tartani – 292
tartani
tartani – 261

kel tartani. esztendöben tizen kéttzer ha meg (TL 35)

aszszonyal reá kel az embernek tartani magát. valamint a kompodi nemes (TL 58)

szerént kelletet volna a spanyolal tartani. mivel oly közéröl valo atyafiak (TL 61)

nehány ezer pokot. husal kellene tartani. hát azt irtamé meg valaha (TL 105)

a levélben. reá akarják magokot tartani. mint ha anyájas. és trefás (TL 134)

valoknak. hanem hozájok hasonloknak. kezdék tartani, és végtire a kincs. és (TL 143)

némü nöstény állatot nem szabad tartani., még csak (TL 151)

ö tudgya egyedül meddig kel tartani a nyomoruságnak, és mikor kel (TL 155)

ugy rea nem tudgyák magokot tartani mint azok a görög aszszonyok (TL 172)

ho eset volna. attol kezde tartani. hogy a nyomát meg fogják (TL 192)

magával, mindenik rea tudta magát tartani. a fejdelmet meg ajándekozták bennunköt (TL 219)

is kocsinál vagyon, valoságoson lehet tartani a kozáktol, szüntelen tele is (TL 244)

birnak tartoznak. bizonyos számu lovasokot tartani a császár szolgálattyára, de azt (TL 262)

házaság elött. házaság után pedig tartani kel nagy fényeségel. ugy anyira (TL 267)

volna magokot, attol igen kezde tartani. hogy a hoban. a nyomárol (TL 292)

mert itt pintzét nem szabad tartani, minden szőllő munka abbol ál (ML 312)

kőteleség a’ melynek mindenkor kel tartani, a’ külső szokás, a’ mely (ML 316)

Tavaszal kételenségből valo mértékleteséget kel tartani, főképen mikor a’ más féle (ML 322)

tanit, hogy semmitöl nem kel tartani a midön az igasságban, és (É 21)

azért akará egy ideig titokban tartani, a házaságnak szine alat az (É 32)

hálá adatlanság volna azt szégyennek tartani, sőt még meg kel mutatni (É 85)

ditsöségire forditani, nálunknál okosabaknak kel tartani másokat, és az ö tanátsokot (É 111)

kel kételkedni, de kel attol tartani hogy ne mutassa irgalmaságát fö (É 161)

mutatni, hogy ajó tselekedetekben, kel tartani ahejában valoságtol, és hogy az (É 172)

tartani, 2. arra akarta tanitani azokot (É 182)

hogy mitsoda buzgoságal kellene tiszteletben tartani az Isten házát, ahol ollyan (É 196)

a melynek egész életunkben kel tartani, és a melyet tellyeségel tartoznak (É 200)

{…} A vakmeröségért penitentziát kel tartani, és azon lenni, hogy viszá (É 228)

akristusal., legg kisebnek kel magát tartani eföldön. és minden tselekedetinek fundamentuma (É 279)

mulattyák, nagy tévelygés volna azt tartani, hogy az elég az üdveségre (É 334)

a felebaráti szeretetnek határában kel tartani, amód nélkül valo buzgoságnak indulatit (É 353)

disciplinát és subordinatiot. melyet kel tartani az Anyaszent egyházban, a melyben (É 359)

vagy nyomoruságbol., nem gondolkodnak penitentziát tartani. vétkekért. melyek ezeket ókozák, se (É 422)

keresztyének nem kel azt illetlennek tartani magához a mit a krístus (É 459)

veszünk Istentöl, és igen rosznak tartani, az ollyannak hivalkodását., aki mutogatásal (É 488)

szeretetben, a melynek végig kel tartani (É 500)

annak. aki penitentziát nem akarna tartani, azt el is mondhattyuk, hogy (É 515)

életben nem volna semitöl is tartani (É 612)

ha szinte nem kellene is tartani abüntetéstöl. a fiui félelem, még (É 613)

azt hagyni, és penitentziát kel tartani, és alatson életet élni (É 641)

dorgálni kel. az Isteni félelemben tartani, fiait, tselédgyit, és vigyázni kel (É 654)

által értetni ahivekel. hogy tartoznak tartani azokot kik öket oktattyák, és (É 655)

bünösnek, aki nem akar penitentziát tartani. de gyakorta meg adgya az (É 712)

ahoz, a melynek örökösön kel tartani. ebböl ki tettzik, mitsoda nagy (É 736)

{…} Mert nem méré azt tartani maga felöl hogy meg érdemlené (É 753)

olyan bünös. aki penitentziát akar tartani, mint azt, hogy az Istent (É 759)

arosz kivánságnak, és szüntelen elménkben tartani ezt a rettentö mondását az (É 769)

kezdgyed pirulásal az utolso helyt tartani. de mikor hivattatol. eredgy. üly (É 786)

kellé nekik is aláb valoknak tartani magokot nálunknál (É 789)

halálátol fogvást, világ végiig kel tartani. akoron is kezdödik el. az (É 804)

keresztyének, azt kel mindenkor eszünkben tartani, hogy avaloságos Jákób, a kristus (É 855)

tselédit, igen szép rendbe tudta tartani. és mint hogy az ö (MN 8)

ha egy szeretönek álhatatlanságátol lehet tartani. de semmit sem felhetni egy (MN 18)

még attol is kezde igen tartani, hogy a még oda. lészen (MN 21)

válogatá mind azokot, akiktöl lehete tartani., és el külde a szélyekre (MN 41)

szerencsétlenségin., és anyira kezdének tölle tartani. hogy senki sem mére valamit (MN 56)

azt. hogy lehesen amurátesnek ellenkezöt tartani azö akarattyában. azon ugy meg (MN 58)

fö renden lévök. fel ébredvén. tartani kezdének magokért is. attol a (MN 62)

minden szomszedi kezdének tölle igen tartani. és csendeségben hagyák birni minden (MN 80)

fejdelem leg nagyob boldogságának kezdé tartani hogy magát töllem szeretesse. és (MN 98)

a kinek boszu állásátol lehetet tartani. a betsület meg arra kénszeritette (MN 108)

maga viselésit. nem kezde annyira tartani, és végben akará vinni, amit (MN 113)

gondolkodék azon. hogy királynejának kellene tartani egy olyan leányt, a ki (MN 200)

kis ládácskában veté. amelybe szokta tartani holmi köves portékáit; egy szot (MN 211)

sem kell nékie azt szégyennek tartani, a mit én Isten lévén (KKU 291)

az elméjeket. vagy atesteket. mindenkor tartani kell. aváltozástol, az irigységtöl. és (KKU 302)

se szomorkodni. se nem kell tartani. csendeségel nézem, a napot fel (KKU 303)

a sebeket, leheté tehát soknak tartani, és hasonlitani ez életben lévö (KKU 360)

bövségben vagyon. boldognak kel magát tartani. ha másoknál aláb valo, ugy (KKU 365)

azt sem lehet kevés dolognak tartani. a midön valaki jó állapottyában (KKU 374)

kiknek minden boldogságokat abban kell tartani, hogy tetzhessenek annak, aki arra (KKU 386)

vegit a mit utnak kellene tartani, azt adgya ateremtett állatnak., a (KG 457)

mint hogy apenitentziának mindenkor kel tartani. az iteletröl valo gondolatnak is (KG 464)

mint egy lehetetlen., leheté penitentziát tartani olyan idöben, a melyben semmit (KG 486)

igen gyenge, és lehet attol tartani, hogy egy haldoklonak (KG 486)

táplálására, de nem szabad abban tartani aboldogságot, az évangyéliumban tilttya akristus (KG 495)

a böltseség,? és oly igen tartani azoktol, kik külsö képen, gyalázván (KG 499)

tsak hejában apenitentzia tartásra akarták tartani (KG 513)

hizelkedöknek, és eszteleneknek kel öket tartani (KG 557)

vetket utállyuk, és attol igen tartani. hogy elne veszesük. ujjab vétekel (KJÉ 581)

nem tartoznak kereszttyeket viselni, penitentziát tartani, a gyalázatot el szenvedni. az (KJÉ 592)

és azokot jonak, vagy rosznak tartani, a mint már azok meg (KJÉ 595)

és nem kellenék ötet gonosznak tartani, a midön tsak jó tselekedeteket (KJÉ 653)

másnál., a melynek örökösön kel tartani, valamint maria tselekedék. aki is (KJÉ 690)

a melynek hét napig kelleték tartani. kovásztalan kenyeret egyenek, az innepet (KJÉ 736)

azért. hogy a szekrényt akarta tartani hogy elne esék. miképpen fognak (VKT 804)

lévén. nem hogy szorosoknak kellene tartani a szerzetesek fogadásit. de sött (VKT 823)

azért nem is kel penitentziát tartani. ugy mint bünösöknek (VKT 830)

bünei, a melyekért penitentziát kel tartani (VKT 830)

tekélletesek legyenek, mindenkor kénszeritetnek penitentziát tartani. hogy készülhesenek, annak eleiben menni (VKT 830)

gyönyörüségel. felejtesékel. hasonlo rendet kel tartani amulattságban., mint amelyet parantsolnak hogy (VKT 900)

pedig tsak azokot kel tekélleteseknek tartani, akik azt, ugy tekéntik. valamint (VKT 903)

emelni, se magakot eléb valoknak tartani (VKT 914)

egyedül ezt kel jó erkölcsnek tartani, és tsalando áitatoságnak azt a (IK/A 86)

neki az utat melyet kel tartani, és hogy mitsoda modokal. érkezhetik (IK/A 141)

arol hogy mitsoda bolondság nagyobra tartani az emberek tiszteletit az Istenénél (IK/A 156)

adgya, hogy két dologtol kel tartani a roszak társáságában. a beszédgyektöl (IK/A 158)

a menyiben valoságosnak kel ezt tartani, de a minden napi proba (IK/A 167)

sem hasznos a szivedben haragot tartani. kiátozni gyalázatos szót mondani, az (IK/A 246)

adni, a melynek holtig kel tartani, ki. veszem az olyat., a (IK/A 298)

velünk, olyan tselédet nem akarnának tartani, a ki tsak erövel szolgálná (IK/A 298)

hogy annak akötésnek holtig kel tartani, ha az egy máshoz valo (IK/A 300)

hogy mitsoda rendet kel abban tartani, és hogy miképen üsmérhesed meg (IK/A 318)

reszket, a hol nem kellene tartani. és a mely nem fél (IK/A 365)

hogy nem kel kevés dolognak tartani iffiu korodban az jo erkölcsöt (IK/B 439)

maradgyunk. ezt kel hát egyedül tartani jó erkölcsnek, és hamisnak. ki (IK/B 445)

az énekes misék sokáig szoktak tartani (IK/B 487)

az jó erkölcsnek határában kivánnák tartani, azért jobban szeretik oket rosz (IK/B 497)

kételkedni, valamicsoda igaznak kel azt tartani, de az minden napi proba (IK/B 516)

hogy abban tiszteséges mértékleteséget kel tartani. mert ha abban el merülsz (IK/B 601)

akarna adni, nem tudgya mihez tartani magát. akor idöt kel venni (IK/B 626)

mivel nem kivánnának ollyan szolgát. tartani, az ki öket, kételen, és (IK/B 630)

mivel hogy annak holtig kel tartani, hogy ha az szeretet hellyet (IK/B 632)

hát néked micsoda rendet kel tartani és miképpen lehesen meg üsmérni (IK/B 646)

volnaé nékik magokban térni penitentziát tartani, botsánatot kérni, és nyerni Istentöl (C/A 62)

az éhségnek hét esztendeig kellene tartani, azt is meg hallá hogy (C/A 86)

büntetésnek félelme alat akará öket tartani. a szeretet törvényinek ideje nem (C/A 97)

szine változását. nagy tsudának kelletté tartani (C/A 168)

tagjait; kik különös hitet akartak tartani., mivel azt akarja hogy az (C/A 227)

minden új vallást hamisnak kel tartani, tsak egyedül a maga ujságáért (C/A 265)

{…} Rosz keresztyenek kellé tartani az olyat a ki fél (C/A 286)

Isten irgalmaságának lábaihoz. penitentziát kel tartani, valoságal kel munkálodni azon hogy (C/A 287)

{…} Menyi ideig kel tartani apurgátoriumnak (C/A 291)

nélkül semmi bizonyost nem lehet tartani., azt láttyuk minden nap hogy (C/A 329)

{…} Mikor szokás Concíliumot tartani (C/A 338)

Kereszteket, faragot, és irot képeket tartani a templomban. ez a szokás (C/A 381)

nékünk böjtököt, és abstinenciakot parantsol tartani (C/A 421)

több hivekel egyenlö szokást kel tartani. és engedelmeskedni apásztoroknak; akiknek illik (C/A 424)

magokot tisztittani vétkekböl, és penitentziát tartani, hogy készek lehesenek el fogadni (C/A 457)

Communiohoz kel valoságal készülni. penitentziát tartani, és a Communiora menni. mikor (C/A 468)

a napokon nem szokás abstinentiát tartani. de ki ki tartozik meg (C/A 476)

kovászos kenyeret enni. vagy tsak tartani is aháznál. azon a napon (C/A 529)

{…} szabadé atemplomban el zárva tartani az Eucharistiát (C/A 539)

protestansok is ketelenek ezt igy tartani. mivel az ö disciplinájok meg (C/A 547)

{…} Mikor kel penitentziát tartani (C/A 552)

igyekezik választani., sokal drágábnak kel tartani a lelki gyogyulást atestinél, jaj (C/A 564)

ujolag meg gyonni., és penitentziát tartani aszenttség törésért (C/A 567)

vagyon olyan akinek ne kellene tartani gyonásáért, és communiojáért (C/A 568)

törést, és azokért penitentziát kel tartani (C/A 570)

a melyekért nyilván kelleték penitentziát tartani, meg olyanok valának amelyekért különösön (C/A 575)

bünös magában szálván penitentziát akart tartani, annak kételen volt atemplom ajtoján (C/A 575)

közönségesen és nyilván valo penitentziát tartani, ezen a Theologusok magok közöt (C/A 577)

az Isten eleiben mint attol tartani hogy meg ijed. amidön eleiben (C/A 608)

akiknek nyilván valo penitentziát kelletet tartani. azok kik rosz magok viselésekért (C/A 621)

haznak vannak olyan szegényei akiket tartani kel (C/A 631)

az ur kenetettyének fogyatkozásit. és tartani kel attol az átoktol. a (C/A 644)

férfiunak egyszersmind egy nehány feleséget tartani (C/A 649)

szabad volt egy nehány feleséget tartani. az emberi nemzetnek szaporodásáért, eki (C/A 649)

aszonynak nem leheté ötet holtnak tartani és meg házasodni (C/A 657)

engedelmet kel kérni, és penitentziát tartani (C/A 661)

6. olyan mestert kel mellettek tartani. a ki jó erkölcsü legyen (C/A 666)

a ki nem akar penitentziát tartani (C/A 676)

bánván azokrol. kiványunk valoságos penitentziát tartani, tsak életünket meg jobbitván. kiványunk (C/A 692)

és azt nem kel. rosznak tartani, amit ót látunk követni (C/A 731)

az Anyaszent egy házban oltárokot tartani, a melyeken ajánlyák a szent (C/A 771)

az Isteni szolgálatra különös köntöst tartani (C/A 774)

hogy lehetne tehát azt rosznak tartani ha az Isteni szolgálatban különös (C/A 774)

volnaé nékik magokban térni. penitentziát tartani, bocsánatot kérni. és nyerni Istentöl (C/B 959)

az éhségnek, hét esztendeig kellene tartani. azt is meg hallá., hogy (C/B 978)

abüntetésnek. félelme alat. akará öket tartani: a szeretet törvényének ideje, nem (C/B 987)

szine változását. nagy csudának kelletté tartani (C/B 1042)

tagjait. kik különös hitet akartak tartani: mivel azt akarja hogy az (C/B 1076)

minden uj vallást. hamisnak kel tartani, csak egyedül. amaga ujságáért (C/B 1100)

{…} Rosz kereszténynek kellé tartani az ollyat a ki fél (C/B 1115)

Isten irgalmoságanak lábaihoz penitentziát kel tartani., valoságal kel munkálodni azon hogy (C/B 1116)

{…} Mennyi ideig kel tartani a purgátoriumnak (C/B 1119)

{…} Mikor szoktak Conciliumot tartani (C/B 1157)

kereszteket. faragot és irott képeket tartani a templomban., ez a szokás (C/B 1190)

nékünk, böjtököt és abstinenciákot parancsol tartani (C/B 1221)

több hivekel. egyenlö szokást kel tartani., és engedelmeskedni a pásztoroknak., akiknek (C/B 1223)

Communiohoz kel valoságosan készülni, penitentziát tartani, és a Communiora menni, mikor (C/B 1256)

kovászos kenyeret enni. vagy tsak tartani is a háznál azon a (C/B 1300)

szabadé a templomban. el zárva tartani az Eucharistiát (C/B 1308)

protestánsok is kételenek ezt igy tartani, mivel az ö disciplinájok {…} meg (C/B 1314)

{…} Mikor kell penitentziát tartani (C/B 1318)

igyekezik választani, sokkal drágabnak kel tartani a lelki gyogyulást. a testinél (C/B 1327)

ujjolag meg gyonni, és penitentziát tartani a szenttség törésért (C/B 1330)

vagyon ollyan akinek nem kellene tartani gyonásáért. és Communiojáért (C/B 1330)

a melyekért., nyilván kelleték penitentziát tartani, meg ollyanok vannak, a melyekért (C/B 1335)

bünös. magában szálván., penitentziát akart tartani, annak kételen volt, a templom (C/B 1335)

közönségesen. és nyilván valo penitentziát tartani., ezen a theologusok magok közöt (C/B 1336)

a bálványozásért, tartoztanak. nyilván penitentziát tartani akik eröl bövebben. akarnak. tudni (C/B 1336)

Isten eleiben. mint sem attol tartani hogy meg ijed, a midön (C/B 1360)

akiknek nyilván valo penítentziát kelletet tartani. azok, kik rosz magok viselésekért (C/B 1368)

egy háznak. ollyan szegényei. akiket tartani kell (C/B 1375)

az ur kenetettyének fogyatkozásit. és tartani kel attol az átoktol a (C/B 1385)

szabad volt egy nehány feleséget tartani. az emberi nemzetnek szaporodásáért,, eki (C/B 1389)

aszszonynak. leheté egy nehány férjet tartani (C/B 1389)

aszszonynak, nem leheté ötet holtnak tartani, és meg házasodni (C/B 1395)

kel kérni. és penitentziát kel tartani (C/B 1398)

6. ollyan mestert kell mellettek tartani. aki jó erkölcsü legyen., a (C/B 1402)

a ki nem akar penitentziát tartani (C/B 1409)

bánván. azokrol kivánnyunk valoságos penitentziát tartani, tsak életünket meg jobbitván, kivánnyunk (C/B 1418)

és azt nem kell rosznak tartani, amit ót látunk követni (C/B 1447)

szokásé az anyaszent egyházban. oltarokot tartani, a melyeken ajánlyák a szent (C/B 1477)

az Isteni szolgálatra. különös köntöst tartani (C/B 1479)

atanátsban, hogy lehetne azt rosznak tartani, ha az Isteni szolgálatban. különös (C/B 1479)

maga anyaszent egyházának szokását kell tartani, rosznak nem tartván amásét, de (C/B 1481)

után, ezért is szoktak azt tartani, hogy semmi nem vétkes, hogy (IJE 18)

kell tehát a tanulást haszontalannak tartani. söt még atáplállya az elmét (IJE 50)

mondom. hogy szolgát ne kellesék tartani, sött még a jó, mivel (IJE 59)

hanem igen közönséges étellel kell tartani, hadd szokjék, mindent meg enni (IJE 86)

Az Isten parantsollya tehát fenyitégben tartani agyermeket, az Isten parantsollya nékünk (IJE 92)

melyik kezével kell akántár szárát tartani (IJE 98)

másoknak. jó rendet. és gondviselést tartani aháznál. nem láttyuké azt, hogy (IJE 106)

kell vigyázni, hogy jobban kell tartani a jókat, és aláb valo (IJE 117)

nem kell a szénát apintzében tartani, se a bort az istálo (IJE 126)

kiván, azt száraz helyt kell tartani, a mi pedig nyirkas helyt (IJE 126)

a mit zár alat kell tartani. viszá tévén mind azt. a (IJE 127)

kevés költtségel. mindenkor jó asztalt tartani. kevés pénzel jól ruházni magamot (IJE 143)

mi nem, mi formában kell tartani a mi ell áll, hogy (IJE 146)

télámon, hogy mitsoda. rendet. kell. tartani aháznál (IJE 149)

eke, mellett akarna kegyelmed minket tartani. és a mulattságot el üzni (IJE 160)

lehetet volna nékiek egy nehányat tartani., és hogy mely igen ohajtották (ISZ 178)

mutatni. hogy nem lehet mértékletleneknek tartani az ollyanokat, akiket az irás (ISZ 179)

Nem kell tehát azt ostobaságnak tartani hogy a régi romaiak a (ISZ 185)

azt mivelni, és több marhákot tartani apusztákon (ISZ 194)

azon kivül is kelleték öket tartani. sokal jobban is ment véghez (ISZ 195)

baratok. ezért nem lehete tisztán tartani labokot. föképpen midön utoztanak., ezért (ISZ 202)

szükséges annyi szolgát, vagy rabokot tartani, a saul szolgája, siba, maga (ISZ 212)

kivül, szabad vala nékiek ágyasokot tartani, akik közönségesen rab leányokbol állottak (ISZ 214)

mivel., arégiek, atemplomokban szokták vala tartani a drága jószágokat, más ollyan (ISZ 230)

leg inkáb durváknak, és otrombáknak tartani, Istennek hálá mi nem látunk (ISZ 239)

veszet, nem kell tehát azt tartani, hogy az izraéliták ostobábak lettek (ISZ 245)

fogni az ellenséget, és rabságban tartani, és szolgáltatni, mint sem ötet (ISZ 248)

kezdének az izraéliták, lovas hadat tartani, mint hogy az absolon fel (ISZ 257)

kárhoztatták, és penitentziát nem akartak tartani, nem tartván, hogy lehesen anyi (KSZ 332)

penitentziára, menyi ideig kel annak tartani, ha titkon, vagy nyilvan kellé (KSZ 360)

akiknek közönségesen valo penitentziát kelletet tartani., szakadozot ruhákban mentenek anagy böjt (KSZ 361)

szer lehetet közönségesen valo penitentziát tartani. egyebet már nem tselekedhetvén, imádkoztanak (KSZ 365)

a melyekért holtig kelletet penitentziát tartani, és tsak az utolso orán (KSZ 366)

közönségesen. valo penitentziát kelletet volna tartani, tsak a maga rendét vesztette (KSZ 366)

ferjhez ment, annak penitentziát kelletet tartani (KSZ 368)

szegénység, vagy más nyomoruság miat, tartani kelleték az anyaszent egyháznak, {…} ök (KSZ 369)

vagyon szüksége, irásban kelletet nékik tartani, az egy házi szolgáknak, a (KSZ 372)

nehéz dolog vala nagy gyülekezeteket tartani, hanem midön az üldöztetések meg (KSZ 380)

asidok, mind apogányok egy nehányat tartani, és az elválás, szokásban lévén (KSZ 382)

nagy okoságal kelleték, amaga határában tartani az Isten fiaihoz illendö szabadságot (KSZ 389)

apalotákhoz, amelyekben gyülést szoktak volt tartani, és amelyeket arégiek nevezték {…}, {…}, a (KSZ 400)

nem álla, nem lehete attol tartani, hogy egy anyaszent egy házban (KSZ 408)

pedig, az anyáknak, elöttök kelletet tartani, ez igy lévén, az egész (KSZ 413)

idövel közönségesen valo gyülést kezdének tartani, ahova az egész anyaszent egy (KSZ 420)

miképpen, és mí formában kel tartani a Conciliumokot (KSZ 420)

aveszedelemben lévöknek, minden tartozot penitentziát tartani, akar mely nagy volt avilágon (KSZ 421)

hogy a nép tartozik öket tartani, de az a belsö vigasztalások (KSZ 426)

mely püspökök, egy társaságban akarák tartani a Cléricusokot, azok abarátoktol vevének (KSZ 440)

apüspököknek nyájokot meg látogatni., gyülést tartani, püspökököt tenni, és arendet meg (KSZ 457)

Gyüléseket, ritkán kezdének tartani, azért hogy abban a közönségesen (KSZ 469)

saeculumokig kelletet volna annak penitentziát tartani, ezért (KSZ 474)

vagy még azontul is kelleték tartani, egyebet nem tselekedhetének. hanem hogy (KSZ 475)

udvart, és sok tselédet kelleték tartani, mind ennyi sok foglalatosságok közöt (KSZ 480)

fel kelvén, magát nagynak akará tartani, mint egy négy száz ember (SUT 507)

és meg engedte volt nékik tartani a törvénynek Cérémoniáit, holot szent (SUT 548)

parthusok királyi is kezdének töllök tartani, a Babyloniai gubernátor ellenek menvén (SUT 595)

a melyeknek négy napig kelleték tartani, az után Alexandriába akara menni (SUT 602)

vitezeket fegyverben. a templom mellet tartani. hogy valamely rendeletlenség ne törtények (SUT 633)

kiáltások. de esztelenség volna azt tartani. hogy az állatoknak magok közöt (SUT 680)

hol aváros leveleit szokták volt tartani., hogy el égesék. a Contractusokot (SUT 786)

ha valamely igasságos rendet akarnának tartani, szándékjokba a volt hogy halálra (SUT 827)

kezdé a prédálást, és magáénak tartani a drága ajándékokot, a melyek (SUT 870)

helyt ahol aleveleket szokták volt tartani. és ahol törvényt tettek, az (SUT 884)

tartaniok – 10

keresnek vala, hogy ne kellesék tartaniok anéptöl., a tsuda tételei, és (KJÉ 722)

magokal. hogy nem szükséges. penitentziát tartaniok. mind azon által. ha meg (VKT 830)

mindnyájan meg tanullyák, mint kel tartaniok az ifiuságoknak vétkitöl; azért hogy (IK/A 58)

lássák az ifiak, mint kel tartaniok az ifiuság béli vétkektöl. a (IK/A 71)

Évangyéliumban, mind azon által kel tartaniok nem aláb valo képen az (IK/A 221)

a, hogy nagy egyenlöséget kel tartaniok a gyermekekhez valo szeretetekben. és (IK/A 301)

köteleséget pedig oly nagynak kel tartaniok. hogy azokrol az Isten még (C/A 667)

aköteleséget pedig olly nagynak kell tartaniok. hogy azokrol az Isten még (C/B 1403)

törvényeket, és valamit nékik kelletet tartaniok, ez igy lévén, amojses ött (ISZ 216)

kedvesnek kellene tartaniok. nagyob kegyetlenségel. mint sem az (SUT 856)

tartanod – 3

kedves fiam. azt ugy kel tartanod, mint, üdveségednek leg nagyob akadályát (IK/A 154)

és ezeket mindenkor elmédben kel tartanod. a bizonyos dolog hogy it (IK/A 186)

egy házat anyád gyanánt kell tartanod, az angyalokot gondviselöidnek, az szenteket (IK/B 393)

tartanom – 5

mind annyiszor kel a tüzhöz tartanom a pennámot, hogy a ténta (TL 248)

ő Szent Felsége akarattyának kel tartanom, és bűneimért valo ostorának. a (ML 308)

veszedelmes légyen. szivemben ilyen gondolatot tartanom, de azt el nem tagadom (MN 155)

sem látom mely felé kel tartanom. ha továb it maradok. talám (KKU 253)

okáért nékem három személyt kel tartanom, ihon ez az én Czélom (IJE 144)

tartanunk – 12

képpen hinnök, azt is kellene tartanunk. hogy nincsen más világ. és (TL 83)

nem gondolom hogy sokat kellene tartanunk. mivel. vagyon vagy három száz (TL 129)

töltthettyük. avallásunk szerént. azt kel tartanunk. hogy bujdosásunk. mind hasznos, mind (TL 160)

félszel, mert attol is kelletet tartanunk hogy valamely tévelygö. jó magok (TL 240)

a szokot, szüntelen elménkben kellene tartanunk és rettegnünk kellene, ezekre valo (É 454)

kel annak hinni, könyen, hanem tartanunk kel gyengeségünktöl. ugy az emberi (É 471)

Azt tanulhattyuk, hogy titokban kel tartanunk akülönösön valo kegyelmeket melyeket veszünk (É 488)

{…} Penitentziát kel tartanunk, és fohászkodnunk Isten elött. a (É 641)

kel bennünk okozni. és szüntelen tartanunk attol. hogy talám, jóra nem (É 711)

meg akarván nékünk mutatni, hogy tartanunk kel, aboldogságunkban valo létünkor, hogy (É 719)

elönkbe adgya, arendet, melyet kel tartanunk mindenekben, és a mely tilttya (KG 479)

ugy tettzik hogy nem kellene tartanunk (KG 502)

tartaní
tartaní – 1

hiveknek közönségese, nem kezde annyira tartaní mint az elött. atiszttségtöl, gazdagságtol (KSZ 449)