tenni – 453
teni
teni – 5

a’ kiről holtig kel emlékezetet teni, a’ holtig valo imádságal {belső (ML 316)

mint ha lehetne valami hasonlitást teni aközöt. a mivel az Istennek (É 699)

végit, és reménségit abban kellene teni. hogy azt birhatná (KKU 289)

a hivatal. a melyben akarnak teni, az Isten meg bantására nem (IK/A 296)

meg lehetne. 3. olyan helyben teni, vagy hagyni valakit, a mely (C/A 710)

tenni
tenni – 430

fel keveri. és ugy kel tenni, valamint arészeg embernek. aki abórt (TL 8)

de az aszszonyok felöl itéletet tenni, azt kinem veheti kétek az (TL 36)

azért a feleséginek szabad panaszt tenni ellene, a biró elött. mondgyuk (TL 49)

viseli, akik mivelünk roszat akartak tenni, azoknak rosz szándékjokot, az Isten (TL 55)

a költtség. de mit tudunk tenni, ha mesze is csak oda (TL 57)

püspöki süveget a fejekben kezdék tenni. szégyennek tartották. volna. szamáron. vagy (TL 95)

a szegény plebánusok kénszeritetének panaszt tenni hogy a püspökök sok kisérökel (TL 95)

agyonásrol, mert nem tudok itéletet tenni felölle. ha el törölnéké vagy (TL 97)

nem lehetet a szoknya alá tenni a kezét. de asztal után (TL 98)

vannak ollyanok. akik szégyenlik világosságra tenni gondolattyokot. noha jobban gondolkodnak. sokszor (TL 106)

aztot az ország szolgálattyára alkalmatosá tenni. ergo, hasznára vagyon tehát az (TL 109)

eletét. de nem akarok ugy tenni mint egy ollyan pap. akinek (TL 114)

a gazdaszszonynak lehet azért panaszt tenni a biró elött. és ha (TL 124)

pinczékben, és rejtet hellyeken kelletet tenni az áldozatot arégi keresztényeknek., azután (TL 141)

emberekel vagyunk. még is nekem tenni ollyan kérdéseket., az illyenért ne (TL 142)

klastromban szokták a királyi leányokot tenni, ahoz aklastromhoz. nem mesze. két (TL 153)

az ollyant. némelykor, láttatlanná kel tenni. és meg bocsatani avétket, és (TL 154)

nem is lehet. abban változást tenni, édes nénem gyakorta irok predikáciot (TL 156)

nem szokták a füzö mellé tenni, de én aki egész életemben (TL 156)

tenni a császárt. és mást tenni hellyében. kéd hire nélkül. ezek (TL 164)

egy kételenek valának, kivánsaginak eleget tenni. tartván attol. hogy ujjab rébelliot (TL 168)

egy mészárost akara moldovai vajdának tenni., a deli ibrahim kérésére, aki (TL 168)

illetlen dolog volna egy mészárost tenni vajdának., hanem válallya magára hogy (TL 168)

tiszttségit, ajancsár agát vezéré akarák tenni., patronát kaptán pasának, a muftit (TL 169)

egész tiszteket, amaga hiveiböl akará tenni, ha pedig ezt véghez vihette (TL 169)

felejtem egy i felében punctumot tenni,, éppen most jut eszemben, hogy (TL 193)

lévökre, mindenkor bal itéletet szoktak tenni. de aki az igaz uton (TL 207)

mennyenek. ha üsmerném. tudnék itéletet tenni felölle. és tudnám mit várhatok (TL 209)

ment. még nem tudhatok itéletet tenni felölle. Isten tudgya. micsodás lesz (TL 214)

igazgatni., és ugy nem kel tenni, mint egy olyan uri aszony (TL 237)

bö kezüek a templomoknak fundatiokot tenni. és jövedelmet a szegények: számokra (TL 274)

templomnak fundatiot akarna tenni. földet nem adhat, hanem kész (TL 275)

kellene tsufolodni. még a muftihoz tenni magát. a kinek térdig érö (TL 280)

de nem lehet a’ levélben tenni, hanem a’ magjábol annak idejében (ML 320)

is kel egy kereszténynek bizonyságot tenni magárol, nem abeszéde által, a (É 20)

jó magunk viselésének kel bizonyságot tenni, A hit, ha tselekedetei nintsenek (É 20)

elöl járó, tartozot akristusrol bizonyságot tenni, és ötet az emberekel meg (É 27)

tsak az Istennek Fiui voltokban tenni ditsöségeket, a mely fiusagra. akereszttségben (É 32)

szükségen felyül valot, és kel tenni az ö szükségekröl; azirgalmaságnak tselekedetivel (É 52)

{…} Nem kellé mindenikünknek bizonysagot tenni akristusrol (É 67)

bizonyal kell, minden keresztyenek bizonysagot tenni rola, közölni kel az ö (É 67)

az elöbbeni képnek formáját eleiben tenni, ugy hogy magát ahoz formalhasa (É 68)

által valo fogadot fiaivá akara tenni (É 69)

kel az Isten szolgainak, bizonyságot tenni az igaságrol, keresvén egyedül az (É 70)

tsak magáért szeretni, és abban tenni a boldogságát, és hogy azt (É 89)

hozája mutatni, és nagyob alázatoságban tenni, amely kegyelmet tsak az alázatosoknak (É 147)

nem büntet. amidön irgalmaságot akar tenni. igasságával fenyegeti abünöst, hogy magában (É 160)

új bort, ó edényben akarják tenni, és meg egyesiteni az ó (É 166)

akaroinkot szeretni, és vélek jol tenni (É 170)

vélek beszélleni, se vélek jót tenni (É 170)

az embernek, kitsiny szivüeké igyekezik tenni, az igazakot azért, hogy elé (É 177)

velünk. és minket magához hasonloká tenni, de mostanában királynak nevezi magát (É 189)

képen is vallás tételt kel tenni mind azokrol az igazságokrol. a (É 221)

birák itélö széke elött tartozunk tenni, hanem még arról is mellyet (É 221)

még arról is mellyet kel tenni az emberek elött, az Évangyélium (É 221)

ökk, köteleségnek tartották életeket veszedelemre tenni, hogy nékünk tisztán meg tarthasák (É 222)

el távozot, alázatoságal kel eleget tenni minden köteleséginek. igyekezék helyre hozni (É 228)

hogy mitsoda veszedelmes bal itéletet tenni a jó erkölcsüeknek tselekedetek felöl (É 281)

is más városokban jár tsudákot tenni, és amaga hazájával nem gondol (É 318)

elött nem kel ellene panaszt tenni, mivel ami urunk azt akarja (É 323)

el akarta volna kerülni, itéletet tenni erröl adologrol., és meg felelni (É 352)

pedig aközönséges eledelel akara tsudát tenni, az arra valo volt, hogy (É 358)

egyházi szolgának. nem kel hallatlanná tenni, midön bestelenségel illetik, a papi (É 402)

könyü volna minden erejeket semmivé tenni,. de vakságok miat. ök tehetetlenségnek (É 407)

szegénynek. mind gazdagnak. egy aránt tenni igasságot. agyengének. ugy mint ahatalmasnak (É 416)

tanulhattyák, hogy ne szégyenellyék eleget tenni, és helyre hozni a közönségesen (É 423)

abal itéletre; de külömbözést kel tenni, mivel nem lehet roszul itélni (É 425)

két népet. egy új népé tenni, akik ís az elött, nagy (É 436)

keresztyennek nem lehet aláb valonak tenni magát mint sem a mint (É 440)

lehet az embernek aláb valora tenni magát, de bünös lévén, még (É 440)

melyet az ö eledelében akarák tenni, a sidok. és mit jelente (É 448)

melyet az ö eledelében akarák tenni. hogy meg öllye ötet. jelenté (É 448)

lehete mi töllünk annak eleget tenni. szükséges vala tehát erre az (É 451)

kel az ö halálárol emlékezetet tenni (É 454)

akarattyátol függöttek. mert eleget akarván tenni vétkeinkért, nem tsak nagy testi (É 471)

midön az igazságrol kel bizonyságot tenni, vagy a mikor az Isten (É 473)

az ur nem akara tsudát tenni ahérodes udvarában (É 475)

kitsodák azok, akiknek, bizonyságot kel tenni mostanában akristus tsudáirol. és titkairol (É 502)

jó élettyekel tartoznak közönségesen bizonyságot tenni. akristus tanitásirol. tselekedetiröl (É 502)

El mene Mária magdolna, hirt tenni a tanitványoknak. hogy látta az (É 524)

a siráshoz buzgo könyörgést kel tenni, az üdvezitö szolgaihoz kel folyamodni (É 525)

ezeket a fogadásokot tsak szoval tenni. ezek ollyan fogadások amelyeket tellyeségel (É 528)

a szövettségért. melyet akar velünk tenni a kereszttségben, de aki meg (É 528)

vak meröség volna azokrol itéletet tenni, a mi gyenge elménkel (É 536)

kegyelemhez, lelki embereké kelleték öket tenni (É 554)

nem kel ásni, és haszontalaná tenni, mert a felebaráttya, és az (É 575)

minden idöben tartoznak bizonyságot tenni a tudományrol, mellyet az Apostolok (É 577)

akarják vala vinni, és eleiben tenni. és nem találván mely felöl (É 596)

egy valoságos keresztyenhez illik, azokban tenni pedig a ditsöséget. és az (É 600)

tehát, ha veszedelemre nem akarjuk tenni üdveségünket. hogy ollyan kalauzt vegyünk (É 617)

nélkül szeretni tsak magáért, abban tenni a gyönyörüséget. és aboldogságot, és (É 627)

nem lehet már aláb valonak tenni magát. de mint hogy abban (É 662)

adni, mivel az örök kárhozatra tenni gyermekeket, halogatván akereszttséget valamely emberi (É 665)

rend kivül valo emberé akará tenni, azért hogy méltó lenne, elöljároja (É 673)

kötözve, hogy pediglen lehesen itéletet tenni ezen két dologrol. mindeneket jól (É 682)

tanitása szerént itélni, külömbözést kel tenni a bél pokloságok közöt, és (É 682)

meg áldá, és eleikbe hagyá tenni. és evének, és (É 696)

üdvezithessenek, az üdveséget, könyebbé akarják tenni, akristusnak mondása ellen. aki azt (É 703)

alamisnáit, hanem szükséges még ehez tenni, az igazán valo meg térést (É 712)

meg gyogyitani, ördögököt üzni, tsudákot tenni, de tsak azon egy Isten (É 724)

mutatni, hogy amidön jót akarunk tenni másokal. abban ne keresük az (É 733)

sok költtségel kárt nem kel tenni a szegényeknek. hanem tiszteségel, mértekleteségel (É 751)

lehet vétek nélkül, szivünkben eleiben tenni ateremtet állatot, de mint hogy (É 760)

{…} A kik egyé akarják tenni az Istent avilágal., egyszers mind (É 771)

kel egyikét, a másik eleiben tenni, ö egyedül akar ura lenni (É 771)

ritkán, és nehezen lehet szert tenni, azért is mondgya az Apostol (É 791)

akarják vala vinni, és eleibe tenni, és nem találván mely felöl (É 798)

mellet tartván, keszen valának bizonyságot tenni anépnek ellene, de ollyan bölts (É 822)

ki vetésnek helyét hazájoká akarnák tenni, ezért is rekesztetnek ki a (É 848)

hirdetni akristust, és rolla bizonyságot tenni (É 878)

az emberek elött, vallást kel tenni a meg feszitetet kristusrol. és (É 888)

nyilván, és közönségesen vallást tenni az Évangyéliumrol., és mind azokot (É 889)

jobban szeretni, szolgálni, felebarátyokal jól tenni, hivatallyokot tekélleteségel végben vinni, egy (É 893)

szolgálattyát. gyalázatnak tartván. olyanért veszedelemre tenni életét. a ki amaga királyáét (MN 26)

visgáltatná. és jó rendbe akarná tenni. az árbutz fa tetején lévö (MN 28)

tévék rabságban a hová szokták tenni a Császárok fiait, orcan oglut (MN 78)

sem szánta volna életét veszedelemre tenni (MN 83)

a tiszteletre. amellyet velem akarsz tenni. ha hozám nem kötötted volna (MN 99)

bestelenségnek. a melyet rajta akar tenni (MN 109)

mitsoda akadályt akarna tenni dom baltazár. az ö házaságokban (MN 111)

eröszak tétel, a melyet akarnak tenni az én hajlandoságomon, eröltetvén engemet (MN 117)

keserves Elvir nem tudván mit tenni; mondá néki. segitts had kellyek (MN 130)

hogy az uttyárol kell rendelést tenni, ezen az idegenségin. igen tsudálkozék (MN 136)

ezeket el kezdgye., üsmerettséget akara tenni az indiai fejdelem aszonyal (MN 143)

dom sebastient azután ismét fejéré tenni. de a sidó erre mondá (MN 153)

kel hát okos eleonora bizonyságot tenni néki az én hozája valo (MN 155)

meg gyaláztalak, eleget kel nékem tenni mindenek láttára, mind azokért., a (MN 164)

volna akirályoknak, ha boldogoká akarnának tenni mindeneket., akár mely szánakodo legyen (MN 175)

hanem más helyre kellene öket tenni., a hová a király járását (MN 177)

amelyet a király szerencsésé akarja tenni (MN 181)

illyen nagy ditsöségben akarsz engemet tenni, ne bányad ha én gondolkodom (MN 194)

felséges király. ha elödben merem tenni alacson voltomat. de semmit sem (MN 195)

ugy mint ember. eleget akarok tenni kivánságomnak, és ugy mint király (MN 199)

és meg sértö szokal eleiben tenni alacson nemzettségit. minden gyalázatos szokot (MN 202)

mértem volna a szemeid eleiben tenni azokot a betüket. a melyek (MN 214)

néki háláadoságomot. és magadot méltová tenni. ahoz a joszághoz. amelyben reszeseltet (MN 222)

volt., nem mértem ezért panaszt tenni timantnak, a ki is egy (MN 237)

Agenor és timant. rendelést kezdének tenni. és olyan bátorságal várok az (MN 241)

ölni. magadot minden féle veszedelemre tenni, midön az én szolgálatom kivánnya (KKU 260)

akeresztet. az illyen kereszthez kell tenni anyughatatlanságot, izetlenséget. szomoruságot kedvetlenséget, keserüséget (KKU 261)

haragjában viszá tért avárosban. panaszt tenni reájok az attyoknak. illyen formában (KKU 285)

lántzot. akedves dolgok közi kellene tenni. mivel a házaság igazán esze (KKU 304)

midön nem akará azt veszedelemre tenni., ugyan azért is meg tagada (KKU 311)

életben. nagy vétkekért lehet eleget tenni kevés szenvedésel, apurgátoriumban pedig a (KKU 358)

még is egy kérdést akarnék tenni, kérlek világosisd meg elmémet, azt (KKU 380)

ajele, nem tsak roszul nem tenni azal aki velünk roszul bánik (KKU 380)

kerestem bé tellyesiteni, és eleget tenni az ö igasságának. mind azon (KKU 385)

hordozni gyözedelmemnek jelét, és vállamra tenni az üdvességnek fáját, a melyet (KKU 386)

még egy nehány lépést kell tenni ollyan uton, a mely sokal (KKU 388)

reggel elmében valo valamely imádságot tenni, és soha enélkül utra nem (KKU 404)

az atya Istennek eleget lehet tenni akristus által. ha alázatosságal. és (KKU 405)

mert nagy kivánságal kivánok eleget tenni annak a szomjuságnak, a melyel (KKU 417)

érdemét, mint azt válttságunknak érdemévé tenni, semmi a nyomoruságokot kedvesebbé nem (KKU 427)

hatalmas az Isten. igéretinek. eleget tenni, minden reménség felet reménlet (KG 454)

aköteleség a melyel. tartozunk eleget tenni az Isten igasságának., a ki (KG 461)

kell a mi elménkben jelenné tenni magát, a mi szivünket el (KG 475)

szerént, de nem szabad azokban tenni örömét. és nyugodalmát. mert azok (KG 479)

pedig nem lehetne nagyob igasságtalanságot tenni, se ajó erköltsnek, se az (KG 499)

nézve, nem mérnek vala vallást tenni rolla, közönségesen, félvén attol, hogy (KG 499)

legyen keresztény. nyilván kel vallást tenni, vagy el kel veszni, a (KG 499)

egy közüllök magát hasonlóvá akará tenni amagoságbélihez, és le vetteték a (KG 542)

ki szedegetni. együvé, és rendben tenni a kristus életének historiáját (KJÉ 568)

hogy ne kénszeritessenek semmit ahoz tenni, tsak. az olyanokot akarták fel (KJÉ 569)

és avétken kivül. eleget akara tenni az emberek vétkiért, és helyre (KJÉ 575)

sem a keménységel, és alázatosoká tenni minket, emberré lett Istennek példájára (KJÉ 584)

orvoságot, a melyet sebeire kel tenni (KJÉ 585)

ö Istenségéröl valo hitnek tselekedetit tenni elne mulasuk, és szentellyük egészen (KJÉ 594)

annak amit mond, eleiben kel tenni setéttséginket, hogy meg világosittsa. és (KJÉ 595)

ugyan arrol is kell itéletet tenni a mi tselekedetinkröl, és azokot (KJÉ 595)

valának. azoknak, amelyeket idövel akart tenni az egész világ üdveségiért (KJÉ 602)

váltonak. és szövettséget akarván véle tenni, a melyet meg kelletet tartani (KJÉ 612)

akarják tselekedeteket., az igazságnak világoságára tenni. mert nem akarják magokal el (KJÉ 624)

udvarhoz is el mene bizonyságot tenni az igasságrol. herodes antipas, anagy (KJÉ 625)

sulyos, és nehéz dolgot akarna tenni a gyengékre azal mindent el (KJÉ 637)

János felöl. nagy tiszteletben kelleték tenni ezt a szentet. az egész (KJÉ 650)

meg akárnak fogni, és királynak tenni. parantsolá tanitványinak. hogy siettségel. ülnének (KJÉ 664)

a menyi utat szabad volt tenni szombat napon. az az. hat (KJÉ 682)

hanem hogy nem mértenek vallást tenni rolla a farisaéusoktol., a kik (KJÉ 720)

Senki ezután nem mére kérdést tenni jésustól. de ö maga tett (KJÉ 727)

képe azoknak a melyeket akart tenni az egész emberi nemzettel. az (KJÉ 735)

szükséges volt egy részit elleniben tenni, a rosz keresztyének. szokásinak. nem (VKT 786)

Némelykor igen nehéz választást tenni a jó, és ajobb közöt (VKT 800)

ahaszonért ádozo papoká merik magokot tenni, és kezekben venni, a szenteknek (VKT 804)

azok, akik magok keresték. magokra tenni arettentö terhét. az oltári szolgálatnak (VKT 804)

a midön kivánságinak eleget akar tenni, tsak épen az Istenröl valo (VKT 807)

az egyenlö mértekben. magunkot eléb tenni másoknál. ezt a szeretetnek rendi (VKT 818)

tartoznak mindenkor illyen nagy áldozatokat tenni felebarattyok üdveségiért, de kinek kinek (VKT 819)

a farisaeusokért nem mértenek vallást tenni rolla nyilvánságosan. nehogy a synagogákbol (VKT 834)

még sokal több roszat szoktak tenni, ugy mint, amidön. abeszéd közben (VKT 846)

midön látá hogy királynak akarnák tenni, mind ezel, meg akará nékünk (VKT 860)

is egy kérdést akarok néktek tenni, amidön arra meg feleltek., én (VKT 874)

földi jók, az embert boldogá tenni. tsak nem minden emberben fel (VKT 877)

joszágirol. betsületiröl és életirol. itéletet tenni, ezért is különös tiszteletel kel (VKT 914)

énnekem, hanem néked kel itéletit tenni, mint hogy arra avégre iratatott (IK/A 9)

hogy soha ne szégyenellyed vallást tenni arrol az emberek elött. hathatosnak (IK/A 28)

is az irás elönkben akarván tenni a meg romlot szokásnak erejét (IK/A 55)

azt a mit mondottunk, elödben tenni rövideden a nagy köteleségeket, a (IK/A 79)

és nem kel. bünt, bünhöz tenni (IK/A 100)

három okokhoz. orvoságokot is kel tenni (IK/A 153)

üsmerettség. hogy tehát itéletet lehesen tenni. ha helyt adtálé annak a (IK/A 186)

jó erkölcsök akadályi közi akarnák tenni, de az igazságot azal meg (IK/A 205)

mint sem arrol tudgy választast tenni. és talám arra se alkalmatos (IK/A 209)

jóvát. jól is kel véle tenni, a midön az alkalmatoság hoza (IK/A 250)

mikor lehet jót is kel tenni, mind lelki, mind testi képen (IK/A 255)

három féle képen lehet jól tenni. téstében. betsületében. és lelkében (IK/A 255)

és akinek kel is arol tenni (IK/A 261)

vagy a szerzetes rendben akarnak tenni, elöször visgáld meg. hogy ha (IK/A 295)

a rendhez, a melyben akarnak tenni, ezt mások által is adasd (IK/A 295)

midön olyan rendben akarják öket tenni, a melyben egész életyekben kel (IK/A 296)

inkáb szeretvén, eléb is akarnák tenni a másikának kárával., vagy pediglen (IK/A 298)

jóval; mint öket olyan hivatalban tenni a mely nem nékik valo (IK/A 298)

magát el veszti, veszedelemre akarjad tenni a többinek üdveségeket, és el (IK/A 299)

tsak nem el kerülhetetlen veszedelmére tenni (IK/A 300)

ki az egyházi rendben akar tenni, hogy el veszesen (IK/A 307)

világ meg vetésire szert kel tenni, kerüllyed a világi szokásokot. és (IK/A 312)

sok számu veszedelmiröl. és szert tenni, üdveséges, és keresztyéni tudományokra, a (IK/A 323)

bánnod, és igaságot kel tenni mindenikének. a hatalom, bölcseség nélkül (IK/A 326)

kel bánni, ugy irgalmaságot kel tenni, azal akit meg gyöztenek. a (IK/A 338)

az ördög azért akarja elödben tenni. hogy a tisztaság ellen valo (IK/A 351)

idejét. és meg gátollya alkalmatosá tenni magát, valamely jó hivatalra., az (IK/A 361)

semmi joszágában kárt nem akarnának tenni, de arra nem hajtanak, ha (IK/A 364)

oltalmazák, mások szeretik felebarátyokal jót tenni, de soha sem. néki meg (IK/A 365)

a valoságos jó erkölcsökre szert tenni, a te jó erkölcsöd alázatos (IK/A 366)

miképpen lehesen nékiek jo választást tenni. életeknek rendiben (IK/B 386)

nékem, hanem neked kel itéletet tenni kegyes olvaso ezen könyvnek hasznárol (IK/B 386)

szívednek kivánsága igyekeztélé magadot érdemesé tenni annak el érésére (IK/B 391)

abban annyi külömbözést nem tud tenni, mint az idösb koruak, az (IK/B 401)

rajta erö szakot akart volna tenni, erre valo nézve az ura (IK/B 414)

mikor valami jora szert akarsz tenni, nem elég azt meg üsmérni (IK/B 445)

járulhassanak, arra magokot érdemessé kel tenni, valamint maga mondgya. hogy ha (IK/B 460)

elözi, tehát hogy itéletet lehesen tenni ha az gyönyörködtetésre reá állottálé (IK/B 534)

fély is ollyan elöt bünt tenni. az ki egyszersmind, mind biró (IK/B 537)

szemérmeteség. igyekezél hát fiam szert tenni erre az jó erkölcsre. csak (IK/B 572)

mindennek jót kivánni, mindennel jot tenni, mikor lehet. menteni és szenvedni (IK/B 591)

légy gyors az felebarátodal jol tenni, mikor lehet, három féle képen (IK/B 592)

hogy most el mulattyák jol tenni felebaráttyokal. meg fogják akor üsmérni (IK/B 606)

eletekben. ha rosz választást találnak tenni (IK/B 615)

az vétkes állapotodban akarsz választást tenni. bizonyoson magadot meg csalod, és (IK/B 621)

egyházi, vagy szerzetes rendben akarnak tenni, visgáld meg elöször. ha az (IK/B 627)

vévén ha ollyan rendben akarnának tenni, az melyben az Istent meg (IK/B 628)

az hivatalra melyben akarják öket tenni. noha a jo atyák az (IK/B 629)

ellenkezik. mint öket ollyan hivatalban tenni. az mely nem nékik valo (IK/B 630)

lévén kötve az melyben akarják tenni gyermekeket. számot is adnak az (IK/B 631)

szorosoban tilttya nékik ollyan hivatalban tenni öket az mely miat vétkekben (IK/B 631)

kárhozatnak csak nem bizonyos veszedelmiben tenni öket (IK/B 632)

valokhoz kegyeségel lenni. mindeniknek igazságot tenni mivel az hatalom, bölcseség nélkül (IK/B 653)

jol légy. kivány mindennel jot tenni. mindennek szolgálni, magadot szeretetni. azt (IK/B 661)

dolgot hallatlanná, es látatlanná kel tenni. midön valamit mondanak. vagy cselekesznek (IK/B 661)

az gyermekeket Istenesen nevelni, szükségekröl tenni, életekre gondgyoknak lenni, de még (IK/B 668)

örzik magokot. némellyek szeretik jol tenni másokal. de nem meg engedni (IK/B 684)

kedveség. mint az érzékenségeknek eleget tenni (IK/B 693)

kivánnyad magadot hová továb alkalmatosabá tenni az Isten szolgálattyára. hogy pedig (IK/B 697)

illyen formában minden segittse tiszteletesebbé tenni elöttök a vallást, és öket (C/A 65)

nyomoruságot, a Messiásnak eleget kelleték tenni minden emberek (C/A 65)

szaporodván, kevélységtöl viseltetvén. hiresé akarák tenni magokot; minek elötte el válnának (C/A 75)

vinni, és a Császár Archiumjában tenni, a mely ót is volt (C/A 157)

Messiásnak sok számu tsudákot kelletet tenni (C/A 163)

valamely nagy dologrol kel rendelést tenni (C/A 338)

szükséges külsö képen is vallást tenni mikor az alkalmatoság azt kiványa (C/A 343)

jó gyakorta a szeretetnek tselekedetit tenni, hogy magunkban azt fel gerjeszük (C/A 352)

{…} Azok kik eleget akarnak tenni a kevélységnek, az érzékenységnek. és (C/A 353)

a boszu állásnak akarnak eleget tenni, mind azon által szabad törvényesen (C/A 363)

szeretni kel. tudni abban választást tenni., ezt nevezik okoságnak, attol elnem (C/A 365)

Ispotályokot épitetni, és olyan fundatiokot tenni a melyek hasznosok. az Anyaszent (C/A 367)

nem a szorol kel itéletet tenni. az Anyaszent egy ház hitéröl (C/A 384)

olyan dolgokrol is lehet fogadást tenni, a melyek másként is parantsolatok (C/A 388)

{…} Régi szokásé fogadást tenni a szentek tiszteletére (C/A 388)

féle képen lehet másnak kárt tenni. 1. mikor a másét el (C/A 410)

felebarátunknak joszágát kivánni, és magunkévá tenni igaz, és jó uton modon (C/A 417)

és más jó tselekedetet kel tenni. föképen az alamisnát (C/A 471)

és más jó tselekedeteket kel tenni (C/A 474)

és a melyekröl vallást kel tenni azoknak. kik az Anyaszent egy (C/A 480)

valoságos értelméröl. és magyarázattyárol itéletet tenni. és soha azokot., se nem (C/A 481)

tesznek a szent Évangyéliumra kel tenni kezeket (C/A 483)

Nem tartozunké tehát már eleget tenni az Isten igasságának a mi (C/A 503)

eledelhez járulhassanak., arol külömbözest tudgyanak tenni., a mely tsak azoktol lehet (C/A 550)

el hagyásárol fogadást tenni, és azt meg büntetni. ugyan (C/A 552)

3. azért Istennek eleget kiványon tenni, 4. hogy a paptol azért (C/A 553)

és nem tsak szájal. kel tenni a töredelmeségnek tselekedetit mivel a (C/A 555)

meg visgálni. vagy arol itéletet tenni, hanem abbol; mikor azt inkáb (C/A 556)

az ilyen gyontato papra szert tenni (C/A 564)

hogy apapnak lehesen jó itéletet tenni. és illendö orvoságot adni (C/A 569)

némelykor egész életünkröl valo gyonást tenni (C/A 570)

kivül is eleget kel nékünk tenni az Istennek., vétkeinkért. mert hogy (C/A 571)

azért kelletet volna ezéletben eleget tenni az Istennek (C/A 573)

és elég tételeket kellene azokhoz tenni (C/A 573)

vétkeinkért 2. kivánnyunk azokért eleget tenni az Istennek 3. ne tsak (C/A 596)

a papnak is kel külömbözést tenni avétek közöt; és ahoz illendö (C/A 598)

nem lehet más képen itéletet tenni, hanem ha meg változtattyák életeket (C/A 600)

még el is vesznek, aveszedelemre tenni pedig valakinek magát. vétek, mert (C/A 601)

joszágát, és jó rendelést kel tenni az adosága meg fizetéséröl (C/A 609)

akarják abban a szent rendben tenni gyermekeket, nagy példa koré, Dathan (C/A 624)

azért. hogy a füstölöre akará tenni kezét., ezek apéldák. az új (C/A 624)

hanem azt kel még azokhoz tenni, hogy tartoznak nékik még a (C/A 644)

azt, amidön tellyes lehetetlen eleget tenni a házasági köteleségnek. akor aházaság (C/A 657)

a mit az imádsághoz kel tenni, ugy mint az alamisnát, és (C/A 683)

napi lelki és testi szükségeinkröl tenni (C/A 705)

valo bizodalomal., és békeségel kel tenni a szükségröl, vigyazván mindenkor az (C/A 706)

mi az Istennek valamely áldozatot tenni külsö képen is (C/A 738)

tsak kö óltáron szabad áldozatot tenni (C/A 772)

szokásé az óltárok alá Reliquiakot tenni (C/A 772)

{…} Régi szokásé virágokot tenni az oltárokra (C/A 773)

és jóbb helyre nem lehet tenni tiszteleteket mint aszent áldozatban. a (C/A 815)

egy kis buzgo fohászkodást kel tenni az Istenhez. meg emlékezvén az (C/A 862)

mind ezekröl apüspököknek kel itéletet tenni, hogy pedig mindenek láttára semmit (C/A 870)

reliquiakot az oltár alá akarják tenni, miért tészik azokot annak elötte (C/A 885)

minden segittse ö elöttök. tiszteletesebbé tenni a valást. és öket a (C/B 961)

orvosolta, a messiásnak eleget kelleték tenni minden emberek vétkiért. mind azokéért (C/B 962)

szaporodván. kevélységtöl viseltetvén. hiresé akarák tenni neveket elöb. minek elötte el (C/B 969)

vinni. és a Császár archiumjában tenni. a mely ót is volt (C/B 1035)

Messiásnak. sok számu csudákot kelletet tenni (C/B 1039)

meg szeplösitet, és bálványozo babiloniához tenni; holot micsoda vilagosan valo igéreteket (C/B 1095)

valamely nagy dologrol kel rendelést tenni (C/B 1157)

szükséges külsö keppen is vallást tenni mikor az alkalmatoság azt kivannya (C/B 1162)

gyakorta a szeretetnek cselekedetit tenni. hogy magunkban azt fel gerjeszük (C/B 1169)

{…} Azok, kik eleget akarnak tenni a kevelységnek, az érzékenységnek. és (C/B 1170)

és aboszu állásnak akarnak eleget tenni. mind azon által szabad törvényesen (C/B 1177)

kel, tudni abban választást tenni, azt nevezik okoságnak, attol elnem (C/B 1179)

Ispotályokot épitetni, és ollyan fundátiokot tenni. a melyek hasznosok az anyaszent (C/B 1180)

az országnak, és hasonlo költtséget tenni a rendhez., a melyben az (C/B 1180)

nem a szorol kel itéletet tenni az anyaszent egy ház hitéröl (C/B 1193)

ollyan dolgokrol is lehet fogadást tenni. a melyek másként is parancsolatok (C/B 1195)

{…} Régi szokásé fogadást tenni a szentek tiszteletére (C/B 1195)

féle képen lehet másnak kárt tenni. 1. mikor a másét el (C/B 1212)

felebarátunknak joszágát kivánni: és magunkéva tenni. igaz és jó uton modon (C/B 1218)

más jó cselekedeteket is kel tenni., fö képpen az alamisnát (C/B 1258)

hiveknek. és amelyekröl. vallást kel tenni azoknak. kik az Anyaszent egy (C/B 1265)

valoságos értelméröl. és magyarázattyárol itéletet tenni. és soha azokot. se nem (C/B 1265)

tesznek, a szent évangyéliumra kel tenni kezeket (C/B 1267)

Nem tartoziké hát már eleget tenni az Isten ígasságának akit meg (C/B 1281)

eledelhez járulhassanak., arrol külömbözést tudgyanak tenni, amely tsak azoktol lehet meg (C/B 1316)

bánni, annak el hagyásárol. fogadást tenni (C/B 1317)

3. azért Istennek eleget kivánnyon tenni, 4. hogy a paptol azért (C/B 1319)

és nem tsak szájjal kell tenni a töredelmeségnek tselekedetit. mivel a (C/B 1320)

meg visgálni. vagy arrol itéletett tenni, hanem abbol., mikor azt inkáb (C/B 1321)

az illyen gyontato papra szert tenni (C/B 1327)

némelykor. egész életünkröl valo gyonást tenni (C/B 1331)

kivül is eleget kel nékünk tenni az Istennek vétkeinkért., mert hogy (C/B 1332)

kelletet volna ez életben eleget tenni az Istennek (C/B 1333)

és elég tételeket. kellene azokhoz tenni (C/B 1334)

vétkeinkért. 2. kivánnyunk azokért eleget tenni az Istennek, 3. ne tsak (C/B 1350)

a papnak is kell külömbözést tenni a vétek közöt, és ahoz (C/B 1352)

nem lehet más képpen itéletet tenni, hanem ha meg változtattyák életeket (C/B 1354)

még el is vesznek. aveszedelemre tenni pedig valakinek magát. vétek, mert (C/B 1354)

amás jószágát. és jó rendelést tenni az adossága meg fizetéséröl (C/B 1361)

akarják ebben a szent rendben tenni gyermekeket nagy példa. korédáthán, ábiron (C/B 1370)

azért. hogy a füstölöre akárá tenni kezét (C/B 1370)

hanem azt kell még azokhoz tenni,, hogy tartoznak neki még adézmát (C/B 1385)

a midön tellyes lehetetlen eleget tenni a házasági köteleségnek, akor aházaság (C/B 1396)

hátra, amit az imádsághoz kell tenni. ugy mint. a böjtöt, az (C/B 1413)

napi lelki és testi szükségeinkröl tenni (C/B 1427)

valo bizodalomal. és békeségel kell tenni a szükségröl, vigyazván mindenkor az (C/B 1428)

3. ollyan helyben tenni vagy hadni valakit, a mely (C/B 1431)

mi az Istennek valamely áldozatot tenni külsö képpen? is (C/B 1453)

tsak kö oltáron szabad áldozatot tenni (C/B 1477)

szokásé az oltárok alá. reliquiákot tenni (C/B 1477)

{…} Régi szokásé virágot tenni az óltárokra (C/B 1478)

és jóbb helyre nem lehet tenni tiszteleteket, mint a szent áldozatban (C/B 1510)

egy kis buzgo fohászkodást kell tenni az Istenhez. meg emlékezvén az (C/B 1546)

ezekröl a püspököknek kell itéletet tenni, hogy pediglen. mindenek láttára semmit (C/B 1552)

réliquiakot az oltár. alá akarják tenni., miért tészik azokat annak elötte (C/B 1564)

hanem nagy kerületet kel véle tenni. és mint hogy tsak azok (IJE 39)

mesterségét. és abban magát alkalmatossá tenni, de a mesterséghez, nem tsak (IJE 42)

költeni, de nem tudván mit tenni ö is el aluvék, nó (IJE 60)

nem tsak keresztényi tselekedeteket, kel tenni, hanem még a hitnek. reménségnek (IJE 66)

sött még szükséges némelykor. látatlanná tenni az ö kis fogyatkozásit, hogy (IJE 93)

Külömbözést kell tenni azö sirások közöt, és meg (IJE 94)

preceptort. és valamely hivatalba kell tenni, mert már alkalmatos. hogy fejdelmének (IJE 102)

hadakozásra vagyon hajlandosága, hadakban kell tenni. és igen jó. hogy a (IJE 102)

hajlandoságait. és arra alkalmatossá kell tenni. de mindenek felet arra kell (IJE 103)

a másodikát kellet volna elöl tenni, mivel az aszony elsöben férhez (IJE 105)

képest, több költtséget is tartoznak tenni, azért nékiek szükségesebb. mint sem (IJE 106)

atyai szeretettel inteni és jóbbá tenni, de ellenbe. tellyeségel el nem (IJE 112)

gyüjtenek, hogy nem tudgyák hová tenni, szüntelen ketsegtetik magokat, és még (IJE 119)

sok féle képpen lehet jól tenni a szegényekel, tsak jol tegyenek (IJE 132)

kinek. kinek ollyan formán jol tenni vélek a mint akarja, mert (IJE 132)

atermészetet, ahoz hust is kell tenni, és külömb féle képpen készitteni (IJE 143)

sok költtséget tesznek. gondolván hasznot tenni, mint az olyan aki, egy (IJE 148)

se nagy költtséget nem kell tenni, azért. hogy a kissebet el (IJE 148)

tálentum a melyre szert kell tenni egy jó erkölcsü aszonynak (IJE 153)

tselekednünk, mitsoda hivatalunknak kell eleget tenni, illyen holnapban, harmadszor, hogy mitsoda (IJE 159)

kell vigyázni, és ezek szerént tenni minden rendelést (IJE 160)

itt hoszu beszédel valo ditséreteket tenni az izraéliták szokásirol, hanem tsak (ISZ 171)

lévén, nem vala szükséges irásban tenni azokot, amint hogy nem is (ISZ 173)

leg elöbször, akor hallunk emlékezetet tenni az orvos doktorokrol., a midön (ISZ 178)

kell a szent földnek itéletet tenni, mivel akeresztes hadtol fogvást. a (ISZ 189)

nálok nem vala szokás superlátot tenni az ágy körül, a kik (ISZ 203)

egy nehány lámpást lehetet reá tenni. a melyben olaj éget, száma (ISZ 203)

az utolso idökben látok emlékezetet tenni ahalrol. azt tarttyák. hogy arégiek (ISZ 204)

nagyá tenni, nálok egy szóból áll, és (ISZ 216)

jutalmat, az érdem szerént szokta tenni. hogy ö tellyes irgalmaságal, és (ISZ 227)

nép közül, aki áldozatot akara tenni. az oltárig az el mehetet (ISZ 230)

tudta, mert amikor királlya akarák tenni, azt felelé jelesen nékik, én (ISZ 246)

el ragadá dinát, szövettséget akarván tenni az Izraélitákal, aváros kapujában közlék (ISZ 253)

valamely különös ember akart azokhoz tenni, hogy pediglen. az anyaszent egy (KSZ 319)

vagy atitkokot nem merték irásban tenni, vagy pedig idejek arra nem (KSZ 321)

pedig, annál inkáb nem merték tenni, a midön pedig tellyeségel kivántatot (KSZ 340)

ollyan mély dolgokrol mérjenek itéletet tenni, noha ökk minden féle vallást (KSZ 346)

volt szabad más féle ajándékot tenni az oltára, akenyéren, és a (KSZ 372)

kapuk mellé szokás volt réliquiákot tenni, azért is tisztelettel valának ahivek (KSZ 398)

az illyen gyülekezetekben kelletet itéletet tenni a nagy dolgokrol, a pásztorok (KSZ 420)

az eucháristiát kénszeritteték. egy kosárban tenni, és akristus szenttséges vérit, egy (KSZ 434)

meg látogatni., gyülést tartani, püspökököt tenni, és arendet meg tartani. szent (KSZ 457)

a Clericusokot válogatás nélkül kelleték tenni, ugy a barbarusok közül, valamint (KSZ 461)

után ahizelkedö püspökökel, rendelést kezdének tenni, az anyaszent egy ház rend (KSZ 462)

dolgokban, semmi külömböztetést nem kel tenni, hogy ne tántorodnának meg tehát (KSZ 464)

illyen sok roszat, látatlanná kelleték tenni a különös rendeletlenségeket, hogy a (KSZ 479)

kezdék hogy faragot képeket kellene tenni a sidok synagogaiban, flaccus arra (SUT 568)

hogy ideje volna egészen eleget tenni gyülölségeknek, amelyekel mindenkor voltak ahoz (SUT 569)

szán szándékal. akarják magokot nyomorultaká tenni, az én parantsolatomhoz valo engedetlenségekért (SUT 584)

még azokhoz nagyobakot is akarna tenni. hogy ötet szerentsésé boldogá tegye (SUT 586)

a sidok nem tudván mit tenni. és látván hogy az a (SUT 593)

rabokot arégi tanult hadak eleiben tenni, mint a kik Claudius mellet (SUT 605)

volt, de szükséges volt, bizonyosá tenni másokot. predikálásának igazságos voltárol. meg (SUT 646)

szent pál. kénszeriteték arrol rendelést tenni, Azok az ajándékok közöt a (SUT 687)

vala, igazán valo akaratot, eleget tenni az Istennek. a penitentziával, és (SUT 689)

És kész vagyok a veszedelemre tenni életemet, tsak el végezhesem futásomot (SUT 701)

itélni, meg veretetni. vagy tömlötzbe tenni egy olyan Romai polgárt. a (SUT 719)

engemet meg visgálván. szabadságban akarának tenni. mert semi halálra valo vétket (SUT 729)

és új jármat akarának reájok tenni (SUT 736)

szükséges elöször. egy kis fordulást tenni Judeéába, ugy hogy, meg tekénttsük (SUT 737)

kik készen voltak. mindenkor, eröszakot tenni. a szegényeken. és az eröteleneken (SUT 744)

a városi tiszteknek kellene panaszt tenni. hogy igasságot tegyenek., de az (SUT 779)

Cestius nem tudván mitsoda itéletet tenni. Antiokiábol. judaeában. küldé egy Neapolitánus (SUT 784)

volna., jobban szeretvén magokot aveszedelemre tenni, mint sem lelkek üsmerete ellen (SUT 828)

körül valo eröségeket. magáévá akará tenni., a Gadára béliek hozá küldének (SUT 832)

voltak, a nagy házaknál. rakásba tenni atesteket., és azután bé zárták (SUT 870)

a melyekre ötet kénszeritették nékik tenni. Ti magatok gyujtottátok meg a (SUT 883)

törvény tiltá leg kiseb epületet tenni az olyan. helyen, ahol ezt (SUT 891)

mint sem feleségeket gyermeket. rabságokra tenni, azután mindeneket a vár közepire (SUT 894)

tenned – 6

lelki szegre is kell szert tenned, a melyel fel feszittsed a (KKU 390)

mi urunkért, akiröl vallást kel tenned, nézük meg mitsoda jutalma lészen (VKT 835)

az igazságot valamely hasonlatoságal értelmesebbé tenned (C/A 43)

az igazságot valamely hasonlatoságal. értelmesebbé tenned (C/B 945)

itt egy kis külömböztetést kellene tenned, mivel egy nagy urhoz. nem (IJE 147)

Jérusálemben. ugy Romában bízonyságot kel tenned én rolam. Más nap némely (SUT 709)

tennem – 7

hogy másokkal is lehet jot tennem, az Isten ő Szent Felséginek (ML 304)

tett. hogy másokkalis lehet jot tennem. az Isten Eő {…} Felséginek egyik (ML 305)

utrol, és nintsen mit eleiben tennem., és az onnét belöl felelvén (É 563)

hogy magamnak kel. arrol bizonyságot tennem., arra is reá állok. de (MN 132)

lévén, hogy lehessen azokra szert tennem (KKU 420)

példáit elödben tennem, a kik viaskodtanak a kisértetek (IK/A 199)

veled, csak azt kel elödben tennem. hogy micsoda szent rend legyen (IK/B 639)

tennünk – 5

kéd.? nekünk nem kel ugy tennünk mint arosz házasoknak, akik hátal (TL 71)

lelki, mind testi szükségiröl kel tennünk, mivel valamég eföldön élünk, a (É 322)

tehetetlenek vagyunk, az Istennek eleget tennünk. mitöl vagyon tehát hogy ez (É 817)

és tselekedetinkel is vallást kel tennünk, {…} az Angyal azért küldeték el (É 888)

a magunk akarattyának, eleget kell tennünk, sanyaru, és penitentzia tarto életünkel (KG 513)