresztyén., azért nem is vevének ki anyi szokást (TL 268)

probalni. meg szabadulásrol semi reménsége nem lehetet. nem is mért a (TL 290)

szabadulásrol semi reménsége nem lehetet. nem is mért a tenger parttyához (TL 290)

azt tudom hogy győnyőrűségel irtam, nem is lehet azt tsudálni, ha (ML 314)

Ked nintsen meg bérmálva, adig nem is lehetet Ked, valamig az (ML 319)

ki minden szűkségestől meg fosztatott, nem is tudom miért szokták mondani (ML 320)

maga alat, talám ugyan azért nem is nyeritnek itt a’ Lovak (ML 321)

minden esmerettségből ki fogytam Erdélybe, nem is emlékezem már másrol egy (ML 324)

arol ugy beszélnek valamint azálomrol, nem is tudgyák magok is mit (É 11)

sokszor se nem tiszta, se nem tisztességes, nem is szollok az (É 19)

nem tiszta, se nem tisztességes, nem is szollok az ollyan beszédekröl (É 19)

a király Istentelen lévén semit nem vára az Istentöl. nem is (É 29)

semit nem vára az Istentöl. nem is akara tölle fügeni, és (É 29)

szerént {…} az az, valoságal és nem figurában. nem is a kegyelem (É 36)

az, valoságal és nem figurában. nem is a kegyelem által mint (É 36)

amelyen az Isten vezeti oket, nem is mehetünk hozája más uton (É 78)

nem keresvén azoknak avaloságos értelmeit, nem is tekenték azokot ugy mint (É 84)

annak kezdetit tudgyák, annál továb nem is mennek, és keveset gondolnak (É 84)

avilági félelemböl, és haszonért vagyon, nem is lelki, hogy ha tsak (É 99)

hitette volna magával, az illyenre nem is figyelmeznek, és az illyen (É 122)

mondgya. hogy arest akar is, nem is, ellenben pedig az indulatyok (É 137)

nem mindgyárt lesz tekélletes, azért nem is adgya ezeket a tulajdonságokot (É 154)

holot az illyen rendeletlen mulattságokban nem szabad részt venni, nem is (É 163)

mulattságokban nem szabad részt venni, nem is illyen formában kel a (É 163)

ö szolgálattyára, és ditsöségire fordittsuk. nem is kel tölle illyeneket más (É 282)

lehetne szemekre hánni, amelyekböl, még nem is gondolkodnak. magokot meg jobbitani (É 331)

szoktak látni., söt még arra nem is figyelmeznek, de ami még (É 358)

kevesé szerette ötet. vagy talám nem is, mivel igaznak tartván magát (É 426)

azt. akit gyülöl. arrol pedig nem is gondolkodik, hogy tellyeségel önnön (É 430)

azokot el ne veszesék, azért nem is tekinték az Isten hatalmának (É 431)

ortzája és meg utáltatott, azért nem is betsültük ötet. bizonyára ami (É 449)

attol valo el szakadásal. soha nem is lehet oly ók, hogy (É 477)

hogy attol el kellesék szakadni. nem is lehet üdvezülni annak, aki (É 477)

felelvén gyalázattal., ha szidalmaztatik. senkit nem szidalmaz, nem is fenyegetödzik, nem (É 541)

ha szidalmaztatik. senkit nem szidalmaz, nem is fenyegetödzik, nem éll örökös (É 541)

nem szidalmaz, nem is fenyegetödzik, nem éll örökös hatalmával, hogy boszut (É 541)

sem szerethettük volna ötet. még nem is remélhettünk volna illyen nagy (É 585)

az ö országát, és igasságát, nem is tekintvén egyebet hanem az (É 590)

az, az álhatatosoknak igértetett, meg, nem is kel azt tsudálni, hogy (É 595)

kiknek se hitelek, se tudományok. nem lévén, nem foghattak, nem is (É 607)

hitelek, se tudományok. nem lévén, nem foghattak, nem is mértek volna (É 607)

tudományok. nem lévén, nem foghattak, nem is mértek volna fogni, a (É 607)

magokal. az üdveségre valo igazságokot., nem is adatik meg nékik az (É 674)

után hogy annak ellene mondottunk, nem is kel annak többé szivünkben (É 696)

a vétek által, hogy jót nem tselekedhetik. még azt nem is (É 708)

jót nem tselekedhetik. még azt nem is akarhattya, akristus kegyelme nélkül (É 708)

se a kegyelemnek, és talám nem is lészen több azon a (É 758)

mit leg inkáb szerethetünk evilágon. nem is lehet vétek nélkül, szivünkben (É 760)

Isten elöt, tsak az üdvezitöé, nem is lehet más képen. irgalmaságot (É 763)

senem kivánhattya a menyei jókót, nem is lehet már néki, mondgya (É 766)

szeretettel., és gyönyörüségel szolgálván ötet, nem is ugy vannak már most (É 769)

a midön ateremtet állatokhoz hasonlittyák. nem is lehet azért rettentöbb büntetést (É 771)

volt világ kezdetitöl fogva adig nem is lészen. és ha meg (É 833)

azzal atanitásal. ezek a szok nem is illenek az oltári szenttségre (É 836)

nem vala a meg botránkozásra, nem is más hanem az irigység (É 877)

tudgyam. nám örömödben nem is tudcz szolni. ha meg (MN 11)

elöbször jött haza. azért semmit nem is hozot. talám félt a (MN 13)

erkölcsü, es nagy bátorságu volt, nem is volt nálánál gazdagabb a (MN 15)

a nagy keserüségre adá magát. nem is reménlhete semmi vigasztalást. az (MN 28)

eleibe vivé uesbit. a kire nem is tekinte dom fernánd. és (MN 38)

még akor ebben a szándékba, nem is felele semmit is olyat (MN 45)

volna Constancinapolyban valo igyekezetéröl. azért nem is szollot néki az almasairis (MN 58)

Nem is ók nélkül tarta roxántol (MN 61)

volt meg látni nagy szeretetét. nem is szolhata sokáig. hanem tsak (MN 69)

küprüli abban semmit sem tudot, nem is figyelmezet egyébre. hanem hogy (MN 74)

Azért senki nem is tsudálkozék azon. hogy vitéz (MN 82)

a halált bizonyosnak tartották. és nem is gondolkodának az életröl. a (MN 88)

töredezö félben volt, azért senki nem is oltalmazhatá magát (MN 88)

haták és meg sebesitték szivemet. nem is mértem magamot meg üsmértetni (MN 92)

tsak attol tartot hogy ha nem szeretik, nem is üsmérnek reája (MN 93)

tartot hogy ha nem szeretik, nem is üsmérnek reája örömel (MN 93)

a mint hogy a királyné. nem is szolhatot nagy sirása miat (MN 94)

mint hogy halálomra igyekeztél, azért nem is kivántál volna többé meg (MN 100)

ö életet vagy a magáét, nem is várakozék sokáig mivel tsak (MN 118)

le tsordulának könyvei szemeiböl és nem is szolhata dona Catharina. minden (MN 122)

akarnám hogy az igy volna, nem is volnék abban az állapotban (MN 129)

és meg ijede magában. éppen nem is gondolkodot arrol hogy oly (MN 130)

dom sebastienel valo szembe létit. nem tudhattya, azért nem is tudá (MN 136)

szembe létit. nem tudhattya, azért nem is tudá mire vélni. eléonora (MN 136)

a szerelemnek adván. magokot, azt nem is kivánták el titkolni (MN 137)

akarattyát követik. azért mind addig nem is nyugovék valamég dona catharinát (MN 141)

maga körül. a kiket még nem is érthette. jol, ezt a (MN 145)

tegyen felölle a levelében. azért nem is irt felölle, ez a (MN 157)

volt a maga meg vigasztalására. nem is kelleték arra sok idö (MN 166)

figyelmeteségel tekingette ötet, azért abban nem is kételkedék., hogy a kork (MN 179)

alacson renden valok vagyunk azért nem is keresnek minket illendö képen (MN 180)

gyermekei valának tölle. azért egészen. nem is lehetet meg válni tölle (MN 210)

meg kezdé utálni akirálynét, hogy nem is nézhetet reája.. a királyné (MN 212)

ollyan háborittá fel. a melyröl nem is gondolkodot (MN 214)

nehányan meg bizonyitták nekem, azután nem is kivánék indiában menni, hanem (MN 239)

nem hogy öket el érhessem., nem is akartam más dolgot irni (KKU 248)

utat. igen nagy bajba vala. nem is láthatá modgyát meg szabadulásának (KKU 252)

azért kedves is volt elöttem, nem is kivánhatz soha jobbat, halgassad (KKU 254)

alázatoságot. de a meg alázásrol. nem is akarják hogy beszéllyenek. se (KKU 263)

kedvesen veszem mesteredhez valo háláadoságodot. nem is lehet semminek jobban ujjab (KKU 268)

abban elég része lett, arrol nem is szollok. mitsoda ujjab keserüségben (KKU 271)

az Isten azt jol tudgya nem is azért probállya az embereket (KKU 275)

küldi reájok a nyomoruságokot. soha nem is vigyáznak arra, hogy azok (KKU 279)

mondgya, hogy arest akarja is, nem is, értedé ezt mit tészen (KKU 282)

azt a dolgot már akarja, nem is parancsolná hanem akarná, mitöl (KKU 282)

valamit, mint hogy akarja is, nem is. azakarat a melyel kivánnya (KKU 282)

mondást, és a halált, azért nem is akarok ezekröl többet hallani (KKU 288)

ékesitetet. az üdvezitö halála által, nem is tekintik az olta a (KKU 290)

mely állapotban. és renden legyenek. nem volt, nem is lesz soha (KKU 298)

és renden legyenek. nem volt, nem is lesz soha evilágon olyan (KKU 298)

rendben. vagyon. valami szenvedésre valo. nem is tudgyák azt azok. akik (KKU 298)

azért hogy szájoknak eleget tehessenek., nem is szollok arrol a kegyetlen (KKU 299)

hallok beszélleni. azért azt ezután, nem is fogom ugy keresni mint (KKU 299)

igen irtozom akeresztöl. hogy azokot nem is kérhetem (KKU 324)

igen nagy tekélleteség. gondolom hogy nem is közönséges az emberek közöt (KKU 328)

az. aditsöségnek magja. azért már nem is gondolkodik vala egyebröl., hanem (KKU 329)

mivel a keresztet ha ugy nem is amint kelletet. de tsak (KKU 329)

tsak gyenge akarattal. akarván is. nem is. nem fog soha az (KKU 333)

akarattal. akarván is. nem is. nem fog soha az egyenes uton (KKU 333)

jól. hogy mire adná magát., nem is tarta semmitöl. hanem amaga (KKU 333)

veszen. a nyomoruságban., azt nékem nem is ajánlya, és ha azt (KKU 337)

hullatásal. uram te látod gyengeségemet. nem is tudom már hogy mit (KKU 346)

és azért joval voltam hozája, nem is panaszolkodtam sohais másnak, tsak (KKU 365)

Storophila uram én ezeket nem értem. nem is tudom mire (KKU 366)

uram én ezeket nem értem. nem is tudom mire magyarázni (KKU 366)

el fogja az elmét, hogy nem is gondolkodhatik másrol, azt láttyuk (KKU 367)

rend szerént azon panaszolkodnak. hogy nem is könyöröghetnek az Istennek (KKU 367)

volna semmi több hátra, azért nem is tett semmi kérdést, akristus (KKU 369)

imádkozol azokért kik meg bántottak nem is akor. a midön meg (KKU 383)

több hátra, azért semmi kérdést nem is téve, de akristus. még (KKU 388)

tégedet oh fel feszitetet szeretet. nem is elégszem meg addig, valamég (KKU 396)

én akaratom szerént tselekedet, azért nem is azt mondá, hogy én (KKU 396)

a szokban nagy ellenkezést látok, nem is tudom hogy mi képpen (KKU 396)

büntetetlen., és ha ez életben nem is, de amás életben tellyeségel (KKU 407)

lesz koronájok, de ezt abeszédet nem értik mindenek, és nem is (KKU 426)

abeszédet nem értik mindenek, és nem is hiszik (KKU 426)

sokszor hajo törést szenvedet volna. nem is remélhette volna amennyei hazában (KKU 437)

boldogul által mentél a tengeren, nem is vagy már mesze attol (KKU 437)

mennyünk. ahalál által, ugy ötet nem szeretnök, nem is sohajtozunk ugy (KG 461)

által, ugy ötet nem szeretnök, nem is sohajtozunk ugy, mint e (KG 461)

nem szeretni halál. az olyan nem is imádkozik (KG 471)

tanullyák, már mint egy, nem is üsmérik, oh! hogy lehetne (KG 475)

anyomoruságban láttyuk elveszni a szegényeket, nem is bizunk az Isten rendelésiben (KG 490)

Két férj egymásal meg nem alkhatik, nem is lehet két (KG 497)

férj egymásal meg nem alkhatik, nem is lehet két urnak szolgálni (KG 497)

kevesen ditsérik meg, azért azt nem is követhetik (KG 498)

felebarátunkot inkáb szeretnök az Istenél. nem is szabad ateremptet allatnak adni (KG 531)

az Évangyélium bizonyittya nékünk. ezt nem is ugy adgya mint tanátsot (KG 533)

ö jó erkölcseit, az olyan nem követné akristust, nem is élne (KG 539)

az olyan nem követné akristust, nem is élne az ö Évangyéliuma (KG 539)

kellene lenni ez arulkodok elött, nem is tudom hogy melyik vétkeseb (KG 560)

ígasságos itéletiböl, a pokolra vettetének. nem is remélheték. hogy valaha viszá (KJÉ 571)

tsak a érzékenységi dolgokot tekintette, nem is nézhette, se nem halgathatta (KJÉ 577)

tekintette, nem is nézhette, se nem halgathatta az Istent. aki is (KJÉ 577)

nem kerestük, söt meg rolla nem is gondolkodtunk, mind azon által (KJÉ 579)

azt, ami ketsegteti rosz kivánságokot, nem is vehetik arra magokot., hogy (KJÉ 582)

hogy az élet öbenne vagyon, nem is lehet más képen. mivel (KJÉ 610)

abetegeknek vagyon szukségek az orvosra. nem is azért jöttem hogy az (KJÉ 637)

tétettek agyertya tartora. hogy világosittsanak., nem is azért jött a világra (KJÉ 644)

tsudákot tett, és keveset gyogyitot. nem is érdemlette meg az a (KJÉ 660)

igen nagy szégyenben hozá öket, nem is akarák addig a dolgot (KJÉ 686)

fiának, ezekért ök igen boszonkodának. nem is türheték hogy azt ki (KJÉ 722)

olyan inségekben esnek, a melyekhez nem volt, nem is lesz hasonló (KJÉ 730)

esnek, a melyekhez nem volt, nem is lesz hasonló; mindezek bé (KJÉ 730)

meg ötet. nem is rejti vala el magát (KJÉ 735)

azért vigyázásal akarák meg fogatni, nem is akarák. az innep alat (KJÉ 735)

nintsen egymásal; azt a szövettséget. nem is kel keresni. az illyen (VKT 786)

aszeretetet. és az álmélkodást. soha nem is kell meg unnunk. az (VKT 807)

azok a kik nem halgattyák. nem Istentöl. vannak, soha nem is (VKT 808)

halgattyák. nem Istentöl. vannak, soha nem is érzik magokban azt a (VKT 808)

meg magyarázá nékik az irásokot. nem is elegendök arra hogy meg (VKT 808)

alá vagyon tellyeségel vetve, azért nem is történik semmi rajtunk. amit (VKT 814)

embereknek mindnyájan. nintsen alkalmatoságok, és nem is tartoznak mindenkor illyen nagy (VKT 819)

nem illik minden féle személyhez., nem is követhetik minden féle alkalmatoságokban (VKT 825)

könyü dologban vétkeznek. és azért nem is kel penitentziát tartani. ugy (VKT 830)

hazudnak. és talám ugyan valojában. nem is hazudnak soha is olyanban (VKT 875)

azt néki meg tiltotta volt. nem is nyugovék addig, még véghez (VKT 878)

valamint a mesét, annak hitelt nem is adhat, mert soha hasonlo (VKT 881)

sem érdemli meg akeresztyén nevet., nem is akartunk szollani ebben a (VKT 889)

azok ellen. kik ö reájok nem is néznek. meg vetik, és (VKT 891)

48 Ha egyébért nem is. tsak idö töltésért, Ezek (VKT 894)

dolog az idöt valamire forditani. nem is kevés dolog azt tellyeségel (VKT 896)

a parantsolatokot meg tartotta, azért nem is zugolodék az ur ellen (VKT 904)

visel. nyughatatlanság nélkül, de semmit nem is tselekszik annak el rontására (VKT 905)

állathoz, mint sem avitézséghez. azért nem is az ollyanokrol akarnak itt (VKT 908)

se a vakmeröségre. de aztot nem is kiméllik., valamikor a szükség (VKT 914)

inkáb kegyelme, az együgyüeket, mert nem anyira üsmervén aroszat, nem is (IK/A 33)

mert nem anyira üsmervén aroszat, nem is gátollyák meg anyira az (IK/A 33)

az örökké valoságrol. mint ha nem is volna (IK/A 37)

mindenikéröl. hogy rosz erkölcsüek voltanak: nem is mond felölök semmi jó (IK/A 65)

királynak a huga tanitotta volt, nem is uralkodék továb esztendönel, és (IK/A 65)

az ifiuságnak vétkeivel. életeket rövidittik, nem is tsak azokban, akiket ugyan (IK/A 72)

agazdagságot seminek álitottam ahoz képest, Nem is hasonlitottam hozája adrága követ (IK/A 87)

sokakal., hogy az után arol nem is gondolkodnak, és viszá térnek (IK/A 97)

szokásokra adod magadot a melyeket nem is tartanád roszaknak lenni, és (IK/A 98)

jó innepnapig. a mely nélkül nem is gondolkodnanak ilyen szükséges orvoságrol (IK/A 100)

valo gyontato papja, ha egyébért nem is. hanem tsak az engedelmeségért (IK/A 140)

álhatatlanságnak., a rest, akar is. nem is. ma egyet akar, holnap (IK/A 162)

a jó dolgokra alkalmatosok legyenek, nem is szollok az olyan rosz (IK/A 163)

meg hatotta sziveket, hogy még nem is akarják meg üsmérni aroszat (IK/A 163)

kisértetinek idejében, soha olyan kisértetekben nem is lész, mint ö volt (IK/A 199)

nem engedí sohais öket lenni. nem is szolok. arrol, hogy avallást (IK/A 206)

magát; a midön a gonoszoknak nem tettzik, nem is keresi az (IK/A 232)

midön a gonoszoknak nem tettzik, nem is keresi az ékeséget. mivel (IK/A 232)

nem mulattság. hanem inkáb foglalatoság. nem is azért volna ajáték, hogy (IK/A 265)

javaiért, hogy tsak keveset. vagy nem is gondolkodnak. az örökös jovakrol (IK/A 268)

mondot., a mi nagy okokra. nem volna épitve. azért nem is (IK/A 272)

okokra. nem volna épitve. azért nem is lehet más okát adni (IK/A 272)

öket adgyák akarattyok ellen, és nem is lévén arra elegendö értekek (IK/A 299)

de még le ronttya, ugy nem is kel a szent rendekre (IK/A 310)

köntösröl, hejában valoságrol. a pompárol, nem is szóllok az olyanokrol. a (IK/A 346)

magok visgálása nélkül. töredelmeség nélkül. nem is gondolkodván a magok meg (IK/A 346)

meg pirulni az ö szolgálattyáért, nem is fogja szolgainak tartani az (IK/A 363)

nem tehet tegedet boldogá. mert nem is teremtett az Isten tégedet (IK/B 391)

talám még arrol illendö képen nem is gondolkoztál. és vétkes életeddel (IK/B 392)

újjabb betegségben esvén, már akkor nem is gondolkodott felölle * . Oh kedves (IK/B 402)

ídvősségről, és az őrőkké valóságról nem gondokodik, mint ha nem is (IK/B 405)

valóságról nem gondokodik, mint ha nem is vólna * . Mind ezek fogják (IK/B 405)

semmi ellenkezöt az jó erkölcsel. nem is vigyaz rosz példákra. hanem (IK/B 415)

meg is hala hamissagiban, senki nem is száná, se el nem (IK/B 427)

nem is száná, se el nem temetteték. valamint meg jövendölte vala (IK/B 427)

inkáb az tisztátalan vétekben. éppen nem is gondolkodik az üdveségiröl. söt (IK/B 431)

az mi üdveségünknek halálos ellensége. nem is esik néki semmi nehezebben (IK/B 436)

jeremias propheta mondgya. * nem is hagya az el pusztult (IK/B 438)

az mi szent anyánknak semmi nem is keserveseb, mint annyi iffiuságnak (IK/B 438)

valo jó, vagy rosz élet, nem gyermek játék, nem is ollyan (IK/B 439)

rosz élet, nem gyermek játék, nem is ollyan dolog az kit (IK/B 439)

el lehet halogatni, mint ha nem is kéne arra nagy gondunknak (IK/B 439)

mint ollyan dologról az kinél nem volt, nem is lesz soha (IK/B 439)

dologról az kinél nem volt, nem is lesz soha nagyob (IK/B 439)

mivel ha igazán bánod vétkedet, nem is szegyenled azt meg vallani (IK/B 452)

rosz szokásokban esel, az mellyeket nem is fogod annak tartani. sok (IK/B 456)

is eshetel. az mellyektöl magadot nem is oltalmazod, hogy ha arrol (IK/B 456)

innepre el halasztyák, más képpen nem is gondolkodnának az gyonásról. ez (IK/B 458)

az kisértetekben., és veszedelmekben., jobban nem is tisztelheted ötet. mint ha (IK/B 478)

az szorgos szükségidben hozája folyamodol. nem is találhatz. hamaréb valo segitöt (IK/B 478)

áll, mint az ó törvénben, nem is csak abban, hogy magunkot (IK/B 483)

evel. attól vagyon, mert sokan nem is tudgyák ezeket (IK/B 490)

el mulatta az leg szükségesebet. nem is vigyázván az ö szokásira (IK/B 495)

kedvezésnél az melyel vagytok hozájok, nem is volna ollyan kegyetlenség ha (IK/B 497)

lévén vetve az emberek közöt, nem is becsüllik azokot kik azt (IK/B 506)

is. az rest akar is, nem is * ma egyet akar, holnap (IK/B 512)

valamely jo dolgokban foglalni magokot. nem is beszéllek azokrol az vétkekröl (IK/B 513)

az ö sziveket, hogy még nem is akarják meg üsmérni micsoda (IK/B 513)

használ, az Istenes könyveknek olvasását nem is szenvedhetik, az nem csuda (IK/B 519)

olvasását nem is szenvedhetik, az nem csuda fiam hogy az kin (IK/B 519)

vala. hogy az Isten kegyelmit nem is halgathatta. azután azt mondgya (IK/B 521)

tellyes szivedböl akarod szeretni, ötet nem is akarod meg bántani, illyen (IK/B 540)

könnyebben meg lophasa öket. midön nem is tartanának tölle, és az (IK/B 546)

ollyan iffiu vala, valamint magad, nem is lész soha annyi kisértetekben (IK/B 547)

tartya oket az halálos vétekben. nem is beszéllek arrol mely keveset (IK/B 554)

arra kötelez, hogy ötet szeresük, nem is kel ezt az két (IK/B 561)

és veszekedést okoz., sokszor arra nem is vigyáznak hogy micsoda rosz (IK/B 577)

Még nem is beszéllek az ollyan veszekedö (IK/B 586)

kiktöl valamit várhatnak, az többiröl nem is gondolkodnak. az gyermekeket ebben (IK/B 591)

esnek ez iránt, sokszor azt nem is lehet helyre hozni., ez (IK/B 613)

látván minden képen az veszedelmet. nem is tudván abban az állapottyában (IK/B 619)

szokásban találtatik. az testi fogyatkozásokrol nem is szollok. noha vannak. ollyanok (IK/B 638)

lelkek üdveségiben. az népnek tölle nem is lehet semmi segittséget venni (IK/B 642)

segittséget venni az lelki dolgokban. nem is lehet azt meg fogni (IK/B 642)

kiben uralkodik az kevélység. irigység. nem is beszéllek azokrol. kik csak (IK/B 643)

abbol sok veszedelem következik. az nem is illik az okos elméhez (IK/B 662)

azért köteleségei sem ollyan nagyok. nem is szollok az világi hasznokrol (IK/B 668)

csak tekinteni ebben az rendben. nem is szamlálom azt az kevés (IK/B 668)

hejában valoságrol. az pompárol gondolkodnak. nem is szollok az ollyanokrol, kik (IK/B 672)

kerüllyed. mert ez igen veszedelmes. nem is lehet ki mondani micsoda (IK/B 681)

meg pirulni az ö szolgálattyáért. nem is fogja szolgainak tartani azokot (IK/B 682)

ördögnek hatalma meg vagyon kötve, nem is tarttya a keresztyéneket hatalma (C/A 50)

leg utolso volt aproféták közöt. nem is vala más utánna keresztelö (C/A 137)

erre is mondá. hogy senki nem proféta amaga hazájában, nem is (C/A 167)

senki nem proféta amaga hazájában, nem is marada sokáig közöttök (C/A 167)

orczája, és meg utáltatott, azert nem is betsültük ötet. Bizonyára a (C/A 174)

jó hirt nem is lehete boldogab hirt hirdetni (C/A 212)

az Anyaszent egy ház soha nem volt, nem is lészen, ezen (C/A 222)

egy ház soha nem volt, nem is lészen, ezen valamelyik üldöztetések (C/A 222)

akristus tanitot, és soha nem is tanithat azal ellenkezöt, más (C/A 240)

tanithat azal ellenkezöt, más képen nem is lehet szenté lenni. hanem (C/A 240)

vádollya hogy az ígeretit bé nem töltötte, nem is okoza anyira (C/A 241)

az ígeretit bé nem töltötte, nem is okoza anyira az Anyaszent (C/A 241)

el terjed. ez a név nem is illik más társaságra (C/A 243)

erröl irtak azt bizonyoson tudták nem is mértek volna arol ugy (C/A 251)

senki a szent Atyák közül nem magyarázta, nem is magyarázhatta a (C/A 254)

szent Atyák közül nem magyarázta, nem is magyarázhatta a szent irást (C/A 254)

voltak., de soha rajta diadalmat nem vettek. nem is vesznek, mivel (C/A 259)

soha rajta diadalmat nem vettek. nem is vesznek, mivel olyan épület (C/A 259)

és a meg romlottságnál egyebet, nem is lehetnénk tehát igazak, se (C/A 279)

Basilius. szent Hieronimus, szent Agoston nem is szollok atöb szent Atyákrol (C/A 333)

oly bizonyos, se egyaránsu. azert nem is tekintik ugy mint Isteni (C/A 341)

okoságnak parantsolatit foglallya magában. soha nem volt. nem is lesz szabad (C/A 369)

foglallya magában. soha nem volt. nem is lesz szabad az egyenes (C/A 369)

mivel az olyat. soha jóvá nem hagyta, nem is hagya. sött (C/A 383)

olyat. soha jóvá nem hagyta, nem is hagya. sött még azt (C/A 383)

Istennek teszik a fogadást. és nem a szentnek. nem is igazán (C/A 388)

fogadást. és nem a szentnek. nem is igazán valo szollásnak a (C/A 388)

veszet joszágot találnak azt viszá nem adgyák, nem is tudakozodnak felölle (C/A 409)

találnak azt viszá nem adgyák, nem is tudakozodnak felölle hogy kié (C/A 409)

mitsoda féle állapotban. söt még nem is szabad el szinelni a (C/A 412)

nem azt a mit gondolok, nem is azt a mint más (C/A 412)

meg vallá hogy soha férfiat nem üsmért., nem is akara üsmérni (C/A 426)

hogy soha férfiat nem üsmért., nem is akara üsmérni. Az ö (C/A 426)

egyedül az Istent szerettesse velünk. nem is adhata ennél hasznosab oktatást (C/A 429)

az, Anyaszent egy ház tanitása. nem is lehet káromlás nélkül néki (C/A 442)

és figyelmeteségel kel azt halgatni,. nem is lehet jóbbat tselekedni, mint (C/A 465)

a mészár széken árulnak, arol nem is kérdezkedvén, hogy ha áldoztatott (C/A 470)

tartozunk végben vinni. köteleség alat, nem is lehet üdvezülni, ha azt (C/A 477)

üsméri meg az igazságot, se nem üdvezülnek mindnyájan. nem is adgya (C/A 496)

igazságot, se nem üdvezülnek mindnyájan. nem is adgya mindennek üdvezitö kegyelmit (C/A 496)

{…} Azt nem mondgya tellyeségel, nem is tudgyuk (C/A 508)

{…} Azt nem mondgya tellyeségel, nem is tudgyuk másként hanem atraditiobol (C/A 508)

az Anyaszent egyházon kivül vannak, nem ajánlhatnak néki fiakot, nem is (C/A 512)

vannak, nem ajánlhatnak néki fiakot, nem is felelhetnek helyettek. mert az (C/A 512)

adni eledelül a maga testét. nem is olyan formán a mint (C/A 532)

az ö testét., azért ezeket nem is halgathattyák, erre valo nézve (C/A 533)

és igy avétket mindenkor szereti. nem is az igaságnak szeretete tartoztattya (C/A 558)

az által meg botsátattak. és nem is tartozunk már. más elég (C/A 572)

meg tartatni. ha olyan formában nem is mint az elött. mivel (C/A 578)

se aszent irásban. se atraditioban nem is abban áll. aprivilegiatus oltároknak (C/A 596)

elméjek hogy az Isten felöl nem is gondolkodnak (C/A 662)

{…} A mindenkor nem lehet. nem is azt kiványa (C/A 694)

{…} A mindenkor nem lehet. nem is azt kiványa az Isten (C/A 694)

a Boldogságos szüzet. a kiröl nem is kel szollani. a midön (C/A 708)

el mondhatni hogy rend szerént nem tudgyák mit kérnek, nem is (C/A 714)

szerént nem tudgyák mit kérnek, nem is figyelmeznek kérésekre., mivel ha (C/A 714)

akik ezután meg áldatnak, soha nem volt, nem is lészen aki (C/A 717)

meg áldatnak, soha nem volt, nem is lészen aki hasonlo kegyelmet (C/A 717)

atöb szentekénél, mivel soha senki nem volt. nem is lesz, olyan (C/A 718)

mivel soha senki nem volt. nem is lesz, olyan szoros szövettségel (C/A 718)

menyekben minden világosan ki nyilatkoztatik. nem is lészen azután többé, se (C/A 729)

hanem tsak lhuterus, és Calvinus. nem is lehet oly idöt mondani (C/A 754)

valamint ajánlya magát az égben, nem is lehet ahiveknek kedveseb tisztelettel (C/A 760)

Calvinus azt el akarák törleni, nem is lehet meg mondani hogy (C/A 765)

idökben az oltárokra. virágokot edényekben nem tettek. és a nem is (C/A 773)

edényekben nem tettek. és a nem is régi szokás hogy tésznek (C/A 773)

az ö szivek ezekel meg nem egyezik. és nem is azért (C/A 782)

ezekel meg nem egyezik. és nem is azért mennek oda hogy (C/A 782)

külön, külön, atöbbit közönségesen nevezték, nem is mindenkor a pap olvasta (C/A 825)

az ajakokot mozgattyák, mint ha nem is imádkoznának, hanem tsak az (C/A 900)

eföldön. enem ellenkezik a hittel., nem is babonaság, mivel nem köteledzük (C/A 901)

hittel., nem is babonaság, mivel nem köteledzük magunkot a számhoz hogy (C/A 901)

az Anyaszent egy ház azt nem tilttya, nem is parantsolya, hogy (C/A 902)

egy ház azt nem tilttya, nem is parantsolya, hogy ha pedig (C/A 902)

ördögnek hatalma meg vagyon kötve. nem is tarttya a keresztényeket hatalma (C/B 949)

utolso vala a prophéták közöt, nem is vala más utánna. keresztelö (C/B 1019)

nem prophéta a maga hazájában. nem is marada sokáig közöttök (C/B 1041)

Az anya szent egyház soha nem volt. nem is lészen. ezen (C/B 1073)

szent egyház soha nem volt. nem is lészen. ezen valamelyik üldöztetések (C/B 1073)

a kristus tanitot., és soha nem is tanithat azzal ellenkezöt. másképpen (C/B 1083)

is tanithat azzal ellenkezöt. másképpen nem is lehet szenté lenni. hanem (C/B 1083)

azzal., hogy az igéretit bé nem töltötte. nem is okoza anyira (C/B 1084)

az igéretit bé nem töltötte. nem is okoza anyira az anyaszent (C/B 1084)

el terjed; ez a név nem is illik más társaságra (C/B 1086)

erröl irtak., azt bizonyoson tudták. nem is mértek volna arrol ugy (C/B 1092)

senki a szent atyák közül nem magyarázta, nem is magyarázhatta a (C/B 1095)

szent atyák közül nem magyarázta, nem is magyarázhatta a szent irást (C/B 1095)

véteknél. és a meg romlotságnál, nem is lehetnénk tehát ígazak, se (C/B 1111)

oly bizonyos., se egyaránsu, azért nem is tekéntik ugy mint Isteni (C/B 1159)

parancsolatit foglallya magában., sohanem volt. nem is lesz szabad, az igazán (C/B 1181)

mivel az ollyat, soha jová nem hagyta. nem is hadgya, azt (C/B 1192)

ollyat, soha jová nem hagyta. nem is hadgya, azt parancsollya mindenkor (C/B 1192)

veszet joszágot találnak, azt viszá nem adgyák. nem is tudakozodnak felöle (C/B 1212)

találnak, azt viszá nem adgyák. nem is tudakozodnak felöle. hogy kié (C/B 1212)

micsoda féle állapotban. sött még nem is szabad el szinelni a (C/B 1214)

nem azt a mit gondolok, nem is azt a mint más (C/B 1214)

meg vallá, hogy soha férfiat nem üsmért. és nem is akarna (C/B 1225)

soha férfiat nem üsmért. és nem is akarna üsmérni. Az ö (C/B 1225)

egyedül az istent szeretesse velünk. nem is adhata ennél hasznosab oktatást (C/B 1227)

az anyaszent egy ház tanitása. nem is lehet káromlás (C/B 1236)

és figyelmetességel kel azt halgatni. nem is lehet jobbat tselekedni, mint (C/B 1254)

a mészár széken árulnak. arrol nem is kerdezkedvén. hogy ha áldoztatot (C/B 1257)

tartozunk végben vinni. köteleség alat., nem is lehet üdvezülni. ha azt (C/B 1262)

üsméri meg az igazságot, se nem üdvezülnek mindnyájan. nem is adgya (C/B 1276)

igazságot, se nem üdvezülnek mindnyájan. nem is adgya mindennek üdvezitö kegyelmét (C/B 1276)

{…} Azt nem mondgya tellyeségel, nem is tudgyuk (C/B 1285)

{…} Azt nem mondgya tellyeségel, nem is tudgyuk másként. hanem atráditióbol (C/B 1285)

nem ajánlhatnak néki fiakot, és nem is felelhetnek helyettek. mert az (C/B 1288)

adni eledelül a maga testét., nem is ollyan formán. a mint (C/B 1303)

az ö testét., azért ezt nem is halhattyák. erre valo nézve (C/B 1304)

annak oktatása alá adni magát. nem is kel sietni a Communioval (C/B 1311)

igy a vétket mindenkor szereti, nem is az ígasságnak szeretete tartoztattya (C/B 1322)

az altal meg bocsátattak, és nem is tartozunk már. más elég (C/B 1332)

meg tartatni. ha ollyan formában nem is mint az elött., mivel (C/B 1337)

is veti az ö áldozattyokot. nem is szenvedheti azokat; hogy a (C/B 1343)

szent irásban, se a tráditioban, nem is abban áll, a privilegiátus (C/B 1351)

elméjek. hogy az Isten felöl nem is gondolkodnak (C/B 1399)

{…} A mindenkor nem lehet. nem is azt kivánnya (C/B 1420)

{…} A mindenkor nem lehet. nem is azt kivánnya az Isten (C/B 1420)

és a Boldogságos szüzet. akiröl nem is kell szollani, amidön vétekröl (C/B 1430)

el mondhatni. hogy rend szerént nem tudgyák mit kérnek, nem is (C/B 1434)

szerént nem tudgyák mit kérnek, nem is figyelmeznek kérésekre, mivel ha (C/B 1434)

ezután meg áldatnak, soha ollyan nem volt, nem is lészen, a (C/B 1436)

áldatnak, soha ollyan nem volt, nem is lészen, a ki hasonlo (C/B 1436)

több, szentekénél, mivel soha senki nem volt. nem is lesz. ollyan (C/B 1437)

mivel soha senki nem volt. nem is lesz. ollyan szoros szövettségel (C/B 1437)

azt mindenüt meg értik europában, nem is lehet azt meg mutatní (C/B 1438)

tehetett, mivel nyilván valo gyülekezetet nem is tarthatot. de mihelyt az (C/B 1443)

mennyekben, minden világosan ki nyilatkoztatik. nem is lészen azután többé, se (C/B 1445)

hanem tsak luthérus., és Calvinus. nem is lehet oly idöt mondani (C/B 1464)

valamint ajánlya magát az égben, nem is lehet ahiveknek kedvesebb tisztelettel (C/B 1468)

botsánatot nyernek., a bótsánando vétekért, nem is szükséges azért, apenitentzia tartásnak (C/B 1469)

Calvinus azt el akarák törleni, nem is lehet meg mondani hogy (C/B 1472)

belsöképpen azö szivek ezekel meg nem egyezik, és nem is azért (C/B 1484)

ezekel meg nem egyezik, és nem is azért mennek oda, hogy (C/B 1484)

anyaszent egy ház adta hozája nem is lehet ennél hathatob imádság (C/B 1496)

a többit pedíg közönségesen nevezték, nem is mindenkor apap olvasta ezeket (C/B 1518)

az ajakokat mozgattyák. mint ha nem is imádkoznának, hanem tsak az (C/B 1576)

el aföldön, enem ellenkezik ahittel, nem is babonaság. mivel nem kötelezzük (C/B 1576)

ahittel, nem is babonaság. mivel nem kötelezzük magunkot annyira a számhoz (C/B 1576)

az anyaszent egy ház azt nem tilttya, de nem is parancsollya (C/B 1577)

ház azt nem tilttya, de nem is parancsollya, hogy ha pedig (C/B 1577)

nem vagyok. nem is ollyan szándékal (IJE 13)

nem vagyok. nem is ollyan szándékal jöttem ide (IJE 13)

szándékal jöttem ide, hogy Cáthekizállyak, nem is tudom hogy eredtem oly (IJE 13)

dolgokot mondanak, ha szinte egyébért nem is, tsak azért, hogy szégyen (IJE 15)

magában ezt az igazságot, azért nem is szükséges hogy hoszu beszédel (IJE 17)

rest, és tunya életbe maradunk. nem is gondolkodván a halálrol, bizony (IJE 34)

tészen rajtam mondá apáter, már nem is merem követni beszédemet (IJE 35)

apáter, mert a lehetetlenségre senki nem köteles, nem is szollunk mi (IJE 43)

a lehetetlenségre senki nem köteles, nem is szollunk mi másokrol. hanem (IJE 43)

ollyan. a ki semmi mesterséget nem tud. nem is igyekezik valamit (IJE 44)

ki semmi mesterséget nem tud. nem is igyekezik valamit tanulni. és (IJE 44)

is igyekezik valamit tanulni. és nem is akarja aföldet mivelni, meg (IJE 44)

Nem is tudom már hol hagyám (IJE 44)

nem kell kételkedni felelé apater, nem is lehet vétek nélkül a (IJE 45)

igen helyes gondolat felelé apáter, nem is kel abban kételkedni, mivel (IJE 49)

házra hordoza haszontalan ábrázattyát. még nem is szollok arrol, hogy menyi (IJE 49)

mert nintsen elméjek egyébre. és nem is mivelnek egyebet, tsak abban (IJE 51)

nem szenvednék öket. ha egyébért nem is, tsak a betsületekre valo (IJE 52)

ha se karjok, se lábok nem volna. nem is egy szers (IJE 57)

karjok, se lábok nem volna. nem is egy szers mind, hanem (IJE 57)

valamire, de ö maga semmit nem tsinál. nem is kell tsudálni (IJE 64)

ö maga semmit nem tsinál. nem is kell tsudálni ha minden (IJE 64)

ne essünk abban ahalogato resttségben, nem is szükséges ajó tselekedetekröl, sokáig (IJE 65)

és a szeretetröl szól, talám nem is gondolta kegyelmed, hogy olyan (IJE 66)

azon organumok nélkül, valamint hogy nem is láthat, nem halhat. szem (IJE 77)

valamint hogy nem is láthat, nem halhat. szem, és fül nélkül (IJE 77)

rendeletlen rosz erköltsöket, még arrol nem is szollok. hogy mitsoda. eséseket (IJE 77)

látni gyermekeket. talám azt még nem is tudgya kegyelmed, azért hogy (IJE 78)

szonál többet mondani, és talám nem is mondhatot volna, ha szerencséjére (IJE 79)

már ezekröl eleget mondottam; egyebet nem is akartam, hanem hogy a (IJE 94)

Ne mennyünk arra mondá télámon. nem is kel arrol szólnunk (IJE 107)

azt birni, és szükségekre forditani, nem is birják ök azt önnön (IJE 134)

fog pusztulni, ha hirtelenségel meg nem orvosollyák, nem is lehet más (IJE 135)

ha hirtelenségel meg nem orvosollyák, nem is lehet más képpen, mivel (IJE 135)

vagyon. mind ezek külsö okok. nem is lehet annak jol vásárolni (IJE 139)

Nem is felejtettem még el, mondá (IJE 142)

adni, denem. kell meg terhelni, nem is kell. nékiek egy félét (IJE 142)

renden valo volt is, de nem tartatott, nem is tartatik jó (IJE 152)

volt is, de nem tartatott, nem is tartatik jó erkölcsünek, :/erre (IJE 152)

irásban tenni azokot, amint hogy nem is látunk (ISZ 173)

bizonyos idejét. és abárkának mértékjét, nem is látom szükségesnek lenni, hogy (ISZ 174)

haladák a száz esztendöt, azt nem is láttyuk hogy hoszas betegségekben (ISZ 178)

megyen, ezek mindenkor készen valának. nem is számlálom azokot a kik (ISZ 190)

hogy sok rabokot tartottak volna, nem is vala szükségek azokra, mivel (ISZ 195)

vala igen közönséges az izraélitáknál, nem is vala felettéb szükséges egy (ISZ 195)

Nem is aleg okosab része szokta (ISZ 200)

sok számu köntösök vala. ládájokban, nem is kénszeritettek uj köntös után (ISZ 200)

formára volt sütve, azért. azt nem is mettzették. hanem tsak törték (ISZ 204)

ezt a nemzetet el töröllyék., nem is látom hogy más nemzettel (ISZ 209)

kellene születni avilág meg váltojának, nem is valának ök, ollyan magok (ISZ 212)

magokot egymáshoz tsak könnyen kötelezték. nem is valának egymáshoz annyi türésel (ISZ 214)

és azért, semmi nehéz munkára nem is alkalmatosok (ISZ 220)

lévö népektöl vették vala bé, nem is vala paraszttság közöttök egymást (ISZ 222)

ö mulattságok, könnyü dolgokbol állot, nem is vala egyéb mulattságok, hanem (ISZ 223)

szaporitották, az innepnek nagyságához képest, nem is számlálom a nép áldozattyát (ISZ 231)

volna szüksége az áldozatra, a nem is volna tellyeségel szükséges a (ISZ 232)

éltenek. valamint apátriárkák, ö nékik nem is vala más egyéb joszágok (ISZ 233)

egyaránt rendelte, azért különös székek nem is valának, amely biró avallás (ISZ 255)

ótt szolgálni bizonyos ideig, ök nem is mondgyák vala. hogy hadat (ISZ 256)

atörvényt meg tartani valamint mások. nem is vala szabadságokban, hogy ahoz (ISZ 259)

vagy abbol el vegyenek. azt nem is láttyuk, hogy valamellyik közüllök (ISZ 259)

szedték fel az élést, azért nem is vala szükség annyi sok (ISZ 260)

Nem is tudunk ezeknél régiebbeket, kik (ISZ 274)

fényes állapottyára tére, ez után, nem is azokot anyomorult sidokot fogjuk (ISZ 274)

mikor kézi munkát dolgozot, arra nem is lett volna ideje, mivel (KSZ 294)

az igazságot keressék, akristus azt nem kereste, nem is kételkedet mint (KSZ 297)

keressék, akristus azt nem kereste, nem is kételkedet mint socrates, mert (KSZ 297)

hanem minden köz vala nékik, {…} , nem is vala szükölködö közöttök. mert (KSZ 302)

jerusalem városanak el pusztulását, azert nem is akartak semmit ollyat meg (KSZ 305)

azután nem is tzéloztak más dologra., ezek (KSZ 311)

arra vigyáztanak, hogy keresztények legyenek, nem is kivántak más titulusal élni (KSZ 323)

a földön valo feküvés, azért nem is visgálták, ha valaki az (KSZ 361)

foglalák magokot, ha minden nap nem is, de igen gyakorta. kenyérel (KSZ 362)

elöt kelletet néki maradni, még nem is a templom pitvarában, hanem (KSZ 363)

az anyaszent egy ház kintsén, nem is tartottak attol hogy jó (KSZ 386)

rend tartások atiszta életre vigyáztanak, nem is tartották hellyesnek, hogy az (KSZ 424)

épiteni, {…} nem is lett volna igasságos. hogy (KSZ 439)

lettenek, a martyromok temetöjén, azért. nem is kezdék azokot, azután meg (KSZ 459)

lévén, az okosak azt bé nem veszik vala, nem is talált (KSZ 463)

azt bé nem veszik vala, nem is talált volna, annyi követöket (KSZ 463)

estig se nem esznek, se nem isznak. nem is dohányoznak, a (KSZ 464)

nem esznek, se nem isznak. nem is dohányoznak, a keresztények is (KSZ 464)

ahit maga erejében meg volt, nem is gondolkodtanak arrol, hogy a (KSZ 465)

eröszakal valo meg téritések valanak, nem is gyakorolhatták, asok változások miat (KSZ 466)

ütni, az elsö saeculumokban erröl nem is gondolkodtanak. mivel ahozájok valo (KSZ 472)

távozást, azokot ki ki tudgya, nem is az. a szándékom. hogy (KSZ 482)

kettségben esnek, azoknak követésin, azokot nem is akarják meg tanulni, mert (KSZ 484)

Istenes, és egyenes embert senkí nem látot. nem is fóg látni (SUT 520)

egyenes embert senkí nem látot. nem is fóg látni, de a (SUT 520)

sokan az Atyák közül. azért nem is volt egy aránsu mindenüt (SUT 530)

de mint. hogy kegyetlenséginek. vége nem volt, senki nem is méré (SUT 601)

kegyetlenséginek. vége nem volt, senki nem is méré. az emberi nemzetet (SUT 601)

merék ellenzeni. ezt a parantsolatot. nem is lett volna tanátsos, mivel (SUT 621)

minden féle Isteneket imádnak vala. nem is választhata szent pál szeb (SUT 658)

lévö helyeken. Jerusalemtöl fogvást Illiriáig, nem is épitet a más fundámentumára (SUT 698)

hogy a pártosokot meg gyözhese. nem is vala nehéz dolog meg (SUT 817)

magokra, és a fergeteg miat. nem is láthaták a Romaiakot. se (SUT 819)

Templom volt, ennél már egyebet nem is birtak a sidok. a (SUT 878)

de ök tsufságal illeték ötet, nem is akarák hallani azt. hogy (SUT 884)