oltár – 543
oltar
oltar – 4

öltetek a Templom. és az oltar közöt, Bizony mondom néktek, el (É 72)

{…} Hogy az oltar elött szolgályon. apapnak kezében adgya (C/A 636)

anép Communical. azután apap az oltar közepire menvén ki fordul. és (C/A 860)

Articulus. A Templom. és az oltar szentelésekor valo legg fövebb Cérémoniáknak (C/B 1563)

oltarhoz – 1

pap nem ment fel az oltarhoz., valamég a Cathecumenusok miseje tartot (C/A 794)

oltarinkon – 2

Meg lehet még bizonyitani az oltarinkon lévö szent Áldozatot, a szent (C/A 752)

Meg lehet még bizonyittani az oltarinkon lévö szent áldozatot. a (C/B 1462)

oltarokon – 2

napokon. a mely napokon más oltarokon nem volna szabad. azt minden (C/A 596)

papok tsontyait meg égetteté. az oltarokon (ISZ 226)

oltarokot – 1

Regi szokásé az anyaszent egyházban. oltarokot tartani, a melyeken ajánlyák a (C/B 1477)

oltaron – 1

ö idöbéli születésit, ugyan az oltaron is vagyon a kristus éjfélkor (C/A 430)

oltarra – 2

Az abrosz, melyet leteritenek az oltarra, a Corporale, a kehely, a (C/B 1478)

és a szent Chrysmábol. az oltarra tölt. és esze elegyitvén, azal (C/B 1562)

oltartol – 1

templom falaira kétt felöl az oltartol fogvást. a kapuig tizen két (C/B 1558)

oltár
oltár – 156

ö ágyábol, atornacz, s’ az oltár közöt sirjanak apapok az ur (É 159)

hogy sirjanak atornátz, és az oltár közöt, areájok bizatatot népnek vétkekért (É 161)

had ót az ajándékodot, az oltár elött, és meny elöször meg (É 646)

maga a templomba menvén. az oltár elött le borula. nem azal (MN 85)

mene, a szomoru Elvirt az oltár eleiben vivék. és onnét. a (MN 123)

gyogyulának, a kit is az oltár elött letévén. az Istennek, és (KKU 293)

mutatni az oltár elött. eszedben jut hogy atyád (VKT 856)

fiát meg bántottad. hagyad az oltár elött ajándékodot. és eredgy békéjél (VKT 856)

komunionak ideje lévén. meny az oltár eleiben nagy szemérmeteségel, nem tekintvén (IK/A 104)

{…} Mit jelente az oltár. és az illatok (C/A 103)

{…} Az oltár jelenté akristust, és az illatok (C/A 103)

{…} Az az oltár meg rothadatlan fábol volt tsinálva (C/A 104)

{…} Mit jelente ez az oltár (C/A 104)

volt a faragatlan köböl valo oltár, a melyen ajánlották a keritésen (C/A 121)

egy szersmind Isten, áts Mester, oltár, áldozat, és aleg föveb kö (C/A 121)

abban a templomban tsak egy oltár vala, a melyen áldozták az (C/A 121)

hogy a templom és az oltár ahol azokot az áldozatokot ajánlották (C/A 199)

mind világ végiig, király. templom. oltár, és áldozat nélkül, hordozván mindenüt (C/A 213)

matutinum alat. miért tesznek az oltár eleiben három szegeletü gyerttya tartot (C/A 442)

szokásnak meg tartásáért teszik az oltár eleiben a három szegeletü gyerttya (C/A 443)

mondván hogy akristus akit az oltár jelent. meg fosztatot köntösétöl szenvedésekor (C/A 444)

ahol légyen leg aláb hét oltár mivel a Romai Anyaszent (C/A 596)

kiván. 2. mert ezek az oltár mellet szolgálnak. és nagyob hatalmok (C/A 634)

valo állatokot., azoknak avérit az oltár körül el hintették mit jelentett (C/A 745)

áldozatoknak meg öletése, a mely oltár kivül volt a sátoron (C/A 746)

{…} Mert az oltár a kristust jelenti, a ki (C/A 772)

János látásiban olvasuk hogy az oltár alat látta a martyrok lelkét (C/A 772)

A Görög templomban tsak egy oltár vagyon. mivel napjában tsak egy (C/A 772)

helyeken ahol. meg maradando szentelt oltár nintsen., régen vannaké szokásban (C/A 773)

de az oltára, és az oltár körül virágot hinteni arégi szokás (C/A 773)

házban mindenik templomban tsak egy oltár vagyon és napjában soha sem (C/A 778)

hogy még oda jutunk, az oltár jelenti a menyet, a melyhez (C/A 787)

mondották ezt a soltárt az oltár elött, hanem a pap a (C/A 788)

segrestyében mondotta el, idövel az oltár elöt kezdék mondani (C/A 788)

a kristusal a ki avaloságos oltár, és akinek etsak képe (C/A 792)

bal felöl. és némelyeket az oltár közepin (C/A 793)

atöbb imádságit az Aldozatnak az oltár közepin, mondgya, azután jóbb felöl (C/A 793)

a szokot helyen ült az oltár mellet; onnét halgatta az epistolat (C/A 794)

ment az oltárhoz, és az oltár közepin minden imádságot el mondot (C/A 794)

alkalmatoságára valo nézve., aki az oltár közepin lévén. akönyvböl kelletet olvasni (C/A 794)

az oltárnál mondottak., azokot az oltár közepin kezdék mondani, és jóbb (C/A 794)

akristus által. kit jelent az oltár (C/A 797)

pap meg hajttya, magát az oltár elött, mikor azt mondgya Dominus (C/A 799)

aDiáconus térden mondgya el az oltár elött, minek elötte áldast vegyen (C/A 801)

{…} Miért teszi az oltár közepire az Evangyéliumos (C/A 801)

Mitsoda imádságot mond apap az oltár közepin, azután hogy az ujait (C/A 813)

{…} Miért tarttya az oltár elött a subdiaconus apaténát az (C/A 843)

ruhát nevezték Dominicalenak, apapok az oltár elött Communicáltanak, a Diaconusok az (C/A 856)

elött Communicáltanak, a Diaconusok az oltár háta meget, mivel az oltár (C/A 856)

oltár háta meget, mivel az oltár körül el járhattanak, a sub (C/A 856)

népet köszönti. mondván. {…} és az oltár jób felin a post Communiot (C/A 860)

apap azt el mondván. az oltár közepire mégyen, és ki fordulván (C/A 860)

Mitsoda imádságot mond apap az oltár közepén, az ité missa után (C/A 862)

mondották véle együt és mindnyájan azoltár körül voltanak fel öltözve,, ezt (C/A 871)

Articulus A Templom és az oltár szentelésének. Cérémoniáirol (C/A 877)

A mely reliquiakot az oltár alá fogjak tenni, azokot annak (C/A 877)

A püspök azután az oltár szenteléséhez fog. ez okáért az (C/A 880)

szenteléséhez fog. ez okáért az oltár elött el kezdi a 42 (C/A 880)

hüvelykét., ött keresztet tsinál az oltár táblájára. egyet a közepire, és (C/A 880)

imádságot, szenteltessék meg ez az oltár. a mindenhato Istennek tiszteletére. a (C/A 880)

a reliquiakot le teszik az oltár mellé., a 149. és a (C/A 881)

a hová teszik areliquiákot az oltár alat, mondván ezeket a szokot (C/A 881)

követ., mondván, hogy ez az oltár bé záratassék és meg szenteltessék (C/A 882)

azt mind adig. valamég az oltár szentelése Ceremoniáinak vége nem lészen (C/A 882)

azal meg keni egészen az oltár tábláját, a 86 (C/A 882)

A püspök azután az oltár mellé megyen., és azt meg (C/A 883)

Articulus A Templom, és az oltár szentelésekor valo legg föveb Ceremoniáknak (C/A 884)

{…} A mely reliquiakot az oltár alá akarják tenni, miért tészik (C/A 885)

az oltárol szollottunk,. hogy az oltár akristust jelenti, és hogy a (C/A 885)

hogy a szentek reliquiait az oltár alá azért teszik. meg akarják (C/A 885)

{…} Az oltár amint azt meg mondottuk szent (C/A 887)

{…} A püspök miért zárja azoltár alá aréliquiákot (C/A 888)

Art A templom és az oltár szentelésének Ceremoniairol. 507 (C/A 918)

Art A templom és az oltár szentelésekor valo leg föveb Cérémoniáknak (C/A 918)

{…} mit jelente. az oltár. és az illatok (C/B 992)

{…} az oltár jelenté akristust. és az illatok (C/B 992)

{…} ez az oltár. meg rodhadatlan fábol volt csinálva (C/B 992)

vagyon. a faragatlan köböl valo oltár, amelyen ajánlották akeritésen kivül., az (C/B 1006)

szers mind. Isten. ács mester, oltár áldozat, és leg föveb kö (C/B 1006)

imádgyák. és abban a templomban, oltár is csak egy vala., amelyen (C/B 1006)

hogy, a templom. és az oltár, ahol azokot az áldozatokot ajánlották (C/B 1058)

mind világ végiig. király. templom, oltár. és áldozat nélkül, hordozván mindenüt (C/B 1068)

matutinum alat. miért tesznek az oltár eleiben három szegeletü gyerttya tartot (C/B 1237)

szokásnak meg tartásáért teszik az oltár eleiben. a három szegeletü gyerttya (C/B 1237)

hogy a kristus. akit az oltár jelent, meg fosztatot köntösétöl szenvedésekor (C/B 1238)

egy hétben., de a privilegiátus oltár is ollyan templomokban engedtetik meg (C/B 1351)

kiván. 2. mert ezek az oltár mellet szolgálnak. és nagyob hatalmok (C/B 1377)

{…} Hogy az oltár elött szolgállyon, a papnak kezében (C/B 1379)

állatokot. azoknak a verit az oltár körül el hintették., mitt jelentet (C/B 1458)

{…} Mert az oltár akristust jelenti, aki is aszent (C/B 1477)

jános látásiban olvasuk. hogy az oltár alat látta a martyrok lelkét (C/B 1477)

A görög templomban tsak egy oltár vagyon., mivel napjában tsak egy (C/B 1477)

hellyeken ahol meg maradando szentelt oltár nintsen. régen vannaké azok szokásban (C/B 1478)

de az oltárra, és az oltár körül virágot hinteni, arégi szokás (C/B 1478)

házban mindenik templomban tsak egy oltár vagyon. és napjában soha sem (C/B 1481)

hogy még oda jutunk, az oltár jelenti amenyet a melyhez bizodalomal (C/B 1488)

mondották. ezt a soltárt az oltár elött. hanem a pap a (C/B 1489)

segrestyében mondotta ell., idövel. az oltár elött kezdék mondani (C/B 1489)

meg a pap annyiszor az oltár közepit (C/B 1492)

meg egyesüllyön akristusal. aki avaloságos oltár, és a kinek etsak képe (C/B 1492)

bal felöl, és némelyeket az oltár közepin (C/B 1493)

atöbb imádságit az áldozatnak. az oltár közepin, mondgya, azutan jóbb feiöl (C/B 1493)

a szokot hellyen ült az oltár mellet, onnét halgatta az epistolat (C/B 1493)

ment az oltárhoz, és az oltár közepin mondott el minden imádságot (C/B 1494)

alkalmatoságára valo nézve, aki az oltár közepin lévén, akönyvböl kelletet olvasni (C/B 1494)

akristus által, kit jelent az oltár (C/B 1495)

pap meg hajtya magát az oltár elött, mikor azt mondgya Dominus (C/B 1497)

adiaconus térden mondgya el az oltár elött., minek elötte áldást vegyen (C/B 1499)

{…} Miért tészi az oltár közepire az évangyeliumos könyvet a (C/B 1499)

Mitsoda imádságot mond apap. az oltár közepin. azután hogy az ujjait (C/B 1508)

{…} Miért tarttya az oltár elött a sub diaconus apaténát (C/B 1531)

nevezték. dominicalénak, A papok az oltár elött Communikáltanak., a Diaconusok. az (C/B 1541)

elött Communikáltanak., a Diaconusok. az oltár háta meget. mivel az oltár (C/B 1541)

oltár háta meget. mivel az oltár körül el járhattak, a sub (C/B 1541)

nép Communical., azután apap. az oltár közepire menvén, ki fordul. és (C/B 1544)

mondván. {…} anép feleli. {…} és az oltár jób felin a post Communiot (C/B 1544)

apap azt el mondván, az oltár közepire megyen. és ki fordulván (C/B 1545)

Mitsoda imádságot mond apap az oltár közepin, az ite missa után (C/B 1545)

véle együt, és mindnyájan az oltár körül voltanak fel öltözve, ezt (C/B 1553)

Articulus A Templom és az oltár szentelésének Ceremoniáirol (C/B 1557)

A Mely reliquiakot azoltár alá fognak tenni, azokot annak (C/B 1558)

A püspök ezután. az oltár szenteléséhez fogg,, azért, az oltár (C/B 1560)

oltár szenteléséhez fogg,, azért, az oltár elött. el kezdi énekelni a (C/B 1560)

hüvelykét, ött keresztet tsinál az oltár táblájára, egyet a közepire, és (C/B 1560)

imádságot. szenteltessék meg ez az oltár, a minden hato Istennek tiszteletére (C/B 1560)

a reliquiakot le teszik az oltár mellé, és a 149. és (C/B 1561)

ahová teszik a reliquiákot az oltár alat., mondván ezeket a szokot (C/B 1561)

követ. mondván, hogy ez az oltár. bé zárattassék. és meg szenteltessék (C/B 1561)

füstöli. mind addig valamég az oltár szentelése Cérémoniáinak vége nem lészen (C/B 1562)

azal meg keni egészen az oltár tábláját., a 86 soltárt énekelik (C/B 1562)

A püspök azután. az oltár mellé megyen. és azt meg (C/B 1562)

{…} A mely réliquiakot az oltár. alá akarják tenni., miért tészik (C/B 1564)

{…} Az oltár, amint azt meg mondottuk szent (C/B 1566)

A püspök miért zárja az oltár alá areliquiákot (C/B 1566)

7 art atemplom, és az oltár szentelésének, Ceremoniairol. 440 (C/B 1589)

art. a templom. és az oltár szentelésekor valo leg fövebb Ceremoniáknak (C/B 1589)

vala, és abban tsak egy oltár, a melyen szabad volt az (ISZ 228)

valo nagy udvarban vala az oltár, amelyen meg égették az áldozatokat (ISZ 229)

felöl valo folyosokot tartották, az oltár, a templom vége felé, nap (KSZ 396)

biro, apapok közöt ült, az oltár pedig körül volt véve rostélyokal (KSZ 396)

pedig tsak fábol volt, az oltár. négy lábon, vagy oszlopokon állót (KSZ 396)

föld alat voltanak, és az oltár elött mentenek oda le. az (KSZ 396)

le. az áldozat után, az oltár puszta volt, vagy tsak szönyegel (KSZ 396)

felöl, bé legyen fedve az oltár, a Ciborium fel volt ékesitve (KSZ 397)

kereszt állot, sok helyeken az oltár feliben. arany, vagy ezüst galambokot (KSZ 397)

nem ment, hanem, kivül az oltár körül állot (KSZ 400)

a maga székiben ült az oltár háta meget,. és ötet az (KSZ 404)

gyerttya tartok valának, és az oltár, amelyen ajánlották a füstölöt az (KSZ 404)

és azután. aszent áldozatot az oltár alat, a martyrok teste lévén (KSZ 404)

martyrok teste lévén, valamint azon oltár alat amelyet látunk a szent (KSZ 404)

apüspök le szálván székiböl, az oltár mellé ment, a népet mindenkor (KSZ 410)

A püspök az oltár mellet lévén, adiaconusok keziben adták (KSZ 412)

hogy ugyan rakva volt azt oltár, valamint mondgyák az imádságok, {…} aCorporále (KSZ 412)

hogy a Templom, és az oltár közöt ölték volna meg. zakariás (SUT 827)

meg ölni. és mindnyájan az oltár, és a sanctuárium mellé vonák (SUT 849)

hogy a papok. udvarában, az oltár körül, a szent helyen. tsak (SUT 879)

oltára – 25

ha azért az ajándékodot, az oltára viszed, és ót meg emlékezel (É 646)

véle. még minek elötte az oltára tegyék. az Istennek tett ajándékot (KJÉ 644)

vagy az oltára esküszik, az olyan nem tartozik (KJÉ 692)

bort, és vizet tesznek az oltára. az pap az dicseretre. és (IK/B 488)

az urnak., azoknak vérekböl az oltára hinte. és atöbbit el tévé (C/A 99)

{…} Mi vala az illatok oltára (C/A 103)

{…} Mi vala az áldozatoknak oltára (C/A 104)

{…} Az abrosz. melyet az oltára terittik, a Corporale., a kehely (C/A 773)

most sem tesznek, de az oltára, és az oltár körül virágot (C/A 773)

viszá térhet, és az Isten oltára elött áldozatot tehet, ezt könyü (C/A 786)

Az Isten oltára eleibe mégyek (C/A 787)

és a szent Chrysmábol az oltára tölt. és esze elegyitvén, azal (C/A 882)

anevét a templomra és az oltára (C/A 889)

leg elöbször szentelt vizet az oltára, és az után a népre (C/A 890)

az urnak., azoknak vérekböl az oltára hinté,. és atöbbit. el tevé (C/B 989)

{…} mi vala. az illatok oltára (C/B 992)

{…} mi vala az áldozatoknak. oltára (C/B 992)

viszá térhet, és az Isten oltára elött, áldozatot tehet, azt könnyü (C/B 1488)

Az Isten oltára eleiben megyek (C/B 1488)

elött, aki is az Istennek oltára, ahiveknek imádságit, mint kedves illatu (C/B 1566)

anevét. a templomra, és az oltára (C/B 1566)

más féle ajándékot tenni az oltára, akenyéren, és a boron kivül (KSZ 372)

és a sub diaconusok, az oltára teritették az abroszt, és egy (KSZ 410)

ajándékot pedig nem tettek az oltára. hanem a kenyeret, és abort (KSZ 412)

kétt sub diaconus teritette az oltára, az archidiáconusnak (KSZ 412)

oltárához – 4

mocskolván ifiuságodot., a kristus Jésus oltárához közelithess tekélletes tisztaságal. Elmélkedgyél gyakorta (IK/A 313)

mocskositván iffiuságodot. az kristus jesusnak oltárához járulhas tökélletes tisztaságban. * ezeket fiam (IK/B 641)

Es bé megyek az Isten oltárához, az Istenhez, a ki ifiusagomot (C/A 787)

Es bé megyek az Isten oltárához az Istenhez. aki iffiuságomot örvendezteti (C/B 1489)

oltárakot – 1

{…} Miért foszttyák meg az oltárakot azokon a napokon (C/B 1238)

oltárán – 5

tehát szüntelen égni ami szivünknek oltárán, és a mely tüzet képzelé (KG 535)

az áldozatra valot a holocaustumok oltárán, mely jelentette akeresztet, azután a (C/A 748)

{…} Mit jelentett a holocaustumok oltárán lévö áldozatoknak meg öletése, amely (C/B 1459)

áldozatokot, a szeretetnek tüzével, sziveknek oltárán, és hogy az igaz keresztenyeknek (KSZ 400)

vinni a templomba a holocaustum oltárán szüntelen valo égö tüzre., A (SUT 786)

oltárának – 2

aki azokot ajánlotta, a holocaustumok oltárának szegeleteit meg kente az áldozatnak (C/A 747)

meg ne engedgye a gyözedelem oltárának fel állitását., holot a tanács (C/B 943)

oltárát – 6

gyerttya tartót, 6. az illatok oltárát. 7. az áldozatok oltárát. 8 (C/A 101)

illatok oltárát. 7. az áldozatok oltárát. 8 a réz kádat, 9 (C/A 101)

{…} Az Eucharistiának oltárát jelenté. a melyen szüntelen ajánlya (C/A 103)

gyerttya tartot., 6. az illatok oltárát, 7. az aldozatok oltárát, 8 (C/B 990)

illatok oltárát, 7. az aldozatok oltárát, 8. a réz kádat., 9 (C/B 990)

{…} az eucharistiának oltárát jelenté., amelyen szüntelen ajánlya a (C/B 991)

oltárhoz – 36

nagy tisztaságot kiván, amidön az oltárhoz jarulnak, hogy az Istennek ajánlyák (É 245)

el jő, akor járuly az oltárhoz alázatoságal. szemeidet az földre függesztvén (IK/B 462)

végig értek, vagy pediglen az oltárhoz közel magos gyertya (C/A 442)

szent renden lévöktöl,. akik az oltárhoz közeleb valok, és akik tellyeségel (C/A 632)

a templomban lévö eszközököt, az oltárhoz valo ruhákot, és atemplomot tisztán (C/A 632)

igen kel vigyázni hogy az oltárhoz valo szent edények, öltözetek, fejér (C/A 771)

a két karján, midön az oltárhoz fel ment,. és a manipulát (C/A 776)

lelki üsmérettel mérnek a szent oltárhoz járulni. az Anyaszent egy ház (C/A 780)

bizodalomal és örömel jarullyanak az oltárhoz, a hol ajánlani fogják a (C/A 786)

bizodalomal és örömel. járulhason az oltárhoz (C/A 788)

A pap az oltárhoz fel menvén ezen imádságot mondgya (C/A 791)

minek elötte fel menyen az oltárhoz. oremus (C/A 792)

a, melyet a pap az oltárhoz fel menvén, jobb kéz felöl (C/A 793)

ki jövén a segrestyéböl, az oltárhoz megyen (C/A 793)

akor apap fel ment az oltárhoz, és az oltár közepin minden (C/A 794)

Régente anép maga vitte az oltárhoz az Aldozathoz valo kenyeret, és (C/A 806)

végezödik, a püspök azután az oltárhoz megyen a mellyet meg fogja (C/A 879)

oltárra, azt el végezvén az oltárhoz valo fejér ruhákot, edényeket, öltözeteket (C/A 883)

végig értek. vagy pedíglen az oltárhoz közel. magos gyerttya tartokra tették (C/B 1237)

renden lévöktöl. a kik az oltárhoz közeleb valok. és akik. tellyeségel (C/B 1376)

a templomban lévö eszközöket, az oltárhoz valo ruhákot. és a templomot (C/B 1376)

igen kell vigyázni. hogy az oltárhoz valo szent edények, öltözetek, fejér (C/B 1476)

fel akét karjánál, midön az oltárhoz fel ment. és a mánipulát (C/B 1480)

lelkí üsmérettel mérnek a szent oltárhoz járulni, az anyaszent egyház azt (C/B 1483)

bizodalommal és örömmel járullyanak az oltárhoz., a hol ajánlani fogják a (C/B 1488)

bizodalommal. és örömmel. járulhasson az oltárhoz (C/B 1490)

A pap az oltárhoz fel menvén. ezt az imádságot (C/B 1492)

minek elötte fel mennyen az oltárhoz, oremus. imádkozunk (C/B 1492)

imádság a, melyet apap az oltárhoz fel menvén. jób kéz felöl (C/B 1493)

ki jövén a segrestyéböl, az oltárhoz mégyen (C/B 1493)

pap nem ment fel az oltárhoz. valamég a Cathecuménusok miséje tartott (C/B 1493)

a pap fel ment az oltárhoz, és az oltár közepin mondott (C/B 1494)

idöben anép maga vitte az oltárhoz az áldozathoz valo (C/B 1502)

végezödik. A püspök azután. az oltárhoz mégyen, a melyet meg fog (C/B 1560)

oltárra, azt el végezvén, az oltárhoz valo fejér ruhákot, edényeket, öltözeteket (C/B 1562)

elött, magokot meg hajták. az oltárhoz valo ajándékot meg adták, de (KSZ 448)

oltári – 1

holocaustumnak., vagy a jó illatoknak oltári. és hogy azok az áldozatok (C/A 747)

oltárig – 1

aki áldozatot akara tenni. az oltárig az el mehetet, hogy ót (ISZ 230)

oltárinkon – 4

áldozatbol. melyet ajánlanak a mi oltárinkon, táplállyuk lelkünket a makula nélkül (É 750)

nagy áldozattyának, a mely gyakoroltatik oltárinkon (C/A 31)

Ugyan ezt az oltárinkon valo áldozatot nevezik szent Misének (C/A 31)

melyet még mostanában is gyakorollya. oltárinkon. igen nagy bölcseségel tselekeszi tehát (C/B 1525)

oltárja – 3

Ezeknek a lámpásoknak az illatok oltárja elött kelleték égni (C/A 103)

elött, aki is az Istennek oltárja, a hiveknek imádságit mint kedves (C/A 888)

Ezeknek a lámpásoknak. az illatok oltárja elöt kelleték égni (C/B 992)

oltárjok – 3

ö nékik, mindenüt, templomok, és oltárjok vala, és mindenik familiának, különös (ISZ 232)

nékik nincsen se templomok, se oltárjok, se üsméretes képek, se áldozattyok (KSZ 400)

vala apogányoknak, mivel az ö oltárjok olyan volt mint egy kö (KSZ 400)

oltárjokon – 1

lévö isteneket, hogy az ö oltárjokon tüzet nem láttak, sevéres áldozatokot (KSZ 342)

oltárnak – 21

Istennek törvénye szerént, akik az oltárnak szolgálnak. az oltárol élyenek (É 778)

boritva arany pléhekel., ennek az oltárnak a szent helyen kelletet állani (C/A 103)

az egyesége atemplomnak, és az oltárnak (C/A 121)

meg kente a jó illatu oltárnak szegeleteit, és hogy az áldozatban (C/A 747)

az Anyaszent egyházban egy nehány oltárnak lenni egy templomban (C/A 772)

{…} A pap az oltárnak jóbb felöl mondgya az introitust (C/A 793)

a midön az ajándékok az oltárnak jóbb felin voltanak., a könyv (C/A 795)

üres volt aza része az oltárnak, ugy hogy azon a részin (C/A 795)

nem egyéb, hanem hogy az oltárnak jóbb felöl valo része a (C/A 795)

{…} Az oltárnak jóbb felére megyen. az imádságot (C/A 860)

boritva. arany pléhekel,, ennek az oltárnak. a szent hellyen kelletet állani (C/B 992)

egyesége a templomnak. és az oltárnak (C/B 1006)

az anyaszent egyházban, egy nehány. oltárnak lenni egy templomban (C/B 1477)

{…} A pap az oltárnak job felöl mondgya az introitust (C/B 1493)

mert a jóbb felire az oltárnak, az ajándékokot szokták volt rakni (C/B 1494)

kezdet. mikor az ajándékokat az oltárnak jobja felöl tették, a könyv (C/B 1494)

volt az a része az oltárnak, ugy hogy, azon a részin (C/B 1494)

nem egyéb, hanem hogy az oltárnak jóbb felöl valo része a (C/B 1494)

{…} Az oltárnak job felére megyen. az imádságot (C/B 1544)

a szent a templomnak, és oltárnak (C/B 1567)

volt. ót valamely bálványnak vagy oltárnak lenni, ugyan ót áldozatokot is (KSZ 352)

oltárnál – 20

is. példának okáért, hogy az oltárnál szolgállyanak, de erre a hivatalra (KJÉ 614)

hasonlo formáju köntösökben szolgáltak az oltárnál apüspökök. apapok, és a Diaconusok (C/A 774)

miket a nagy misékben az oltárnál mondották, azoktol. a miket az (C/A 794)

mondották, tehát. a miket az oltárnál mondottak., azokot az oltár közepin (C/A 794)

valaha azt mondotta volna az oltárnál. néked ajánlyuk. Péter, pál, Cyprianus (C/A 814)

hogy régenten, acanon végín. az oltárnál, gyümöltsőt (C/A 839)

szin alá szokták Communicáltatni az oltárnál szolgálo egy háziakot (C/A 848)

Janos Evangyéliumát el olvasni az oltárnál, mivel adig szabad volt mondani (C/A 861)

vannak mint a kik az oltárnál szolgálok. ezek heten vannak, mivel (C/A 872)

pápa. Cérémonialis misét mond. az oltárnál szolgálo diaconusok mind a két (C/B 1313)

hasonlo formáju köntösökben szolgáltak az oltárnál a püspökök a papok, és (C/B 1478)

amiket a nagy misékben az oltárnál mondották, azoktol. a miket az (C/B 1494)

valaha azt mondotta volna, az oltárnál, néked ajánlyuk péter, pál, Cyprianus (C/B 1509)

szin alat szokták Communicáltatni. az oltárnál szolgálo egy háziakot (C/B 1536)

János Evangyeliumát el olvasni az oltárnál. mivel addig szabad volt mondani (C/B 1545)

vagy nem mondani, némellyek az oltárnál mondották el, némellyek a segrestyében (C/B 1545)

jelen vannak. mint akik az oltárnál szolgálok. ezek heten vannak, mivel (C/B 1554)

papok éltenek. a midön az oltárnál szolgáltanak (ISZ 233)

tarttsanak, a melyeket tsak az oltárnál vegyék fel, hogy fejérebbek legyenek (KSZ 411)

és a diaconusoknak, hogy az oltárnál, ne szolgállyanak orárium nélkül (KSZ 411)

oltárodat – 1

és környül veszem uram ate oltárodat, hogy hallyam a ditséret szozattyát (C/B 1507)

oltárodot – 1

és környül veszem uram ate oltárodot, hogy halyam a ditséret szozattyát (C/A 812)

oltárok – 14

valának, mivel nékik különös templomok, oltárok, és papjok vala. a kik (C/A 139)

a melyekböl ki tettzik hogy oltárok voltanak, ahol Communicaltanak, és ö (C/A 751)

régi idökben miböl voltak az oltárok (C/A 771)

templomok vannak, a hol az oltárok ugy vannak helyheztetve., hogy apap (C/A 798)

olaj szentelés, atemplomok, és az oltárok szentelése. {…} olyan állapotok is vannak (C/A 869)

valának, mivel nekik különös templomok, oltárok, és papjok vala, akik nem (C/B 1021)

meg, a melyekben bizonyos számu oltárok vannak (C/B 1351)

a melyekböl ki tettzik. hogy oltárok valának. ahol Communikáltanak. és ö (C/B 1462)

régi idökben, miböl voltak az oltárok (C/B 1477)

anyaszent egy ház. hogy az oltárok köböl legyenek (C/B 1477)

{…} Régi szokásé az oltárok alá. reliquiákot tenni (C/B 1477)

régi templomok vannak ahol az oltárok olyan formában vannak helyheztetve., hogy (C/B 1496)

szentelés, a templomok, és az oltárok szentelése. {…} ollyan állapotok is vannak (C/B 1551)

a templomok, se a tsinált oltárok, se avéres áldozatok, az Isteni (KSZ 400)

oltároknak – 5

alat. a ki ellensége az oltároknak. a három országnak. és az (MN 45)

nem is abban áll. aprivilegiatus oltároknak Indulgentiája (C/A 596)

azokra apapokra, kik azoknak az oltároknak fognak szolgálni (C/A 773)

is abban áll, a privilegiátus oltároknak indulgentiája (C/B 1351)

a papokra, kik azoknak az oltároknak fognak szolgálni (C/B 1477)

oltárokon – 11

az attyával., és aki az oltárokon ajánlya magát velünk együt. hogy (É 343)

Isten nem akarja hogy az oltárokon véres áldozatok legyenek., hanem, a (KG 547)

abban áll. hogy az olyan oltárokon különösön ajánlya az Anyaszent egyház (C/A 596)

tettzik abbol. hogy az olyan oltárokon szabad haloti misét mondani. olyan (C/A 596)

egy oltáron., vagy a több oltárokon, az igen régi szokás a (C/A 778)

még mostanában is gyakorollya az oltárokon, igen nagy böltseségel. tselekeszi tehát (C/A 835)

abban áll. hogy az ollyan oltárokon, különösön. ajánllya. a kristus elégtételeit (C/B 1351)

tettzik abbol., hogy az ollyan oltárokon. szabad misét mondani alelkekért. ollyan (C/B 1351)

napokon. a mely napokon más oltárokon nem volna szabad. azt minden (C/B 1351)

engedtetett tehát meg, hogy bizonyos oltárokon, ahalotakért. misét mondhassanak, egyszer, vagy (C/B 1351)

ugyan egy oltáron, vagy atöbb oltárokon, az igen régi szokás a (C/B 1481)

oltárokot – 17

{…} Miért foszttyák meg az oltárokot azokon a napokon (C/A 444)

az elött meg fosztották. az oltárokot minden nap a Mise után (C/A 444)

ezért is foszttyák meg az oltárokot; és mondgyák el. a huszon (C/A 444)

ezért engedték meg a privilegiatus oltárokot, de a romai Cancellarianak rend (C/A 596)

valamint ajó illatu temjén, az oltárokot meg füstölik amelyek jelentik akristust (C/A 728)

szokásé az Anyaszent egy házban oltárokot tartani, a melyeken ajánlyák a (C/A 771)

a harangokot., hanem atemplomokot. az oltárokot, is meg öntözik szentelt vizel (C/A 876)

{…} Hat az oltárokot meg szentelni régi szokásé (C/A 884)

edényt, a szent olajakot, az oltárokot., képeket, edényeket, az oltári ruhákot (C/A 904)

hadgyák vala. a bálványozásra valo oltárokot, mellyeket magos hellyeknek neveznek vala (C/B 1008)

az elött meg fosztották az oltárokot minden nap a mise után (C/B 1238)

ezért is foszttyák meg az oltárokot és mondgyak el. a huszon (C/B 1238)

a jó illatu temjén, az oltárokot meg füstölik. a mellyek. a (C/B 1444)

teszünk áldozatot, midön azö emlékezetekre oltárokot epittünk, mert mitsoda pap az (C/B 1509)

harangokot. hanem a templomokot, az oltárokot is meg öntözik szentelt vizel (C/B 1557)

{…} Hát az oltárokot meg szentelni régi szokásé (C/B 1563)

jelenék ábrahámnak., azokon a hellyeken oltárokot épitte., jákób meg szentelé a (ISZ 174)

oltárokra – 5

Régenten az oltárokra gyerttya tartokot nem tettek, még (C/A 442)

Régi szokásé virágokot tenni az oltárokra (C/A 773)

{…} A régi idökben az oltárokra. virágokot edényekben nem tettek. és (C/A 773)

Régenten. az oltárokra gyerttya tartokat nem tettek. még (C/B 1237)

{…} A régi idökben az oltárokra edényekben virágot nem tettek, és (C/B 1478)

oltárokrol – 4

15 Articulus Az oltárokrol. oltári öltözetekröl., fejér ruhákrol, és (C/A 771)

15 Art Az oltárokrol., oltári öltözetekröl. fejér ruhákrol, és (C/A 917)

15 Articulus Az oltárokrol, oltári öltözetekröl. fejér ruhákrol, és (C/B 1477)

15 art. az oltárokrol., oltári öltözetekröl, fejér ruhákrol, és (C/B 1589)

oltárol – 6

akik az oltárnak szolgálnak. az oltárol élyenek (É 778)

egy virágot le vévén az oltárol. a melyen volt a szent (C/A 773)

hogy mindnyájan valakik eröl az oltárol reszesülunk. ate Fiadnak szenttséges testében (C/A 835)

azt meg mutattuk mikor az oltárol szollottunk,. hogy az oltár akristust (C/A 885)

egy virágot le vévén az oltárol, ahol volt a szent István (C/B 1478)

hogy mindnyájan valakik erröl az oltárol részesülünk, ate fiadnak szenttséges testében (C/B 1525)

oltáron – 59

ki ontása nélkül áldoznak az oltáron, hogy eledele, és gyönyörüsége, lenne (É 307)

{…} Arra, hogy hagya az oltáron az ajándekját. és mennyen, meg (É 649)

tanitván másokot, hogy valaki az oltáron lévö ajándékra esküszik, tartozik meg (KJÉ 691)

az Isten széke elött lévö oltáron, ugyan ót vagyon, a kegyelemnek (KJÉ 773)

ferteztetet kenyeret ajánlottanak néki az oltáron., mitsoda panasza nem lehet ellened (IK/A 38)

bé volt boritva, ezen az oltáron áldozták az Istennek az áldozatokot (C/A 104)

óltári szenttségnek. mert az oltáron áldoztatik, és szenteltetik. a mint (C/A 527)

valamikor Misét mondanak valamely privilegiatus oltáron. hogy az Indulgentiára valo nézve (C/A 596)

akristus meg holt,, de az oltáron akristus halálárol tsak emlékezetet tésznek (C/A 757)

ötet titkoson. /Mysticae áldozák az oltáron, a szentelésnek szavait mondván (C/A 758)

A kereszt fán, és az oltáron akristus magát ajánlotta, és ajánlya (C/A 759)

ajánlotta vérit ki ontván, az oltáron pedig magát ajánlya vér ontás (C/A 759)

számu misékel, vagy a privilégiátus oltáron mondot misével; bizonyoson meg szabadithatni (C/A 766)

sem mondanak két misét egy oltáron. ez igen régi szokás a (C/A 778)

mondani mindenik templomban ugyan egy oltáron., vagy a több oltárokon, az (C/A 778)

lenni, aki a sanctuariumban levö oltáron füstölököt égetet, és aki akenyereket (C/A 780)

mondották, azoktol. a miket az oltáron kivül mondották, tehát. a miket (C/A 794)

felöl azokot. a miket az oltáron kivül mondottak., és lassanként ezt (C/A 794)

a szenttség felé. mikor az oltáron vagyon (C/A 798)

{…} hogy az oltáron lévö áldozat el vétessek, és (C/A 828)

azt kérjük Istentöl, hogy az oltáron lévö osttya a kristus testévé (C/A 828)

azt az Istentöl hogy az oltáron lévö ostya mi nékünk akristus (C/A 829)

kérné az Istent hogy az oltáron lévö testét és vérét a (C/A 835)

hogy ö mutassa bé az oltáron lévö ajándékokot, de mitsoda Angyal (C/A 836)

abban az áldozatban. azon az oltáron, azután apüspök öt keresztet tsinál (C/A 882)

keresztet tsinál a füstölövel az oltáron, egyet a közepére, és négyet (C/A 882)

és az alat apüspök az oltáron lévö kö táblára irot ött (C/A 882)

Chrysmával. ugyan azon helyeket az oltáron. meg füstöli, és az imádságokot (C/A 882)

{…} Mit jelent az oltáron lévö kö tablára irot ött (C/A 887)

miért teszen égö gyerttyákot az oltáron lévö ött keresztekre temjénel együt (C/A 888)

volt rézel boritva., ezen az oltáron. áldozták. az Istennek az áldozatokot (C/B 992)

ö idöbéli születésit. ugyan az oltáron is vagyon akristus ejfélkor. valamint (C/B 1227)

1 Oltari szenttségnek., mert az oltáron áldoztatik, és szenteltetik. a mint (C/B 1299)

valamikor misét mondanak valamely privilegiátus oltáron hogy az indulgentiára valo nézve (C/B 1350)

akristus meg holt, de az oltáron, akristus halálárol tsak emlékezetet tésznek (C/B 1466)

ötet titkoson mystice áldozák az oltáron, a szentelésnek szavait mondván (C/B 1466)

fán valo áldozat. egyé az oltáron levö áldozatal (C/B 1467)

A kereszt fán, és az oltáron a kristus magát ajánlotta, és (C/B 1467)

ajánlotta, vérit ki ontván, az oltáron pedig magát ajánlya vér ontás (C/B 1467)

számu misékel., vagy a privilégiátus oltáron mondot misével, bizonyoson meg szabadithatni (C/B 1472)

sem mondanak két misét egy oltáron, ez igen regi szokás a (C/B 1481)

mondani mindenik templomban, ugyan egy oltáron, vagy atöbb oltárokon, az igen (C/B 1481)

lenni, aki a sánctuariumban lévö oltáron füstölököt égetet, és akí akenyereket (C/B 1482)

mondották, azoktol. a miket az oltáron kivül mondották, tehát a miket (C/B 1494)

mondották, tehát a miket az oltáron kivül mondottak. azt jóbb felöl (C/B 1494)

a szenttség felé, mikor az oltáron vagyon (C/B 1497)

Adscriptam. hogy az oltáron lévö áldozat el vétessék. és (C/B 1520)

azt kérjük Istentöl. hogy az oltáron lévö osttya. a kristus testévé (C/B 1520)

azt az Istentöl. hogy az oltáron lévö osttya, minékünk a kristus (C/B 1521)

kérné az Istent. hogy az oltáron lévö testét és vérét akristusnak (C/B 1526)

hogy akristus, akit, ezen az oltáron ajánlunk néked. és aki szüntelen (C/B 1526)

abban az áldozatban, azon az oltáron, azután, apüspök a füstölövel. ött (C/B 1562)

füstölövel. ött keresztet tsinál. az oltáron, egyet a közepére, és négyet (C/B 1562)

Chrysmával ugyan azon helyeket az oltáron, meg füstöli. és az imádságokot (C/B 1562)

{…} Mit jelent az oltáron lévö kö táblára iratot ött (C/B 1566)

miért tészen égö gyerttyákot az oltáron lévö ött keresztekre temjénnel együt (C/B 1566)

adhata más kenyeret, hanem az oltáron lévö kenyerekböl ada, hanem ki (ISZ 197)

vala romában erre rendeltetet {…} az oltáron tehat anyikenyér volt: hogy ugyan (KSZ 412)

rendel rakja el akenyeret az oltáron, {…}, hasonlo képen, ö tette akelyhet (KSZ 413)

oltárra – 11

vére a melyet Mojses az oltárra, és a népre hinté hogy (C/A 100)

offertorium után. a kenyeret az oltárra teszik, azért már akor a (C/A 843)

számára, tartották., mivel régenten az oltárra valo kenyér. mind vastagab, mind (C/A 847)

az Istennek áldását kéri az oltárra, azt el végezvén az oltárhoz (C/A 883)

a melyet, hinte mojses az oltárra. és a népre. hogy petséttye (C/B 989)

most sem tesznek, de az oltárra, és az oltár körül virágot (C/B 1478)

offertorium után a kenyeret az oltárra teszik. azért már akor apatena (C/B 1531)

számára tartották. mivel régenten az oltárra valo kenyér, mind vastagab, mind (C/B 1535)

az Istennek áldását kéri az oltárra, azt el végezvén, az oltárhoz (C/B 1562)

leg elöbször szentelt vizet az oltárra. és azután a népre (C/B 1568)

ö tette akelyhet boral. az oltárra, hogy pedíglen abban bizonyosab lehesen (KSZ 413)

oltárt – 52

irá az urnak minden parantsolatit., oltárt tsinála, és azon barmokot áldoza (C/A 99)

azért is tették ezt az oltárt a hajlék kerületin kivül, mert (C/A 104)

füstölik meg leg elöször az oltárt, amely akristust jelenti., és azután (C/A 728)

levelében., aki is tizen három oltárt tsináltatot volt egy templomban, arra (C/A 772)

helyeken nem tsokollyák meg az oltárt. hanem tsak meg hajttyák magokot (C/A 793)

Miért füstöli a pap az oltárt a nagy misekor midön akyrie (C/A 797)

füstöli, az ajándékokot. és az oltárt (C/A 807)

akenyeret., a bort, és az oltárt meg füstöli. a füstöléskor ezeket (C/A 811)

Midön pedig az oltárt füstöli ezeket mondgya a soltárbol (C/A 811)

az imádságokot mondgyák. és az oltárt füstölik (C/A 811)

az ujait azután hogy az oltárt meg füstölte (C/A 812)

{…} Az oltárt meg tsokolván. ki fordul. és (C/A 815)

kezdetin meg hajtván. magát. az oltárt meg tsokollya (C/A 819)

hét szer meg kerülvén az oltárt mindenkor szentelt vizet hint reája (C/A 880)

Azután mindenüt meg füstöli az oltárt, és azon kéri az Istent (C/A 882)

aki szüntelen körül járván az oltárt füstöli azt mind adig. valamég (C/A 882)

keni, és meg füstöli az oltárt., azután a 44 soltárt énekelik (C/A 882)

és szentelye meg azt az oltárt. a melyet meg kenték a (C/A 883)

esze elegyiti., és azal az oltárt, és a templom falait meg (C/A 887)

{…} Miért füstöiik szüntelen az oltárt mind addig még vége nem (C/A 888)

szentelik a templomot és az oltárt (C/A 888)

név által egyik templomot és oltárt a másikátol. 2. hogy olyan (C/A 889)

szentelik a templomot és az oltárt,, akit különösön hihassák segittségül (C/A 889)

irá. az urnak minden parancsolatit, oltárt csinála, és (C/B 988)

{…} mit jelente. ez az oltárt (C/B 992)

azért is tették ezt az oltárt. a hajlék. kerületin kivül, mert (C/B 992)

füstölik meg leg elöbször az oltárt, a mely a kristust jelenti (C/B 1445)

a ki is tizen három oltárt tsináltatott volt egy templomban, arra (C/B 1477)

hellyeken nem tsokollyák meg az oltárt, hanem tsak meg hajttyák magokot (C/B 1492)

{…} Miért füstöli apap az oltárt a nagy misekor, midön akyrie (C/B 1495)

füstöli. az ajándékokot és az oltárt (C/B 1503)

kenyeret, abort, és azután az oltárt meg füstöli, a füstöléskor ezeket (C/B 1506)

Midön pedig az oltárt füstöli, ezeket mondgya a soltárbol (C/B 1507)

az imádságokot mondgyák, és az oltárt füstölik (C/B 1507)

az ujjait, azután. hogy az oltárt meg füstölte (C/B 1507)

{…} Az oltárt meg tsokolván. ki fordul. és (C/B 1510)

kezdetin meg hajtván magát, az oltárt meg tsokollya (C/B 1514)

azt a templomot és az oltárt, a mellyeket, az ö szent (C/B 1559)

azután hétszer meg kerülvén az oltárt. mindenkor szentelt vizet hint reája (C/B 1560)

Azután mindenüt meg füstöli az oltárt, és azon kéri az Istent (C/B 1561)

is szüntelen körül járván az oltárt. füstöli. mind addig valamég az (C/B 1562)

keni, és meg füstöli az oltárt, azután a 44 soltárt énekelik (C/B 1562)

és szentellye meg azt az oltárt. amelyet meg kenték a szent (C/B 1562)

esze elegyitti, és azzal. az oltárt. és a templom falait meg (C/B 1565)

{…} Miért füstölik szüntelen az oltárt mind addig még vége nem (C/B 1566)

szentelik a templomot, és az oltárt (C/B 1566)

templomot, és oltárt. amásikátol, 2. azért hogy a (C/B 1567)

onnét jött eza szókás, hogy oltárt nem szentelnek reliquia nélkül, ezeket (KSZ 396)

felyül tabernaculum formát. hogy az oltárt egészen bé fedgye. és amelyet (KSZ 397)

valamint mostanában, meg füstölték az oltárt, az ajándékokot, a Clericusokot, és (KSZ 413)

történék mível a sidok az oltárt le ronták, Capitonus azt meg (SUT 576)

faragot képeit Isteniteknek, egy olyan oltárt láttam. a melyen avagyon irva (SUT 659)

oltártol – 6

ö távul áll vala az oltártol, hogy azal meg mutatná érdemetlenségit (É 727)

és ezen okbol, a szent oltártol, el távoznak, és magokot el (É 745)

Az oltártol viszá menvén ahelyedre; ne vegyed (IK/A 104)

tiszteletnek okáért távul állani az oltártol. a publicanus példájára. fö képen (C/A 690)

templom falaira két felöl az oltártol fogvást a kapuig, tizen két (C/A 877)

tiszteletnek ókáért, távul állani az oltártol., a publicanus példájára fö képen (C/B 1417)

oltárunk – 10

szóllonk, fö papunk, áldozatunk, templomunk, oltárunk, fejünk, Atyánk fia, világoságunk, Mesterünk (C/A 195)

kristus ami áldozatunk templomunk. és oltárunk (C/A 199)

mint szent pál mondgya. vagyon oltárunk a melyröl nem szabad enniek (C/A 527)

minékünk mondgya szent Pál. ollyan oltárunk vagyon, a melyen olyan áldozatot (C/A 745)

a mise áldozattyát, mondván. vagyon oltárunk melyröl nem szabad enniek azoknak (C/A 752)

szóllónk, fö papunk. áldozatunk. templomunk, oltárunk, fejünk, atyánk fia, világoságunk, mesterünk (C/B 1054)

mint szent pál mondgya. vagyon oltárunk, a melyröl nem szabad enniek (C/B 1299)

nékünk mondgya szent pál ollyan oltárunk vagyon, amelyen ollyan áldozatot ajánlanak (C/B 1458)

a mise áldozattyát, mondván vagyon oltárunk., melyröl nem szabad enniek azoknak (C/B 1462)

vala, mi nékünk templomunk és oltárunk vagyon mint nektek, noha mind (KSZ 400)

óltar
óltarinkon – 1

aki haszonal akarja enni, az óltarinkon valo áldozatot, szükséges hogy annak (É 462)

óltarnak – 2

avétekért valo áldozatnak vérivel az óltarnak szegeleteit., meg mutatván azáltal., hogy (C/A 747)

mondani, és a közepin az óltarnak amit ot szoktak volt mondani (C/B 1494)

óltarokot – 5

egyéb állapotokot. ugy mint, az óltarokot. és a bérmalást, ugyan azon (TL 158)

anapokon fel szokták ékesiteni az óltarokot. és az templomokot az Isten (IK/A 132)

hagyák vala a balványozásra valo óltarokot, melyeket magos helyeknek nevezik vala (C/A 123)

teszünk áldozatot, midön azö emlékezetekre óltarokot épittünk, mert mitsoda pap az (C/A 814)

valo edényt, aszent olajakot. az óltarokot. képeket, edényeket, az oltári ruhákot (C/B 1579)

óltaron – 1

hogy ö mutassa bé az óltaron lévö ajándékokot., de mitsoda Angyal (C/B 1526)

óltár
óltár – 5

meg a pap anyiszor az óltár közepit (C/A 792)

lévö áldozatoknak meg öletése, amely óltár a sátoron kivül volt (C/B 1459)

ebben az udvarban vala, az óltár, és atornátz közöt, mivel, a (ISZ 230)

fél circulusra volt tsinálva. az óltár annak közepiben. efelet bólthajtás volt (KSZ 396)

Az óltár márvány köböl valo asztal volt (KSZ 396)

óltárához – 1

kik bátran jarulnak az ö óltárához, és akik azt meg nem (É 166)

óltáran – 1

{…} Mit jelentet a holocaustumok óltáran lévö áldozatoknak meg öletése, a (C/A 746)

óltárának – 1

meg ne engedgye a gyözedelem óltárának fel állitását, holot atanáts erösen (C/A 40)

óltárját – 1

az iffiu valentinianus idejében. agyözedelemnek óltárját visza helyheztesse, {…} némely kor pedíglen (KSZ 452)

óltárnak – 1

mert a jóbb felire az óltárnak, az ajándékokot szokták volt rakni (C/A 794)

óltárnál – 3

apápa Ceremonialis Misét mond,. az óltárnál szolgálo diaconusok mind akét szin (C/A 545)

vagy nem mondani., némellyek az óltárnál mondották el, némellyek a (C/A 861)

régenten a Canon végin. az óltárnál gyümöltsöt, veteményt, tejet, mézet, hust (C/B 1529)

óltárok – 2

Anyaszent egy ház hogy az óltárok köböl legyenek (C/A 772)

{…} Régi szokásé az óltárok alá Reliquiakot tenni (C/A 772)

óltárokon – 1

melyeket a papok ajánlanak az óltárokon. ebböl következik. hogy tartoznak. magokot (VKT 824)

óltárokot – 4

ékesittik az templomot. és az óltárokot. még is te. az lelkedet (IK/B 485)

fent maradgyon nálok, erre avégre óltárokot épitettek., vagy nagy rakásban köveket (ISZ 174)

szaporitván, a miséket, és az óltárokot is meg szaporitták, a házaknál (KSZ 472)

egyik a másikára valo nézve, óltárokot és templomokot emelnek vala néki (SUT 566)

óltárokra – 1

Régi szokásé virágot tenni az óltárokra (C/B 1478)

óltáron – 3

fán lévö áldozat egyé az óltáron lévö áldozattal (C/A 758)

a kristust akit ezen az óltáron ajánlunk néked, és aki szüntelen (C/A 836)

és az alat. apüspök. az óltáron lévö kö táblára irot ött (C/B 1562)

óltárra – 1

új gyümöltsöt is tettek az óltárra, és azt meg szentelték az (KSZ 412)

óltárt – 2

arany Isteneket ne tsinállyatok magatoknak., óltárt földböl tsinállyatok nekem, és azon (É 327)

azt a templomot. és az óltárt, a melyeket az ö szent (C/A 879)

óltárunk – 1

a mi áldozatunk. templomunk. és óltárunk (C/B 1058)

Óltár
Óltárára – 1

akik meg ferteztetett kenyeret tettek Óltárára, * menyire nem fogh panaszolkodni ellened (IK/B 406)