ostya – 97
hostya
hostyát – 1

ajánlya szüntelen azt a szenttséges hostyát a melynek vére meg békéltette (KJÉ 567)

ostya
ostya – 4

mi testünk élö, és szent ostya legyen (É 99)

illik. amelyeket áldozatul ajánlyák, az ostya név. mind egy mind más (C/A 735)

Istentöl hogy az oltáron lévö ostya mi nékünk akristus testévé és (C/A 829)

a kristust, a ki is ostya. az az, érettünk fel áldoztatot (C/B 1299)

ostyában – 1

hogy nintsen már kenyér az ostyában, mind azon által az ostyát (C/A 832)

ostyábol – 1

ate fö papodnak melkisedeknek tiszta ostyábol álló szent áldozattyát (C/A 833)

ostyája – 1

mely egyedül valo. és valoságos ostyája ennek a nagy áldozatnak. valamint (C/A 757)

ostyák – 2

mi adunk aszegényeknek, mind anyi ostyák, és áldozatok, amelyekért az Isten (IK/A 271)

az áldozatra valok, és az ostyák amelyeket néki ajánlyanak, és hogy (C/A 740)

ostyákot – 2

történék egyszer. hogy a szentelt ostyákot az ebeknek veték, akik is (C/A 269)

történék egyszer. hogy a szentelt ostyákot az ebeknek veték. a kik (C/B 1103)

ostyának – 7

meg erösittsék zalogul egy szentelt ostyának a felit adták volt a (TL 295)

ugy mint oltári szenttségnek. szent ostyának, Communionak, szent Asztalnak. viaticumnak. szent (C/A 527)

{…} Áldozatnak, vagy ostyának, de az áldozat név, tsak (C/A 735)

Consecratio, a Mi Atyánk, az ostyának meg szegése, az Agnus Dei (C/A 785)

szin alat, azért a szentelt ostyának egy részit akehelyben teszi, és (C/A 849)

ugy mint. Oltári szenttségnek., szent ostyának, Communionak. szent asztalnak., viáticumnak., szent (C/B 1299)

4 szent ostyának. mert magában foglallya a kristust (C/B 1299)

ostyát – 14

az Istennek élö. és kedves ostyát ajánlanak., tiszta ostyát, mivel utállyák (IK/A 32)

és kedves ostyát ajánlanak., tiszta ostyát, mivel utállyák avétek ruttságát, oh (IK/A 32)

szent Atya Isten ezt atiszta ostyát, melyet én érdemetlen szolgád néked (C/A 807)

mostanában is a Carthusianusok az ostyát fel emelik a Consecratio után (C/A 831)

tölled vett ajándékokbol a tiszta † ostyát, szent † ostyát, makula nélkül valo (C/A 832)

ajándékokbol a tiszta † ostyát, szent † ostyát, makula nélkül valo † ostyát. azörök (C/A 832)

szent † ostyát, makula nélkül valo † ostyát. azörök életnek szent † kenyerit. és (C/A 832)

ostyában, mind azon által az ostyát szent kenyérnek nevezi, mert a (C/A 832)

A pap meg szegvén az ostyát. miért mondgya a népnek ezeket (C/A 848)

midön apap meg szegi az ostyát, és akristus vérével meg elegyitti (C/A 849)

ate tölled vett ajándékokbol. atiszta † ostyát, szent † ostyát, makula nélkül valo (C/B 1523)

vett ajándékokbol. atiszta † ostyát, szent † ostyát, makula nélkül valo † ostyát, az (C/B 1523)

szent † ostyát, makula nélkül valo † ostyát, az örök életnek szent † kenyerét (C/B 1523)

osttyában, mind azon által. az ostyát. szent kenyérnek nevezi, mert a (C/B 1523)

ostyával – 5

tsinál keresztet a pap az ostyával a kehelyre midön ezeket a (C/A 841)

fel apap a kelyhet az ostyával együt., és sok helyeken tsengetnek (C/A 841)

apap fel emeli akellyhet, az ostyával együt (C/A 842)

elöbször keresztet vetvén a szenttséges ostyával., és az ur halálának emlékezetire (C/A 854)

apap fel emeli akelyhet. az ostyával együt (C/B 1530)

óstya
óstyája – 1

{…} ennek az áldozatnak óstyája, nem kedvesé mindenkor Isten elött (É 245)

osttya
osttya – 11

foglallya akristust a ki is osttya, az az. érettünk fel áldoztatot (C/A 527)

{…} Egy kis osttya alat. anyi vagyoné mint a (C/A 538)

{…} A leg kiseb osttya. vagy annak leg kiseb része (C/A 538)

ki tsak egyedül a tiszta osttya (C/A 808)

Istentöl, hogy az oltáron lévö osttya a kristus testévé valtozék., aki (C/A 828)

{…} Edgy kis osttya alat. annyi vagyoné., mint a (C/B 1307)

{…} A leg kisseb osttya. vagy annak leg kisseb része (C/B 1307)

foglallya., valamint a leg nagyob osttya (C/B 1307)

változnak aki tsak egyedül atiszta osttya (C/B 1504)

Istentöl. hogy az oltáron lévö osttya. a kristus testévé változék. aki (C/B 1520)

Istentöl. hogy az oltáron lévö osttya, minékünk a kristus testévé és (C/B 1521)

osttyában – 3

meg nem szegik, hanem az osttyában ami láthato. azt szegik meg (C/A 847)

hogy nintsen már kenyér az osttyában, mind azon által. az ostyát (C/B 1523)

meg nem szegik, hanem az osttyában ami láthato. azt szegik meg (C/B 1534)

osttyábol – 3

miért tészen egy részt az osttyábol akehelyben (C/A 848)

ate fö papodnak melkisedeknek tiszta osttyábol álló szent áldozattyát (C/B 1524)

miért tészen egy részt az osttyábol, a kehelyben (C/B 1535)

osttyák – 1

az áldozatra valok. és az osttyák, a mellyeket néki ajánlyanak, és (C/B 1454)

osttyákot – 1

élö. és ö elötte kedves osttyákot (É 245)

osttyának – 7

Szent osttyának. mert magában foglallya akristust a (C/A 527)

oly közönséges szokás. mint az osttyának fel mutatása, még mostanában is (C/A 831)

akristus teste által, akehelyben aszentelt osttyának egy részit tették, a mely (C/A 848)

Consecratio, a Mi atyánk, az osttyának meg szegése. az agnus dei (C/B 1487)

oly közönséges szokás, mint az osttyának fel mutatása, még mostanában is (C/B 1522)

teste által, akehelyben, a szentelt osttyának, egy részit tették, a mely (C/B 1536)

szin alat, azért. a szentelt osttyának egy részit a kehelyben. tészi (C/B 1536)

osttyát – 26

a hartzot. a fél szentelt osttyát ki vevé akebeliböl. és az (TL 295)

iffiuságokot, élö, kedves, és tiszta osttyát áldoznak ö néki, ezt kedves (IK/B 400)

miért mondgya tehát. {…} ezt atiszta osttyát (C/A 808)

által, és akristusal. mint élö osttyát, de nagy alázatoságal, és kerje (C/A 827)

emeli fel egy kevesé az osttyát és a kelyhet. midön ezeket (C/A 841)

{…} Az osttyát meg szegvén, meg szegiké. akristus (C/A 847)

{…} Hány részre szegik az osttyát (C/A 847)

követik, kilentz részre szegik az osttyát, és mindenik résznek a kristus (C/A 847)

házban. három részre szegik az osttyát, az egyikét akehelyben teszik, a (C/A 847)

Pápa solemnis Misét mond, az osttyát három részre szegvén, az egyik (C/A 848)

a fel szentelö püspök az osttyát három részre szegvén, az egyik (C/A 848)

A pap akehelyben tévén az osttyát, ezeket mondgya (C/A 849)

Atya Isten: ezt a tiszta osttyát, melyet én érdemetlen szolgád tenéked (C/B 1504)

miért mondgya tehát. {…} ezt atiszta osttyát (C/B 1504)

által, és akristusal, mint élö osttyát. de nagy alázatoságal., és kérje (C/B 1519)

mostanában is. a Chartusiánusok az osttyát fel emelik a Consecratio után (C/B 1522)

emeli fel egy kevesé az osttyát, és a kelyhet. midön ezeket (C/B 1530)

{…} Az osttyát meg szegvén, meg szegiké akristus (C/B 1534)

{…} Hány részre szegik az osttyát (C/B 1534)

követik., kilentz részre szegik az osttyát, és mindenik résznek. a kristus (C/B 1535)

házban, három részre szegik az osttyát, az egyikét a kehelyben teszik (C/B 1535)

Pápa, solemnis misét mond, az osttyát három részre szegvén. az egyik (C/B 1535)

a fel szentelö püspök. az osttyát. harom részre szegvén. az egyik (C/B 1535)

A pap meg szegvén az osttyát, miért mondgya a népnek, ezeket (C/B 1535)

A pap akehelyben tévén az osttyát, azt mondgya (C/B 1536)

midön apap meg szegi az osttyát, és akristus vérével meg elegyiti (C/B 1536)

osttyával – 5

mondván. három keresztet tsinál az osttyával (C/A 848)

Miért tsinál keresztett apap az osttyával akehelyre midön ezeket a szokot (C/B 1530)

emeli fel apap akelyhet. az osttyával együt. és sok hellyeken tsengetnek (C/B 1530)

mondván, három keresztet tsinál az osttyával (C/B 1535)

elöbször keresztet vetvén a szenttséges osttyával. az ur halálának emlékezetire. ezeket (C/B 1540)

ósttya
ósttya – 1

magában foglallya, valamint aleg nagyob ósttya (C/A 538)