állat1 – 665
álat
álat – 1

melegre ki teszik, hogy az álat bennek meg hallyon, és fel (TL 105)

álatal – 1

bánván atestekel. valamint egy oktalan álatal. akinek eni adnak. a munka (SUT 640)

álatnak – 2

mert valamint hogy annak az álatnak bé szokták kötni a szemét (KKU 297)

ha az nagy keménység volna álatnak nem segiteni midön az terh (IK/B 595)

álattal – 1

mind szeretni a teremtöt ateremtet álattal, és két urnak szolgálni (É 53)

allat
allat – 1

teremtöit el hadgya. az teremtet allat szolgálattyáért, igyekezvén el törölni, az (IK/B 685)

allatban – 1

ö vállásokon vagyon. valamely élö allatban megyen holta után (SUT 775)

allati – 1

és olyan változást tsinál teremtett allati közöt, a mitsodást akar, ha (C/A 38)

allatnak – 3

Istenél. nem is szabad ateremptet allatnak adni, a mi tsak a (KG 531)

az urtol., az jo aszszonyi allatnak, boldog az férje. és hogy (IK/B 670)

nem lehet adni egy teremtett allatnak, mint mikor azt mondgyuk az (C/B 1436)

allatokért – 1

Nem ateremtet allatokért teremtettél tehát kedves fiam, hanem (IK/A 23)

allattyára – 1

gondgya vagyon leg kisseb teremtet allattyára, annál inkáb hogy ne volna (IK/B 604)

állat
állat – 96

böv. a sok féle szárnyas állat, gyümölcs, kerti vetemény itt ólttsu (TL 56)

hagyok félben, hogy ez az állat. végtire egy kis selyem házat (TL 104)

épit magának. amidön ez az állat ahoz akar fogni. az ételt (TL 104)

három hét el telvén, az állat halottaibol fel támad. de más (TL 105)

szálban meg marad. mert az állat nem hagyván soha félben munkáját (TL 105)

nincsen szabadsága, nincsen értelmeseb oktalan állat a kutyánál az elephántot mondgyák (TL 145)

állatokban is láttyuk; az oktalan állat. mennél kisseb. annál inkáb szereti (TL 197)

mind azért, hogy okos teremtet állat, mind pedig azért, hogy azt (TL 197)

egy éléfánt. ez a nagy állat egér szörü, a feje olyan (TL 218)

untuk., atuzok rettentö fejes, makats állat. jóbban szereti éhel meg ölni (TL 272)

a’ Kakasnál nem lehet szeb állat. igen nagy, és a’ fejire (ML 313)

fejér foglyot, a mely győnyőrű állat, Susi kedves Hugomnak egy pár (ML 313)

üldözés, se semmi némü teremtett állat el ne valaszthasson soha minket (É 71)

az övéihez, mivel semmi oktalan állat nem szereti nagyob gond viselésel (É 73)

elött, és a négy lelkes állat elött, és a vének elött (É 79)

vagyon tiltva. mert a teremtett állat nem tehet minket boldogoká, hogy (É 89)

és az vétkes romlando teremtet állat közöt, és meg visgálván., tsak (É 116)

magának árt, valamint az oktalan állat, aki az ösztön ellen rugoldozik (É 239)

abban részt vegyen valamely teremtett állat, az elsö jelenti még az (É 362)

mutatni hogy ez a két állat; jelenték akét féle népböl álló (É 435)

azt ragaszkodásal szerettyük, minden teremtet állat jó magában, mert az Isten (É 627)

mert hivság alá vettetet ateremtet állat nem akarva, hanem azért. aki (É 635)

vetette reménségben, mert maga ateremtet állat is meg szabadittatik a romlotságnak (É 635)

szabadságára, mert tudgyuk minden teremtet állat, fohászkodik, mind eddig. nem tsak (É 635)

képek eleiben, vagy valamely oktalan állat képe eleiben., de ki ki (É 723)

osztozás, az Isten. és ateremtet állat közöt, az ö szivenek tellyesnek (É 786)

kivánságok uralkodnak, és a teremtet állat alá vetik az embert (É 793)

ö érdemli egyedül szeretetünket, ateremtet állat. ö elötte tsak semmi. és (É 793)

dologra, és az a kis állat olyan szelid volt. hogy nap (MN 228)

beszélle, vagy valamely más teremtet állat, mivel atalám nem lehet ember (KKU 288)

az én apostolom. az aszonyi állat meg köteleztetet törvényel., még az (KKU 304)

közöm nékem, s’ néked aszszonyi állat.? {…} nem azért mondám én azt (KKU 311)

mélység. és semmi egyéb teremtet állat, el nem szakaszthat minket az (KKU 364)

az egész világon lévö teremtett állat adgyon néked ditséretet. és hálákot (KKU 388)

mondá a Boldogságos szüznek. aszonyi állat. ihon ate fiad, az után (KG 541)

hasonlo képen amidön valamely teremtett állat. mi nékünk a vétekre valo (KG 549)

teremptet állat. a ki meg veti parantsolattyát (KJÉ 574)

közöm nékem, s’ néked aszszonyi állat? az én orám még el (KJÉ 623)

azt az idöt semmi teremtett állat nem tudhattya, hanem tsak egyedül (KJÉ 731)

mondást helyben hagyák. minden teremptet állat irtozik amaga el romlásátol, és (VKT 908)

a melyel ohajttya minden teremtet állat a maga szaporodását, vagy azért (VKT 919)

meg tanulni, mert okos teremtet állat lévén az utolso végre kel (IK/A 20)

bé töltötted volt ifiuságodban oktalan állat modgyára. Nem Istent boszontásée, ? hogy (IK/A 38)

valamint a meg lántzolt oktalan állat, a ki lántzának zörgése miat (IK/A 72)

ékeségivel. tsak okoság nélkül valo állat (IK/A 203)

munka a mesterinek, a teremtet állat. a teremtöjinek. a gyermek az (IK/A 217)

sem szenvedhet el., ? az oktalan állat fel indul mind az ellen (IK/A 244)

egy oktalan állatért. egy oktalan állat el esik mondgya szent Bernárd (IK/A 259)

ugyan is egy féregni teremtet állat, hogy ne hajtaná meg magát (IK/A 276)

világon. mert mivel értelmes teremtet állat. mindeneket kelletik néki olly végre (IK/B 388)

te együgyü. ember. nyomoru teremtet állat, szemben állaszé az te teremtödel (IK/B 536)

ki az héjával csak oktalan állat marad (IK/B 551)

munka. az munkásnak. az teremtet állat. az ö teremtöjének. egy gyermek (IK/B 562)

sem szenvedhet el. ? az oktalan állat meg haragszik arra ki ötet (IK/B 582)

egy oktalan állatért. * egy oktalan állat el esik, és vagyon ki (IK/B 595)

meg magát egy nyomorult teremtett állat, az ö teremtöje elöt,. de (IK/B 610)

az jó és ertelmes aszszonyi állat. * és hogy az attyák adhatnak (IK/B 671)

mondgya hogy az jó aszszonyi állat. jó rész. az Isten félönek (IK/B 671)

mi lelkünk okos értelmes teremtet állat, de ugy teremtetet hogy meg (C/A 47)

{…} Melyik leg tekélleteseb teremtet állat az Angyalok után (C/A 51)

ember. mert ö okos teremtet állat, az Isten képére. és hasonlatoságara (C/A 51)

hogy az ember okos teremtet állat (C/A 51)

tanittya hogy ha alélek lelki állat meg is halhatatlan., mivel a (C/A 53)

A lélek tehát lelki állat, mivel minden a mi gondolkodik (C/A 53)

maga gondolatirol emlékezik., a lelki állat., mivel atestnek nem lehet gondolkodni (C/A 53)

alacsont, bizonyságot tészen olyan teremtet állat nyomoruságának nagy voltárol (C/A 61)

emberek közöt, és az Aszonyi állat meg töri a kigyonak fejét (C/A 64)

ö közötte, és a teremtet állat közöt, egyedül akarja ö azt (C/A 351)

a teremtö, és a teremtet állat közöt. sokal könyeb pedig egyedül (C/A 479)

tiszteségel. tisztaságal., és nem oktalan állat módgyára, valamint ahitetlenek., akik az (C/A 663)

tselekedeteket, amelyekel az okos teremtet állat ajánlya magát az Istennek. és (C/A 733)

tellyeségel tartozik minden értelmes teremtet állat (C/A 737)

és hogy az értelmes teremtet állat, azö teremtöjének alája vesse magát (C/A 737)

lelkünk is. okos értelmes teremtett állat. de ugy teremtetett. hogy meg (C/B 948)

{…} Mellyik leg tekélleteseb állat az angyalok után (C/B 950)

ember. mert ö okos teremtett állat. az Isten képére. és hasonlatoságára (C/B 950)

hogy az ember okos teremtett állat (C/B 950)

tanyittya. hogy ha alélek. lelki állat, meg is halhatatlan, mivel csak (C/B 951)

rothadatlan. A lélek tehát lelki. állat, mivel minden a mi gondolkodik (C/B 952)

mi amaga gondolatirol emlékezik. alelki állat, mivel atestnek nem lehet gondolkodni (C/B 952)

alacsont,. bizonyságot tészen ollyan teremtett állat nyomoruságának nagy voltárol, a mely (C/B 958)

emberek közöt. és az Aszszonyi állat meg töri a kígyonak fejét (C/B 960)

segittség romlando és tsalandó. ateremtett állat magában csak hazugság. és gyarloság (C/B 1165)

osztva, ö közótte, és ateremptet állat közöt. egyedül akarja ö azt (C/B 1168)

a teremptö. és a teremtett állat közöt. {…} sokal könnyeb egyedül az (C/B 1263)

tisztességel. tisztaságal. és nem oktalan állat modgyára, valamint ahitetlenek akik az (C/B 1400)

a mellyekel az okos teremtett állat, ajánlya magát. az Istennek, és (C/B 1448)

tellyeségel tartozik minden értelmes teremtett állat (C/B 1452)

és hogy az értelmes teremptet állat, az ö teremptöjének alája vesse (C/B 1452)

hogy azokat táplállya. nintsen ollyan állat, aki ne táplálná. azö kisdedét (IJE 75)

fel háborit. mivel, az. oktalan állat, akit ugy szeretnek. kárhozatokra lészen (IJE 80)

tsendesedik meg, valamint az oktalan állat, és mint hogy, még az (IJE 85)

és hogy ollyan átkozot teremtett állat, akinek nintsen szabadságában az ember (IJE 89)

nem mondom mint az oktalan állat, mivel az oktalan állatok is (IJE 157)

hogy Málta szigetiben semi mérges állat nintsen, söt hamásunan visznek is (SUT 727)

a mit a leg rutab állat is. alábai alá tapodná., a (SUT 863)

állatal – 2

atanitványok hogy akristus egy aszszonyi állatal beszélt (É 343)

meg üsmértetni az okos teremtet állatal. hogy menyire kel vinni azt (VKT 841)

állatban – 9

leg inkáb tsudáltam abban az állatban, az orrát. de orrnak nem (TL 218)

nem veti reménségit a teremtet állatban, mint annak elötte, se többé (É 756)

gyönyörüségeket. nyugodalmakot. tsak a teremtett állatban vetik, és fel nem emelkednek (KG 457)

mutatná hogy tsak a teremtet állatban vettyük a nyugodalmat., holot az (KG 461)

azt magában., vagy a teremtet állatban kerese, hanem tsak az Istenben (KG 496)

az Istent tekinti minden teremtett állatban. melyek szemei elött vannak, láttya (VKT 793)

az egész világban, mindenik teremtet állatban. elegendö magához valo szeretet öntetet (VKT 841)

magunkban bizunk, vagy más teremtet állatban példának okáért agazdagságban vagy valaki (C/A 347)

magunkban bizunk. vagy más teremtett állatban. példának okáért. agazdagságban, vagy valaki (C/B 1165)

állatbol – 4

igy aki istent tsinál ateremtet állatbol, nem fog élni ateremtövel. noha (KKU 289)

testböl. vagy valamely más teremtet állatbol; a melyel ö viszá éll (C/A 863)

három feleségek., és mindenik féle állatbol egy nehányat meg tartá az (C/B 968)

testböl. vagy valamely más teremtett állatbol., amelyel ö viszá éll, vagy (C/B 1547)

állatból – 1

az moly, ugy az asszonyi állatból az férfiunak hamisága (IK/B 529)

állatért – 4

az emberek tselekesznek. egy oktalan állatért. egy oktalan állat el esik (IK/A 259)

az mit cselekesznek egy oktalan állatért. * egy oktalan állat el esik (IK/B 595)

emberel az Istent a teremtet állatért (C/A 354)

emberel az Istent. a teremtett állatért (C/B 1171)

állathoz – 17

azok akivánságok., a melyeket ateremtet állathoz valo szeretet okoza, mivel szent (É 546)

kelnünk, el kel oldanunk ateremtett állathoz valo kötelet, a mely minket (É 597)

hanem ahalálos vétekböl, és ateremtet állathoz uralkodo szeretetböl valo ki kelés (É 598)

velünk gondolatinkot, és kivánságinkot, ateremtet állathoz hajlot bünös, nem gondolkodnék sohais (É 766)

azon legyünk, hogy a teremtet állathoz valo szeretetet olttsuk el szivünkben (É 793)

ahol nem lehet hogy ateremtet állathoz valamely szeretet ne maradgyon a (É 794)

kötelet a melyel a teremtet állathoz voltunk köttetve, a mely a (É 800)

jó állapotban valo létünk, ateremtett állathoz kaptsol. minket, és ateremtet állathoz (É 811)

állathoz kaptsol. minket, és ateremtet állathoz valo ragaszkodás, az Istenröl valo (É 811)

oktalan állathoz, mint sem avitézséghez. azért nem (VKT 908)

mi hasonlit inkáb egy oktalan állathoz. mint egy olyan ember; a (IK/A 244)

a hatalom, bölcseség nélkül, oktalan állathoz valo. jóság nélkül, kegyetlenség. és (IK/A 326)

volna. hasonlo lévén az ollyan állathoz, az kit lántzon tartanak. és (IK/B 432)

is micsoda hasonlob az oktalan állathoz. mint az ollyan ember. ki (IK/B 582)

a szeretet által, valamint ateremtet állathoz. a szeretet által ragaszkodik. ez (C/A 559)

szeretett által ragaszkodik a teremtett állathoz. ez a két szó, szivbéli (C/B 1323)

abálványoknak ajánlottanak, vagy valamely tisztátalan állathoz érhetet, ettöl volt, hogy nem (ISZ 208)

állati – 4

meg.? mi az ö teremptet állati vagyunk, semmi szüksége reánk nintsen (KJÉ 579)

emberek. kik az ö teremtet állati, és föképen asidok, kik nepei (KJÉ 611)

teremtet állati, az Isten azért teremtette öket (C/A 25)

és ollyan változást csinál teremptet állati közöt. amint néki tettzik. ha (C/B 941)

állatiban – 1

és akinek semmi haszna teremtett állatiban, még is azt kivánnya hogy (KKU 419)

állatim – 1

az ebédemet, tulkaim, és hizlalt állatim meg ölettettek, és mindenek készek (É 803)

állatinak – 6

gyermek engedelmeskedni akart üdveségünkért teremtet állatinak, egy vétkes, és tudatlan gyermek (É 103)

az örökös nagyság. a teremtett állatinak lábaihoz alázá meg magát. pirulni (É 458)

akara adni minden testi teremptet állatinak. erre valo nézve egy kevés (KJÉ 571)

Isten. parancsolhattya az alázatoságot, teremtet állatinak, és székiböl kiáltani azt, amit (KJÉ 584)

Istennek példája aki engedelmeskedik teremtett állatinak. mit fogsz felelni az Isten (IK/A 215)

példáját, az ki engedelmeskedik teremtet állatinak, ? mit fogsz felelni az Isten (IK/B 559)

állatinál – 1

ötet az Istennek minden teremtet állatinál (IK/A 122)

állatira – 1

a leg aláb valo teremtet állatira, mondgya az ur, hát reátok (IK/A 269)

állatit – 2

amenyekben. a leg szeb teremtet állatit, nem itélte hozád méltónak, hanem (IK/A 23)

joságábol a leg tekélleteseb teremtet állatit, és az azokot a menyei (IK/A 126)

állatnak – 34

adni az illyen tsudálatos teremtet állatnak, leheté a kristus mellet ennél (É 33)

hogy ellene mondgyunk a teremtett állatnak. és magunknak, hogy tsak egyedül (É 267)

nem valának hozája. a teremtet állatnak adták aditséretet és a tiszteletet (É 396)

az ö akarattya., mivel ateremtett állatnak. engedelmeskedni, és halgatni kel, midön (É 458)

adni. ennek a tsudálatos teremtett állatnak, leheté ennél hatalmasab gyámolt kívánni (É 493)

legyetek azért minden emberi teremtet állatnak az Istenért., akár a királynak (É 545)

predikállyátok az Evangyéliumot, minden teremtett állatnak, aki hiszen és meg keresztelkedik (É 570)

és vétkünk, mert ugy, ateremtet állatnak adtuk azt a mit tsak (É 610)

mi bennünk, mert a teremtet állatnak várakodasa, az Isten fiainak meg (É 635)

lészen. és annak a teremtet állatnak, akinek szeretete uralkodik benne, két (É 701)

az Isten., tehát a teremtet állatnak kel lenni. hogy ha pedig (É 793)

és a másikát a teremtet állatnak, mint hogy az Isten a (É 793)

és minden féle lelkes teremtet állatnak (É 805)

elödben tészem egy tiszta teremptet állatnak példáját. azért hogy ne mondhassad (KKU 269)

azt mondgya hogy az aszszonyi állatnak, mikoron szül, fajdalmavagyon. mert el (KKU 274)

kellene tartani, azt adgya ateremtett állatnak., a mit tsak a teremtönek (KG 457)

telik, utálatoságát, és nagyságát. ateremtet állatnak. a teremptöje ellen tett véteknek (KJÉ 580)

terh alat el eset oktalan állatnak. mitsoda kegyetlenség {ke gyetlenség} nem (IK/A 259)

az idegen szépséget. mert aszszonyi állatnak. szépségével,. sokan hitettettenek el. és (IK/B 529)

pedig különösön vigyáz mindenik teremtet állatnak állapottyára, mindent ö rendel. és (C/A 39)

nagyob kinya az olyan teremtet állatnak, aki az Istenért teremtetet volt (C/A 303)

mikor külsö képen a teremtett állatnak adgya azt az örökös tiszteletet (C/A 386)

vérnek, és a fulva holt állatnak ételét, Tettzék a szent Léleknek (C/A 419)

Teremtötöl kel fügeni a teremtet állatnak, és attol a gyengeségtöl, a (C/A 493)

nem lehet adni egy teremtet állatnak., mint mikor azt mondgyuk az (C/A 716)

pedig különösön vigyáz mindenik teremtett állatnak állapottyára; mindent ö rendel. és (C/B 941)

nagyob kinnya az ollyan teremtett állatnak, a ki az Istenért teremtetett (C/B 1128)

vérnek, és a fulva holt állatnak ételét, Tetszék a szent (C/B 1219)

a Teremptötöl kel függeni ateremptett állatnak. és attol a gyengeségtöl. amelyben (C/B 1274)

hogy kell alunni minden embernek. állatnak, és az egész termeszetnek is (IJE 29)

ették meg, a sertést tisztátalan állatnak tartották, és a kinek tsak (ISZ 205)

böjtöltenek, és hogy minden féle állatnak husábol nem ettenek (ISZ 271)

husa. táplálób, de avérit, akármely állatnak sem ették meg, se a (KSZ 327)

tsufságal illeték öket. Némelyeket, valamely állatnak a böriben takarák, és ugy (SUT 754)

állatnál – 2

üsméri, nem külömb az oktalan állatnál. mert tsak ajelen valokot tekinti (IK/A 20)

fiu, kegyetleneb lévén az oktalan állatnál. mert az tigris is szereti (IK/B 537)

állatod – 1

te szolgád vagyok, és teremtet állatod, erötlen ember. és halando. alkalmatlan (IK/A 89)

állatok – 155

nagyokért, és valamint az oktalan állatok. a terh vonásért, ne adgya (TL 83)

de mint hogy azok az állatok, nagy ehetök, és mihent lesznek (TL 102)

a természet, mivel az oktalan állatok közöt is látunk. hálá adokot (TL 112)

éll az ember, vannak ollyan állatok akik továb elnek. ugy mint (TL 151)

a szarvas. és más több állatok is, noha nem tudgyuk, azt (TL 151)

mert az bizonyos. hogy az állatok közöt leg többet szenved, és (TL 151)

jöttünk ki mint az ollyan állatok. kik makkot esznek, kel lenni (TL 152)

véle, és áldot az Aszszonyi állatok közöt., mehében fogadgya a Magoságbélinek (É 33)

Áldot vagy te az Aszszony állatok között. és áldot a te (É 37)

négy vének, és négy lelkes állatok (É 81)

béli szenteket, és a négy állatok. jelentik az Evangyelistákot, és uj (É 81)

Bárány, a vének, és az állatok közöt vagyon, mert ö váltotta (É 81)

Meg vagyon tehát tiltva ateremtet állatok szeretete, egy Anyának nem leheté (É 89)

hívatását, akiknél közönségesek, az illyen állatok (É 93)

oszollyék, az Isten, és ateremtet állatok közöt, se hogy evilági jokhoz (É 164)

nyomorult állapottyán. mert az oktalan állatok közi tette magát (É 307)

vagyon véle. áldott az Aszszonyi állatok közöt; és hogy méhében fogadgya (É 493)

azokot a kivánságokot melyek ateremtet állatok szeretetére vezetnek, hogy magunkot örizük (É 538)

szent pál, hogy a teremtett állatok fohászkodnak. és mint ha szülnének (É 636)

Miért mondgya. nem tsak ateremtet állatok. hanem mi magunk is, kik (É 636)

az érzékenység nélkül valo teremtet állatok. láttzanak fohászkodni, azért hogy ellenkezö (É 636)

midön járnának, és a lelkes állatok szine, az ö tekéntetek, mint (É 649)

vala alátás futosván a lelkes állatok közöt, atüznek. fényesége, és atüzböl (É 650)

menö villámlás, és a lelkes állatok,. mennek és jönek vala, mint (É 650)

jelentnek, ezek a négy titkos állatok, akiknek. emberi, oroszlány, ökör, és (É 650)

Angyalokról, a kiket a négy állatok jelentik (É 651)

{…} Mitsoda hasonlatoság vagyon. az állatok negy ábrázattyok közöt, és ezen (É 651)

üdveségekért, és valamint azok az állatok, ugy ök is el fáradhatatlanok (É 652)

nékünk, hogy aleg tekélleteseb teremtet állatok is tsak az Isten ditsöségére (É 762)

ö közötte, és a teremtet állatok közöt, akor el távozik, és (É 771)

fordulnak, midön járnának. és alelkes állatok szine, az ö tekéntetek, mint (É 872)

a látás. futosván a lelkes állatok közöt. atüznek fényesége, és atüzböl (É 872)

menö villámlás, és a lelkes állatok mennek, és jönek vala mint (É 872)

Mit jelentnek ezek anégy titkos állatok akiknek emberi, oroszlány, ökör. és (É 872)

Angyalokrol. akiket jelentik a négy állatok (É 874)

{…} Mitsoda hasonlatoság vagyon az állatok negy ábrázatok közöt, és ezen (É 874)

üdveségekért. és valamint azok az állatok ugy ök is el faradhatatlanok (É 874)

vének, és a négy lelkes állatok körül állanak vala, és akirályi (É 887)

közül ki üzeték. az oktalan állatok közi téteték, füvet, és szénát (KKU 410)

II A teremtett állatok az emberekhez valo képest, utak (KG 457)

Minden teremtet állatok üsmérik teremtöjöket, és hozája sietnek (KG 458)

a teremptö. és a teremptet állatok szenvedtetnek vélek. irgalmaság nélkül (KG 468)

mivel ök oly tekélletes teremptet állatok, és oly egyesek az Istennel (KG 544)

nem ugy mint az oktalan állatok, még abban is sanyargassad magadot (KG 554)

anyiban, a menyiben. a teremtett állatok meg üsmérhetik, de az után (KJÉ 572)

láthatová tegye, és a teremtet állatok közi elegyedgyék, ugyan ezt is (KJÉ 578)

királyá tegyék, noha minden teremptet állatok azö birodalma alat vannak, mert (KJÉ 587)

teveled. tevagy áldot az aszonyi állatok közöt. a szent szüz. nagyon (KJÉ 605)

kiálta áldot vagy az aszonyi állatok közöt. és áldot ate méhednek (KJÉ 606)

Izraelben. az emberek. és az állatok közöt, az Istennek volt szenteltetve (KJÉ 614)

mind az emberek. mind az állatok közöt. de hogy a (KJÉ 735)

az értelemel, és azok az állatok. oly tsudálatosan vannak alkotva. hogy (VKT 792)

láthato dolgokot. valamint az oktalan állatok. és ebben ö, annál is (IK/A 20)

nintsen közötted, és az oktalan állatok közöt., az a nemes lélek (IK/A 22)

Az oktalan állatok a földért teremtettek. ót vagyon (IK/A 23)

a sengéjit nékie ajánlyák, az állatok közöt, az elsök néki áldoztassanak (IK/A 30)

olyan Isten, akit minden teremtet állatok imádnak, a kí elöt reszketnek (IK/A 188)

igaságban. minden teremtet állatok ötet imádgyák, söt még az (IK/A 217)

szent nevét, amelyet minden teremtet állatok imádgyák. és amelynek szenttséges volta (IK/A 234)

te. se az egész teremtett állatok. ha szinte azokal örökké keseregnél (IK/A 251)

gyönyörüségeket keresik valamint az oktalan állatok., a kiknek nintsen értelmek., az (IK/A 345)

érzekenségit illetöket tekinti,. az oktalan állatok hasonlatoságára., az melyben ezeknél annál (IK/B 388)

képire teremtetett, és minden teremtett állatok felet valo vagy (IK/B 390)

nem ugy mint az oktalan állatok., kik csak az földre néznek (IK/B 390)

hogy az égen valo teremtett állatok. ugy mint az csillagok. és (IK/B 391)

meg, hogy minden világi teremtet állatok közül, akár mely nagy, és (IK/B 391)

mindennémü földi gyümölcsnek. sengéjét, az állatok, ugy az emberek közöt is (IK/B 398)

de ezek mint az oktalan állatok. az ö magoktol talált romlásban (IK/B 522)

halnak romlásokban, mint az oktalan állatok, el vesznek tisztátalanságokban. el vévén (IK/B 522)

ezt az tanácsot. az aszszonyi állatok közöt ne üly. mert mint (IK/B 529)

Istent. az kit minden teremtet állatok imádnak, az kinek jelen valo (IK/B 536)

és igazságban, ötet minden teremtet állatok imádgyák. ö elötte meg az (IK/B 561)

nevit. az kit minden teremtet állatok imádnak. és az kinek szenttsége (IK/B 574)

te, sem az egész teremtet állatok (IK/B 588)

gyönyörüségre vigyáznak. mint az oktalan állatok, az illyeneken van hatalma az (IK/B 671)

és magátol éll. holot minden állatok teremtettek. és mástol fügenek, és (C/A 36)

Azt értem hogy a teremtet állatok melyek most vannak meg nem (C/A 38)

vagyon ateremtö és a teremtet állatok közöt, mind azon által. ez (C/A 43)

olyan lelkes és értelmes teremtett állatok, akik nem azért teremtettek hogy (C/A 47)

azt hogy az Angyalok lelkes állatok (C/A 47)

hogy az Angyalok értelmes teremtet állatok (C/A 47)

nagy igaságtalanság hogy a teremtett állatok a teremtöjöktöl kiványanak meg válni (C/A 49)

{…} Miért tekélleteseb teremtet állatok az Angyalok az embernél (C/A 52)

{…} Az emberek, és az állatok közül egy sem marada tehát (C/A 73)

az emberek közül, és az állatok közül néki szenteltessenek örökösön (C/A 90)

{…} Ö minden állatok elött valo születetnek neveztetik. ö (C/A 194)

hogy a kristus minden teremtett állatok elött valo elsö szülöt (C/A 197)

az Isten Fia. minden teremtett állatok elött volt, a mint is (C/A 197)

által tartatnak meg a teremtet állatok, mert ugyan az ö hatalma (C/A 197)

pedig mint Ember minden teremtett állatok felet valo. és minden hatalom (C/A 205)

irántunk, vagy a töb teremtet állatok iránt (C/A 702)

mi irántunk, vagy atöb teremtet állatok iránt (C/A 703)

te vagy áldot az Aszonyi állatok közöt, 2. És Aldot ate (C/A 716)

vagyon véle, hogy minden aszonyi állatok felet boldog, és áldot (C/A 716)

Isten bé töltötte minden teremtet állatok felet ajándekival, kegyeségivel. és irgalmaságival (C/A 716)

Te vagy áldot az Aszonyi állatok közöt (C/A 717)

{…} A hogy., az Aszonyi állatok közöt, akik meg voltak áldatva (C/A 717)

{…} Mert az okos teremtet állatok semivel inkáb nem szolgálhattyák. se (C/A 736)

közöt, és a négy lelkes állatok közöt. és vének közöt (C/A 752)

Bárányt allani. A négy lelkes állatok, és a huszon négy vének (C/A 753)

mondgya hogy az egész teremtet állatok várják az Isten Fiának meg (C/A 863)

szoknak a, hogy minden teremtet állatok azért teremtettek. hogy az Isten (C/A 863)

azt hinné hogy a teremtett állatok magoktol. természet felet valo hasznot (C/A 865)

meg az Istentöl minden teremtet állatok (C/A 867)

mondgya szent Pál. hogy ateremtet állatok ahejában valoság alá vettettek, akarattyok (C/A 867)

ereje által szabadulhatnak meg ateremtet állatok abol az el nyomatásbol, mivel (C/A 867)

és magától éll. mivel minden állatok teremptettek. és mástol fügnek, és (C/B 939)

Azt értem hogy a teremtet állatok melyek most vannak. meg nem (C/B 941)

a teremptö. és a teremptet állatok közöt. mind azon által, ez (C/B 945)

ollyan lelkes és értelmes teremtett állatok, akik nem azért teremtettek. hogy (C/B 947)

azt. hogy az angyalok lelkes állatok (C/B 947)

hogy az angyalok értelmes teremtett állatok (C/B 947)

nagy ígasságtalanság. hogy a teremtett állatok. a Teremptöjöktöl kivánnyanak el válni (C/B 949)

{…} miért tekélleteseb teremtett állatok az angyalok. az embernél (C/B 951)

az emberek közül, és az állatok közül, egy sem marada tehát (C/B 968)

az emberek közül, és az állatok közül, néki szenteltessék, örökösön (C/B 981)

{…} Ö minden teremtett állatok elött valo születetnek neveztetik. ö (C/B 1054)

hogy a kristus. minden teremtett állatok elött valo elsö szülött (C/B 1056)

az Isten fia. minden teremtett állatok elött volt, a mint is (C/B 1056)

mindenhatosága által. tartatnak meg ateremtett állatok. mert ugyan. az ö hatalma (C/B 1056)

hatalma ateremtett állatokon., a teremtett állatok meg ujjitása. el kezdödöt. de (C/B 1057)

pedig mint ember. minden teremtett állatok felet valo. és minden hatalom (C/B 1062)

irántunk, vagy a több teremtet állatok iránt (C/B 1426)

mi irántunk, vagy atöbb teremptet állatok iránt (C/B 1426)

te vagy áldot az aszszonyi állatok közöt, 2. és áldot ate (C/B 1435)

véle, 3. hogy minden aszszonyi állatok felet boldog, és áldot (C/B 1436)

Isten bé böltötte minden teremtett állatok felet; ajándekival, kegyeségivel. és irgalmaságival (C/B 1436)

Te vagy áldot. az aszszonyi állatok közöt (C/B 1436)

{…} Az hogy, az aszszonyi állatok közöt; a kik meg voltak (C/B 1436)

{…} mert az okos teremptett állatok. semmivel inkáb nem szolgálhattyák. se (C/B 1451)

szék közöt, és anégy lelkes állatok közöt, és a vének közöt (C/B 1463)

bárány állani. {…} a négy lelkes állatok, és a huszon négy vének (C/B 1463)

mondgya., hogy az egész teremtett állatok várják az Isten fiainak meg (C/B 1547)

szoknak a., hogy minden teremtett állatok azért teremtettek. hogy az Isten (C/B 1547)

azt hinné hogy a teremtett állatok magoktol, természet felet valo hasznot (C/B 1549)

áldatnak meg az Istentöl. ateremtett állatok (C/B 1550)

szent pál. hogy a teremtett állatok a hejában valoság alá vettettek (C/B 1550)

ereje által. szabadulhatnak meg ateremtet állatok abbol az el nyomatásbol. mivel (C/B 1550)

hogy az ember, és az állatok miért alusznak (IJE 22)

afák, a füvek, és az állatok. mind ezek szüntelen valo mozgásban (IJE 54)

mint hogy, még az oktalan állatok is éhezni hagyák akisdedeket; hogy (IJE 85)

nem a mezöben, mint az állatok. hanem a háznál tölttsék életeket (IJE 109)

erre példát adnak az oktalan állatok és természet szerént is érezük (IJE 120)

Égg, a föld, az éltetö állatok, egy szoval mind az, a (IJE 154)

oktalan állat, mivel az oktalan állatok is rendet tartanak, hanem ugy (IJE 157)

miért vannak meg tiltva bizonyos állatok, valamint azt fel tészi az (ISZ 206)

maradván. azt meg szaggatták az állatok, és a madarak. nékik a (ISZ 226)

itták, ahalat, és a szárnyas állatok husát. inkáb ették, mint sem (KSZ 327)

mint sem a négy lábu állatok husát, mert ezeknek. a husa (KSZ 327)

fogy el, valamint aromlando teremtet állatok, vagy valamint az emberi munka (KSZ 484)

nem engedé. hogy az oktalan állatok hozája nyulyanak, Ennek okáért, én (SUT 512)

esztendös korában azt gyakorolá az állatok husát enni el hagyá, tsak (SUT 546)

vesznek ki orvoságul. a mérges állatok marása ellen. vagy azért. hogy (SUT 727)

ahol annak elötte a mérges állatok igen közönségesek valának, a mint (SUT 727)

alá tapodná., a meg ölt állatok az inait amelyet imit amot (SUT 863)

állatoká – 2

új fiaká. és új teremtet állatoká tészen minket a kristusban, {…} és (É 588)

ö országanak örökösi, uj teremtet állatoká kel lennünk, meg ujitván magunkot (É 665)

állatokal – 21

aszükség nélkül elni a teremtet állatokal (É 89)

éppen a szükségre éllyünk ateremtett állatokal, mivel tsak éppen az Istent (É 290)

bé tölttse szivének kivánságit ateremtet állatokal., a kit tsak az Isten (É 305)

és ragaszkodás nélkül éllyünk ateremtett állatokal., mert a teremtet állatokhoz valo (É 574)

amidön tellyeségel akarunk élni ateremtet állatokal, holot az Isten. azt akarja (KG 479)

nem az hogy. az teremtett állatokal meg elégedgyél. hanem hogy az (IK/B 391)

el veszének az egész élö állatokal (C/A 73)

hogy abban ök mindnyájan az állatokal. és minden féle eledelel együt (C/A 74)

arégi áldozatokban, mind azokal az állatokal. mivel (C/A 741)

az emberek viszá élnek ateremtet állatokal., de az Isten igéje, és (C/A 866)

követö emberek viszá éltenek ateremtet állatokal., ugyan eröl is mondgya szent (C/A 867)

hogy ökk Istenesen élhetnek ateremtet állatokal., a melyeken valo hatalma az (C/A 867)

el veszének. az egész élö állatokal (C/B 968)

hogy abban. ök mindnyájan. az állatokal. és minden féle eledelel együt (C/B 968)

meg öletetet mind azokal az állatokal., mivel tsak az ö vére (C/B 1455)

az emberek viszá élnek ateremtett állatokal. de az Isten ígéje. és (C/B 1549)

követö emberek. viszá éltenek ateremtett állatokal. ugyan erröl is mondgya szent (C/B 1550)

hogy ökk. Istenesen élhetnek ateremtet állatokal., a melyeken valo hatalma az (C/B 1550)

bánni valamint a kis oktalan állatokal, akikre nem kel más gondviselés (IJE 82)

abrosz tele volt minden féle állatokal., mind repülö, mind tsuszo állatokal (SUT 533)

állatokal., mind repülö, mind tsuszo állatokal., és szozatot halván, mondá néki (SUT 533)

állatokat – 8

mindeneknek örökös urát. és ateremtet állatokat mint asemit. 2. hogy az (C/A 736)

{…} Az oktalan állatokat, csuszo mászo állatokot., és azután (C/B 947)

valamint az elött ajánlották. az állatokat. és a madarakot, és a (C/B 1449)

örökös urát,. és a teremtett állatokat, mint a semmit. 2. hogy (C/B 1451)

az érzékenység nélkül valo teremtett állatokat, kérvén azon az Istent, meg (C/B 1547)

{…} Mitsoda teremtett állatokat exorcizál rend szerént. az anyaszent (C/B 1547)

a gazdaszszonyság. az iffiu aszonyi állatokat. mondgya szent pál, böltseségre tanittsátok (IJE 105)

Cérémoniákal éltenek. és több féle állatokat áldoztanak. és több helyeken., mivel (ISZ 232)

állatokban – 6

szeretetnél. eztet még az oktalan állatokban is láttyuk; az oktalan állat (TL 197)

természetet. melyet adot azokban az állatokban, akiknek egy ügyüségekröl azt mondgyák (É 684)

világi jókban, és a teremtet állatokban (É 771)

kutakot ásnak akor, amidön ateremtet állatokban keresik haszontalanul aboldogságot, akik is (KG 475)

mivel valami jó vagyon ateremtett állatokban. a mind az Istennek véghetetlen (KJÉ 706)

dolgokban. 2. ez a teremtett állatokban is ki tettzik (C/B 938)

állatokbol – 3

Atyámfiainénak küldhetnék raritásul a’ szárnyas állatokbol, a’ mellyek nintsenek Erdélybe, ugy (ML 313)

elött, mert az áldozat oktalan állatokbol állot, amelyeknek nem volt okoságok (C/A 828)

elött, mert az áldozat oktalan állatokbol állot, a melyeknek nem volt (C/B 1520)

állatokért – 2

adgyunk néki, mind azokért ateremtett állatokért, a melyeket az emberek szolgálattyára (É 773)

is mondom, nem az teremtet. állatokért alkattál kedves fiam, hanem ezeknek (IK/B 391)

állatokéval – 1

a forma ellenkezik az oktalan állatokéval.:) nem mutattyaé meg néked, hogy (IK/A 22)

állatokhoz – 44

a világhoz. és a teremtett állatokhoz valo szeretettöl magunkot el vonnyuk (É 89)

valo szeretet vagy a teremtett állatokhoz, gyükere minden gonosznak (É 152)

elkerüllyük, és avilági gyönyörüségeket, ateremtet állatokhoz valo ragaszkodást, azokot magunkért ne (É 200)

a magunkhoz. és a teremtett állatokhoz valo szeretettöl., és a kiket (É 321)

meg kel gyöznünk a teremtet állatokhoz valo hajlandoságokot, a kiket jelenti (É 359)

és kaptsolván magát a teremtett állatokhoz, arra is kénszeriti ezekért az (É 366)

az ö rabságában pedig, ateremtett állatokhoz valo szeretetért esnek, ez igy (É 367)

meg változtassa benne. a teremtet állatokhoz valo ragaszkodást, a mely nem (É 386)

hagyák ateremtöt., és a teremtet állatokhoz ragaszkodnak., az ollyanok a földre (É 427)

a világhoz, és a teremtet állatokhoz valo szeretetett., és mennyei új (É 481)

hozzája valo szeretetet, a teremtet állatokhoz valo szeretettel (É 535)

ugy hogy, ami alelkünket ateremtet állatokhoz, és aföldi dolgokhoz hajttya, azt (É 546)

szenttségével. a midön tsak ateremtet állatokhoz kaptsollya magát, rosz hajlandoságinak. mindenkor (É 555)

ateremtett állatokal., mert a teremtet állatokhoz valo szeretet és ragaszkodás, alelket (É 574)

mondani magunknak, és a teremtet állatokhoz valo szeretetnek, semmi világi jót (É 639)

munkát, a természet, a teremtet állatokhoz vonszon., és ingerel a test (É 768)

boszonttyák akor. a midön ateremtet állatokhoz hasonlittyák. nem is lehet azért (É 771)

országábol, és hogy a teremtet állatokhoz valo ragaszkodás, elne kezdgye. a (É 795)

a kik, se a teremtet állatokhoz, se magokhoz nintsenek ragaszkodva, akik (É 893)

a mi vetkes hajlandoságinknak ateremtett állatokhoz, és mi magunkhoz (KG 461)

sziv meg változtassa hajlandoságit, ateremtett állatokhoz valo ragaszkodásinak ellene mondgyon. rosz (KG 487)

boldogság, abbol áll, hogy ateremtet állatokhoz. ne kaptsollyuk magunkot, hanem az (KG 522)

5. a fejedelmeségek, ezek ateremtett állatokhoz valo Isteni rendelésben foglalatoskodnak, a (KG 543)

az embernek boldogságát., az oktalan állatokhoz valo kivánságban tartya (KG 546)

avilágot szeretök., kik a teremtett állatokhoz kaptsolván magokot. az Istenröl el (KJÉ 611)

maga nagyságát: ö hasonlit az állatokhoz. és azokhoz hasonlová lészen; tsak (VKT 794)

gyermekeket, hasonlok azokhoz az ostoba állatokhoz, kik addig ölelgetik fiokot. hogy (IK/A 145)

embereket hasonloká teszi az oktalan állatokhoz, mivel mi hasonlit inkáb egy (IK/A 244)

hajlandoságokot el hagyák, a teremtet állatokhoz, és magokhoz valo szeretettöl meg (IK/A 316)

vetik. hasonlok. azokhoz az ostoba állatokhoz, kik szeretekben ugy magokhoz szorittyák (IK/B 497)

tészi az embereket az oktalan állatokhoz. mert ugyan is micsoda hasonlob (IK/B 582)

magát meg foszttya az teremtet állatokhoz., és az magához valo szeretettöl (IK/B 644)

az Attyához és a teremtet állatokhoz valo tulajdonságinak magyarázattya 240 (C/A 15)

Attyához képest, 2. kitsoda ateremtet állatokhoz közönségesen, 3. kitsoda az emberekhez (C/A 194)

{…} kitsoda ö ateremtett állatokhoz képest (C/A 194)

az Attyához, és a teremtet állatokhoz valo tulajdonságinak vagy minémüségeinek magyarázattya (C/A 196)

az Istent meg vetvén ateremtet állatokhoz. ragaszkodunk. ugy hogy az a (C/A 352)

uralkodo vétket. és a teremtet állatokhoz valo szeretetet., hogy az Istenhez (C/A 559)

jesusnak. az attyához, és ateremtett állatokhoz valo minemüségeinek magyarázattya. 178 (C/B 931)

Istenhez képest, 2. kicsoda ateremtett állatokhoz közönségesen. 3. és kicsoda az (C/B 1054)

{…} kicsoda ö a teremtett állatokhoz képest (C/B 1054)

az Attyához. és a teremtet állatokhoz valo tulajdonságinak minémüségeinek. magyarázattya (C/B 1055)

Istent meg vetvén. a teremtett állatokhoz ragaszkodunk., ugy hogy az a (C/B 1169)

uralkodo vétket. és a teremtett állatokhoz valo szeretetett. hogy az Istenhez (C/B 1323)

állatokig – 1

mind a leg aláb valo állatokig., mitsoda külömbségek találtatnak. mind azö (VKT 792)

állatoknak – 35

ugy nem árt ezeknek az állatoknak. mint a tisztátalanság és anedvesség (TL 103)

a véteknek, és a teremtet állatoknak. és hogy minden kedvünket., és (É 159)

szent Hieronimus szerént, azoknak az állatoknak, négy ábrázattyok, a négy Évangyéliumnak (É 651)

szeretetire vonszon. ellene mond ateremtet állatoknak, kerüli avilágot, gyülöli a testi (É 768)

ha néki nem tulajdonittanok az állatoknak meg tartását. és táplálását. akiket (É 772)

szent Hieronimus szerént azoknak az állatoknak négy ábrázatok, a négy Évangyéliumnak (É 873)

kivánságinak, és az egész teremtet állatoknak, és tsak egyedül amenyet kell (KKU 396)

halálok oráján üsmérni, a teremtett állatoknak semmi voltát. és irtoztato rettegésben (KG 460)

után aditsöségben. és minden teremtet állatoknak feliben emeltetett (KJÉ 773)

teremtöje mellöl, hogy a teremtet állatoknak szolgállyon, igyekezvén azon hogy el (IK/A 367)

mostani inneplésnek módgya. nem az állatoknak áldozattyában áll, mint az ó (IK/B 483)

ember meg halván kigyoknak, oktalan állatoknak, és férgeknek öröksége leszen (IK/B 611)

a világnak, és minden teremtett állatoknak. szép rendel valo el helyheztetésiböl (C/A 34)

a kevély teremtett állatoknak, és hogy büntetésül az örökös (C/A 50)

lettenek, az,az, a teremtet állatoknak adák a tiszteletet, a melyet (C/A 76)

ki leg inkáb az teremtett állatoknak az Isten bölcsesége és mindenhatosága (C/A 197)

ugy mint ember, minden teremtet állatoknak urává tétetet, hogy ö birja (C/A 198)

tsillagoknak, embereknek, még az oktalan állatoknak is a képeket imádták (C/A 381)

hagyá a salamon templomában az állatoknak rezböl ki öntöt formáit (C/A 381)

és minden láthato, s’ láthatatlan állatoknak teremtöjében. Es az egy ur (C/A 481)

a sátorhoz szolgálnak, mert amely állatoknak vérek. bé viteték a fö (C/A 752)

és minden láthato, s’láthatatlan állatoknak teremtöjeben. és az egy ur (C/A 803)

hatalmát. ezeknek a kevély teremtett állatoknak. és hogy büntetésül az örökös (C/B 949)

lettenek., az az, a teremtet állatoknak adák azt a tiszteletet. a (C/B 970)

ki leg inkáb a teremtett állatoknak., az. Isten bölcsesége. és mindenhatosága (C/B 1056)

ugy mint ember, minden teremtett állatoknak urává tétetett., hogy ö birja (C/B 1057)

tsillagoknak. embereknek, még az oktalan állatoknak is képeket imádták (C/B 1190)

hagyá. a salamon templomában az állatoknak. rézböl. ki öntött. formáit (C/B 1190)

azaz, mikor külsö képpen ateremtett állatoknak adgya azt az örökös tiszteletett (C/B 1194)

és minden láthato. s’láthatatlan állatoknak teremtöjében., Es az egy ur (C/B 1265)

sátorhoz szolgálnak, mert a mely állatoknak vérek hé vitetik afö pap (C/B 1462)

és minden láthato s’ láthatatlan állatoknak teremtöjében, és az egy ur (C/B 1500)

a szegényeknek, és a mezei állatoknak, tehát azt hogy ne tiltaná (IJE 137)

Abban nintsen kéttség. hogy az állatoknak. ne légyen bizonyos kiáltások, bizonyos (SUT 679)

volna azt tartani. hogy az állatoknak magok közöt olyan nyelvek. volna (SUT 680)

állatoknál – 10

magoságba, az az, minden teremtet állatoknál, az Apostol mondgya, hogy oda (É 884)

felyeb valo minden tiszta teremtet állatoknál. és mint hogy azö ki (KG 538)

elötte a virágoknál és az állatoknál. hanem elsöben az Isten országát (KJÉ 646)

is vagy minden láthato teremtet állatoknál (IK/A 21)

fellyeb emeli ötet minden teremtet állatoknál (IK/B 476)

ót fellyeb emeltetet minden teremtet állatoknál (C/A 193)

leg tekélleteseb volt minden teremtet állatoknál (C/A 454)

ótt fellyebb emeltetett minden teremptet állatoknál (C/B 1053)

leg tekélleteseb volt. minden teremtett állatoknál (C/B 1246)

minden lelki, és testi teremtet állatoknál., az ollyan sidokra, és keresztyénekre (SUT 760)

állatokon – 13

Aszonyt. hogy uralkodgyanak minden teremtet állatokon (C/A 46)

nékik az állatokon. mert mivel hogy fel támadának (C/A 60)

társai, akoron magokon és ateremtet állatokon tellyes birodalmok lészen (C/A 300)

meg mutassák az Istennek ateremtet állatokon valo uralkodását. 2. azért. hogy (C/A 744)

az érzékenység nélkül valo teremtet állatokon is. az embernek vétke az (C/A 867)

mert noha az ördögnek ateremtet állatokon valo hatalma meg légyen is (C/A 867)

aszszonyt, hogy uralkodgyanak minden teremtett állatokon (C/B 947)

Isten adot vala nékik az állatokon., mert mivel hogy fel támadának (C/B 957)

már most annyi hatalma ateremtett állatokon., a teremtett állatok meg ujjitása (C/B 1057)

társai, akoron. magokon., és ateremtett állatokon tellyes birodalmok lészen (C/B 1127)

meg mutassák. az Istennek., ateremtett állatokon valo uralkodását, 2. azért, hogy (C/B 1457)

az érzékenység nélkül valo teremtet állatokon is., az embernek vétke. az (C/B 1550)

mert noha az ördögnek. ateremtett állatokon valo hatalma meg légyen kötve (C/B 1550)

állatokot – 48

féle nemzettség. ki veszem az állatokot, elég a hogy. az egész (TL 54)

nem kel tekinteni a teremtet állatokot, se avilági csalárd ékeségeket., hanem (É 240)

a midön el hagyuk ateremtett állatokot, akiket szerettük, meg zabolázuk rosz (É 500)

mi magunktol; tsak a teremtet állatokot szerettük volna, ugyan aza szeretet (É 610)

meg romlandoságát, eleiben adgya, ateremtet állatokot. mint ha azok is fohászkodnának (É 636)

szeretet volna, mivel. az oktalan állatokot is illyen formában szeretik (KG 530)

de mint hogy tsak ateremptet állatokot szerették, el forditották volt tölle (KJÉ 577)

áldozatul, azal meg elégedék. hogy állatokot áldozanak, és a fiakot meg (KJÉ 614)

mivel az Isten, aki az állatokot táplállya. és a liliomokot fel (KJÉ 646)

az embereket. és az oktalan állatokot tekintik. és semmit nem egyebet (VKT 792)

ugy szeretni mint a teremtet állatokot. hanem ötet mindenek felet kel (IK/A 218)

teremtetet. * söt még az oktalan állatokot is fenyegeti boszu állásal. kik (IK/B 665)

{…} Az oktalan állatokot. tsuszo mászo. állatokot, és az (C/A 46)

Az oktalan állatokot. tsuszo mászo. állatokot, és az után az embert (C/A 46)

ezek nem illetvén atöbb teremtet állatokot, ki vévén az Angyalokot, az (C/A 52)

ö ujitot meg minden teremtet állatokot., és az Isten mindent az (C/A 195)

a pogányok nem tsak ateremtet állatokot imádák. hanem még a faragot (C/A 375)

ölyük. szabad pedig az oktalan állatokot meg ölni szükségünkre. azt is (C/A 402)

melyek minket, vagy atöb teremtet állatokot tekintik (C/A 703)

az Isteni szolgálatra szentellyék ateremtet állatokot, és azokot az ö szolgálattyára (C/A 725)

valamint az elött ajánlották az állatokot, és a madarakot, és amint (C/A 733)

Isten azért teremtette az értelmes állatokot, hogy ötet tisztellyék és ditsöittsék (C/A 737)

bárkábol ki szálván madarakot, és állatokot áldozék fel. Melkisedek., kenyeret. és (C/A 740)

elött az Istennek négy lábu állatokot, és madarakot ajánlani az áldozatban (C/A 740)

anégy lábu, vagy a szárnyas állatokot meg ölték (C/A 741)

meg ölvén az áldozatra valo állatokot., azoknak avérit az oltár körül (C/A 745)

az érzekenység nélkül valo teremtet állatokot (C/A 863)

nélkül valo teremtet állatokot, kérvén azon az Istent meg (C/A 864)

{…} Mitsoda teremtet állatokot exorcizál rend szerént az Anyaszent (C/A 864)

Az oktalan állatokat, csuszo mászo állatokot., és azután az embert. és (C/B 947)

nem illetvén a több teremtett állatokot. ki veszem az angyalokat. az (C/B 951)

ö ujjitot meg minden teremtett állatokot. és az Isten, minden teremtett (C/B 1054)

és az Isten, minden teremtett állatokot az ö hatalma alá vetett (C/B 1054)

a pogányok nem csak ateremtett állatokot imádák. hanem még a faragot (C/B 1186)

szabad meg ölni az oktalan állatokot szükségünkre, azt is mondám. a (C/B 1206)

Isteni szolgálatra szentellyék a teremtett állatokot, és azokot azö szolgálattyára fordittsák (C/B 1442)

Isten azért teremptette az értelmes állatokot, hogy ötet tisztellyék.. és ditsöittsék (C/B 1452)

bárkábol ki szálván. madarakot. és állatokot áldozék fel, melkisedek, az áldozatban (C/B 1454)

elött, az Istennek négy lábu állatokot. és madarakot ajánlani az áldozatban (C/B 1454)

négy lábu, vagy a szárnyas állatokot meg ölték (C/B 1455)

meg ölvén az áldozatra valo állatokot. azoknak a verit az oltár (C/B 1458)

az érzékenység nélkül valo teremtett állatokot (C/B 1547)

izraéliták nem ették meg némely állatokot, avallások hagyásábol, mivel még a (ISZ 205)

is, ahalat, vagy akerekdéd lábu állatokot. vagy a szarvatlan állatokot meg (ISZ 205)

lábu állatokot. vagy a szarvatlan állatokot meg nem ették, se aprédával (ISZ 205)

ették, se aprédával élö szárnyas állatokot, sokan még közüllök. semmi féle (ISZ 205)

és tisztátalannak tarttya, azokot az állatokot kik az elött meg valának (ISZ 206)

eleiben vitessenek. valamint. az oktalan állatokot., és hogy minden féle vétekben (KSZ 290)

állatokra – 12

törökök szeretete el terjed az állatokra, a fákra, és a halotakra (TL 284)

érzékenységbeli dolgokra, és tsak ateremtet állatokra függesztették vala szemeket, és a (É 67)

ajó imádságra, és ha ateremtet állatokra terjeszük elménket, és szivünket, az (É 602)

ha az emberek az oktalan állatokra nagyob terhet nem tésznek, mint (KKU 277)

arrol el forditván szemeit. ateremtet állatokra forditotta. vétkes ragaszkodásal. hogy pedíglen (KJÉ 577)

akor, a mikor a teremtet állatokra, esküsznek (C/A 392)

hogy az érzékenységnélkül valo teremtet állatokra imádságokot mondgyanak, ezeket azimádságokot nevezük (C/A 866)

az ö áldását a teremtet állatokra, az ö széke eleiben fel (C/A 868)

a személyekre, vagy más egyéb állatokra a miket meg akarnak szentelni (C/A 868)

bizonyságul vesziké akor mikor ateremtett állatokra esküsznek (C/B 1198)

az érzékenység nélkül valo teremtett állatokra. imádságokot mondgyanak, ezeket az imádságokot (C/B 1549)

kérjük az ö áldását. ateremtett állatokra. az ö széki eleiben fel (C/B 1551)

állatokrol – 5

elmével a tsak. a teremtet állatokrol gondolkodik. és nem foglalatoskodik az (É 486)

ollyanok, kik tsak a testi állatokrol. valo gondolkodásban., és azoknak birasában (VKT 794)

a teremtönek Istenségét a teremtet állatokrol szollottunk, leg elsöben is az (C/A 906)

magyaráztuk volna. ateremptönek Istenségét, ateremptet állatokrol szollottunk., leg elsöben is az (C/B 1580)

minden féle fákrol füvekröl, és állatokrol valo könyvet, de mind ezek (ISZ 217)

állatoktól – 1

keresik. nem külömböznek. az oktalan állatoktól. mivel nem hajtván az egésségekre (KKU 299)

állatoktol – 9

kel a szivünket vonni ateremtet állatoktol. és szükségért élni azokal, ez (É 52)

Igét meg külömböztetni atöb teremtet állatoktol, hogy ha valaki azt meg (É 67)

alázatoságban, szemérmeteségben. egy ügyüségben. ateremtett állatoktol valo el távozásban. egy olyan (É 536)

nem távoztathattyuk. illyen modon ateremtett állatoktol el távozhatunk. és az Istenhez (É 673)

halál el választ bennünket ateremtett állatoktol, és az Istennel meg egyesit (KG 461)

Istent, hogy távoztasson el ateremtett állatoktol, a kikhez a szeretet kaptsolt (KG 472)

tettzik, miben külömbözöl az oktalan állatoktol, ? és mire valo néked az (IK/A 244)

viselni, mert a gyapjut az állatoktol veszik hoszu hajat viselt, és (SUT 547)

atöb állatoktol., Thecla egy darab ideig ót (SUT 629)

állatot – 38

söt még semmi némü nöstény állatot nem szabad tartani., még csak (TL 151)

idö töltésért, hogy olyan nagy állatot láttam., a ki felöl gyermekségemtöl (TL 218)

hust ne egyenek. se ollyan állatot. a kinek elöször a vérit (TL 271)

uj embert, és uj teremtet állatot tsinálna, öntvén beléje szeretetit. az (É 36)

azokot tekéntik. tilttya a teremtet állatot magáért szeretni,. és azt, a (É 51)

{…} A teremtet állatot tsak magáért szeretni, és abban (É 89)

az Istent vagy a teremtett állatot szeretié, ez az üsmerettség még (É 152)

boldogságát., aki ateremtö helyet. ateremtet állatot szereti, az ollyan örökösön meg (É 428)

ót szerettünk, földi, vagy testes állatot, hogy tsak. alélek szerént elhessünk (É 437)

a sziv meg változot, ateremtet állatot, már nem kel néki többé (É 536)

nevezi testnek, a midön ateremtet állatot szereti, és léleknek, a midön (É 546)

áll valoságosan. ha a teremtet állatot magáért szerettyük, az Isteni szeretet (É 575)

amely velünk ateremtö helyet. ateremtet állatot szereteti, és avilági dolgokhoz kaptsol (É 695)

Istent ugy szerese, valamint ateremtet állatot szerette, apedig igasságos volna, hogy (É 759)

nélkül, szivünkben eleiben tenni ateremtet állatot, de mint hogy az életbéli (É 760)

a kutbol ki huzanak valamely állatot ha abban esik (É 788)

pedig az Isten helyet ateremtet állatot szeretik. és azt veszik végül (É 793)

bálványozás. mert akor a teremtet állatot üsmérik örökös jóknak. és ö (É 793)

helyet. ateremtet állatot szereti. és ha rabjává tészi (É 794)

magunkot szerettyük, és a teremtet állatot hasznunkért, gyönyörüségünkért, és ditsöségünkért (KG 516)

lételnél, egy szoval a teremtett állatot, ateremptönél. a melyben áll a (VKT 909)

ugy szeretni valamint az teremtet állatot, ötet mindenek felet kel szeretni (IK/B 562)

hogy az Isten minden teremtett állatot. a kristus hatalma alá adot (C/A 198)

{…} A teremtet állatot imádni; holot tsak egyedül. az (C/A 375)

halált meg érdemelvén., azt az állatot teszik helyekben, és készek ahalált (C/A 745)

Anyaszent egy ház valamely teremtet állatot meg akar áldani vagy szentelni (C/A 867)

hogy a menyei templom azután állatot fel; minek utánna az Apostolok (C/A 886)

hogy a kristus. minden teremtet állatot, a maga természet szerént valo (C/B 1057)

hogy az Isten minden teremtett állatot akristus hatalma alá vetett (C/B 1057)

{…} A teremtett állatot imádni, holot csak egyedül az (C/B 1186)

ahalált meg érdemelvén. azt az állatot teszik helyekben, és készek ahalált (C/B 1458)

Anyaszent egy haz valamely teremtet állatot meg akar aldani exorcizallya mind (C/B 1550)

még közüllök. semmi féle élö állatot meg nem ettenek. és amidön (ISZ 205)

indiai bálványozo papok. semmi féle állatot meg nem ölnek, annak pedig (ISZ 205)

a fát, akövet, vagy valamely állatot imádtanak, azok igen gorombák, és (ISZ 239)

nem kente se semmi élö állatot nem ett, semi gyapjubol valo (SUT 522)

köveket, és meg láttyátok mitsoda állatot öltetek meg, a köveket hogy (SUT 681)

visznek is oda valamely mérges állatot, tsak hamar meg döglik. fö (SUT 727)

állatra – 4

szeretet, szükség képen valamely teremtet állatra tzéloz, és valamint ezen szent (É 152)

felejt. ugy vigyáz mindenik teremtett állatra, mint ha az ö rendelésinek (VKT 893)

miért tették az áldozatra valo állatra kezeket minek elötte fel áldozták (C/A 745)

miért tették az áldozatra valo állatra kezeket, minek elötte. fel áldozták (C/B 1458)

állattal – 4

bölcseségeket arra forditák hogy ateremtet állattal élhetnének, és az Istent el (É 67)

ditséretire forditassék, mert a teremtett állattal valo élés szükség nélkül, a (É 90)

forgattaták véle. valamint egy oktalan állattal. igy lészen dolgok mind azoknak (KKU 297)

nem ér az jó aszszonyi állattal. de ellenben. az ki rosz (IK/B 670)

állattol – 10

meg mutatni, hogy a teremtet állattol el távozván, tsak ö hozája (É 99)

munkálodgyunk hogy meg válhasunk ateremtet állattol (É 164)

kötelesek vagyunké meg válni ateremtet állattol hogy eleget tegyünk az Isten (É 164)

feledékenységet okoza, ellenben anyomoruság, ateremtet állattol el vonszon. és akor az (É 811)

képpen. mint sem egy teremtet állattol a lehetne, ettöl vagyon. hogy (KKU 265)

éltünkben. meg válni a teremtet állattol, ugy hogy tsak az Istenhez (KG 461)

lett, mivel. ha egy teremptet állattol meg bántatot, véghetetlen tiszteletet vészen (KJÉ 576)

tudgya: nem külömbözik az oktalan állattol. mert csak az jelen valot (IK/B 388)

férfiaktol, és az idegen aszszonyi állattol. ki az ö beszédivel hizelkedik (IK/B 412)

el szemedet az ékes aszszonyi állattol. és ne akarjad üsmérni az (IK/B 529)

állattól – 2

van. nem külömböztetel. az oktalan állattól; hát az a nemes lélek (IK/B 390)

tettzik. miben külömbözöl az oktalan állattól? és mit használ okoságod (IK/B 582)

állatyit – 1

rendelvén olly tökelleteségel valo teremtet állatyit. oh fiam micsoda josága az (IK/B 480)

állattya – 9

minden tellyesége állattya szerént {…} az az, valoságal és (É 36)

a juhokat, a gödölyéktöl. és állattya a juhokat az ö jóbjára (É 187)

állattya által is. nagy dolgokot viszen (KJÉ 607)

Jesusnak., és hogy a kenyérnek állattya. (substantiája.) az ö testévé változik (C/A 482)

testévé változik. és a bornak állattya. (substantiája). az ö vérivé. a (C/A 482)

iránt. az Istennek minden teremtet állattya jó, és semit meg nem (C/A 866)

Jésusnak, és hogy a kenyérnek állattya. substantiaja az ö testévé valtozik (C/B 1266)

ö testévé valtozik. és abornak állattya, substantiaja az ö vérévé, a (C/B 1266)

iránt. az Istennek minden teremtett állattya jó. és semmit meg nem (C/B 1549)

állattyában – 8

értetni, hogy a Fiu egy állattyában az Atyával. véle egy örökségü (É 65)

mert ez a három személy állattyában egy Isten., a kereszttségben fogadot (É 531)

az Istent az ö egyes állattyában imádgyuk, hanem még ötet imadnunk (É 608)

szent Léleknek. Három szent személynek. Állattyában egynek. Amen (KG 556)

Azt hiszi hogy az Isten állattyában egy, személyiben három (C/A 42)

nem volna egy örökségiben. és állattyában az Attyával, ebböl következik hogy (C/A 269)

Azt hiszi, hogy az Isten állattyában egy, személyiben három (C/B 944)

nem volna egy örökségiben, és állattyában. az Attyával. ebböl következik hogy (C/B 1103)

állattyának – 3

az ö ditsöségének fényesége. és állattyának ábrázattya, és mindeneket visel az (É 62)

kezdeti legyünk az ö teremtett állattyának, tudgyátok szerelmes atyám fiai, légyen (É 551)

igy mondgyam. érdemleni. szeretetét teremptet állattyának, néki ajándékozván fiát, és ha (KJÉ 583)

állattyát – 7

lehetet várni, meg száná teremptet állattyát, és meg akará azt szabaditani (KJÉ 575)

más modal meg szabaditani teremtett állattyát, ha szinte anyira szereti is (KJÉ 581)

mennyekben. az leg szebb teremtett állattyát nem itélvén méltonak hozád. magát (IK/B 391)

lehet meg üsmérni az Isten állattyát (C/A 36)

tekélleteségeit. közölvén vélek természetit. vagy állattyát (C/A 45)

lehet meg üsmérni az Isten állattyát (C/B 939)

tekélleteségeit. közölvén vélek. természetit. vagy állattyát. principium. A Fiunak tulajdonittyák a (C/B 946)

állattyától – 1

de kitöl ? az maga teremtet állattyától. az kihez minden joval vagyon (IK/B 588)

Állat
Állattyának – 1

elegendöé az Istent, az ö Állattyának. egyeségében imádni (É 531)

állát
állátok – 1

Aldot vagy te az Aszszonyi állátok közöt. ki mikor hallotta volna (É 31)

állátrol – 1

elég már arrol a nagy állátrol beszélleni (TL 219)