többi – 300
többi
többi – 30

vagyon, holmi ajándékot külde és atöbbi közöt egy szép lovat nyergelve (TL 8)

a többi közöt, egy pasa., ide érkezvén (TL 19)

csak faluknak hinák azokot, a többi közöt jénikö a hol mi (TL 44)

lakunk. igen rut város, a többi illyen sincsen. ásia felöl pedig (TL 44)

el mondhatom. hogy egyszer a többi közöt lattam egyszers mind leg (TL 44)

alat étette öket. egyszer a többi közöt a midön vonták a (TL 72)

ollyan jó szivü leányokot., a többi közöt, arégi romaiak idejében, a (TL 85)

ha valaki el kezdené, a többi is követné, és az ollyat (TL 102)

és jol érzi magát. a többi ezt látván. a szomoruság örömre (TL 117)

sem arégi romai gyenerálisoknak, a többi közöt egy regulus nevü fö (TL 119)

nem tanulhaták. hanem egy a többi közül. sok visgálása után. észre (TL 128)

emelé öket, hogy egyik a többi közöt, ollyan szinü papucsot kezde (TL 143)

mond egy misét. egy celebral; atöbbi mind utánna mondgya., némellyek akik (TL 144)

oráig ha keresünk valamit. a többi unadalom., volnának csak itt valamely (TL 151)

a tiz parancsolatot meg tarttsa, atöbbi közöt egy aszszonyt szeretvén. hogy (TL 159)

meg ölének, és el széllyedének atöbbi, ezt a rebelliot a császár (TL 171)

udvarában nevelik fel, egyet a többi közöt. hogy még igen gyengének (TL 178)

igy eleget tész igéretednek, a többi is ezt jonak találák, solimán (TL 181)

secretáriusával. jo baráttságban lévén, a többi közöt egy estve a secretarius (TL 192)

mert ha egynek adnának. a többi is, kérne, és zugolodnék. de (TL 206)

elménk. igen koplal. avigasságtol. a többiis. érzi a maga bibijét. de (TL 212)

szegény urunk jövendölése., mert egyszer atöbbi közöt, avásárlásrol valo számadást, hogy (TL 213)

elméjiben tsak ugy mint a többi. nékem tsak egy Isten fizesét (TL 216)

vannak, a hires nicápoly a többi közöt volna leg szeb. de (TL 232)

el küld tehát négyet a többi közül. ásoval, és kapával., ezek (TL 236)

nem kimélli, mind az a többi, azt ugyan veszem észre, hogy (TL 248)

Hasáki sultana nevet viseli,, a többi. ha fiat hoznak is. azután (TL 265)

még nem ugy mint a többi. mert a többi a földre (TL 288)

mint a többi. mert a többi a földre estenek. de ez (TL 288)

végben, hogy mindenek szerették. de atöbbi közöt a Császárnak egyik leánya (TL 292)

többiben – 4

irja a gyonásiban. {…} és a többiben a hol szol. a sok (IK/A 63)

kelletet azokrol böven beszélleni, a többiben is találkozik mind nehézség. mind (IK/A 339)

hogy imádgyák és szolgályák, a többiben mind inkáb meg egyeznek a (C/A 140)

hogy imádgyák, és szolgályák., a többiben. mind inkáb meg egyeznek vala (C/B 1021)

többiböl – 2

pedig, és a fiaid, éllyetek atöbbiböl (É 321)

mást részt, és igy a többiböl, de fel merném fogadni hogy (IJE 158)

többiért – 2

vagy élöért, hogy akoron a többiértis nem ajánlották volna, mert a (C/A 766)

halotért. vagy élöért. hogy akor atöbbiért is nem ajánlották volna, mert (C/B 1472)

többihez – 2

annyi pénzt, amennyi kivántatik a többihez. a férfiu, erre tellyeségel nem (TL 139)

mi képen hasonlittya magát a többihez, nem hogy elegendök volnánk mi (É 735)

többinek – 35

a CSaszárt, mind azudvarát. a többinek nem tudom mit ád, de (TL 37)

közül egyet el adnak., a többinek. valamely klastromban kel meg korodzani (TL 153)

nem hittenek volna, annak, valamint atöbbinek, nem akarák látni az igasságot (É 202)

el kel titkolni. ne hogy atöbbinek irigységekben ejttse, és gyülölségeket ne (É 294)

mutat valamelyikéhez agyermeki közül. leheté atöbbinek arra okok, hogy azt gyülöllyék (É 294)

az a lelke és formája atöbbinek, a felebaráti szeretet pedíg nem (É 643)

néki, mint olyannak. aki a többinek képit viselte. Erre a köre (É 680)

aláb valo, és szolgája légyen atöbbinek, mind ezekböl ki tettzik. hogy (É 844)

ád ez az Angyal a többinek az Isten részéröl (É 888)

mellet vagyon. és feje a többinek. de még gondolom hogy a (MN 152)

hagyni? péter atöbbinek képében felelé. oh’ uram kihez (KJÉ 668)

és hogy ö annyit adhat atöbbinek, a menyi néki tettzik. ugyan (KJÉ 708)

látá ötet és mondá a többinek. ez is a názárethi jesusal (KJÉ 751)

együt lévén, péter mondá a többinek, hogy ö halászni menne, atöbbi (KJÉ 768)

veszti, veszedelemre akarjad tenni a többinek üdveségeket, és el veszteni kéttség (IK/A 299)

mindenkor olyan formában, hogy a többinek. nagy károkra ne legyen. gyakorta (IK/A 302)

el fogja magát veszteni, az többinek veszedelemre teszitek üdveségeket. az mellyekel (IK/B 631)

és ollyan formán hogy az többinek károkra ne legyen. mert az (IK/B 633)

egynek inkáb kedveznek. mint az többinek (IK/B 634)

szamu sidoknak. meg térésekröl, és atöbbinek büntetésekröl (C/A 211)

is nevezik. mivel fundamentumi a többinek. ezek azok. az okoság, az (C/A 364)

az Anyaszent egy ház kivánsága, atöbbinek pedig azt kel jovallani hogy (C/A 544)

némelyeknek közüllök, igasságot tészen a többinek, és meg bünteti öket. meg (C/A 674)

ez. miképen bé tellyesedése a többinek. mondgya szent Agoston (C/A 750)

valok, de a többinek, tsak anyiban tulajdonit eröt, amenyiben (C/A 866)

sidoknak meg térésekröl, és a többinek büntetésekröl. 198 (C/B 932)

sidoknak meg térésekröl. és a többinek büntetésekröl (C/B 1067)

erkölcsöknek is nevezik. mivel fundámentumi atöbbinek ezek azok, az okoság. az (C/B 1177)

anyaszent egy ház kivánsága, a többinek pedig azt kel jovallani hogy (C/B 1311)

képpen ez bé tellyesedése a többinek. mondgya szent agoston (C/B 1461)

ki szolgáltatására valok, de a többinek. tsak annyiban tulajdonit valamely erött (C/B 1549)

mutatná meg néki, és a többinek. az Atyát. és az elég (SUT 556)

vizet adnak, és hideget a többinek, A kenyér mellé, semit mást (SUT 641)

meg sajditván. az Ananus. és atöbbinek szándékját. köveket hajigálának utannok. és (SUT 794)

meg ölék akiket aluva találának, atöbbinek kiáltásira pedig a nép fel (SUT 826)

többinél – 17

portékam pedig nem leg keveseb atöbbinél. vannak itt ollyanok, hogy tizen (TL 26)

miért volna aláb valo a többinél. nagy sandor nagyob bolondságot cselekedet (TL 93)

helyes okbol valamelyikét inkáb szereti atöbbinél. azt tellyeségel el kel titkolni (É 294)

leg utolszori orvoság, mely keményeb atöbbinél, mert arosz is. inkáb meg (É 324)

de azzal fellyeb valo lészen atöbbinél, valamint szent Basilius, és szent (É 491)

mind szebb, mind elméseb vala atöbbinél. ennek neve storophila, az az (KKU 251)

és meg holtam. hogy az, atöbbinél felyeb légyen emeltetve (KKU 260)

ki azt inkáb választotta a többinél. nem tsak minden ható, hanem (KJÉ 575)

két rend tekélleteseb lévén a többinél., a köteleségei is nagyobak. mint (IK/A 295)

és a mellyek elsöbbek a többinél, ugy bizonyára nem lészen ideje (IJE 73)

nemzettsége, eleg felesebb is vala atöbbinél, ezen nemzettségböl sok királyok valának (ISZ 182)

és hogy azok sokal hatalmasabbak atöbbinél, mivel birodalmok alá vetette. atöb (KSZ 347)

ö széke magosab volt a többinél, a székeket nevezik vala agörögök (KSZ 396)

tevék. a mely nagyob lévén atöbbinél, szekére tevék. amelyet négy ló (SUT 569)

mind atudomány okosabbá tette volt atöbbinél, és aki gyanakodot a dologban (SUT 590)

kájus miért tenné öket eléb atöbbinél, gyanakodék abban, hogy talám már (SUT 590)

levél noha nelégyen is régieb atöbbinél, mind azon által. a szent (SUT 696)

többire – 1

házban. legyen ollyan személy, aki atöbbire vigyázon. a ki vigyázzon a (IJE 112)

többiröl – 6

fog találni. azok szolgái. és atöbbiröl olyan rendelést tegyen. amint néki (MN 183)

fiaival, igy kel tehát gondolkodni atöbbiröl is. Mindenitek szolgállyon egyik a (VKT 800)

is találhatz azokban. ifiuságodban., a többiröl. ennek a munkának a végin (IK/A 209)

az kiktöl valamit várhatnak, az többiröl nem is gondolkodnak. az gyermekeket (IK/B 591)

az Apostolok tselekedetiben, mivel a többiröl, a kikrol szól szent lukáts (SUT 551)

leg jóbnak tarttyák asido vallásba, atöbbiröl amit ellenem mondanak, abbol áll (SUT 721)

többit – 92

szaporitanám még két font szeretettel atöbbit, ha tudnám hogy jó gondgya (TL 15)

szolgállyam hiven, és hadgyam azIstenre atöbbit. egy erdélyi nemes ember felöl (TL 33)

ló háton ülni, étlen, és atöbbit csak meszünen nézni (TL 37)

el töltöm nálok, ök lássák atöbbit. az aszszony. elegendö szép. igen (TL 65)

hadnak meg magnak., és a többit a. melegre ki teszik, hogy (TL 105)

és maga meg isza a többit. mondván, énnekem is utánnad kel (TL 116)

a földön jár. azért a többit nagy tisztelettel félre tévén, csak (TL 175)

kiket uraknak lehetne mondani, a többit számban sem veszik. valo hogy (TL 242)

ollyan veszedelmes utra. mert a többit nem számlálom, mikor avároson kivül (TL 245)

rohanának. és mind meg ölék atöbbit, tsak épen az ifiu anglus (TL 289)

ki veszek l7 esztendöt. a többit a haszontalan bujdosásba töltöttem, a (TL 300)

a jó erkölcs tészi érdemesé atöbbit. és enélkül nem lehet meg (É 189)

iránttunk valo rendeléséhez képest, és atöbbit hagyuk reája bizodalomal., hameg adgya (É 359)

{…} Magyarázd meg nékünk atöbbit is (É 394)

{…} Még atöbbit is magyarázd meg nékünk (É 395)

számlálhatatlan népet ölének. meg. a többit pedig mint rabokot el adák (É 430)

{…} Magyarázd meg többit is (É 485)

örökös jókót kel kivánni, a többit mind olyan formába kel kérni (É 716)

atöbbit, ellenbe pedig a töb kilentz (É 747)

az utolso vétkek, fellyül haladván atöbbit. ollyan keményen meg bünteti öket (É 818)

az alázatos penitentzia tartokot tekénti. atöbbit számban sem veszi, hogy ötet (É 827)

ha egyet meg nyerhetet., idövel atöbbit is meg nyerheti, azután meg (MN 22)

igen jól tudot. és a többit a ki nyakaskodni akara az (MN 41)

tömlöczben tevék öket., ugy a többit is, kik keresztények valának. már (MN 88)

alat vonnyák meg magokot. a többit bizák reája (MN 128)

volna szerencsémnek, noha atészi a többit is betsesebbé. azért nem hogy (MN 186)

meg nyujthassuk. és hagyuk a többit az Isten rendelése alá; hálákot (MN 225)

irást. azután kezdé nézegetni a többit is ha találhatna valami irást (MN 234)

A többit már magad is tudod kedves (MN 240)

ollyan engedelmeségel kell szenvedni, valamint atöbbit. mert ha szinte nehéz is (KKU 262)

a mely magában foglallya mind atöbbit. a mely nem egyéb, hanem (KKU 384)

már továb anagy hideget, a többit a toban hagyá. és a (KKU 424)

nyerhesse annak koronáját, aki a többit ugy el hagyta, azért nagy (KKU 424)

szenteltem meg. hanem mind a többit is. a melyeknek eröt adtam (KKU 440)

mindenek felet, és remélyük. hogy atöbbit is hozája adgya, mint szükségen (KJÉ 646)

meg jobbithatom, és hogy a többit el szenvedgyék. és meg botsásák (VKT 800)

orát az imádságban tölt el, atöbbit pedig, amulattságban. és a hejában (VKT 804)

akegyelemnek el vesztésit tarttya nyomoruságnak. atöbbit (VKT 909)

hogy ezekröl. el lehesen itélni atöbbit (IK/A 40)

közüllök, a rosz erkölcs által, atöbbit más által. és tsak nem (IK/A 78)

ajó erkölcsre vezethetnek, evitetheti végben atöbbit (IK/A 90)

hogy a pap kérdgye töllök atöbbit; az illyen vétek. és az (IK/A 101)

olyat. a mely tekélletesé tészi atöbbit. és azokot meg tarttya (IK/A 274)

nékik elegendö és szükséges, a többit a szegényekre. és más jó (IK/A 306)

némelyeket meg tarttyák. és a többit el hadgyák, azokot véghez viszik (IK/A 364)

elsö harczokon gyözedelmes lészesz. az többit azután könnyebben meg gyözöd noha (IK/B 411)

kedves. az által szentellyük az többit is néki. az által veszük (IK/B 463)

ez neveli és táplállya az többit is, az henyélés oka az (IK/B 512)

mert ez tészi tökélletesé az többit. is, meg tartván. és nevelvén (IK/B 608)

vérekböl az oltára hinte. és atöbbit el tévé. azután atett szövettséget (C/A 99)

eset tüz. el törölé a többit (C/A 106)

aszony vala, Gedeon, Samson, a többit anép választá, ugy mint Thola (C/A 117)

osztá. felét Archelausnak adá, és atöbbit fel oszta Herodes antipas, és (C/A 136)

papság. Diaconuság. Isteni rendelések, a többit az Anyaszent egy ház rendelte (C/A 618)

olyanokot a kiket kivántatot, és atöbbit. alamisnára. és a templomokra forditották (C/A 627)

akarják jóbbitani, ne hogy a többit el ronttsák. 7 mutassák kegyeségel (C/A 667)

kezdetit az Angyaloktol vettük., a többit az Anyaszent egy haz adta (C/A 797)

olvasták el neveket. külön, külön, atöbbit közönségesen nevezték, nem is mindenkor (C/A 825)

mészböl teszen; a kömives a többit el végezi, az után ismét (C/A 882)

vérekböl az oltára hinté,. és atöbbit. el tevé, azután a tett (C/B 989)

eset tüz, el törölé a többit (C/B 994)

aszszony vala, Gedeon. sámson.. a többit (C/B 1002)

császár, felét archelausnak adá, és atöbbit fel osztá herodes antipás, és (C/B 1018)

légyen a szenteknek egyessége. a többit is meg magyarázuk (C/B 1109)

és adiaconuság. Isteni rendelesek. a többit, az anyaszent egy ház rendelte (C/B 1366)

ollyanokot, a kiket kivántatot, a többit alamisnára.. és a templomra fordították (C/B 1372)

elsöket nevezik dirimens akadályoknak. a többit nem dirimens akadályoknak (C/B 1391)

akarják jobbitani, ne hogy a többit el ronttsák, 7. mutassák kegyeségel (C/B 1403)

egy részit égettek meg, a többit. vagy tsak a papok magok (C/B 1457)

többit az anyaszent egy ház adta (C/B 1496)

olvasták el. külön külön, a többit pedíg közönségesen nevezték, nem is (C/B 1518)

mészböl teszen. a kö mives atöbbit elvégezi, azután ismét meg keni (C/B 1561)

teszem felelé apáter. oda ahová atöbbit tettem, még roszab helyre ha (IJE 52)

eleget fárasztottuk. azért hagyuk holnaprá atöbbit (IJE 104)

gyermekeit. itéllye el kegyelmetek. a többit hogy mitsodások valának. az ö (IJE 152)

mesterségeknek. és ez is táplállya atöbbit (IJE 156)

találtanak. ebböl el lehet itélni atöbbit. régenten szokás volt köntöst adni (ISZ 201)

érthetni. és nem hogy még atöbbit is meg téritette volna. de (ISZ 210)

ettöl az elsö holnaptol számlállyák atöbbit, ezek nem sokban külömböznek a (ISZ 234)

ötet, nem ugy tekintették. mint atöbbit, mert nagy méltoságal tanittya vala (KSZ 296)

harmadik szin leszen, mely a többit el töröli, igy a barbarusok (KSZ 459)

rontának. és prédálának el, és atöbbit el hagyák pusztulni, mert minden (KSZ 472)

okosabaknak tartá lenni, meg vetvén atöbbit, az ö beszédi. fontosok. rövidek (SUT 547)

fel gyujták, és atöbbit a kiket el nem ronthatának (SUT 569)

a synagogának fejét. és Cajust. atöbbit. a kik meg térének, nem (SUT 667)

százat el fogata, és a többit el szélyeszté, az Egyiptius el (SUT 673)

hagyták volt. Jakabot, és a többit arra itélék hogy meg köveznék (SUT 738)

nagy munkákra tennék öket. a többit pediglen a kik harmintz ezer (SUT 818)

darab részit meg evé, és atöbbit el rejté (SUT 864)

a kapukon., és hogy a többit meg nem számlálhatták., és végtire (SUT 870)

magos helyekröl le ugrándozának, a többit atüz meg emészté. Ezeknek anyomorultaknak (SUT 881)

az életeteket meg hagyom., a többit magamra hagyom, hogy ugy tselekedgyem (SUT 883)

többitöl – 16

ajánlyák atiszta bárányt, és a többitöl pedig, tiszta és szent életet (É 245)

mind ollyan mártyromok. akik külömböznek atöbbitöl, illyeneket semmi féle historia nem (VKT 789)

akarják. mondgyák, magokot meg külömböztetni atöbbitöl, tartanak. az emberek tsufságitol, vagy (VKT 835)

is inkáb meg ne vettetnék atöbbitöl, mert ugy tettzet. hogy tisztáb (IK/A 60)

volna. tartván attol, hogy az többitöl meg ne vettessék. ha tisztáb (IK/B 422)

türésel, és magokot meg külömbözteték atöbbitöl a fejdelmekhez valo hüségek által (C/A 134)

szent életel meg külömbözteték magokot atöbbitöl (C/B 1019)

annak atársaságnak. hogy meg külömböztessék atöbbitöl. tudni illik. annak. edgynek. szentnek (C/B 1093)

hivatalt mely külömböztetö lett volna atöbbitöl, anemzettségek közöt. aleg elsötöl fogvást (ISZ 183)

kelnek. és hogy el válaszák atöbbitöl abél poklosokot. ha szinte fejér (ISZ 208)

titulust, amely meg külömbözteti öket atöbbitöl. de ha valojában (ISZ 255)

hogy pedíglen meg külömböztessék öket atöbbitöl, atemplomban. bal felöl helyheztették, tehát (KSZ 362)

semmi öket meg nem külömböztette atöbbitöl, szent sabinus püspöktöl, abiró azt (KSZ 385)

jel által magokot meg külömböztetni atöbbitöl., sokan valának ollyanak, kik minek (KSZ 385)

meg akarták külömböztetni magokot a többitöl, szent Chrysostomus maga igy panaszolkodik (KSZ 427)

neveket viselik vala, hogy a többitöl meg külömböztesenek, mint tudosabbak. mivel (SUT 774)

többivel – 26

abban az ocsmány sárban. a többivel. nem a szükségért, hanem azért (TL 59)

tettzik hogy illendöb lett volna atöbbivel itt szenvedni, mivel semmi rovidsége (TL 65)

leszen a, mert én is atöbbivel meg akarom azt tartani. az (MN 12)

ditséreteket tesznek felölle. ö is atöbbivel együt fel magasztalá. nagy vitézségét (MN 29)

tselekedgyed had lássak. eszerént a többivel is. visgállyuk meg abban. amit (KJÉ 594)

ö elöljárojátol. meg kereszteltetnék a többivel együt,. szent Jánosnak nehezen ésék (KJÉ 619)

a nyolczvanrol adgyon levelet. a többivel is eszerént banék. a kristus (KJÉ 701)

magdolna pedig nem tére viszá atöbbivel, hanem akoporso mellet siránkozék. az (KJÉ 763)

tsak nem lehetetlen, hogy a többivel élhess haszonal. az üdveségnek, és (IK/A 91)

jót tegyenek, mint sem az többivel, nagy mértékletesegel kel azt cselekedniek (IK/B 633)

szolgálatra lévén szenteltetve., nem osztozék atöbbivel. a meg igért földben. és (C/A 84)

és hogy meg ne egyeznék atöbbivel (C/A 123)

oly bé vehetö mint mikor atöbbivel együt meg egyezik: Az Anyaszent (C/A 340)

kövek közi, hogy hellye legyen atöbbivel. abban alelki templomban vagyon az (C/B 1005)

és hogy meg ne egyezék atöbbivel (C/B 1007)

bé vehetö., mint mikor. a többivel együt meg egyezik. Az anyaszent (C/B 1159)

kezünkbe. és azt az Isten. atöbbivel együt az egész emberi nemzetnek (IJE 109)

bizonyos, hogy azal jól élünk, atöbbivel is jol fogunk élni (IJE 159)

az osztásban. nem vala részek atöbbivel, azért hogy ne ragaszkodgyanak a (ISZ 233)

keresik ami látható, és érezhetö, atöbbivel nem gondolnak, noha az illyen (ISZ 240)

de apokol béli istenekel, és atöbbivel, a kiktöl féltenek. más képpen (ISZ 242)

mellet voltak, meg tsendesettenek. és atöbbivel az kegyeségre hajolnak, El tekellé (SUT 582)

tehát egy szombaton a synagogában. atöbbivel együt le ülének, és az (SUT 624)

szent pál hajora üle a többivel. és mitelenbe érkezének. más nap (SUT 701)

azal is ugy bányanak mint atöbbivel., a városba lakozo sidok., a (SUT 789)

és azon igyekezének. hogy a többivel. közöllyék. de aleg okosabja, és (SUT 896)

többí
többí – 1

fel, sokan Damaskusig mentenek, a többí közöt egy Ananiás nevü tanitvány (SUT 513)

többínek – 1

valo nézve, a melyek a többínek is azok valának kezdöi (SUT 518)

tőbbi
tőbbi – 1

mitsoda Nemes ember volt, a’ tőbbi között egy tréfás Ur monda (ML 322)

tőbbihez – 1

mind ama filagra munkák a’ tőbbihez képest, de meg hogy tanityák (ML 321)

töbi
töbi – 8

szépség meg maradgyon. egyik a töbi közöt (TL 32)

fel zavarodgyék. vala ót egy atöbi közöt. a ki harmintz nyolcz (KJÉ 640)

nem olyan rosz erkolcsü mint atöbi (IK/A 60)

sok rosz is következik. az töbi közöt. az jó erkölcsnek el (IK/B 585)

imadni. és hogy ezek nélkül atöbi haszontalanok, ugyan ezért is szükséges (C/A 726)

leg hoszab, és leg szeb atöbi közöt eszerént megyen végben (C/A 877)

tanulhattyuk, hogy aleg föveb hivatallya atöbi közöt, egy pásztornak a, hogy (C/B 1557)

a töbi azt tselekeszik. és ti jobban (SUT 592)

töbiben – 2

leg töbet lakot mint sem atöbiben, szemire hányá kevélységit, és keménységit (KJÉ 651)

uralkodik ebben arendben. mint a töbiben., a 4. a duellum. a (IK/A 336)

töbiért – 1

botrankoztato tselekedetiért is, valamint a töbiért, amint ezt láttyuk a királyok (IK/A 173)

töbihez – 1

öt nap mulva Troásba érkezék atöbihez. és nyolcz napig ót marada (SUT 700)

töbinek – 10

viszá akarna térni judéában, mondá atöbinek. menyünk el mi is. halyunk (KJÉ 710)

nagyob közöttetek, a szolgája lészen atöbinek, mivel aki fel. emelkedik. meg (KJÉ 728)

félelem. ez ahit után. fundamentuma atöbinek. Ezt az irás, abölcseség kezdetinek (IK/A 216)

végig valo meg maradást, a töbinek a meg térést., gyülöllyed a (IK/A 255)

is nagyobak. mint sem a töbinek. és ezekre különösön kel hivatatni (IK/A 295)

sidoknak meg térésekröl. és a töbinek meg vetésekröl. 262 (C/A 15)

kételkedésében meg marada. és mondá atöbinek. hogy addig nem hinne valamég (C/A 187)

ide jöt hogy hirt adgyon atöbinek. hogy ök is részesüllyenek a (SUT 679)

a kardgyával. és kiálttya a töbinek hogy ötet kövesék. ha szinte (SUT 847)

a városba, hogy meg mondanák atöbinek az igazságot., ez igy lévén (SUT 858)

töbinél – 5

és leg aláb valo a töbinél, nem érdemelvén. hogy az Apostoli (É 731)

szegény aszony többet adot volna atöbinél, mivel. agazdagok. abövölködésekböl adtanak. de (KJÉ 728)

A negyedik fogyatkozás még veszedelmeseb atöbinél, hogy is ne volna, mivel (IK/A 283)

mind nagyob. mind szükségeseb a töbinél. mit használ ajó erkölcsnek uttyában (IK/A 377)

leg hiveben irta volna le atöbinél. A sidok, és az uj (SUT 899)

töbire – 1

követeket, és nagy vigyázásal volt atöbire, noha sokan el szaladának közüllök (SUT 885)

töbit – 13

atörökök pedig ömerel tartanak, ezek atöbit eretnekeknek tarttyák. és kárhoztattyák., én (TL 270)

a még felyül haladgya a töbit hamiságával. és akristus ellen valo (É 43)

tartoztak szeretni, az igaságtalanokot, valamint atöbit, de kelletet gyülolni az igaságtalanságot (É 169)

üdveségeknek., ezeket el követvén. a töbit, az Istenre kel hagyni, és (É 563)

ugyan azal is szentellyük meg atöbit az által, az Isten áldását (IK/A 105)

életü, hasonlo képen igy az töbit is visgáld meg (IK/B 530)

mi légyen a szentek egyesége. atöbit is meg magyarázuk (C/A 278)

elsöket nevezik dirimens akadályoknak, a töbit nem dirimens akadályoknak (C/A 652)

egy részit égették meg., a töbit vagy a papok magok meg (C/A 744)

részit a föld árrának, és atöbit az Apostolok lábaihoz tevé, de (SUT 505)

részit ezeknek a pusztitoknak, és atöbit el szélyeszté. A sidok hová (SUT 662)

közül sokakot meg ölenek., a töbit az udvarházig üzék, a melyben (SUT 840)

kik meg ölnék mind a töbit. mikor már töb nem maradot (SUT 894)

töbitöl – 11

a sátorát mesze verette a töbitöl. de ótt sem maradhatot (TL 231)

familiájábol valok, hogy pedig a töbitöl magokot meg külömböztesék. zöld tsalmát (TL 273)

a mi meg külömbözteti a töbitöl. és akik (É 16)

egyeségének közepe, de meg válhatatlan atöbitöl, és akitöl meg válhatatlanok atöbbi (É 680)

szent életel meg külömbözteték magokot atöbitöl (C/A 137)

és meg külömbözteték magokot. a töbitöl, a fejdelmekhez valo hüségek által (C/B 1016)

a hivek gyülekezetit meg külömböztessék atöbitöl, az Isten ecclésiájának nevezik vala (KSZ 335)

szükséges, hogy magokot meg külömböztessék atöbitöl, mivel ugy éltenek valamint atöb (KSZ 389)

az akori barátokot meg külömbözteté atöbitöl nem egyéb, hanem hogy ellene (KSZ 436)

akiket nehéz volna meg választani atöbitöl., de közönségesen anép nem ohajt (SUT 781)

tselekedtenek, amelyek meg külömböztesék öket atöbitöl, azután nevek szerént szollitá öket (SUT 891)

töbivel – 11

a valoságos feleséget illeti mivel atöbivel nem gondolnak anyit., atörök avaloságos (TL 279)

némellyek által üsmérteti meg akarattyát atöbivel, ebböl következik, hogy a földön (É 887)

is hasonlo képen bánék valamint atöbivel. és ezeknek is azt mondá (KJÉ 692)

menvén, ót látá pétert is atöbivel füttözni, akit jol meg visgálván (KJÉ 751)

vala, ö el nem ment atöbivel. hanem ö egyedül megyen vala (IK/A 52)

több jót tesznek. mint a töbivel, azt mértékleteségel kel tselekedni, és (IK/A 302)

olyan különös erkölcsöt, a mely atöbivel nem akar járni, hanem rend (IK/A 365)

kövek közi, hogy helye légyen atöbivel, abban (C/A 120)

léven szenteltetve. nem osztozék a töbivel. a meg igért földben, és (C/B 976)

végezvén. térdre esék. és imádkozék atöbivel, akik azonal nagy zokogásal kezdének (SUT 702)

hadi emberek is mennének ki atöbivel., azokba a helyekbe lovasokot tett (SUT 857)