[tiszta] – 402
tiszta
leg tisztáb – 4

azal; hogy meg tanullyák aleg tisztáb tudományát. az Évangyéliumnak, és igy (É 84)

az életnek az a leg tisztáb része. és amely nem romlot (IK/A 30)

szolván, az életnek, az, leg tisztáb része, nem lévén még annyira (IK/B 398)

melyet bé szivunk,. a leg tisztáb részetskéi mind ezeknek, az agy (IJE 23)

leg tisztabban – 1

valo beszédiben, hogy ha leg tisztabban beszéllet volna, is, nagyob gyönyörüségel (MN 237)

tiszta – 263

voltanak. más felöl még csak tiszta egres volt. más felöl pedig (TL 10)

vizben vagyon, csak ajó hogy tiszta idök járnak., másként azt gondolnok (TL 20)

de rendes, tisztességes személy, és tiszta joság, a talaba mátkája bé (TL 35)

folyki, de még is nem tiszta., és a sok nép aztot (TL 60)

csepet el nyelni. mert csak tiszta sós viz. az is rosz (TL 60)

havaz, különösön, hanem a mikor tiszta az idö. akor meg lehet (TL 80)

tettzik. leg elsöben is egy tiszta házat kel számokra el késziteni (TL 102)

és akor adgyanak. esöt. vagy tiszta idöt a mikor ö kivánnya (TL 156)

inkáb mert a belsö része tiszta zöld. de ha meg kostollyák (TL 271)

az utozok vizet nem találnak, tiszta poral surollyák meg ortzájokot; mivel (TL 280)

hellyet, magában igazán valo és tiszta gyönyörüségeket érezen, az Isten üsmérvén (É 17)

a mely sokszor se nem tiszta, se nem tisztességes, nem is (É 19)

a virághoz hasonlitatik az ö tiszta voltáért. fényeségel valo jó erkölcseiért (É 35)

bölcseségnek bélyegeit, és éltetvén azt, tiszta, szent, és Isteni élettel, az (É 66)

a Menyeknek kapuját. az illyen tiszta, és nem hasznot keresö szeretet (É 71)

olyan új ének, a melyet tiszta örömel eneklik, és a mely (É 80)

minket tanitani. példájával, mivel ö tiszta ártatlanság lévén, azért jött el (É 88)

képen valonak. az az, hogy tiszta szeretettel kel azt néki ajánlani (É 99)

áll, hogy segittsék ötet szükségiben tiszta igyekezettel., nem azért hogy mások (É 105)

is kel kérnünk atesti kegyelmet, tiszta szivel vetvén magunkot az Isten (É 115)

ollyan aki kevés ideig, de tiszta szeretettel. és buzgoságal, ollyan formában (É 142)

a szent irás szerént, amikor tiszta szivünkböl keresük, és ugy, tsak (É 194)

ö kegyelmével, gyümöltsöt hozz a tiszta lélekben. akit meg hatván az (É 194)

magát vélek, az ö szenttséges tiszta életével, tanitásával, és tsuda tételeivel (É 203)

ö sziveknek egyeségek által, és atiszta, és Istenes szeretet által, mely (É 234)

is bé mutassuk elötted magunkot tiszta szivekel. ami urunk (É 243)

az ö szenttséges. élete, és tiszta tudomannya, kárhoztattya. az ö hamis (É 244)

jarulnak, hogy az Istennek ajánlyák atiszta bárányt, és a többitöl pedig (É 245)

bárányt, és a többitöl pedig, tiszta és szent életet; hogy meg (É 245)

szerént. az az, igasságos. és tiszta szivel, az Isten aszivit nézi (É 245)

hogy meg tisztullyon, holot oly tiszta, és szent volt. és az (É 245)

hozája. erös hitel. szeretettel; és tiszta szivel járulnánk, semmit egyebet nem (É 248)

bennünk vagyon. a szent, és tiszta legyen, hogy pedíg azt meg (É 267)

tsak egyedül az Istent szeresük tiszta szivünkböl, és mindenek felet, semit (É 267)

{…} Az Isten tiszta lélek lévén. miért tulajdonit néki (É 269)

tempomában. mivel tsak egyedül. a tiszta, és a szent lelkek az (É 335)

valo imádás a, hogy ötet, tiszta, és haszon keresés nélkül valo (É 343)

és fel kiálta nagy szoval. tiszta vagyok én, ennek vérétöl, és (É 347)

szolgállyuk, és parantsolatit meg tarttsuk. tiszta, és haszon keresés nélkül valo (É 355)

lett. a fösvényböl adakozo, atisztátalanságbol. tiszta életü lett, egy szoval aki (É 378)

Mária azért egy font drága tiszta spikinárd kenetet vön, és meg (É 444)

az emberi természetben, de tellyeségel tiszta természetben, vala egyedül arra méltó (É 451)

a lábait mossa meg, de tiszta mindenestöl, ti is tisztak vagytok (É 457)

atestet. josef bé takará azt tiszta gyóltsba. és tevé azt, az (É 468)

áldozattyát; de inkáb tselekedetinkel, és tiszta életünkel, mint sem szónkal., valamint (É 479)

drágalátos szent testet a mely tiszta légyen a vétektöl; nyitva légyen (É 479)

ujitatván. mind testben, mind lélekben, tiszta szivel szolgállyanak téged, a mi (É 480)

volt. hogy az ö betsülete tiszta, és makula nélkül valo légyen (É 492)

igazságnak. kovásztalan kenyerével, az az, tiszta penitentzia tarto szivel, és Istenhez (É 500)

vagyon. hogy nem járulunk ahoz tiszta szivel., és azzal a buzgoságal (É 508)

melyet tésznek Istennek. a kereszttségben. atiszta lélek üsméretröl (É 528)

{…} Mitsoda az a tiszta, és lelki téj, amelyet jóvallya (É 533)

valo azö Isteni tisztelete, a tiszta, és makula nélkül valo Isteni (É 556)

gyönyörüség volt, holot lelki. és tiszta szeretettel kel ötet szeretni, tsak (É 582)

azoknak, kik ahoz valoságos alázatoságal, tiszta lélek üsmérettel, minden földi dolgoktol (É 619)

magunkot meg vessük, együgyüek legyünk, tiszta szivünk légyen, hogy békeséges türesel (É 647)

az Istent szolgálni, mivel ötet, tiszta szeretettel szolgállyák, és nem másért (É 701)

és akartatván véle ajót, olyan tiszta, és gyözedelmes gyönyörüséget is hint (É 707)

meg elégedet, aki magában tsak atiszta jó erköltsöket, és atartozás felet (É 727)

kints azokra hintetik, akiknek elegendö tiszta szivek vagyon hogy azt be (É 750)

aranybol volt, mert menyben minden tiszta, mert ót egyedül az Isteni (É 762)

véle, hogy te hozzád ragaszkodgyék tiszta szivel ami urunk (É 789)

Isteni szeretet nélkül valo lélek tiszta nem lehet, a sziv ót (É 806)

a bennek szent örömet indit, tiszta, és lelki gyönyörüséget, alázatos és (É 809)

vala magokot, sziveknek egyesége által. atiszta (É 871)

enged meg jóvoltodbol. hogy azok atiszta lelkek, kik mindenkor elötted állanak (É 878)

mert ök irgalmaságot nyernek. Boldogok atiszta szivüek, mert ök meg láttyák (É 890)

{…} Azok, az ollyanok. akiknek tiszta szivek vagyon, az az, a (É 893)

anépre. és tiszta tanitásit avallásnak, még jó példájokal (É 902)

hanem ahozád valo igaz. és tiszta baráttság, és betsület kénszerit engem (MN 31)

ennek okáért elödben tészem egy tiszta teremptet állatnak példáját. azért hogy (KKU 269)

azt a szivet, mely oly tiszta, hogy menyei, király Annya, annyi (KKU 270)

el hagya, egy tisztátalan. ha tiszta életü lészen, az életét meg (KKU 309)

hogy miképpen beszélsz., hanem üsmerném tiszta és együgyü szándékodot, ez után (KKU 321)

a szem, ha ate szemed tiszta. az egész tested is világos (KKU 331)

a sziv indulattya, ha atiszta, az egész tselekedeted szép, világos (KKU 332)

vala. ez igy lévén ámbár tiszta légyen is az Isten elött (KKU 354)

magával., hogy szüksége volna a tiszta igyekezetre, kérdé az ö szent (KKU 355)

jutalomra nem vigyáznak. hanem a tiszta szeretettöl vezettetvén. azon igyekeznek. hogy (KKU 356)

ajutalomért valo reménségböl. hanem a tiszta szeretetböl, és tsak azért, mert (KKU 365)

a szépség annál kedveseb hogy tiszta, annál tisztáb hogy a lelki (KKU 394)

hogy az olyan lelkek, kik tiszta életet élnek, még is oly (KKU 406)

hasonlot mondhatok néked, hogy ha tiszta arany volnál is. ha szüntelen (KKU 423)

uram nékem eröt, te vezettél tiszta uton engemet. te tetted gyorsakká (KKU 445)

rakása, jáspisköböl vala, avaros pedig tiszta arany, és hasonlatos a tiszta (KKU 445)

tiszta arany, és hasonlatos a tiszta éveghez, a tizen (KKU 445)

drága gyöngyböl áll, avárosnak piattza, tiszta arany. mint az által láttzo (KKU 446)

azok aboldog seregek. azok a tiszta szüzek mint hinak, és hogy (KKU 446)

valamely végre. ha az igyekezet tiszta. ha az tsak az Istent (KG 457)

tellyeségel akristusal. ö véle egy tiszta lélekben. és anyaszent egy házban (KG 470)

hasonlok lévén az angyalokhoz, hasonlo tiszta életet is élnek azokhoz a (KG 471)

aharmadik a, hogy a sziv tiszta légyen avétektöl, valamint hogy a (KG 475)

Boldogok a tiszta szivüek, mert az Istent láttyák (KG 476)

ha fösvény adakozo, ha tisztátalan, tiszta életü, ha haragos, kegyes, és (KG 487)

minden helyen áldoznak nekem, és tiszta áldozatot mutatnak bé az én (KG 506)

ugy mutattassunk bé önéki mint tiszta szüzek, a szivünkben tarttsuk ötet (KG 525)

Annya voltáért, felyeb valo minden tiszta teremtet állatoknál. és mint hogy (KG 538)

szemeim szemérmetesek., és a szám tiszta. hanem a szivemnek kel tisztának (KG 547)

nem hágy. mint azt, hogy tiszta életünkel tisztellyük ötet az emberek (KG 550)

Adgy ollyan tiszta szemeket. melyek inkáb tekénttsék az (KG 551)

tégy szenté, s’ kegyessé. Éltünk tiszta voltát. nyerjed s’ bátor uttyát (KG 556)

lehetet hogy ne tessék, mivel tiszta, és ártatlan volt, és a (KJÉ 576)

mint aranyon. vagy ezüstön, hanem atiszta báránynak. drágalátos vérin. tudni illik (KJÉ 581)

valo volt. valamint egy olyan tiszta és ártatlan áldozat., akinek el (KJÉ 585)

magának valamint mi. ennek a tiszta és alázatos szüznek méhében (KJÉ 606)

az elme magával., Az Isten tiszta lélek, aki tekélleteségel üsmeri magát (KJÉ 609)

a bölts feleletek, az ö tiszta és szoros élete. igen nagy (KJÉ 619)

mert ök irgalmaságot nyernek, boldogok atiszta szivüek, mert ök meg láttyák (KJÉ 643)

a bekeségnek. az irgalmaságnak. a tiszta szivnek, és abékeséges türésnek szeretetivel (KJÉ 644)

nékik mutatni, hogy akár mely tiszta légyen valaki akereszttség által., de (KJÉ 738)

hajlandoság. valamint hogy, akár mely tiszta légyen egyebüt atest, de a (KJÉ 738)

tisztittatot lélekel. és a kereszttségnek. tiszta vizével. meg mosatatot testel. maradgyunk (KJÉ 774)

mind azok, akiknek magok viselése tiszta. és akik az igazságot követik (VKT 791)

üsméri lelkének gyengeségit, és a tiszta imádságoknak hathatoságát. kérvén az Istennek (VKT 794)

A valoságos keresztény az Istent, tiszta szeretetböl szolgállya. vagy is leg (VKT 808)

jutalomnak reménsége. vagy pedig a tiszta szeretet. mely semmi hasznát nem (VKT 808)

A harmadik indulat. atiszta szeretet, az Isten egyedül nagy (VKT 809)

aki oly böltsen meg külömböztette atiszta szeretetet, az örökös jutalomért valo (VKT 810)

áitatoságok, magának valo hizelkedés, A tiszta, és avaloságos aitatoság az, hogy (VKT 813)

az olyanoknak. áldozatit, akiknek nem tiszta és egyenes a szándékok, tsak (VKT 821)

bizonyithattya az Istennek, hozája valo tiszta szeretetét, ami sebeinknek, ez a (VKT 836)

változás. ugy az igazság is tiszta, világos. és mindenkor egyaránsu. a (VKT 874)

élö. és kedves ostyát ajánlanak., tiszta ostyát, mivel utállyák avétek ruttságát (IK/A 32)

méltán vehesed ötet. az az. tiszta lelki üsméretel. élö hitel,, nagy (IK/A 104)

az, követeti vélek az ö tiszta, és menyei életeket eföldön a (IK/A 128)

Angyalok meg oltalmazák az olyan tiszta lelkeket, kik Angyali életet élnek (IK/A 128)

a szent irás elönkben adgya atiszta Susánnának nemesi cselekedetit, a ki (IK/A 143)

a melytöl ha meg menekedhetnének. tiszta, és ártatlan életet élnének, ellenben (IK/A 168)

nyerni, Istentöl, {…} Én Istenem adgy tiszta szivet nékem, és egyenes lelket (IK/A 182)

hogy minden jót remélhetni egy tiszta életü ifiutol, a bizonyos lévén (IK/A 226)

ugy kedveségel is marad atiszta lelkekben. és bé tölti azokot (IK/A 227)

de nem tsak tselekedetel kel tiszta lenni. hanem gondolattal, kivánságal. és (IK/A 227)

oh ! kedves fiam ha valoságos tiszta szived. vagyon. el fogod kerülni (IK/A 232)

vannak. az az, hogy tsak tiszta fösvénységnek. a mely vétkes lesz (IK/A 306)

meg fosza minden világi dolgoktol; tiszta elmével, és testel. légyen., hogy (IK/A 308)

embernek öregsége, a böltseségben áll, atiszta. és vétek nélkül valo életben (IK/A 311)

ezt, amint magais mondgya, a tiszta,. szent, és makula (IK/A 316)

mitsodásnak kell lenni, az az, tiszta. és szent, mind az elméd (IK/A 319)

tehát ély jól ifiuságodban, légy tiszta, és meg ne engedgyed hogy (IK/A 345)

lészen a házaságrol valo gondolatnak., tiszta szemekel tekinttsed azt. és légy (IK/A 345)

kerüllyék annak okát, és tsak tiszta szeretet legyen szivekben., hogy ezeket (IK/A 346)

munkádért valo hasznon kivül. abban tiszta, és állando gyönyörüséget találsz, és (IK/A 360)

oly fel magasztaltatot. titkaiban; oly tiszta. és szent tudományiban. a mellyet (IK/A 368)

tégedet az keresztényi vallás. az tiszta életre. az halálnál inkáb kerülvén (IK/B 396)

áldozván iffiuságokot, élö, kedves, és tiszta osttyát áldoznak ö néki, ezt (IK/B 400)

kik ö hozája meg térnek tiszta töredelmes szivel. * az igaz Istenhez (IK/B 428)

hogy méltán vehessed, az az. tiszta lelki üsmérettel. élö hittel, nagy (IK/B 462)

embereket, követvén öket ez földön, tiszta, es mennyei életekben. nem csuda (IK/B 482)

angyalok meg örzik az ollyan tiszta lelkeket kik ez földön angyali (IK/B 482)

az melyektöl ha meg szabadulhatnának, tiszta és ártatlan életet élnének, ellenben (IK/B 517)

kérni az Istentöl, {…} Istenem adgy tiszta szivet belém. ha álhatatosan kéred (IK/B 530)

tisztán magáért, mivel ebben az tiszta szeretetben áll az embereknek. és (IK/B 562)

minden jót is várhatni egy tiszta életü iffiutól, mivel az Istennek (IK/B 570)

az tisztátalan szivben, hanem az tiszta lelkekben lakik azokot bé töltvén (IK/B 570)

bészédedel. és cselekedetedel. és ha tiszta akarsz lenni, ne csak cselekedeteddel (IK/B 571)

közeliteni magát az Istenhez. tökelletes tiszta elmével, és testel, hogy meg (IK/B 638)

hitetik el magokal, hogy erre tiszta és szent élettel kel keszülniek (IK/B 639)

ahoz ugy az mint kivántatik. tiszta és szent élettel. és minek (IK/B 641)

maga mondgya. az mely szent. tiszta, és szeplötelen, az mellyet szentül (IK/B 645)

micsodásnak kel lenni, az az, tiszta, és szent. és se testedben (IK/B 647)

kedved, mert, ha aval az tiszta szándékal fogod követni az mit (IK/B 649)

igyekezél jól élni iffiuságodban. légy tiszta életü. és az szivedet meg (IK/B 671)

gondolkodni. azon igyekezél, hogy azt tiszta szemel tekinttsed, és szentül valo (IK/B 671)

az rosz készületet, és légy tiszta szivel. hogy tobiásal el mondhasad (IK/B 672)

hit nagy az ö titkaiban. tiszta. és szent minden tanitásiban. ezt (IK/B 686)

álamisnálkodásal. imádságokal. böjtölésekel. es az. tiszta élettel, félniek kel. mert még (IK/B 696)

{…} Igen tiszta értelmet, a jónak meg üsmérésére (C/A 48)

közelitenek hasonlatoságokban az Istenhez, ök tiszta lelkek, az ember pedig testböl (C/A 52)

mely. mind belöl, mind kivül, tiszta arany pléhekel volt bé boritva (C/A 102)

a szövettség ládájának fedelét, ennek tiszta aranybol kelletet lenni, akét végin (C/A 102)

{…} Tiszta aranybol volt tsinalva hét agura (C/A 103)

mert semmi a mi nem tiszta, és nem tekélletes a menyekben (C/A 120)

kiknek tiszta vallások és szokások vala, némellyek (C/A 139)

meg nem hatt. az ilyen tiszta. és vígasztalo világoság (C/A 198)

Anyaszent egyház tsak azt a tiszta tudományt tanittya hit ágazatul. a (C/A 235)

az ö igéretihez, és magok tiszta lelkek üsméretihez (C/A 290)

{…} Hogy a mindenkori tiszta életben élyenek (C/A 404)

Istennek bé mutattya az ö tiszta, és makula nélkül valo Anyaszent (C/A 463)

nem használhatnak az üdveségre. 1 tiszta igyekezettel; keresvén egyedül az Isten (C/A 479)

{…} Hogy alélek tiszta legyen; tudni illik, hogy meg (C/A 542)

{…} szükséges hogy tiszta lelki üsmérettel legyenek. minden féle (C/A 544)

okos, 9 békeséges türö, 10 tiszta életü, legyen. 11 szerese amunkát (C/A 622)

ruha ártatlanságot, és tisztaságot jelentvén, tiszta életet is kel néki élni (C/A 626)

szüntelen valo tiszta életet kiván. 2. mert ezek (C/A 634)

élnek, attol vagyon, hogy nem tiszta szándékal adták magokot a szerzetesi (C/A 646)

táplallyuk magunkot, igyekeznünk kel oly tiszta életet élni, hogy azt meg (C/A 707)

nekem. és az én nevemnek tiszta áldozatot ajánlanak. mert nagy az (C/A 751)

ollyan áldozatot teszen, a mely tiszta, és szent., 3. hogy azt (C/A 751)

hato szent Atya Isten ezt atiszta ostyát, melyet én érdemetlen szolgád (C/A 807)

ajánl, miért mondgya tehát. {…} ezt atiszta osttyát (C/A 808)

a ki tsak egyedül a tiszta osttya (C/A 808)

szerént., ugyan ezért is kér tiszta szivet a pap az Istentöl (C/A 812)

az † ajánlásokot, ezeket a † szent tiszta Áldozatokot, mellyeket néked ajánlunk, elöször (C/A 820)

ate tölled vett ajándékokbol a tiszta † ostyát, szent † ostyát, makula nélkül (C/A 832)

és ate fö papodnak melkisedeknek tiszta ostyábol álló szent áldozattyát (C/A 833)

Adgyad uram hogy tiszta szivel vegyük azt, a mit (C/A 859)

6. Boldogok a tiszta szivüek, mert ök az Isten (C/A 908)

A tiszta szivüeken a kristus érti azokot (C/A 909)

egyedül valo valoság. 2. ö tiszta lélek. 3. ö örökké valo (C/B 940)

{…} Igen tiszta értelmet ajonak meg üsmerésére. tellyes (C/B 948)

közelitenek hasonlatoságokban az Istenhez. ök tiszta lelkek., az ember pedig testböl (C/B 951)

mely. mind belöl, mind kivül. tiszta arany pléhekel volt bé boritva (C/B 990)

a szövettség ládájanak. fedelét. ennek tiszta aranybol kelletet lenni, a két (C/B 991)

{…} tiszta aranybol. volt csinálva, hét águra (C/B 992)

kövek., mert semmi ami nem tiszta, és nem tekélletes, a mennyekben (C/B 1005)

valának. kik Istenesen éltenek, akiknek tiszta vallások. és szokások vala, némellyek (C/B 1020)

meg nem hatt. az illyen tiszta, és vigasztaló világoság (C/B 1057)

egy ház. csak azt a tiszta tudományt tanittya hitt ágazatul. mellyet (C/B 1080)

ö igéretihez, és a magok tiszta lelkek üsméretihez (C/B 1118)

Istennek bé mutattya, az ö tiszta, és makula nélkül valo Anyaszent (C/B 1253)

nem használhatnak az üdveségre. 1. tiszta igyekezettel., keresvén egyedül az Isten (C/B 1264)

{…} Hogy a lélek tiszta legyen. tudni illik, hogy meg (C/B 1310)

okos. 9 békeséges türö, 10 tiszta életü legyen. 11 szerese a (C/B 1369)

ruha, ártatlanságot, és tisztaságot jelentvén, tiszta életet is kell néki élni (C/B 1371)

egy ház, töllök, szüntelen valo tiszta életett kiván. 2. mert ezek (C/B 1377)

élnek. attol vagyon, hogy nem tiszta szándékal adták magokot a szerzetesi (C/B 1387)

minden nap, igyekeznünk kell. oly tiszta életet elni, hogy azt meg (C/B 1429)

nekem, és az én nevemnek tiszta áldozatot ajánlanak, mert nagy az (C/B 1461)

ollyan áldozatot tészen., a mely tiszta, és szent, 3. hogy azt (C/B 1461)

szent Atya Isten: ezt a tiszta osttyát, melyet én érdemetlen szolgád (C/B 1504)

ajánl, miért mondgya tehát. {…} ezt atiszta osttyát (C/B 1504)

vérévé változnak aki tsak egyedül atiszta osttya (C/B 1504)

szerént. {…} ugyan ezért is kér tiszta szivet a pap az Istentöl (C/B 1507)

az † ajánlásokot. ezeket a † szent tiszta áldozatokot. mellyeket néked ajánlunk, elöször (C/B 1514)

felségednek. ate tölled vett ajándékokbol. atiszta † ostyát, szent † ostyát, makula nélkül (C/B 1523)

és ate fö papodnak melkisedeknek tiszta osttyábol álló szent áldozattyát (C/B 1524)

Adgyad Uram, hogy tiszta szivel vegyük azt, a mit (C/B 1544)

6. Boldogok atiszta szivüek. mert ök az Istent (C/B 1582)

A tiszta szivüeken akristus érti azokat. kik (C/B 1583)

a párák tehát. és azok atiszta részettskék, meg (IJE 23)

tartották, a gyermekeknek sokaságát, a tiszta. és a tisztátalan hus közöt (ISZ 169)

buzájok termet. és az ö tiszta buzájok, leg hireseb vala, azt (ISZ 189)

aköntösöket gyakran változtatták. és mindenkor tiszta, és tisztességes köntöst viseltenek. abban (ISZ 201)

elég, tsak az emberek elött tiszta lenni, tertulliánus igy magyarázza az (ISZ 207)

minden hazi eszközök, és edények, tiszta aranybol valának, ezeken kivül két (ISZ 260)

két száz nagy paisokot tsináltata tiszta aranybol, mindenikének az árra, fel (ISZ 260)

az okos, és értelmes emberek, tiszta életet kezdvén élni, és nem (KSZ 311)

mint avaloságos szabadság, mint a tiszta lelki üsméret, mint akevésel valo (KSZ 333)

dolog, hogy a keresztények tudománya tiszta volt, és az ö élettyek (KSZ 345)

az apostoli szék, szüz, vagy tiszta életü egy háziakot vettek bé (KSZ 384)

élö hitet, és azt a tiszta szokást, gyarlo (KSZ 388)

valo asztal volt., némely helyt tiszta ezüstböl, vagy aranybol volt tsinálva (KSZ 396)

templomban, ellenben pedig, egy ékesitetet, tiszta, tsinos, és tsendes templomban, ahol (KSZ 402)

külsö tisztaság, belsö képen valo tiszta gondolatokot gerjeszt fel. a buzgoságot (KSZ 403)

bizonyosab lehesen ha a bór tiszta, valamely lyukas edényen által szürték (KSZ 413)

vagyon. {…} az illyen rend tartások atiszta életre vigyáztanak, nem is tartották (KSZ 424)

püspököknek szegénységek, avalo hogy tsak tiszta szabad akaratbol volt, mivel kezeknél (KSZ 428)

arosz erkölcsök ellen viaskodtanak, hogy tiszta szivüek lévén, az Istent meg (KSZ 436)

avala ahaszna, hogy az ollyan tiszta lelkek, kik akereszttségnek ártatlanságát meg (KSZ 440)

babonaságnak tarták, pedig, atesti sanyargatást, atiszta élet, és a világi mulattságtol (KSZ 451)

követék. mind ezen idökben, igen tiszta életü püspökököt látunk, kik az (KSZ 460)

aromaiak, azok hajlottak az egyeneségre, tiszta életre, meg vetvén agyönyörüségeket, és (KSZ 471)

idöben kezdének el távozni a tiszta tanyitástol, és az okoskodásra adák (KSZ 479)

valo imádságot. a böjtöt, a tiszta életre valo fogadás tételt. a (KSZ 488)

azok akik üsmerték az ö tiszta élettyeket, tsudálák, nem lehete öket (SUT 501)

nép szerete öket, az ö tiszta, és ártatlan élettyekért, és a (SUT 501)

sido követek fel kiálták, hogy atiszta káromlás volna,: hogy három leg (SUT 592)

lenni. az ö artatlan, és tiszta életiért. Agrippa ditseré jó erköltsét (SUT 609)

a helyt. mert az Áer tiszta, a hely maganos, és azért (SUT 638)

Az Isten öröktöl fogva. és tiszta lélek lévén. nem lehet néki (SUT 659)

akik a vallásnak titkát, a tiszta lelki üsméretbe meg tarttsák,. meg (SUT 748)

már el töröltetet. hogy minden tiszta., atisztáknak, Azt hagya még Titusnak (SUT 751)

ahová tsak a papok, és atiszta személyek mehettenek, Azon idöben Mátyás (SUT 822)

tisztáb – 8

gondolom hogy a jerusálemi piscina. tisztáb volt., még akoris mikor az (TL 152)

avallást. a persáké a mely tisztáb., ezek halit követik atörökök pedig (TL 270)

annál kedveseb hogy tiszta, annál tisztáb hogy a lelki dolgokot keresi (KKU 394)

mert mentöl többet szenvedcz, annal tisztáb lészen lelkednek köntöse (KKU 407)

atöbbitöl, mert ugy tettzet. hogy tisztáb volt. és nem olyan rosz (IK/A 60)

meg ne vessenek., mennél inkáb tisztáb életünek láttzottam lenni másoknál. Imé (IK/A 160)

többitöl meg ne vettessék. ha tisztáb életet éll, nálok (IK/B 422)

vessenek, annál is inkáb hogy tisztáb életü valék másoknál. ihon minémü (IK/B 510)

tisztábbá – 1

hogy tisztátalaná, de söt még tisztábbá tette ötet (É 245)

tisztábbak – 2

azon legyünk, hogy hová továb tisztábbak lehesünk, és minden nap igyekezünk (É 500)

meleg országokban természet szerént is tisztábbak az emberek. mivel gyakran ferednek (ISZ 207)

tisztábban – 2

hogy az szerzetben az ember tisztábban éll. nagyob vigyázásal jár. az (IK/B 644)

ki mondani, se világosabban, se tisztábban. mint ezen anyelven, anyelv hoza (ISZ 216)

tisztak – 1

de tiszta mindenestöl, ti is tisztak vagytok, de nem minyájan, mert (É 457)

tiszták – 33

a leányok Mahumet szerént mind tiszták. mert ót semi féle nyavalya (TL 285)

legyenek. 4. hogy adarabos utak tiszták legyenek (É 49)

a, hogy a darabos utak tiszták legyenek (É 50)

Mosodgyatok meg, tiszták legyetek, vegyétek el gondolatitoknak gonoszságát (É 372)

ez okáért mondá, nem vagytok tiszták minnyájan., minek utánna azért meg (É 457)

el nem érhettyük, hogy oly tiszták legyünk, hogy már nagyobat nem (É 500)

a jelesbeket jovallyátok, hogy legyetek tiszták, és botránkozás nélkül akristus napjára (É 819)

mi jóbb, és hasznosab, hogy tiszták, és igazak legyenek, és mind (É 820)

rosz, szent Agoston szerént atselekedetek tiszták és kedvesek Isten elöt, ha (É 902)

tehát. hogy az én kezeim tiszták legyenek., az én szemeim szemérmetesek (KG 547)

tisztittani. és azok ugy lésznek tiszták. tudtunkra adván, hogy a szándék (KJÉ 645)

atesthez, és hogy azok anyiban tiszták, vagy tisztátalanok, a menyiben. aszandék (KJÉ 645)

egy fö orvoságra tanitá. hogy tiszták lehessenek minden vétektöl. mondván. adgyatok (KJÉ 691)

mondván. adgyatok alamisnát, és mindenek tiszták lésznek néktek. sok más egyéb (KJÉ 691)

mosásra vagyon szüksége., és hogy tiszták volnának, noha nem mindnyájan., akarván (KJÉ 738)

mondá tehát nékik. hogy ök tiszták volnának, mivel. bé vették az (KJÉ 743)

elött. noha ök szentek. és tiszták. az emberek pedig, kik tölle (VKT 811)

adgyatok alamisnát, és imé mindenek tiszták néktek. nintsen tehát ennél bizonyosab (VKT 885)

gondolatok. hogy ha ö benne tiszták, el veszik tölle, az örökös (VKT 909)

gyönyörüségek. a melyek soha sem tiszták, a kik nem anyira esztelenek (VKT 924)

még mind testben. mind elmében tiszták legyenek., és igen el kerüllyék (IK/A 352)

Isteni és a felebarati szolgálatban. tiszták lévén. testben. és lélekben. jobban (C/A 635)

a misén jelen vannak., olyan tiszták volnának hogy mind Communikálhatnának. vagy (C/A 769)

elött., nem azért hogy magokban tiszták volnának., hanem arra valo nézve (C/A 808)

ujait, mivel nem lehetnek elegendö tiszták az olyan ujak. melyek a (C/A 812)

Isteni, és a felebaráti szolgálatban., tiszták lévén testben. és lélekben, jobban (C/B 1379)

a misén jelen vannak, ollyan tiszták volnának. hogy mind Communicálhatnának, vagy (C/B 1475)

elött, nem azért hogy magokban tiszták volnának. hanem arra valo nézve (C/B 1504)

ujjait. holot nem lehetnek elegendö tiszták. az ollyan ujjak., melyek akristus (C/B 1507)

férjeket, és magzattyokat. szeressék, mertékletesek, tiszták, és jó házi gazdaszszonyok legyenek (IJE 105)

legyenek. az az, hogy mindenkor tiszták legyetek, az iffiak, a férfiak (ISZ 201)

a kereszttségbe. Hogy a Diákonusok. tiszták, igazak. jozanak. és ne fösvények (SUT 748)

tiszteségesen igazgatták tselédeket. Hogy Diákonisák. tiszták és mértékletesek legyenek. jozanok, nem (SUT 748)

tisztáknak – 3

és elsöben, nékik magoknak. kel tisztáknak lenni, és el nem mulatni (KJÉ 644)

papok, és Clericusok., az által tisztáknak tarták lenni magokot, a fö (KSZ 476)

el töröltetet. hogy minden tiszta., atisztáknak, Azt hagya még Titusnak. hogy (SUT 751)

tisztan – 2

hogy a kristus Jésus tsak tisztan Ember lett volna, Azt irják (SUT 768)

azt tanittá, hogy Jésus tsak tisztan Ember volt. joseftöl, és Mariátol (SUT 771)

tisztán – 74

a magrol le foszlik. és tisztán esik le más felé. és (TL 101)

a dajka, tisztán, és jó eledelel tartván fiait (TL 103)

nyitva tarttsa., és a házat tisztán tarttsa. mivel a tisztaság és (TL 103)

azt halálosnak lenni, ha ajót tisztán tsak az Istenért szeretnök, és (É 106)

életeket veszedelemre tenni, hogy nékünk tisztán meg tarthasák azokot az igazságokot (É 222)

agyok után, meg mutattyák, hogy tisztán az emberi cselekedetek, nem lehetnek (É 246)

veszik., és aki mindenben csak tisztán a maga hasznát keresi (É 251)

meg vannak világositatva., csak eppén tisztán. az irgalmaságbol vannak (É 252)

tartoztassák magokot minden tisztátalanságtol. hogy tisztán tarttsák testeket. azzal tisztességesen bánnyanak (É 266)

hogy pedíg azt meg lehesen tisztán tartani, és azt a templomot (É 267)

nékünk. hogy ez tsuda tsak tisztán az ö irgalmaságának munkája, valamint (É 491)

miért inti arra akeresztyéneket. hogy tisztán és szentül visellyék magokot a (É 547)

{…} Azt tészik, hogy tsak tisztán, a maga szeretetéböl és irgalmaságábol (É 552)

és szomoruságokban meg vigasztallyák, hogy tisztán meg tarttsák magokot avilág meg (É 558)

bizonyos jót tselekedni, de azzal tisztán nem maradnak, a világi meg (É 558)

és az Isten azt, tsak, tisztán amaga irgalmaságábol adgya, akinek akarja (É 666)

serttsünk. mind azon által; igazán, tisztán, és homályoság nélkül kel szollani (É 822)

és Doktorokot kik tanittyák abban tisztán az Évangyéliumi tudománt. meg tartotta (É 862)

tisztaságban marad, és a ki tisztán meg tartotta ágyát, jutalmát veszi (KKU 307)

az Istenhez kaptsolva, hogy egészen tisztán maradhasson. a világi pór miat (KKU 406)

szeretetet, és oltalmazon meg minhet tisztán. a vilagban valo meg romlástol (KG 497)

elegendö képen helyre hozta egy tisztán valo embernek engedetlenségit., az emberek (KJÉ 576)

bé kelleték tellyesedni, hanem azt tisztán. ateremptö irgalmaságának tulajdonittá. mondván, magasztallya (KJÉ 606)

emelni nem lehetet, hanem tsak tisztán azért. hogy visellyék vétkek büntetésit (VKT 839)

tselekedetek. ugy tettzik hogy tsak tisztán. az emberi akarattol (VKT 858)

ezel a kegyelemmel. a tsak tisztán az ö irgalmasága, és nagy (IK/A 26)

bé magadot vétkeidröl. alázatoságal. és tisztán, és az után, hogy azokot (IK/A 97)

szégyen ellen, a mely tsak tisztán képzelése a gyenge elméknek. szoktasad (IK/A 156)

csak az jó tétemenyiért, hanem tisztán magáért, mivel ebben az tiszta (IK/B 562)

vallas iránt. a meg magyaráztassék. tisztán és vilagosan, és a melyben (C/A 9)

a lelke, akit az Isten tisztán és motsok nélkül teremtet, atestel (C/A 61)

amely mindenkoron meg fog maradni tisztán ahitben. a kristus igerete szerént (C/A 225)

egy házban. hogy az igazság tisztán fog predikáltatni, tehát mindenkor azt (C/A 238)

boszu állásbol tselekeszik. hanem tsak tisztán az igaz uton akarják és (C/A 363)

azokot az ajándékokot, a melyek tisztán természet szerént valok, ugy mint (C/A 489)

{…} Nem, mert atisztán akristus által valo kegyelme az (C/A 495)

hogy a lélek meg tisztittatván, tisztán mehesen meny országban (C/A 588)

oltárhoz valo ruhákot, és atemplomot tisztán tarttsa, 6. a szabot idöben (C/A 632)

feje a kristus. és hogy tisztán a maga irgalmasága vitte az (C/A 671)

szent edények, öltözetek, fejér ruhák. tisztán és tisztességesen tartassanak (C/A 771)

botsánattyát kérje, és kegyelmét, hogy tisztán ajánlhassa a szent Áldozatot (C/A 791)

de a mi érdemünk tsak tisztán a kristus által valo kegyelméböl (C/A 839)

abban a szent Lélek által. tisztán, és szabadosan imádtassék és szolgaltasék (C/A 878)

a kit is az Isten tisztán és mocsok nélkül teremtett, a (C/B 958)

mely mindenkoron meg fog maradni tisztán a hitben a kristus igérete (C/B 1075)

boszu állásbol cselekeszik. hanem csak tisztán az ígaz uton akarják és (C/B 1177)

azokat az ajándékokat. a melyek tisztán. természet szerént valok, ugy mint (C/B 1270)

{…} Nem, mert a tisztán a kristus által valo irgalmasága (C/B 1275)

hogy a lelkek meg tisztitatván., tisztán mehessenek meny országban (C/B 1345)

valo ruhákot. és a templomot tisztán tarttsa. 6. a szabot idöben (C/B 1376)

feje a kristus, és hogy tisztán a maga irgalmasága vitte az (C/B 1406)

szent edények, öltözetek, fejér ruhák, tisztán, és tisztességesen tartassanak (C/B 1476)

botsánattyát kérje, és kegyelmet, hogy tisztán ajánlhassa a szent áldozatott (C/B 1491)

de a mi érdemünk, tsak tisztán, az kristus által valo kegyelméböl (C/B 1529)

abban. a szent lélek által, tisztán. és szabadosan imádtassék, és szolgáltassék (C/B 1558)

munkálodik, elöször, a midön alélek tisztán magátol végez el valamit, másodszor (IJE 37)

tartották azt meg, az egyike, tisztán és világosan meg értette. a (IJE 48)

hogy nem egyéb ók, hanem tisztán a felebaráti szeretet köteleségéböl tselekeszem (IJE 53)

a kezet meg tsokollya. magát tisztán tarttsa. mindent meg köszönnyön, illyen (IJE 85)

tudván. a nyelvnek réguláit. soha tisztán. se nem szolhat, senem irhat (IJE 91)

Tarttsuk meg tehát tisztán szivünket, és kezeinket, és távozunk (IJE 119)

tseléd zörgést nem tenne, mindent tisztán tartana, és takarékosabban bánnék mindenel (IJE 147)

az izraéliták szokásirol, hanem tsak tisztán le irom szokásokot.. valamint voltak (ISZ 171)

ök vigyáztanak, hogy a nemzettségeket tisztán meg tarttsák, el kerülvén valamint (ISZ 181)

láttyuk nagy major házait, amelyeket tisztán, és jó rendben tartották, ót (ISZ 187)

a baratok. ezért nem lehete tisztán tartani labokot. föképpen midön utoztanak (ISZ 202)

volna a feredésre, és amagok tisztán valo tartásra, és nem tselekeszik (ISZ 207)

mulattanak, hogy az illyen áldozatok tisztán. és hellyesen nelegyenek, atemplom ollyan (ISZ 231)

és ékesek valának, hanem még tisztán, és nagy örizet alat tartatták (KSZ 401)

papot, hogy a szent egyházát tisztán, és tsinoson tartotta, és hogy (KSZ 401)

az atyáknak, tudni illik, hogy tisztán nem beszélettenek deákul, hogy beszédeket (KSZ 407)

és azokot bé fedték, hogy tisztán állyanak, apüspök le szálván székiböl (KSZ 410)

tiszteltessék hivatallyokot, hogy az ö tisztán tartot ábrázattyok, kezek, köntösök, szivek (KSZ 411)

igazságát. De tagadá Istenségit. tsak tisztán Embernek tartván ötet, A törvény (SUT 769)

tisztának – 5

tiszta. hanem a szivemnek kel tisztának lenni., mivel ha egy aszszonyt (KG 547)

évangyélium predikálására nem mindenek alkalmatosak. tisztának kel lenni, hogy méltán lehesen (KJÉ 632)

erkölcsökben. tudni illik, ha valaki tisztának, vagy igaságosnak akarja magát mutatni (VKT 848)

olyan áldozat a melyet tellyeségel. tisztának, és szentnek lehetne mondani, a (C/A 751)

ollyan áldozat. a mellyet tellyeségel. tisztának, és szentnek. lehetne mondani (C/B 1461)

tisztává – 1

{…} Azt mondgya, hogy ezek tisztává nem tehették a lelki üsméretét (É 763)

TISZTA
TISZTA – 1

HOGY MICSODA TISZTA SZOKÁSOKAT KIVÁN A KERESZTÉNYSÉG (KG 546)

tíszta
tíszta – 1

{…} szükséges. hogy tíszta lelki üsmérettel legyen., minden féle (C/B 1311)