tartó – 76
tarto
tarto – 67

csinálta a huszon négy esztendeig tarto békeséget a németel, ha addig (TL 26)

lássunk europában, annyi sok ideig tarto békeség után. mert a lengyel (TL 182)

öt holnaptol fogvást öt oráig tarto esönk nem volt, mind azon (TL 255)

szentelhessem ezt a’ kevés ideig tarto életemet, mi kel egyéb, tsak (ML 319)

és meg büntessék. egész életekben tarto. valoságos penitentzia tartásal (É 14)

haszonért és egy kis ideig tarto gyönyörüségért, el adgyák az örökös (É 301)

valoságot. jószágot, egy kis ideig tarto gyönyörüséget. amelyektöl elkel távozni. akarattyok (É 341)

valo haszonért, egy kis ideig tarto gyönyörüségért füsthöz hasonlo betsületért, meg (É 475)

nem hideg, se nem ideíg tarto könyörgésel., hanem buzgo, és állando (É 525)

tsalárd, és tsak kevés ideig tarto békeséget. és hogy azt, leg (É 581)

vagyon agazdagra, hogy táplálhasa ideig tarto, és nyomorult életét, de agazdagnak (É 713)

ád, nem hasonlithatni az ideig tarto szolgálatot, ahoz, a melynek örökösön (É 736)

bé boritatván, melyben a manna tarto arany veder vala, és az (É 761)

ök tettek másokal. atsak ideig tarto volt. mert az Isten az (É 893)

hat uri szemelyeknek hat napig tarto beszélgetéseket, a melyek mind az (MN 7)

nagy szerencsével. hogy három oráig tarto hartz után. az arabiai király (MN 76)

de tudom hogy sok ideig tarto ájulásom után. tsudálatos formáju aszonyok (MN 232)

valo menyei jókót, az ideig tarto szenvedésért, és ha találkoznak ollyanok (KKU 281)

valo szenvedéstöl. egy kevés ideig tarto kereszt által? lehetneé a, hogy (KKU 286)

a, hogy egy kis ideig tarto fájdalmat nem akarnál szenvedni, ate (KKU 286)

miért ne hordoznok az ideig tarto keresztet. annál is inkáb, hogy (KKU 291)

egy könyü, és kevés ideig tarto kereszt helyet, egy nehéz keresztet (KKU 308)

hasonlatosság vagyon egy szem pillantásig tarto élet, és szenvedés közöt. és (KKU 347)

kell tehát. vagy az ideig tarto keserüséget, vagy a véghetetlent. mitsoda (KKU 357)

pokolnak kinyaitol, és az örökké tarto tüztöl, és hogy a kereszttség (KKU 358)

ót valo kinokról. az örökké tarto tüzröl, arrol a setét rabságrol (KKU 359)

kis szenvedésért, egy szem pillantásig, tarto semi buért, vagyoné nagyob kinn (KKU 359)

szent klára, huszon nyolcz esztendeig tarto betegségeiben tellyeségel el száradván, szüntelen (KKU 376)

hogy az után az örökkó tarto ditsöséges korona után valo reménség (KKU 422)

leheté panaszolkodnunk. egy kis ideig tarto szenvedésért. a mely meg ment (KG 469)

nekünk, 2. hogy egy oráig tarto jol el töltöt idö, meg (KG 512)

büntettné meg egy szem pillantásig tarto tselekedetet, azt meg nem tekintvén (KJÉ 580)

Végtire, négy ezer esztendeig tarto várakozások után. az idö, melyet (KJÉ 603)

aki is anyi sok idökig tarto maktalansága után. már hat holnapi (KJÉ 606)

mind azt. valami tsak ideig tarto, tellyeségel fel kel áldoznunk afelebarátunk (VKT 818)

is, lehetneé egy nehány napig tarto életet meg vonni attol., aki (VKT 833)

akedv keresésnek. egy kis ideig tarto gyönyörüségnek, vagy a joszág keresésnek (VKT 905)

is el veszti az ideig tarto életét, hogy meg nyerhese az (VKT 908)

tehát.? egy nehány szem pillantásig tarto örömök. a melyet meg nem (VKT 924)

és az eretnekség mellet, ágyast tarto is volt, mind addig még (IK/A 61)

nem hallották volt hetven esztendeig tarto fogságokban (IK/A 81)

és az akadályok közöt sokáig tarto sugarlást (IK/A 321)

valo végezés, mivel, az esztendeig tarto noviciátusban., meg lehet probálni a (IK/A 322)

teremtönk szolgálattyára. a ki örökké tarto szolgálatot érdemel tölünk. adgyuk magunkot (IK/A 381)

annak okáért hogy hét esztendeig tarto éhségtöl nagy bölcs elméjivel meg (IK/B 414)

elötte valoi, tizen egy esztendeig tarto gonoszságiért. magára, és az népire (IK/B 427)

egyszer meg rögzöttek, és sokáig tarto szokásbol meg erösödtek (IK/B 527)

az buzgo, alázatos, és végig tarto legyen. és az jó tanácsal (IK/B 649)

az ki csak kevés ideig tarto. az ki mindgyárt meg csökenik (IK/B 685)

miat., ki ki az ideig tarto dolgokrol gondolkodik. és a vallásrol (C/A 8)

néki, és meg tisztitta ideig tarto büntetésekel, 6 meg igéré néki (C/A 119)

azt a veszedelmes, és sokáig tarto eretnekséget (C/A 269)

botsátaték., de azonnal. harom napig tarto dög halálal meg bünteteték (C/A 573)

azt kiványa, hogy az ideig tarto szenvedésekel (C/A 589)

az el válhatatlan és holtig tarto társaság lenne. a férfiu. és (C/A 649)

avétket el hagyták, az ideig tarto nyomoruságokot meg probálták. arosz kivánságok (C/A 673)

{…} A penitentziát nem tarto bünösök mitsoda ortzával. mondhattyák el (C/A 701)

vétekért valo örökös vagy ideig tarto büntetések, ugyan ezért is az (C/A 845)

néki, és meg tisztittá ideig tarto büntetésekel. 6. meg igéré néki (C/B 1004)

azt a veszedelmes. és sokáig tarto eretnekséget (C/B 1103)

botsátaték, de azonnal, három. napig tarto dög halál által meg büntetteték (C/B 1334)

a bünöstöl. hogy az ideig tarto szenvedésekel eleget tégyen az ö (C/B 1346)

vétket el hagytuk. az ideig tarto nyomoruságokot meg probáltuk, arosz kivánságnak (C/B 1407)

avétekért valo örökös, vagy ideig tarto büntetések. ugyan ezért is az (C/B 1533)

a melyet három száz esztendeig tarto kegyetlen üldözések. hová továb még (KSZ 447)

öt esztendeig tarto halgatása után, Antiokiába mene, és (SUT 547)

indulván Alexandriábol, egy nehány napokig tarto nehéz utozása után csézáreában érkezék (SUT 844)

tartobbak – 1

kik hová továb alázatosabak, penitentziát tartobbak, kik tsak magokot itélik, kik (É 110)

tartonak – 1

az aszszonyt. vagy törvényt nem tartonak. ha büntetésre nem itéli (É 351)

tartó
tartó – 7

törvénynek papjai, tsak az ideig tartó, és a jelen valo joknak (É 764)

szent Agoston. vagy az ideig tartó dolgokot szeresed. és el mulyál (IK/A 376)

volna; az Istennek. tsak ideig tartó elégtételt ajánlhatott volna; a pedig (C/A 180)

képpen lett vége, ahat napig tartó beszélgetésnek. a melyre Isten áldását (IJE 164)

fogjuk látni. szokásokbol. aleg tovább tartó igazgatásnak. legokosab modgyát. annak foglalatosságát (ISZ 169)

ugy anyira, hogy hetven esztendeig tartó rabságok után, a sidó nyelvet (ISZ 265)

negyven napig, és anyi éttzakákig tartó böjtit. közönségesen tsudának tarttyák, valamint (KSZ 292)