vagy|is – 274
vagyis
vagyis – 2

nem irtam. vagy nem irhattam, vagyis csak azért hogy nem irtam (TL 136)

és aztot atermészet oltotta belénk. vagyis inkáb atermészetnek ura, akinek jó (TL 173)

vagy is
vagy is – 269

látná kéd mint vagyok, vagy is inkáb mint vagyunk szálva. a (TL 20)

jég verem volta házam, vagy is inkáb a fokházam. most pedig (TL 25)

vagy is inkáb három vagy négy napig (TL 28)

egy nyomorult udvar házban. vagy is majorban, vagyon szálva. a városban (TL 73)

a jövendöbéli vö legényt. vagy is inkáb vö embert. most a (TL 80)

bocsáson kéd. hogy hazudtam, vagy is inkáb, hogy a pennám hazudot (TL 104)

boszut nem kel állani, vagy is talám büntetésül kiván kéd töllem (TL 125)

a mostani holnapra jób. vagy is inkáb hidegeb (TL 136)

ha akarná itt maradhatna,. vagy is inkáb. az Isten nem akarja (TL 137)

minket az asinus sidoja. vagy is inkáb magát, it pedig vannak (TL 149)

a törökök földi Istennek, vagy is azIsten árnyékának, ezért is tartyák (TL 262)

a fél emberekröl irok vagy is aheréltekröl, mivel vannak a császárnak (TL 265)

vicé vezérség, az uj, vagy is az ó vezér. Ali pasa (TL 287)

korában, tsak nem holtig, vagy is holtig egéséges volt, nem volt (TL 298)

sok esztendőkig valo bujdosás, vagy is idegen Országban valo létel, azt (ML 308)

A’ mostoha vagy is az édes lelki Atyámot az (ML 311)

dolgoktol el vonták magokat, vagy is valojában el kiványák attol vonni (É 20)

a gyönyörüségben; vagy betsületben, vagy is magunkban, hanem az Urban, az (É 23)

{…} Az Apostol, vagy is inkáb a szent Lélek, aki (É 47)

képe az ö valoságának, vagy is inkáb hasonlo hozája, és egyszers (É 65)

üsmérték, hanem a bálványokot. vagy is inkáb az ördögököt imádták, a (É 93)

belsö képen szól hozánk, vagy is int szolgai által, hogy magunkot (É 95)

azok helyében másokot terempthet, vagy is azokot meg változtathattya, akarattya szerént (É 109)

kevesen vannak akik üdvezülnek, vagy is azt, hogy tsak egyedül akristus (É 137)

hatodik, kilentzedik ora tájban, vagy is már estve felé (É 142)

ki, hogy szabadságot adot, vagy is parantsollya nékik hogy gyülöllyék ellenségeket (É 169)

ellenségeket, mivel ajo akaron, vagy is a felebaráton ök tsak atyok (É 169)

tsak atyok fiait értették, vagy is amagok nemzeteket. de azt továb (É 169)

másokot nem hagynak nyugodalomban, vagy is az ollyanok. kik el mulatván (É 215)

ellen valaki fel támad, vagy is azok ellen valaki roszul beszél (É 222)

mellyek el merithetnék ahajot, vagy is inkáb az Anyaszent egyházat, ha (É 225)

hivatatnának, az illyen külömbségek. vagy is tsak tettzö ellenkezések. meg mutattyák (É 232)

ó törvényben, alévi fiai, vagy is mindnyájan a keresztények, akik részesülnek (É 245)

a véteknek., eszköze volt. vagy is azért, hogy meg tiltotta volt (É 292)

sidok, és a pogányok, vagy is az igazak. és abünösök. aziffiabik (É 304)

hagyván az attya házát, vagy is inkáb el távozván az Istentöl (É 304)

jelenti a kereszttségnek kegyelmét. vagy is egy új embernek köntösét. ki (É 307)

vakittya a haszon keresés. vagy is az ollyan kevély vakokot, akik (É 313)

követni kel. halogatás nélkül. vagy is alélek üsméretinek indulatit, melyek öket (É 316)

gyogyulhason kevélységéböl. és engedetlenségéböl, vagy is leg aláb, hogy mások ötet (É 325)

inkáb fel támaszttya agyermeket. vagy is a proféta. az ágyán találvan (É 383)

a sokaságu hamis Istenektöl., vagy is inkáb az ördögöktöl, akiket imádták (É 394)

Istenre. hogy ditsérjen minket, vagy is hogy ditsérje ajándékit mi bennünk (É 403)

után, penitentziát nem tartanak vagy is az ö penitentziájok nem ollyan (É 405)

ki kel vetni elméjekböl, vagy is el kel halgatni. az egy (É 488)

szükségeseb köteleséget. és tiszteletet. vagy is azt mondhatnám hogy egészen el (É 522)

nékik az örök boldogságot. vagy is a purgátoriumnak helye vala, a (É 527)

idövel hozája viszá térnek, vagy is inkáb ez a jó pásztor (É 544)

vagy is szent Agoston szerént, hogy az (É 549)

hogy miképen visellyük magunkot. vagy is leg aláb segithetnek imádságokal. hogy (É 561)

segithetik lelkünknek meg gyogyulását vagy is inkáb, tsak egyedül abüneinknek botsánattyát (É 597)

és a vétekben ejti, vagy is leg aláb, arosz kivánságok alá (É 648)

kik ötet meg bántották. vagy is meg probállya, tisztittya, és meg (É 676)

ö örökös tisztasága közöt, vagy is inkáb, a mi semi voltunk (É 686)

maga gyönyörüségiért szeret mást, vagy is inkáb tsak magát szereti, mindenben (É 739)

a mi szükséges dolgainknak, vagy is inkáb, adgyuk egészen az Istennek (É 774)

tellyeségel szükségesnek kel lenni, vagy is azt kellene mondani, hogy egy (É 793)

{…} Nem szabadé,. vagy is inkáb nem tartoznaké szeretni, fiokot (É 794)

a szolgálhat, lelkünk üdveségire, vagy is inkáb tsak egyedül abüneinknek botsánattyát (É 799)

magát. valakinek. amelyekben nehéz, vagy is inkáb lehetetlen volna magát el (É 809)

dolgot akarunk esküvésel bizonyitani, vagy is amidön, nem vagyunk bizonyosok abban (É 819)

nem hoza hogy szollyanak. vagy is amidön több roszat tselekednének mint (É 822)

nevét viselnék, és keresztyéneknek, (: vagy is kristusiaknak) neveztetének. az illyen külömbségek (É 870)

neveztetének. az illyen külömbségek, vagy is tsak tettzö ellenkezések, meg mutattyák (É 870)

a ki is publikánus vagy is ado szedö volt (É 875)

nem meré bé zárni. vagy is inkáb. arra anyi ereje nem (MN 178)

tsak hamar. ratomágiában érkezven, (vagy is ruánban) mihent szembe lön a (MN 211)

pedig egy nehany barlangok vagy is pintze forma vermek valának. az (MN 236)

mutassa. nem az Istennek. vagy is tobiásnak. hanem másoknak, ennek a (KKU 275)

melyekel öket biztattya. haszontalanok. vagy is bizonytalanok. és hogy tsak ollyan (KKU 285)

az én apostolom, élek. vagy is többé nem én élek. hanem (KKU 310)

feszitettem, élek pedig én, vagy is nem én élek, hanem akristus (KKU 396)

mindent meg akarnak tudni, vagy is attol vagyon. hogy többet akarok (KKU 425)

a nyomorultakot javaiban részesitette, vagy is akoron, a midön. a maga (KKU 428)

mellyet kelletet volna tselekedni, vagy is azt mi formában tselekedték, a (KG 464)

gondolkodni, valamenyiszer lélegzetet veszen, vagy is inkáb szüntelen kellene arrol gondolkodni (KG 473)

és a rosz. kivánságot, vagy is aroszra valo hajlandoságot az akaratban (KG 480)

arra kevés társat találnak, vagy is azért igen kevesen ditsérik meg (KG 498)

tselekedet, és szenvedet érettek. vagy is azért, hogy meg üsmervén a (KJÉ 568)

viselésiben. minket akart jelenteni. vagy is hozánk hasonlitani, ezen okra valo (KJÉ 596)

boldogságának. társaságában hi minket. vagy is inkáb társunká lett nyomoruságunkban. hogy (KJÉ 600)

a néki nem tettzet. vagy is tanulni akart olyan okos embertöl (KJÉ 627)

hazugság attyátol hirdetessék ki, vagy is azért, hogy mindenek meg lássák (KJÉ 631)

nevezeteseb a kettö közül, vagy is annak meg gyógyítása inkáb el (KJÉ 633)

eröszakos halálál, mint péter, vagy is, hogy jérusálem el pusztulásáíg fogna (KJÉ 769)

által ki vegyem evilágbol. vagy is, addig a még el jövök (KJÉ 770)

az anyaszent egy háznak, vagy is alelki világnak egyesége nem aláb (VKT 793)

Istent, tiszta szeretetböl szolgállya. vagy is leg aláb. az örökös jutalomnak (VKT 808)

hogy meg feddenök vétkeiröl. vagy is leg aláb értésire adnok hogy (VKT 818)

még azokban reszt veszünk, vagy is jová hagyuk hizelkedésinkel. jóbb volna (VKT 818)

az ö nagy bátorsága, vagy is ereje. gyözedelmet vétetet véle akirályokon (VKT 827)

tekintik mint egy hamiságot. vagy is leg aláb. ugy, mint a (VKT 828)

gondollyák, hogy nem vétkeznek. vagy is leg aláb. könyü dologban vétkeznek (VKT 830)

semmiröl sem vádollyák magokat, vagy is leg aláb igen könyü vétkekröl (VKT 830)

vagyon amenyekhez. fel gerjesztöje, vagy is kovásza a szenvedésekhez valo szeretetnek (VKT 837)

tekinteni. mint egy boldogságot, vagy is örökösön ellene kell mondani az (VKT 837)

ha örömel nem szenvednek, vagy is leg aláb tsendeségel, ha akaratbol (VKT 837)

vinni, más képpen vétkesek. vagy is leg aláb bé nem töltik (VKT 840)

felölle. amely igaznak tessék, vagy is leg aláb. oly dolgot mely (VKT 844)

bal itélettel ne legyenek., vagy is leg aláb hogy olyanokot meg (VKT 844)

az Isten szavát halgattya, vagy is azt gondollya. hogy az Isten (VKT 853)

azaz, mindenkor atyai joságal. vagy is leg aláb. atyafi szeretettel (VKT 854)

téteményért valo örökös jutalmat, vagy is hogy azért. leg aláb ditséretet (VKT 870)

azokot a szent jeleket. vagy is leg aláb. nem boszontották volna (VKT 888)

tsak szenvedgye jó szivel, vagy is leg aláb. békeségel. a mit (VKT 904)

láthato képen fogyaszttyák életeket. vagy is leg (VKT 905)

ugy tekinti mint atyafiait. vagy is ugy mint a kristust. magát (VKT 916)

betsülni valamint az ezüstöt. vagy is az üzöstöt tsak anyira betsülni (VKT 930)

fiam meg tselekedtedé ezt, ? vagy is leg aláb végben viszedé ez (IK/A 28)

az Istentöl vett kegyelmet, vagy is hogy életedet {élete det} meg (IK/A 82)

utat vegyed ajó helyet, vagy is hogy azon szaporában, vagy lassabban (IK/A 92)

de azok. semmi haszonra., vagy is igen kevés haszonra lennének, hogy (IK/A 105)

azokrol. nem tudnak elegendöt, vagy is hogy nintsen elegendö töredelmeségek, se (IK/A 147)

veszesd el magadot vigyázatlanságodért; vagy is hogy jobban mondgyam, nem én (IK/A 158)

adgyák. hamar el hagyák, vagy is roszul viszik végben; tsak a (IK/A 163)

mely a penitentzia tartatlanság, vagy is a halálos vétekben valo halál (IK/A 172)

beszélgetésekben, a melyek. jók, vagy is se nem jók, se nem (IK/A 233)

a mely gyalázatban hozhattya. vagy is ki nyilatkoztatni valakinek olyan vétkit (IK/A 236)

a harag meg gyözön., vagy is leg aláb térj magadban mentöl (IK/A 250)

te bántottad meg ötet. vagy is talám soha semmi jót nem (IK/A 252)

jót nem tettél véle. vagy is ha tettél, nem lehet azokhoz (IK/A 252)

szeretik, hogy kintset gyüthesenek, vagy is hogy azal. jószágokot szerezhesenek, mások (IK/A 267)

szegények. vagy közép rendüek, vagy is hogy mehesenek fellyeb, es nagyob (IK/A 268)

mehesek. és üdveségemet kereshesem., vagy is, a nékem nem jó. mert (IK/A 282)

nem tudgya, vagy is késön tanullya meg, Hogy nintsen (IK/A 285)

kel kerülni a fösvénységet. vagy is a mód nélkül valo nyereséget (IK/A 340)

arra visza nem térnek, vagy is igen késön, és rettentö nagy (IK/A 358)

mind az ilyen erkölcsöktöl. vagy is inkáb az ilyen fogyatkozásoktol. a (IK/A 366)

fiam igy cselekedtélé eddig ? vagy is leg aláb ezután ekképen cselekszelé (IK/B 396)

az félelemben nem neveltettek, vagy is attol el fordultak, az rosz (IK/B 410)

vagy kedvezésböl, vagy tudatlanságból. vagy is hirtelenkedésböl. az kik pedig prokátorságra (IK/B 436)

vakittya, hogy ne lássák, vagy is ne érezék az gyermekek veszedelmit (IK/B 437)

azt nehezen hagyod el. vagy is talám soha sem (IK/B 440)

menvén el ne fáradgy, vagy is igen lassan, hogy el ne (IK/B 451)

aztot meg sem gyógyithattya. vagy is ha az heteg el titkollya (IK/B 452)

vagy szégyenböl, vagy tunyaságból. vagy is kevés gondgyok vagyon üdveségekre. vagy (IK/B 458)

kevés gondgyok vagyon üdveségekre. vagy is azt valamely nagy innepre el (IK/B 458)

magadot, annak adtálé helyt. vagy is állottálé ellene. nézd meg kivel (IK/B 466)

Ólvass gyakran. minden nap. vagy is némelykor egy hétben. fö képpen (IK/B 474)

roszra tanyitnak, vagy beszédekel. vagy is jóvá hadgyák és dicsérik benned (IK/B 499)

oktatva. vagy elegendö töredelmeségek. vagy is akarattyok az magok meg jobbitására (IK/B 499)

hire nélkül ne cselekedgyél. vagy is valamely más okos ember tanácsa (IK/B 505)

okai attyafiok el veszésinek, vagy is azokot. az kik magokot el (IK/B 508)

által. hasonlo veszedelemben jaj ! vagy is az örök veszedelemben esel. hogy (IK/B 511)

kezdenek is abban hadgyák. vagy is azt roszul viszik végben, csak (IK/B 513)

kivánság, vagy is az akaratal. valo gyönyörködtetés által (IK/B 533)

Consensus, az meg egyezés, vagy is az reá állas csinállya az (IK/B 533)

ha álhatatosan állasz ellenek. vagy is kegyelmet ád azoknak meg gyözésire (IK/B 544)

az vétektöl el távoznak, vagy is abbol ki térnek hogy ha (IK/B 550)

nem kel beszélni gyönyörködtetésel. vagy is botránkoztatására fele barátodnak., az bölcs (IK/B 572)

meg gyözetni az haragtol., vagy is leg aláb térj mindgyárt (IK/B 586)

adgyad csendesen eleiben ártatlanságodot, vagy is kövesd meg ha meg bántottad (IK/B 587)

te bántottad meg elöször. vagy is leg aláb. soha semmi jót (IK/B 589)

az Istennek bocsánattyát venni, vagy is ne mondgyad többé az miatyánkban (IK/B 589)

valoságos jó erkölcs legyen. vagy is ollyan. az mely arra vezesen (IK/B 598)

és üdveségemet is keresem, vagy is, az nékem nem jó, mert (IK/B 616)

ugy mint három holnapot. vagy is többet ha szükséges, azon idö (IK/B 623)

szeretik mint az másikát. vagy is azt el lehet mondani. hogy (IK/B 630)

hivatalra szánnyák, az gyermekeket. vagy is szabadcságot adnak nékik az választásra (IK/B 633)

ki nem néki valo., vagy is mikor azt mondgya néki, hogy (IK/B 633)

3 Ha szinte alkalmatos vagy is tiszttségedben. de az magad eszihez (IK/B 657)

az magok hasznokot tekintik. vagy is gyakorta valamely vak szeretetnek tanacsát (IK/B 669)

{…} Mit értesz apoklokon vagy is azokon az also helyeken ahová (C/A 182)

bennünk. Én élek, mondá. vagy is (C/A 203)

mondgya magárol., Én élek, vagy is inkáb nem én élek., hanem (C/A 208)

vagy Catholica Anyaszent egyháznak, vagy is egy szoval. Anyaszent egyháznak (C/A 222)

ollyanok kik meg tartották vagy is helyre hozták kereszttségeknek ártatlanságát. anyira (C/A 290)

melyek tsak akor jutalmaztatnak. vagy is büntetödhetnek meg. példának okáért. egy (C/A 298)

Isten törvénye ellen keresük., vagy is akarjuk meg tartani, 3. a (C/A 316)

ellene mondanak ezen ígazságnak. vagy is nem merik mutatni hogy azt (C/A 343)

jó renden vannak dolgai, vagy is egy szegénynek. kéttség nélkül a (C/A 408)

napokon az Anyaszent egyház, vagy is a szenteknek azon jó erkölcsiröl (C/A 425)

tészi kérünk üdvezits minket., vagy is. üdvözletet. ditsöséget (C/A 439)

mikor a könyvekben olvasa; vagy is a predikacio közben halya de (C/A 489)

mondván. egyek vagyunk véle, vagy is inkáb ö éll. mi bennünk (C/A 505)

ártatlanságát meg kelletet tartani, vagy is leg aláb azt helyre hozni (C/A 524)

akét szin alat Communicálni, vagy is tsak az egy szin alat (C/A 545)

a püspökjök sürgesse arra. vagy is leg aláb egy olyan okos (C/A 623)

házaság törésben él elvehese. vagy is annak az urát öleti meg (C/A 655)

és az inségek által., vagy is az akarattal valo penitentzia tartás (C/A 708)

az ördögnek minket kisérteni, vagy is leg aláb ane légyen erönk (C/A 712)

volnának hogy mind Communikálhatnának. vagy is leg aláb némellyek közüllök, de (C/A 769)

a szentek dypticumában tették, vagy is a romai. szokás szerént. a (C/A 825)

és azö szavai által, vagy is inkáb, nem ö, hanem akristus (C/A 830)

Mit értesz a poklokon. vagy is azokon az also hellyeken, ahová (C/B 1052)

szerént valo rendiben. tette., vagy is fogja tenni., és meg békéltetvén (C/B 1057)

a mely bé tellyesedése., vagy is inkáb valosága volt, az ó (C/B 1058)

bennünk. Én élek. mondá. vagy is inkáb nem én élek. hanem (C/B 1061)

mondá magárol. Én élek. vagy is inkáb nem én élek. hanem (C/B 1065)

vagy Catholica Anyaszent egyháznak, vagy is egy szoval. Anyaszent egy háznak (C/B 1073)

ollyanok kik meg tartották., vagy is helyre hozták, kereszttségeknek (C/B 1118)

mellyek csak akor jutalmaztathatnak., vagy is büntetödhetnek meg. példának okáért. egy (C/B 1125)

gondolni. mondani. vagy tselekedni, vagy is el mulatni az ollyat. ami (C/B 1133)

Isten törvénye ellen keresük, vagy is akarjuk meg tartani. 3. a (C/B 1140)

ellene mondanak ezen igazságnak, vagy is nem merik mutatni hogy azt (C/B 1162)

nem jó renden folynak. vagy is egy szegénynek. valo hogy veszedelemben (C/B 1211)

anya szent egy ház., vagy is a szenteknek azon jó erkölcsiröl (C/B 1224)

után; az elsö husvét. vagy is egyiptumbol valo ki menetelek után (C/B 1241)

mikor a könyvekben olvassa. vagy is a prédikátio közben halya. de (C/B 1271)

mondván. egyek vagyunk véle., vagy is inkáb ö éll mi bennünk (C/B 1282)

ártatlanságát meg kelletet tartani., vagy is leg aláb azt helyre hozni (C/B 1297)

a püspökjök sürgesse arra. vagy is leg aláb. egy ollyan okos (C/B 1369)

törésben éll. el vehesse. vagy is annak a személynek az urát (C/B 1394)

inségek által, vagy is az akarattal valo penitentzia tartás (C/B 1430)

az ördögnek minket kisérteni, vagy is leg aláb. a ne legyen (C/B 1432)

volnának. hogy mind Communicálhatnának, vagy is leg aláb némellyek közüllök, de (C/B 1475)

a szentek dypticumában tették. vagy is, a romai szokás szerént, a (C/B 1518)

és azö szavai által, vagy is inkáb. nem ö, hanem akristus (C/B 1521)

agy velöben meg emésztödnek, vagy is meg fönek azok aváporok, (vagy (IJE 23)

álom által megyen végben. vagy is ugyan a maga az álom (IJE 24)

akövereknek. vagy is azoknak, a kiknek az agyavelejek (IJE 27)

valamint másut meg mondottuk, vagy is ugy lesz, mint ha élvén (IJE 28)

kérni is kezdének olajat, vagy is inkáb jó tselekedeteket., az eszes (IJE 33)

mind azon által fáradságok, vagy is jó tselekedetek, semmi hasznokra nem (IJE 34)

tselekedetek. távul járnak. hivatalunktol, vagy is azal ellenkeznek. azok a resttségtöl (IJE 34)

és semmit nem végeznek, vagy is roszul végezik el. ugyan öis (IJE 37)

öis ront el mindent, vagy is semmi jót nem mivel (IJE 38)

melyik mehessen ki hamaréb, vagy is az ollyanokban. kik oly siettségel (IJE 38)

kárhozatokra lészen még valaha, vagy is leg aláb példájokot kellene azoknak (IJE 80)

állásra indittyák az Istent. vagy is sokat kel nékiek szenvedni, ugy (IJE 130)

a joszágokhoz valo szeretettöl. vagy is annak birtokátol. mert a minémü (IJE 134)

hogy adoságot ne tsinalyon. vagy is azt meg elöze, ezt akartam (IJE 135)

arujában lévö valamely fogyatkozást, vagy is ha avévö tudtára nem adgya (IJE 140)

meg kiméllik a költtséget, vagy is azt a pénzt, a melyet (IJE 149)

önnön maga a vétek, vagy is oka avétkeknek (IJE 153)

hetedik napját, mellyet vasárnapnak, vagy is ur napjának nevezik, mert az (IJE 157)

anapot, és az éttzakát, vagy is a huszon négy orát, ebböl (IJE 158)

alacson, és tsekély dolgokal., vagy is annak rosz magyarázatot adnak, hogy (ISZ 170)

házában, ött ezer mentét, vagy is palástot találtanak. ebböl el lehet (ISZ 201)

amesterségeket, amellyek után élhessenek, vagy is ugy, mint ollyan titulust, amely (ISZ 255)

és az utolso itéletröl, vagy is talám a szent János látásában (KSZ 341)

valának, ugy mint, aporoszlok, vagy is hóhérok, hasonlo képen, mellette valának (KSZ 348)

az attyok házánál maradtanak. vagy is hárman, négyen, különösön laktanak, mas (KSZ 368)

más felet, vak ablakok, vagy is almáriumok vannak mélyen ki vagva (KSZ 378)

házaiak, igen szegényül éltenek, vagy is, igen közönségesen, valamint a köz (KSZ 385)

világoságban volt. számlálhatatlan szövétnekek, vagy is inkáb viaszbol valo oszlopok égtenek (KSZ 393)

a nagy iskola házakhoz, vagy is azokhoz apalotákhoz, amelyekben gyülést szoktak (KSZ 400)

más után meg magyarázot, vagy is abbol ki választotta a meg (KSZ 406)

amelyeket azután vették rendbe, vagy is még idejekben irták le olyan (KSZ 406)

a kik ö elötte, vagy is inkáb az Isten elött szolgáltanak (KSZ 416)

egy ház rend tartásiban, vagy is inkáb azt el rontani, mivel (KSZ 462)

sidokal gyakorta valo léte, vagy is a szent könyveknek olvasása. meg (SUT 532)

császár uralkodásának avége felé, vagy is a kájusénak a kezdetin. érkezék (SUT 545)

egy házakot atartományokban, Saul. vagy is pál Damaskusban prédikálá az Évangyéliumot (SUT 549)

kristust bé nem fogadá. vagy is az ö nagy hitekért. vagy (SUT 552)

az ö nagy hitekért. vagy is anagy igazságokért, a melyeket fö (SUT 552)

és hogy élne akoporsojában, vagy is hogy valamely üsméretlen helyre ragadtatot (SUT 553)

pál onnét ki ment. vagy is ennek az Apostolnak halála után (SUT 554)

külgyenek követeket a császárhoz., vagy is irjon maga. tudtára adván hogy (SUT 581)

Akoron. Saul. vagy is pál, mivel szent lukáts tsak (SUT 623)

magának a pál nevet, vagy is akor vett volna magának egy (SUT 623)

mellé. ahol vala aproseuquium. vagy is az oratorium, a hol (SUT 652)

segittsék, közre tévén joszágokot. vagy is leg aláb közönségesen segittsék a (SUT 679)

városnak. elsöségekre valo nézve, vagy is. mind a dolgoknak. és az (SUT 696)

midön az Adriaticum tengerén, vagy is a sicilia tengerén volnának, éjfél (SUT 725)

még olász országba volt. vagy is talám Romában, a midön a (SUT 737)

minden részeiröl., egy toronyra, vagy is atemplom tornátzára. fel hagaták szent (SUT 739)

hogy Nicopolisba menne telelni., vagy is talám már ebben avárosba volt (SUT 750)

szent Timotheus Asiában volt, vagy is Éfésusba. amidön szent pál arra (SUT 761)

idejekbe kezde tanitani, hasonlita. vagy is felyül haladá mesterét az ördögi (SUT 764)

vala az imádságnak ajándékát, vagy is a szent áldozatot., mivel vasárnap (SUT 776)

a Romaiakal meg ütközhesék. vagy is leg aláb magát oltalmazhasa ha (SUT 798)

Sigofot. és az Ithaburiust, vagy is aThabor hegyét, és még a (SUT 798)

az ellen akarna állani, vagy is meg utáltasa ötet a népel (SUT 799)

esö volt, az Zélatorok. vagy is buzgok., a szél, és a (SUT 825)

meg szálitta két legiot, vagy is tizen két ezer embert, meg (SUT 847)

le rontatá a tornyot, vagy is az Antonia eröségit. és nagy (SUT 875)

tsak a belsö kerités, vagy is apapok udvara marada, valoságal szolván (SUT 876)

nap vereté amásodik keritést. vagy is apapok udvarának keritésit. egy Éléopolis (SUT 877)

vagy ís
vagy ís – 3

az elsö husvét után, vagy ís egyiptumbol valo ki menetelek után (C/A 448)

azt valaki maga kérte, vagy ís leg aláb. ha az alá (KSZ 454)

Cérémoniával vontatták által avárosan., vagy ís leg aláb a templom helyén (SUT 891)