tanítás – 387
tanitas
tanitasi – 2

el hagyván tellyeségel az apostolok tanitasi szerént, avatsora után valo {…}, amelyet (KSZ 328)

az élettye, tsuda tételei, és tanitasi, ahitre téritének, Ezeknek az Alexandriai (SUT 636)

tanitasibol – 1

pedig nem tsak a mesterek tanitasibol lehet venni, hanem még a (IK/A 115)

tanitasit – 1

napal halgattya vala az ö tanitasit, ugy hogy semmi arrol el (SUT 627)

tanitasival – 1

éllyünk, 2. hogy a kristus tanitasival. meg egyezö életet élyünk, és (É 587)

tanitasnak – 1

bizonyos, avallás dolgában. és minden tanitasnak szelétöl el hadgyák magokot vinni (C/B 1151)

tanitás
tanitás – 18

oly könyen fel háborittya arosz tanitás, és akit könnyen meg hat (É 42)

pedig használt, a predikatioban valo tanitás és a szent irások olvasása (É 134)

Ez atanitás igen hasonlit a fellyeb valohoz (VKT 815)

volna, mivel a bizonyos, hogy atanitás, atanulásnak. leg jób modgya., rendben (IK/A 9)

esztendeig és három holnapig, aközönséges tanitás szerént (C/A 164)

tehát. rövideden az egész keresztyéni tanitás. ezt a négy dolgot a (C/A 308)

a szent irás ellen valo tanitás. mind pedíg lehetetlen és az (C/A 328)

Nem történhetetté meg, hogy valamely tanitás vagy szokás, mely az Apostolokéval (C/A 336)

ha nagy dologra értödik a tanitás vagy a szokás, nagy okbol (C/A 336)

nem kivánnak élni az Evangyeliumi tanitás szerént (C/A 681)

és három holnapig a közönséges tanitás szerént (C/B 1040)

tehát rövideden az egész keresztényi tanitás.. ezt a négy dolgot ide (C/B 1133)

a szent irás ellen valo. tanitás. mind pedig lehetetlen. és az (C/B 1150)

szerént nem lehetet meg maradni tanitás, és oktatás nélkül, amely meg (KSZ 466)

vagy valamely klastromokban marada meg atanitás, és akeresztényi életnek rend tartása (KSZ 468)

66 Beszélgetés Hogy a jó tanitás minden koron meg volt. és (KSZ 482)

minden koron avallás és a tanitás egyenlö volt, a hit amaga (KSZ 483)

66 beszélgetés. hogy ajó tanitás minden koron meg volt. és (KSZ 493)

tanitása – 71

légyen, és az ö Evangyeliumának tanitása szerént,. ugy hogy had lehesen (É 12)

azok akik akristus világosága és tanitása hellyet, tsak a magok akarattyát (É 68)

fundalva az Apostolnak ez a tanitása (É 100)

magok hazájok béli profétához, akristus tanitása tettzék mindgyárt eleinte a Názáreth (É 319)

engedelmeségel legyenek hozájok. az Évangyélium tanitása szerént, fogadgyák szavokot. szükségekben. és (É 327)

eröszakot veszünk magunkon, hogy akristus tanitása szerént valo tselekedetre szoktasuk magunkot (É 373)

a kristusnak, példája, az Evangyélium tanitása szerént, a választottaknak, leg többet (É 377)

meg vallani hogy igaz azö tanitása, és bé kelletett volna venni (É 417)

tett magárol bizonyságot a maga tanitása, tselekedeti, és szenttséges élete által (É 539)

álhatatosán fogják gond viselése és tanitása alá adni magokot, gondgyokot viseli (É 542)

{…} Mitsoda, akristus tanitása a gyilkoság iránt (É 647)

{…} A kristus tanitása, mind ez iránt, mind atöbbi (É 647)

ugy annyira. hogy az üdvezitö tanitása tilttya. nem tsak agyilkoságot, hanem (É 648)

ebböl láthattyuk, hogy az Évangyélium tanitása, sokal tekélleteseb a farisaeusok. tanitásoknál (É 648)

visgálni. és arrol az Évangyélium tanitása szerént itélni, külömbözést kel tenni (É 682)

meg sem lehet, szent Thamás tanitása szerént, példanak okáért, a soha (É 700)

kel hozni, és az Évangyélium tanitása szerént kel élni, aki ezt (É 705)

ez is még a pélagianusok tanitása volt, a melyet kárhoztatta az (É 708)

ötet urnak valya, annak azö tanitása alá is kel magát adni (É 723)

támadnak akristus, és az ö tanitása ellen. ámbár ök magok közöt (É 821)

mint ha az Anyaszent egyház tanitása volna, aki mást nem tanyit (É 846)

és hozája hasonlitnak, a kristus tanitása pedig kárhoztattya a világ tanitásit (É 886)

egyház pásztorit, akiknek az Apostol tanitása szerént nem kel magoknak tulajdonittani (É 900)

anyaszent egyháznak. atridentinumi gyülésben valo tanitása szerént. munkával valo kereszttség, és (KG 483)

és a világnak, a kristus tanitása ellenkezik a világ tanitásával, és (KG 497)

azon is erölködgyünk, szent péter tanitása szerént. hogy a jó tselekedetekel (KJÉ 709)

kezdék jésustol. a tanitványi, és atanitása iránt, jésus felelé néki, mindenek (KJÉ 750)

meg külömböztetik, hogy ha akristus tanitása az Istentöl vagyoné. azok, akik (VKT 791)

vétkeznek atörvény ellen. ez a tanitása. szent jakab apostolnak (VKT 801)

egésségeknek. és amelyek a kristus tanitása szerént, aszivet meg nehezittik., hogy (VKT 906)

valo viaskodásbol áll, az irás tanitása szerént. ollyan ellenségink vannak. akik (IK/A 186)

magadot. a bölcsnek ezen szép tanitása szerént, légy kegyeségel a szegények (IK/A 277)

hogy ha a szent Apostol tanitása szerént, tilttya az atyáknak. a (IK/A 299)

mert ugyan azon Conciliumnak szent tanitása szerént, ámbár., Mindennek erös reménségel (IK/A 379)

elöt. ebben pedig sz agoston tanitása szerént. nem az embernek, hanem (IK/B 396)

élettre adni magát. Szent bernárd tanitása szerént, nem kel más okát (IK/B 411)

munkában az Anyaszent egy háznak tanitása. és mind a valami az (C/A 9)

a kristusnak az Évangyéliumban valo tanitása. mind ezek együgyü. és érthetö (C/A 9)

a maga jelen valo léte, tanitása, hatalma, tsuda tételei anyi eröt (C/A 189)

2. Az Anyaszent egy háznak tanitása szent. és mindenkor az is (C/A 235)

mondod hogy az Anyaszent egyháznak tanitása szent (C/A 235)

üsmérni ha az Anyaszent egyház tanitása az Apostoloktol jötté (C/A 236)

üsmérni ha az Anyaszent egyház tanitása meg egyeziké az Apostolokéval (C/A 236)

vilagosan, hogy az Anyaszent egyház tanitása egy az Apostolok tanitásival (C/A 238)

{…} Az Anyaszent egyháznak tanitása szenteké tészi tehát azokot a (C/A 239)

Mert az Anyaszent egy ház tanitása., predikáltatot (C/A 243)

fogjuk mondani ezután. szent Agoston tanitása szerént (C/A 245)

egyedül tanit valamit. az ollyannak tanitása nem oly bé vehetö mint (C/A 340)

ez az, Anyaszent egy ház tanitása. nem is lehet káromlás nélkül (C/A 442)

mindenkor az Anyaszent egy háznak tanitása, ettöl is vagyon hogy ha (C/A 554)

{…} Nem az Anyaszent egyház tanitásaé a, hogy valamikor Misét mondanak (C/A 596)

tisztességes életet élyenek. az Évangyélium tanitása szerént, olyan életet. mely a (C/A 681)

traditio, ez a szent Agoston tanitása (C/A 755)

által mutatni, hogy a kristus tanitása tsak akereszt által munkálodot evilágban (C/A 802)

követik. tehát a szent Agoston tanitása szerént valo hogy ezt a (C/A 884)

2. Az anyaszent egy ház tanitása szent. és mindenkoron az is (C/B 1080)

az anya szent egy háznak tanitása szent (C/B 1080)

ha az anyaszent egy ház tanitása. az apostoloktol jötté (C/B 1080)

ha az anyaszent egy ház tanitása. meg edgyeziké. az apostolokéval (C/B 1081)

hogy az anyaszent egy ház tanitása edgy az apostolok tanitásával (C/B 1082)

{…} Az anyaszent egy háznak tanitása szenteké tészi tehát azokot, kik (C/B 1083)

{…} Mert az anyaszent egyház tanitása, predikáltatott, vagy predikaltatni fog az (C/B 1087)

egyedül tanit valamit. az ollyonak tanitása nem oly bé vehetö., mint (C/B 1159)

ez az anyaszent egy ház tanitása. nem is lehet káromlás (C/B 1236)

mindenkor az anyaszent egy háznak tanitása., ettöl is vagyon. hogy ha (C/B 1319)

Nem az anyaszent egy ház tanitásaé a, hogy valamikor misét mondanak (C/B 1350)

mindenüt követték, tehát aszent ágoston tanitása szerént. való, hogy ezt a (C/B 1563)

tisztességes lehessen, mert a kegyelmed tanitása, kezd nekem tettzeni (IJE 72)

azal mutatni, hogy az ö tanitása, ugyan azon bölcseségböl, és azö (KSZ 297)

evilágon volna, és hogy azö tanitása, semmi változást nem tenne avilági (KSZ 299)

mint hogy a szent pál tanitása sokáig tarta. egy Eutikus nevü (SUT 700)

tanitásában – 3

hivek nem követhetik a kristust tanitásában, és prédikálásában, de nintsen olyan (C/A 206)

hivek nem követhetik a kristust. tanitásában. és prédikálásában. de nincsen ollyan (C/B 1064)

hogy legyenek. álhatatosok. az Apostolok tanitásában, azt tarttyák. hogy leg inkáb (SUT 757)

tanitásábol – 2

vallyák, ki vetik Évangyéliumábol, és tanitásábol mind azt valami ellenkezik. ahaszon (É 723)

jó értelmetöl, ezek kivevék. azö tanitásábol, ami leg aláb valo volt (KSZ 447)

tanitásahoz – 1

törvényihez, az kristus példájához, és tanitásahoz kel szabnunk. és nem az (IK/B 692)

tanitásához – 4

ezért akegyelemért, az Anyaszent egyház tanitásához, és a traditiohoz kel folyamodni (É 515)

abban hiven és álhatatoságal; kaptsolyad tanitásához magadot ennek a valoságos kalauznak (IK/A 369)

törvényihez, a kristus példájához, és tanitásához kell szabnunk.és nem avilághoz (IK/B 708)

és az Anyaszent egy ház tanitásához, Hogy ha a szines. és (C/A 7)

tanitásal – 3

meg nem egyezik az Évangyéliumi tanitásal, és akristus szenttségével. a midön (É 555)

a mint aprotestánsok tarttyák, a tanitásal., kik a kristusnak az oltári (É 836)

{…} Eppen nem ellenkezik. azzal atanitásal. ezek a szok nem is (É 836)

tanitásán – 1

az ö szegénységin, alázatoságán, és tanitásán, hogy ha tanitásival ellenkeznék tanitásink (É 299)

tanitásának – 12

Isten munkáit, és az ö tanitásának igazságát. mint sem a törvénynek (É 252)

is, akik ellenségi a kristus tanitásának, és tanitványinak, a kiket ollyan (É 443)

ontásával tettek vallást., az ö tanitásának igasságárol. és életének szenttségéröl; a (É 503)

bizonyságot tészen mindenek elött, akristus tanitásának igazságarol, és az ö szenttséges (É 555)

az ur nékünk Istenségéröl. és tanitásának igaz voltárol, azt pedig ollyan (É 886)

a menyeknek országa., és hogy tanitásának nagyob. hitelt adathasson. nem tsak (KJÉ 618)

igazságát, az Anyaszent egy ház tanitásának szenttségit, az ö mindenkori meg (C/A 239)

tsuda tételeit. 3 az ö tanitásának szenttséges voltát. 4. a keresztyénségnek (C/A 262)

{…} Ellene álván tanitásának. és auctoritásanak (C/A 262)

hogy meg bizonyittsa gyözhetetlenül. az tanitásának igazságát. régiségit: Az Anyaszent egyház (C/A 264)

{…} Ellene álván tanitásának. a szent irásnak rosz ertelmet (C/B 1099)

tsuda tétele, inkáb meg bizonyitották tanitásának (KSZ 296)

tanitására – 6

a ki akristus példájára, és tanitására formáltatot, aki is maga a (É 267)

az ö tanitására, oktattatol. azö drágalatos szent testével (IK/B 394)

mind azok kik az ö tanitására való nézve, el szakadtak, vagy (C/A 298)

végi-ig mind azok. kik azö tanitására, valo nézve. el szakadtak, vagy (C/B 1125)

hogy enni tanithassák, a gyermekek tanitására. sintsen jób mód mint ebben (IJE 85)

vala, {…} mivel ök vigyáztanak szüntelen tanitására, és szokásira, ök segitették minden (KSZ 382)

tanitásárol – 3

hivattattak, és az ö mennyei tanitásárol, melyet prédikállot tanitványinak, és a (É 891)

itélni az Anyaszent egyházat., hanem tanitásárol. és végezéséröl, aki mindenkor tiltotta (C/A 242)

az Anyaszent egy házat, hanem, tanitásárol, és végezéséröl, a ki mindenkor (C/B 1086)

tanitását – 35

vannak, a melyel bé veszik tanitását, remélven öbenne, buzgoságal várják véle (É 80)

kristus miért hasonlittya a maga tanitását a kovászhoz (É 135)

tsak ötet halgasuk, az ö tanitását kövesük. aztot meg tarttsuk, minden (É 220)

elött nem abbol valok. valamég tanitását nem gyakorollyák (É 236)

Évangyéliumban, és atraditioban hagyta nékünk tanitását. azokban fel talállyuk mind azokot (É 396)

tanulnunk a kristus életét, és tanitását., az illyen tanulás, mind magunknak (É 397)

tanitványit, meg bizonyitván küldetését, és tanitását, anyi sok tsudákal, és tselekedetekel (É 479)

kristus, az ö akarattyát, és tanitását kövessük, és azö lelkében éllyünk (É 500)

szeretettel fizetnek néki, az ö tanitását, szegénységit, alázatoságát szeretik, amidön hálá (É 544)

az egész világal. az ö tanitását, és nevét, ök tsak az (É 651)

nyilván akarja kvöetni az Évangyélium tanitását, okoságbol is tselekedhette, nem bizván (É 664)

leg inkáb ellenzik az Évangyéliumnak tanitását, vegtire akristushoz jönek, szeretni, és (É 671)

menyegzöi ebéd, jelenti az Évangyélium tanitását. és a kegyelmet, amelyek el (É 804)

az egész világal. az ö tanitását. és nevét, ök tsak az (É 874)

meg lehesen érteni az ö tanitását. azt meg (KG 547)

mutathatták nékünk. hogy egy embernek. tanitását, gyanoságban vehettyük. és mi olyan (KJÉ 583)

nép gyülekezet melléje, hogy halgassak tanitását. és betegségekböl meg gyogyitassanak, ezért (KJÉ 642)

nem fordithattya. ellenben pedig. aki tanitását nem követi, hasonlo az olyan (KJÉ 647)

mégyen vala utánna, hogy halgassa tanitását, és hogy meg gyogyittsa a (KJÉ 647)

szerént élni, követvén példáját, és tanitását, valamint illik egy keresztyénhez (IK/A 238)

Szent Bernárdnak. ezt a szép tanitását a szivedben. és az elmédben (IK/A 275)

követik a szent léleknek magának tanitását. a ki is azt parantsollya (IK/A 320)

attyát. avagy meg utállya annyának tanitását, szemét ki vállyák az völgynek (IK/B 564)

és az anyaszent egy haz tanitását. ne cselekedgyél hát soha semmit (IK/B 692)

midön a kristus el kezdé tanitását a romaiak birták Jerusálemet, és (C/A 136)

küldetéséröl aki akoron kezdé el tanitását, és hogy meg mutassa a (C/A 163)

A kristus hogy el végezé tanitását, és imádságát. hová mene (C/A 171)

magával. az Anyaszent egyháznak szenttséges tanitását, tsak a kristusnak ígéretire figyelmezen (C/A 239)

el hagyták az elöttök valojoknak tanitását (C/A 256)

transubstantiátionak. és ajelen valo lételnek tanitását az Apostoloktol vettük. mindenkor is (C/A 536)

küldetéséröl. aki akoron kezdé el tanitását. és hogy meg mutassa a (C/B 1038)

A kristus hogy el végezé atanitását. és imádságát hová mene (C/B 1044)

és a jelen valo lételnek tanitását. az apostoloktol vettük. mindenkor is (C/B 1306)

Mert páter uram, akegyelmed tanitását követem, mivel ha az idöhez (IJE 132)

nevezi mind azokot, kik azö tanitását követték, és keresztelve valának, ezek (KSZ 298)

tanitásával – 24

ellenkezik ahittel, és az Évangyélium tanitásával. azt is meg tanulhattyuk, hogy (É 55)

amennyiben meg egyezik az ö tanitásával, és atraditioval az is ki (É 96)

az ö szenttséges tiszta életével, tanitásával, és tsuda tételeivel, mind azon (É 203)

a kristus adgya elönkbe, mind tanitásával. mind példájával (É 234)

az Isten törvényével, és akristus tanitásával, mivel az ö hatalmok, és (É 277)

{…} Mert tanitásával, és szenttséges életével, kárhoztattya vala (É 469)

mint önéki, valaki ellenkezöt tanit. tanitásával., az ollyan vagy nem (É 590)

ollyan indulatnak, mely ellenkezik akristus tanitásával, ha egyedül az Istent szeretnök (É 643)

a kristus adgya elönkben. mind tanitásával, mind példájával (É 871)

kristus tanitása ellenkezik a világ tanitásával, és aki akristusé akar lenni (KG 497)

az egész népet fel lázaztotta tanitásával, a melyel bé töltötte judeát (KJÉ 754)

ellenkezik az Anyaszent egy ház tanitásával: Basilius CSaszárá lévén. Conciliumot hirdete (C/A 272)

valoságos pátriarcha volt. de ismét tanitásával. a romai Anyaszent egy ház (C/A 272)

értek. mely meg egyezék akristus tanitásával (C/A 306)

meg egyezik a szent Pál tanitásával (C/A 698)

ellenkeziké az, a szent Pal tanitásával (C/A 723)

ház tanitása edgy az apostolok tanitásával (C/B 1082)

ellenkezik. az anyaszent egy ház tanitásával. Basilius Császára lévén. Conciliumot hirdete (C/B 1105)

valoságos patriarcha volt. de ismét tanitásával. a romai anyaszent egyház ellen (C/B 1105)

értek. mely meg egyezik akristus tanitásával (C/B 1132)

hogy tellyes légyen a kristus tanitásával, a mely az évangyeliumban foglaltatik (C/B 1382)

meg egyezik a szent pál tanitásával (C/B 1423)

ellenkeziké az, a szent pál tanitásával (C/B 1440)

bolondságokot, az anyaszent egy ház tanitásával. és a keresztényeket, tudatlan vakmeröknek (KSZ 345)

tanitásban – 6

munkálodik. ugy mint az imádságban, tanitásban. a szenttségek ki szolgáltatásában, nem (É 655)

rend szerént az ö szokása atanitásban, Az Evangyéliumi példa beszédek., ki (KJÉ 655)

a szenttségek ki szolgáltatásiban, és atanitásban, de együt az egész Anyaszent (C/A 239)

szenttségek ki szolgáltatásában. és a tanitásban. de együt az egész. anyaszent (C/B 1083)

minden böltseségeket. atesti dolgokra forditották atanitásban. minden igyekezetek avolt, hogy az (ISZ 240)

midön tellyeségel az predikállásban, a tanitásban foglalták magokot, akor minden akadály (SUT 549)

tanitásból – 1

kristusnak egész élete. tsuda tételböl. tanitásból, tselekedetböl, és szenvedésböl áll. tsudákot (KJÉ 594)

tanitáshoz – 3

hogy minek elötte másokot tanittsanak. atanitáshoz, akülönös élettel, avilági dolgok el (É 182)

életeket nem szabván az Évangyéliumi tanitáshoz., azt tarttyák hogy az Isten (É 334)

kik vakmerö képen ragaszkodnak olyan tanitáshoz., a melyet meg tiltotta az (C/A 234)

tanitási – 11

ki osztogatojok. a szent Atyák tanitási szerént, ugy hogy bé töltvén (É 291)

Miért mene akristus a pusztában, tanitási, és tsuda tételei után (É 602)

és a kevélyeket. a halászok tanitási alá vetvén öket, és azért (É 642)

mi szükséges a szent Atyák tanitási szerént. hogy ha pedig akeze (É 850)

arra is czéloznak az évangyeliumnak tanitási. parancsolati. és jovallási. hogy meg (KG 549)

és a kristushoz kaptsolnunk magunkot, tanitási szerént kel élnünk, és követnünk (C/A 206)

ösvenyen jutottanak hozánk az Apostoloknak tanitási, meg fogjuk mondani ezután a (C/A 236)

{…} Melyek akristus tanitási (C/A 307)

és a kristushoz kapcsolnunk magunkot. tanitási szerént kel élnünk. és követnünk (C/B 1064)

ösvenyen jutottak hozánk az apostoloknak tanitási. meg fogjuk mondani ezután. a (C/B 1080)

élete, az Apostoloknak böltseségel valo tanitási, a mely tudományt. ök nem (SUT 546)

tanitásiban – 2

hagya nékünk, arra int minden tanitásiban, hogy az által leszünk kedvesek (VKT 819)

titkaiban. tiszta. és szent minden tanitásiban. ezt az prophéták elöre meg (IK/B 686)

tanitásibol – 1

bizonyitani az egész szent Atyák tanitásibol, és a Conciliumokbol (C/A 765)

tanitásihoz – 2

aki annyi tsudákot tett üdveséges tanitásihoz, ugy tettzet mint ha az (KJÉ 670)

kel lenni a szent Atyák. tanitásihoz avallás dolgában (C/A 340)

tanitásinak – 1

nyittya elménket, azö titkainak, és tanitásinak értelmére, sokszor kel azokrol gondolkodnunk (É 486)

tanitásinál – 1

irás tudok, és a farisaeusok. tanitásinál, ök tsak a betühöz ragaszkodtak (É 647)

tanitásink – 1

tanitásán, hogy ha tanitásival ellenkeznék tanitásink és tselekedetink, a mint emeg (É 299)

tanitásirol – 2

tartoznak közönségesen bizonyságot tenni. akristus tanitásirol. tselekedetiröl (É 502)

nyilatkoztatni azö fia tselekedetiröl, és tanitásirol. és szüntelen kellene inteni ahiveket (KJÉ 568)

tanitásit – 19

és aki jol tudgya aszentek tanitásit. hogy az ollyan proféta, az (É 105)

alegeltetések jelentik az Anyaszent egyház tanitásit, a vallás béli titkokot, és (É 186)

agyermekeket, követvén az ö Evangyeliumi tanitásit, azt gondolni hogy az Istenhez (É 194)

irigységböl karhoztattyák. magok viselésit, és tanitásit az Istenes embereknek, és akik (É 214)

könyveket., és a szent Atyák tanitásit,, igen is kel azokot tanulni (É 370)

járunk, követvén az ö Isteni tanitásit, és példáit, másoknak azért, mert (É 397)

enged meg nékünk, hogy követhesük tanitásit, és érezük meg imádságinak segedelmét (É 649)

egyházi szolgákot. kik az ö tanitásit tanittyák, követni kel azokot az (É 723)

tanitása pedig kárhoztattya a világ tanitásit. és tartásit (É 886)

anépre. és tiszta tanitásit avallásnak, még jó példájokal is (É 902)

A kristus el végezvén tanitásit, le mene ahegyröl. és sok (KJÉ 647)

nagy tsudálkozásal halgatá az ö tanitásit. egy bél poklos ember. lábaihoz (KJÉ 647)

és a sadducaeusok, meg romlot tanitásit jelenti (KJÉ 672)

el nyerésire. szükséges a bölcsek tanitásit halgatni., azt is mondgya hogy (IK/A 116)

sz. attyáknak ez iránt valo tanitásit (IK/B 639)

azon igyekeztek, hogy az apostolok tanitásit az elméjekben tarttsák meg inkáb (KSZ 301)

vala magokat. halgatván az apostolok tanitásit, a kik. mind közönségesen, mind (KSZ 305)

halgattyák vala az Apostolok tanitásit, és hiven követték azokot, együvé (SUT 501)

a tsalárdok magok viselésit, és tanitásit, Az Évangyéliumnak fényesége, az kristus (SUT 546)

tanitásival – 5

alázatoságán, és tanitásán, hogy ha tanitásival ellenkeznék tanitásink és tselekedetink, a (É 299)

nyitot lábaival. azt meg mutatta tanitásival., és meg festette vérivel, kövessed (KKU 247)

ellenkezik, az üdvezitö nékünk adot tanitásival. és példáival (VKT 822)

egyház tanitása egy az Apostolok tanitásival (C/A 238)

egyeznek ahitnek ágazatival. aszent Atyák tanitásival., és a melyek az Istenhez (C/A 901)

tanitásnak – 11

a vallás béli igaságokrol, valo tanitásnak. és magyarázásnak ajándéka. az Apostol (É 105)

meg térésnek uttya, a szent tanitásnak. igazsága, és az örök boldogságnak (KKU 337)

bizonyos. avallás dolgában. és minden tanitásnak szelétöl el hagyák magokot vinni (C/A 330)

gyülés 1414. ellene álla ennek atanitásnak, és mindeneket jól meg visgálván (C/A 549)

{…} Az illyen tanitásnak nem lehetne fundámentumát fel találni (C/A 596)

1414. ellene alla ennek a tanitásnak, és mindeneket jól meg visgálván (C/B 1315)

{…} Az illyen tanitásnak nem lehetne a fundámentumát fel (C/B 1350)

házban mind végig, nem tsak atanitásnak tisztasága, de még ajó erkölcsöknek (KSZ 441)

ót élö példáit láttyuk akeresztényi tanitásnak, azt meg. kel vallani, hogy (KSZ 445)

ö anyaszent egy házában, a tanitásnak, nem tsak a trádicioját, de (KSZ 483)

most nintsen ideje akeresésnek, hanem atanitásnak, a böltsnek olyannak kel lenni (SUT 547)

tanitások – 19

meg gyógyulnak belöle. a törökök tanitások szerént. ezeknek nem lehet meg (TL 275)

nékik el kerülni, mert azö tanitások, az Isten elöre valo rendelésiröl (TL 275)

mert az ö törvények, és tanitások, tellyeségel. ellenkeznek egy másal, az (É 771)

szent agoston. és szent thamás tanitások szerént. olyan által hághatatlan törvény (KG 458)

fogják mondani. hogy az illyen tanitások jók a különös személyeknek, de (VKT 922)

ebböl következik hogy az ö tanitások szerént, a kristus nem volna (C/A 269)

A protestansok kételenek tehát amagok tanitások ellen is. sok dolgokban a (C/A 334)

a kristus, és szent pál tanitások (C/A 405)

részin a misének, mert mindenkor tanitások valának, de mihelyt vége volt (C/A 784)

az ebionisták a több hamis tanitások közöt, ök mérék leg elsöben (C/B 1101)

ebböl következik hogy az ö tanitások szerént. akristus nem volna valoságos (C/B 1103)

protestansok kételenek tehát a magok tanitások ellen is. sok dolgokban atráditiot (C/B 1154)

részin a misének, mert mindenkor tanitások valának, de mihelyt vége volt (C/B 1486)

erköltsökre indithaták, avalo hogy az tanitások köziben. vagy példa beszédeket, vagy (ISZ 217)

tartozkodva beszéltenek, az olvasások, és atanitások alat, ahalgatok sorjában ültenek. a (KSZ 408)

annyit atudatlanság, mint az új tanitások., mert abban az idöben kezdének (KSZ 479)

hátra marada, és igy, a tanitások a predikaciok, és a szentségeknek (KSZ 480)

veszedelmes Doktorokot. és eleit vegye. tanitások el terjedésinek, az Apostol. egy (SUT 736)

Az erköltsökröl valo tanitások szintén ollyan meg romlot volt (SUT 773)

tanitásokal – 4

De ha ellenkezö életet élnek tanitásokal., kellé halgatni öket (É 278)

az ö élettyek, meg egyezet tanitásokal, de minden tele lévén filosophusokal (KSZ 345)

az Eklésiát. az ö veszedelmes tanitásokal., tanitván. hogy a környül metélés (SUT 696)

két könyv tele volt fertelmes tanitásokal, és tsak arra valok valának (SUT 774)

tanitásokat – 1

helyre., a honnét, halgatták. a tanitásokat, prédikáciokot., de a közönséges könyörgéseken (C/B 1335)

tanitásokhoz – 1

a papi rendekhez.. és a tanitásokhoz, és el vesztik azt a (É 319)

tanitásoknak – 5

lenni, és el nem mulatni, tanitásoknak világoságát ki terjeszteni, mivel azért (KJÉ 644)

valának, de mihelyt vége volt atanitásoknak, mind ezeket ki küldötték a (C/A 784)

a templombol ki küldötték, mivel atanitásoknak vége volt, és áldozat kezdödöt (C/A 803)

valának, de mihelyt vége volt atanitásoknak., mind ezeket ki küldötték atemplombol (C/B 1486)

templombol ki küldötték, mivel a tanitásoknak vége volt. és az áldozat (C/B 1500)

tanitásoknál – 1

tanitása, sokal tekélleteseb a farisaeusok. tanitásoknál, mivel tsak a haragra valo (É 648)

tanitásokon – 2

a prédikacion. és más egyéb tanitásokon jelen lehetnek 3 ebböl következik (C/A 605)

a predikation. és más egyéb tanitásokon. jelen lehetnek. 3. ebböl következik (C/B 1357)

tanitásokot – 22

értelmeket adnak, hogy segithessék rosz tanitásokot. és meg tsalhasák atudatlanokot, és (É 184)

az ollyanok kik nem követik tanitásokot, hanem valamely más uj talalmányt (É 236)

bé venni azokot az Évangyéliumi tanitásokot. a mellyeket nékik hirdetnek, az (É 510)

alázatoságal veszik bé, az Évangyéliumi tanitásokot, de ö meg nem elégszik (É 585)

Doktoroknak, és pásztoroknak példájokot, és tanitásokot, a kiket jelentik ahegyek (É 835)

penitentziát. az Isten foganatosá tévé tanitásokot sok tsudatételekel, mivel sok ördögököt (KJÉ 661)

hogy meg egyeztethesék az Évangyéliumi tanitásokot azal, a mivel tartoznak rendeknek (VKT 922)

szivekben viselni azokot a szent tanitásokot. és soha el nem kerülhetik (VKT 922)

énekelvén az Apostolokal., sok szép tanitásokot ada nékik, és elöre meg (C/A 171)

egy házban vétkes és rendeletlen tanitásokot vigyenek bé, de mindenkor kárhoztattak (C/A 239)

a Conciliumban lévö Cannonokot, és tanitásokot kel meg olvasni (C/A 243)

meg értethese a régi tanitásokot, de föképen akoron tselekeszi azt (C/A 537)

valo helyre, a honnét halgatták atanitásokot, predikátiokot. de a közönséges könyörgéseken (C/A 576)

énekelvén az apostolokal. sok szép tanitásokot ada nékik, és elöre meg (C/B 1044)

anyaszent egyházban vétkes. és rendeletlen tanitásokot vigyenek bé (C/B 1082)

valo nézve. a Conciliumban lévö tanitásokot kel meg olvasni (C/B 1086)

látunk illyen külön, külön féle tanitásokot. az Isteni dolgokrol pedig, tsak (KSZ 312)

végtire olyan Casuisták valának, akik tanitásokot inkáb az emberi okoskodásra fundálták (KSZ 482)

az Isten ugy meg áldá tanitásokot. hogy nagy számu sidokot téritének (SUT 626)

tanitást, az Isten meg áldá tanitásokot. és sok tanitványokot szerzének az (SUT 630)

azon igyekezének hogy bé vétethesék tanitásokot (SUT 693)

környül metélt sidok. ezeket a tanitásokot erösittik vala, és ditsekedének sok (SUT 696)

tanitásokra – 2

bizzad hiv emberekre, akik egyebek tanitásokra is alkalmatosok. 2 {…} etehát valoságosan (KSZ 301)

olyan áldását hinté az ö tanitásokra. hogy sokakot meg téritének. a (SUT 758)

tanitásokrol – 11

üsmérik gyümöltséröl, és ahamis profétákot tanitásokrol (É 591)

öket, azö uj dolgokot valo tanitásokrol., ameg gazdagulásra valo igyekezetekröl. arrol (É 704)

adának néki minden tselekedetekröl és tanitásokrol, mondá nékik, jövetek menyünk félre (KJÉ 663)

Nem szollunk ezeknek az Eretnekeknek tanitásokrol. azokot mindenek tudgyák (C/A 275)

az Isten parantsolatirol: az Évangyéliumi tanitásokrol. amagunk rendinek hivatallyárol, de arra (C/A 695)

szól az Isteni szolgálatrol. hanem atanitásokrol., 2 hogy nem tarttya szent (C/A 724)

Nem szollunk ezeknek az eretnekeknek tanitásokrol. azokot mindenek. tudgyák (C/B 1108)

az Isten parantsolatirol. az évangyeliumi tanitásokrol. a magunk rendinek hivatallyárol, de (C/B 1421)

szóll. az Isteni szolgálatrol., hanem atanitásokrol, 2. hogy nem tarttya szent (C/B 1441)

5. Beszélgetés. A tanitásokrol. és a kereszttségröl (KSZ 311)

5 beszélgetés. a tanitásokrol. és a kereszttségröl, 27 (KSZ 491)

tanitásomot – 2

azt, hogy nem szegyenled követni tanitásomot (KKU 326)

fizették, tsuda tételimet káromlották. szent tanitásomot hamiságal vádolták. és azt tsufságal (KKU 336)

tanitásra – 3

akiknek vagyon szabadságok, és hatalmok. atanitásra, és akiknek szájokbol el kel (É 277)

Storophila jól emlékezem erre atanitásra, söt még azt is hallottam (KKU 405)

mojses székiben ülvén, vagyon hatalmok atanitásra, de arra vigyázanak, hogy ne (KJÉ 728)

tanitást – 18

rosz követte volna azt a tanitást (É 41)

követhette volna az illyen veszedelmes tanitást (É 42)

utolso idöbéli eretnekek, a mely tanitást rosznak itélé lenni a Tridentinumi (É 49)

és a traditio szerent valo tanitást tanitanak, az ollyanokot halgatni kel (É 216)

tarttsuk, minden ezzel ellenkezö más tanitást utálva meg vessük, és azzal (É 220)

az Anyaszent egyház, ezt a tanitást, a kristustol magátol vette. és (É 836)

a kik engedelmes elméüek. a tanitást tanátsot intést bé veszik, de (IK/A 152)

az Alexandriai pátriarcha. ezt a tanitást elsö Celestinus pápa Condemnálá. az (C/A 270)

hogy ha tsak. azt a tanitást, és tartást azon egy mestertöl (C/A 335)

mindenüt meg változtassák az olyan tanitást és szokást. amelyet közönségesen vették (C/A 336)

lehet káromlás nélkül néki más tanitást tulajdonitani, eröl már szolottunk az (C/A 442)

az alexandriai pátriarcha.. ezt a tanitást. elsö Celestinus pápa Condemnálá,. az (C/B 1104)

nélkül neki más tanitást tulajdonittani {tulajdonit tani}, erröl már (C/B 1237)

annyi követöket, hogy ha tsak atanitást, nem kezdette volna az ostoba (KSZ 463)

a hol el kezdék a tanitást, az Isten meg áldá tanitásokot (SUT 630)

akarának tölle tanulni; az illyen tanitást. két esztendeig gyakorolá. ugy anyira (SUT 676)

sidok pedig nem ellenzettek olyan tanitást, a mely a sidoságnak elömenetelére (SUT 682)

nem lehetne üdvezülni., az illyen tanitást. kárhoztatá mindenkor az Anyaszent egy (SUT 770)

tanitástol – 1

el vonsza önnen magát az tanitástol. meg utállya az ö lelkét (IK/B 502)

tanítás
tanítás – 1

mert valamely ki nyilatkoztatás, vagy tanítás meg nem egyezik az Apostolok (É 105)

tanítása – 1

az által mutatni. hogy akristus tanítása, tsak a kereszt által munkálodot (C/B 1500)

tanításival – 1

ö magais meg nagyobitá számokot tanításival és jó erköltseivel. mert ö (SUT 612)

tanításokat – 1

jobban meg értethesse a régi. tanításokat; de föképpen akoron tselekeszi ezt (C/B 1306)

tanittas
tanittasi – 1

{…} Mellyek a kristus tanittasi (C/B 1132)

tanittás
tanittás – 2

Nem történhetetté meg, hogy valamely tanittás, vagy szokás. mely az apostolokéval (C/B 1155)

nagy dologra értödik az a tanittás. vagy szokás. négy ókból azt (C/B 1155)

tanittása – 2

keresztényi törvénynek. minden tudományát, és atanittása kezdetin, meg mutatá nékik, hogy (KJÉ 643)

tráditio. ez, a szent ágoston tanittása (C/B 1464)

tanittását – 4

ugyan tsak egyedül. az ö tanittását is kel halgatni, mivel maga (É 846)

mindenek tsudállyák vala az ö tanittását, mert hatalomal tanittya vala öket (KJÉ 630)

a ki ötet halgattya. és tanittását követi hasonlit az ollyan okos (KJÉ 647)

ötet, azután azal fejezé bé tanittását. hogy mitsoda hasznokra. fordul azoknak (KJÉ 661)

tanittásihoz – 1

engedelemel kel lenni aszent Atyák tanittásihoz. a vallás dolgában (C/B 1159)

tanittásival – 1

ahit ágazatival, a szent atyák tanittásival, és a melyek az Istenhez (C/B 1576)

tanittások – 1

az Ebionitak. a több hamis tanittások közöt, ök merék leg elsöben (C/A 266)

tanittást – 3

hogy ha tsak. azt a tanittást, vagy tartást. azon edgy mestertöl (C/B 1155)

mindenüt meg változtassák. az ollyan tanittást. és szokást. a mellyet közönségesen (C/B 1155)

Isten. kik ö nékik illyen tanittást adnának, ahamiságot vessétek ki szivetekböl (ISZ 208)

tanyitás
tanyitás – 1

mind addig, és mind azután atanyitás meg maradot a maga tisztaságában (KSZ 469)

tanyitása – 1

lévö lelkek, ahol még mahumet tanyitása szerént is a lelkek nagy (TL 114)

tanyitásához – 2

az ö szent, és igazságos tanyitásához. legy engedelmeségel pásztorihoz, és az (IK/B 687)

socratessel, amelyek hasonlitnak a mojses tanyitásához., könnyen el is hihetni. hogy (ISZ 268)

tanyitását – 3

nyomoruságimon örülnek, de a kristus tanyitását követvén, áldást kért, üldözöire. nem (TL 49)

a midön akristus el kezdé tanyitását. a romaiak birták. jerusálemet, és (C/B 1018)

szenvedheték annak tisztaságát. és szoros tanyitását, szükséges tehát ezeket igen jol (KSZ 311)

tanyitáshoz – 1

kik vakmerö képpen ragaszkodnak ollyan tanyitáshoz, a melyet meg tiltotta az (C/B 1079)

tanyitásival – 1

meg egyeznek a szent atyák tanyitásival, és nyilván meg bizonyittyák mind (C/B 1090)

tanyitásnak – 1

igen kelletet vigyázni, hogy a tanyitásnak szine alat, magokot igen tudosoknak (KSZ 369)

tanyitások – 2

A gyermekek neveltetésekröl valo tanyitások közöt, azt jovalották, hogy öket (KSZ 334)

nem hagyván magok után, a tanyitások is füstben ment. mivel többire (KSZ 422)

tanyitásokal – 2

jó voltokot,. és ély hasznosan tanyitásokal. ha pedig szüléidnek nagy gondgyok (IK/B 496)

és sokan meg mások, kik tanyitásokal, és tsuda tételekel. meg tarttyák (KSZ 470)

tanyitásokot – 5

és cselekedteti veled az jó tanyitásokot. intéseket. és tanácsokot. oh mely (IK/B 568)

a mint szent pál mondgya, atanyitásokot pedig ahalgatojokhoz képest alkalmaztatták, valamint (KSZ 320)

és a hivek álhatatosan követték tanyitásokot (KSZ 320)

mivel ezek könnyeben bé veszik tanyitásokot., mint sem az ollyanok, akik (KSZ 345)

vala menni, és onnét halgatni atanyitásokot, innét a harmadik rendben téteték (KSZ 363)

tanyitást – 1

tesznek minket, mivel az imádságot, atanyitást, és más szent foglalatosságokot el (KSZ 432)

tanyitástol – 1

kezdének el távozni a tiszta tanyitástol, és az okoskodásra adák magokot (KSZ 479)