olyankor – 160
olyankor
olyankor – 77

melyben avezérnek is része volna, olyankor szabad a császára hini., tüzet (TL 266)

a’ mikor szokták, ezt is olyankor kel vetni, az idevalo nem (ML 321)

példa adások aroszra vezethetnének, tartozunk olyankor töllök meg válni, mert jóbb (É 128)

amely ellenkezik ezekel ajó erkölcsökel. olyankor leheté hogy a szivben uralkodgyék (É 154)

az Isten nem hitta öket, olyankor szent Agoston szerént, ha azon (É 220)

A kristus azt parantsollya hogy olyankor azt tselekedgyük amit mondanak, az (É 278)

hizelkedésével, és tsalando igeretivel, mert olyankor semit nem mond magátol., egyebet (É 371)

mikor le feküt volna, mert olyankor tsak egyedül volt véle. és (MN 146)

a szeretit mutat hozája. és olyankor lassabban is léptette lovát. hogy (MN 172)

nyughatatlanságal varja itt lenni. tsak olyankor fog ide jöni. amidön semmitöl (MN 182)

abban bizonyos lehetz., hogy ha olyankor ajánlottam néked az országot, a (MN 195)

pedig nem követtyük, hogy ha olyankor gyüjtünk joszágokot, amidön anyomoruságban láttyuk (KG 490)

nagyob káromkodás, az Istennek fia olyankor holt meg érettünk. amidön ellenségi (KG 533)

szolgálattyában. és ditsöségiben jár adolog, olyankor félre kel tenni az emberi (KJÉ 622)

azokot mind eltörte, szagatta. és olyankor az ördög a puszta helyekre (KJÉ 634)

de üldözést fognak szenvedni., és olyankor egy helyröl, a másikában menyenek (KJÉ 661)

Isten eleiben menni., aki is olyankor jö el. a midön meg (KJÉ 693)

alá vettyük Istenért. avilágos, hogy olyankor, az Istené alá vettyük magunkot (VKT 813)

hozátok valamint alopo., a ki olyankor jö el, a midön nem (VKT 820)

ember illyen alkalmatoságokban találkozik. ahalgatás olyankor sokal keresztyéneb. aleg keresztyéneb beszédeknél (VKT 846)

ember volt, nem volt elégséges olyankor is amidön ugy tettzet, hogy (VKT 878)

övéihez., annál nagyob bizodalomal. vagyon. olyankor, a midön ugy tettzik hogy (VKT 892)

azokon a napokon, de föképen olyankor, a midön leg kiseb gyanoságod (IK/A 132)

az Isten kegyelmétöl el távoztál., olyankor soha azokot el ne mulasad (IK/A 132)

hamisnak láttassam lenni mint mások, olyankor olyan gonoszságot gondoltam ki, a (IK/A 160)

is kel forditani, példának okáért, olyankor. többet imádkozál. olvass valamely jó (IK/A 192)

szüléin., a mint egyakorta történik, olyankor tartozik ezt a szüléinek elejekben (IK/A 211)

valamely hatalma vagyon rajtad. mivel olyankor ahazugság vétkes tsalárdság volna., mind (IK/A 240)

mások haragban látnak., és ha olyankor atükörben látnád magadot, magadnak sem (IK/A 248)

néki És hogy az Isten olyankor szeretet tégedet, amidön arra érdemetlen (IK/A 253)

példájával, és gonosz beszédivel., mivel olyankor el kel hagyni a haszontalan (IK/A 261)

lenni. a mellyek. nintsenek, és olyankor magunkot meg tsallyuk, és ha (IK/A 275)

az oráját. Legyetek készen, mert olyankor jövök el. a mikor meg (IK/A 373)

{…} Mit tselekedék olyankor Mojses (C/A 94)

ismét arendeletlenségben esik vala, és olyankor ujontában az ö ellenségek hatalmában (C/A 116)

mivel Dávid onnét valo volt. olyankor érkezének (C/A 156)

{…} vétkezünké olyankor a mikor azok ellen fel (C/A 322)

{…} olyankor is lehet az Istent meg (C/A 322)

viszá élnek annak értelmével. veszedelmekre. olyankor az Anyaszent egy ház atraditiobol (C/A 339)

egyeznek a szent Atyák, mert olyankor atraditio nem lévén se oly (C/A 341)

{…} olyankor szabad az olyannak értelmét választani (C/A 341)

magát a mint esokszor történik olyankor mit kel tsinálni (C/A 362)

le borulnak. a keresztet imádgyáké olyankor (C/A 384)

nem reszegedni, sosem hazudni, és olyankor dupla köteleség alat tartozik az (C/A 388)

azokra esküsznek,, arra is esküsznek olyankor a ki azokot teremtette. és (C/A 392)

munka szorgos és szükséges volna. olyankor lehetne dolgozni szabadság nélkül is (C/A 396)

parantsolattyával. az aláb valoknak kellé olyankor engedelmeskedni (C/A 398)

tselekedet jó de nem szükséges. olyankor arra kel vigyázni a mi (C/A 403)

{…} szabadé olyankor interest venni mikor a Capitalis (C/A 408)

ados, adosan marad. de szabad olyankor hogy ha az ados magára (C/A 408)

tsalni felebarátunkot a hazugság szabadé olyankor (C/A 413)

kel forditani. 3. nem kel olyankor szollani. és szomoru ábrázatot kel (C/A 414)

{…} Olyankor nem kel viszá vonni szovokot (C/A 414)

még elménkböl is ki vettyük, olyankor nem hogy vétek volna, de (C/A 417)

vagy azt semminek tartanák, mert olyankor az Istennek, és az Anyaszent (C/A 525)

kárban esnének., vagy bestelenségekre lenne., olyankor el kellé hagyni a vétekre (C/A 561)

hatalma alat vannak, mit kel olyankor tselekedni (C/A 562)

{…} olyankor nagy eröt kel magunkon venni (C/A 562)

haragját meg enyhittse. tsendeségben kel olyankor suhajtozni, el kel fedezni amenyiben (C/A 644)

tsufság kegyelmét kérni az Istennek olyankor, a midön el nem akarják (C/A 676)

misében imádkoztak érettek, leg aláb olyankor. mikor apüspök mondot misét, az (C/A 764)

két szin alat akartak Communicalni, olyankor tehát szenteletlen bórt töltöttek akehelyben (C/A 848)

jelen kelletet lenni a népnek, olyankor az Ite missát nem mondották (C/A 861)

el is mondhatni hogy fohászkodnak. olyankor meg szabadulások után, noha világ (C/A 863)

ment Ceremoniával valo Misét mondani., olyankor az egész Clericusok és a (C/A 893)

renden kivül valo könyörgések valának olyankor pediglen valamely martyrnak a temetöjéhez (C/A 893)

ment leg elöször valamely városban, olyankor keresztel mentenek eleiben. és procesioval (C/A 893)

bé, midön valamely Fejdelmet kisérnek, olyankor maga a töb urak után (C/A 896)

mélységében, és láthatatlanná tészi magát olyankor is, a midön minden tselekedetinkben (IJE 18)

Mint haragszom én olyankor, mondá máriánna. mikor valamely vendégsékor (IJE 40)

valamely hasznos munkát adhasson ki, olyankor az igen ditséretes, itéllye el (IJE 50)

mondottak, amint esokszor meg történt, olyankor ahivek halgattak. ne hogy valamely (KSZ 312)

a seb bé kezdet forrani, olyankor azt fel nyitották, és nem (KSZ 352)

idökben viszik vala Jérusalemben. és olyankor sok számuan kisérték apénzt. nehogy (SUT 594)

Anya szent egy ház hasznáért. olyankor, helyettek, vagy püspököket., vagy vicegerenseket (SUT 763)

még meszire meg lehete látni olyankor sok szor el kerülték, de (SUT 852)

a nyomorultakot. hogy magokot oltalmazák, olyankor pedig nem vala abban mód (SUT 857)

ollyankor
ollyankor – 83

tészi. de szerencsétlenségire a császár ollyankor tette vezérnek amidön okosabra kelletet (TL 14)

a hogy, azidö rosz, és ollyankor járni atengeren nem egésseges, mert (TL 37)

mikor a gályát vonnyák. és ollyankor. igen szomoru zörgést hall az (TL 54)

hogy fa levelek nem volna., ollyankor lehet saláta, vagy káposzta levelet (TL 103)

az Isten meg hoszabittya. mert ollyankor. mint egy rugodozunk akarattya ellen (TL 160)

ugyan is ki gondolhatná. hogy ollyankor nagy predálás ne legyen., a (TL 167)

idöt neki nem adnak. mert ollyankor teszik le. amidön már egy (TL 173)

hogy hó nem esik. avároson, ollyankor a cselédes gazda. egy mély (TL 198)

jól tegyünk ellenségünkel mit kel ollyankor érette tselekedni (É 171)

kis idegenség mutatás is vétkes ollyankor,, és abbol meg láttzanék hogy (É 171)

mivel azt teszi fel hogy ollyankor a fiak az attyokot követik (É 205)

keresztes. és a szenvedö életre, ollyankor mindent el kel hagyni, és (É 220)

méltoságra, vagy a közönséges tiszttségre., ollyankor nem kel tekinteni a magunk (É 250)

elött az uralkodást, ezt pedig ollyankor, amídön az üdvezitö. a szenvedésre (É 284)

Nem testböl valo karunk vagyoné ollyankor., és nem számláltatunké azok köziben (É 286)

minden világi vigasztalástol., nem hogy ollyankor el veszesék bátorságokot, és azt (É 443)

kel szánakodni; akönyen valo hagyás ollyankor nagy vétek volna, szükséges tehát (É 562)

azért szeretet minket elsöben, és ollyankor amikor mi nem szerethettük ötet (É 585)

magasztallya hozánk valo szeretetit, ahogy, ollyankor küldötte el, a midön az (É 610)

téritette ötet minden hato karjával., ollyankor amidön leg nagyob üldözésel volt (É 628)

közi számlállyuk, sokat hagyunk el ollyankor, a midön a szerzésre valo (É 639)

a szenttség törésekért. szükséges azért ollyankor. magunkot még jobban meg aláznunk (É 835)

és az elö menetelröl gondolkodának. ollyankor is amidön nékik a keresztröl (É 843)

ö törvényével ellenkezö hivatalban vagyunk, ollyankor azon szem pillantásban el kel (É 875)

akik rosz igyekezettel vannak hozám., ollyankor nehéz azt nekem el szenvednem (KKU 364)

valo gonoszt mondanak ellenetek. örüllyetek ollyankor, mert nagy jutalmatok lészen menyekben (KJÉ 644)

mely rend kivül történik rajtok. ollyankor más gyontatot keresnek. szégyenelvén meg (IK/B 451)

igy el az iffiuságot ollyankor. az mikor az üdvesegnek uttyában (IK/B 518)

az oráját. legyünk készen. mert ollyankor jö el. mikor meg sem (IK/B 691)

az Istent kisértenek ha abetegnek ollyankor kérnek testi egéséget a midön (C/A 613)

{…} mit csinála ollyankor mojses (C/B 984)

ismét arendeletlenségben esik vala, és ollyankor. ujontában. az ö ellenségek hatalmában (C/B 1002)

mivel Dávid onnét valo volt., ollyankor érkezének pedig oda. amidön a (C/B 1034)

viszszá élnek annak értelmével, veszedelmekre., {…} ollyankor az anyaszent egy ház. a (C/B 1158)

egyeznek a szent atyák. mert ollyankor a traditio nem lévén se (C/B 1159)

{…} ollyankor szabad az ollyannak értelmét választani (C/B 1160)

a mint a sokszor történik. ollyankor mit kel tsinálni (C/B 1176)

részegedni,. soha sem hazudni, és ollyankor dupla köteleség. alat tartozik az (C/B 1195)

azokra esküsznek, arra is esküsznek ollyankor a ki azokot teremtette. és (C/B 1198)

munka szorgos és szükséges volna, ollyankor lehetne dolgozni szabadság nelkül, is (C/B 1202)

parancsolattyával. az aláb valoknak kellé ollyankor engedelmeskedni (C/B 1203)

cselekedet, jó de nem szükséges., ollyankor arra kel vigyázni a mi (C/B 1207)

{…} szabadé ollyankor interest venni, mikor a Capitális (C/B 1211)

adás. adosan marad; de szabad ollyankor hogy ha az ados magára (C/B 1211)

tsalni felebarátunkot a hazugság szabadé ollyankor (C/B 1214)

kel forditani. 3. nem kel ollyankor szolni. és szomoru ábrázatot kel (C/B 1215)

{…} ollyankor. nem kel visza vonni szovakot (C/B 1215)

még elménkböl is ki vettyük, ollyankor nem hogy vétek volna. de (C/B 1217)

vagy azt semminek tarttyák. mert ollyankor. az Istennek. és az anyaszent (C/B 1297)

kárban esnének, vagy bestelenségekre lenne., ollyankor el kellé hadgyni a vétekre (C/B 1325)

hatalma alat vannak. mit kell ollyankor tselekedni (C/B 1325)

{…} Ollyankor nagy erött kell magunkon venni (C/B 1325)

Istent kisértenék, ha a betegnek ollyankor kérnek testi egésséget, a midön (C/B 1363)

haragját. meg enyhittse., tsendeségben kell ollyankor suhajtozni. el kell fedezni a (C/B 1385)

tsufság kegyelmét kérni az Istennek ollyankor, a midön el nem akarják (C/B 1409)

misében imádkoztak érettek, leg aláb ollyankor, a mikor apüspök mondot misét (C/B 1471)

két szin alat akartanak Communicálni, ollyankor tehát, szenteletlen bórt töltöttenek akehelyben (C/B 1536)

melyeken jelen kelletet lenni anépnek. ollyankor az ite missát nem mondották (C/B 1545)

azt elis mondhatni. hogy fohászkodnak ollyankor meg szabadulások után. noha világ (C/B 1547)

ment Cérémoniával valo misét mondani., ollyankor az egész Clericussok és a (C/B 1570)

renden kivül valo könyörgések valának., ollyankor pediglen valamely martyrumnak a temetöjehez (C/B 1570)

ment leg elöbször valamely városban. ollyankor keresztel mentenek eleiben. és processioval (C/B 1570)

bé. midön valamely fejdelmet kisérnek, ollyankor. maga atöb urak után szokot (C/B 1572)

nem illik az én rendemhez, ollyankor menni az aszszonyokhoz, mikor még (IJE 10)

kegyelmednek. hogy soha sem szerettem ollyankor menni az aszonyokhoz amidön öltöznek (IJE 10)

Nem veszteneké ollyankor felelé a páter, midön hejában (IJE 47)

kedveseb idö ö nállok, mert ollyankor inkáb mennek látogatásokra, a betegnek (IJE 49)

restes lassuságtol vagyon., a mely ollyankor kezdet velünk adologhoz. a midön (IJE 63)

is lehet más képpen, mivel ollyankor a kölcsön adó semmire nem (IJE 135)

szén. vagy a láng, mert ollyankor rántnak leg többet, elég a (IJE 145)

tanittsák anépet minden városokban, szombatokon, ollyankor a sinagogákban szabad volt más (ISZ 220)

lássák sirásokat, a gyászkor böjtöltenek, ollyankor vagy semmit nem ettenek, vagy (ISZ 225)

hirdették ki, valamint az innepeket, ollyankor anép jerusálemben, atemplomban gyülekezet, amás (ISZ 235)

anépet apenitentziára intette, lakadalmak pedig ollyankor nem valának, sött aházasok is (ISZ 235)

valamég az Istenhez nem fordulának, ollyankor meg szabaditót küld vala nékik (ISZ 247)

magával, egyiptumba küldöttek segittségért. és ollyankor az irás, mindenkor tészen emlékezetett (ISZ 258)

telepitették meg a sidókót, ök ollyankor, leg elsöben is arra kérnek (ISZ 269)

része a több könyörgéseknek, azért ollyankor az olvasás is hoszab volt (KSZ 319)

nem akarnának áldozni az isteneknek, ollyankor apüspökök egymásnak hirt adtanak, egymást (KSZ 350)

imádságokra intették. és anépet bátoritották, ollyankor sokan el szaladának, akristus tanáttsa (KSZ 350)

éhség, vagy nagy szükség volt, ollyankor mindent, a szent lélek élö (KSZ 434)

Mikor pedig avárosokhoz közel laktanak. ollyankor aközönségesen valo templomban jártanak, apüspok (KSZ 439)

hogy szollyanak az igasság mellet, ollyankor minden féle eröszakot el követtenek (KSZ 462)