éppen – 253
épen
épen – 63

uj eröt. asok levél irásra., épen tegnap elöt szedtem rendben a (TL 140)

is el küldötte szállásárol. tsak épen egy kóbórló doktort aszakátsot, egy (TL 233)

mást meg nem üsmérhetek, anyomtatást épen nemolvashatom., az irást még is (TL 283)

mind meg ölék atöbbit, tsak épen az ifiu anglus szaladot el (TL 289)

öket avalo hogy a házaságot épen nem (TL 291)

ki ahalálra a mi sorsunk. épen olyan., menyi urakot, nemes embereket (TL 299)

valamint a’ tőrőkbuza, a’ levele épen olyan, igen ritkán kel vetni (ML 321)

többet ne érdemlenének vétkeink, tsak épen az Isten Fia tette magát (É 26)

hogy ha valamik vagyunk, tsak épen az Isten kegyelméböl vagyunk, a (É 27)

ötet nem illette, minekünk tsak épen azokrol az igasságokrol kel szorgalmatoskodnunk (É 78)

{…} Épen nem volt, mivel a felebaráti (É 115)

sem tudgyák mit mondanak, tsak épen szokásbol imádkoznak. mind azon által (É 332)

{…} Abbol épen nem következik; avalo hogy akristus (É 549)

és avallás igazságinak. tudományit, tsak épen azért, hogy tudosok legyünk, és (É 679)

fél rész vagyon. aki tsak épen azt igeri meg adni, a (É 743)

hogy véle jót tészen, tsak épen abbol az indulatbol hogy ötet (É 744)

szeretetét adván beléjek. mert tsak épen jóságábol szereti öket, és nem (É 756)

melyek keze közöt vannak, tsak épen anyit tartván meg magának azokbol (É 850)

akik jamaik szigetinél voltanak. tsak épen azt a kermet nem láthattam (MN 26)

mondá néki szerelmes tekintetekel., tsak épen rajtad kel egyedül boszut állanom (MN 144)

A kristus. az épen mind más képen vagyon., mert (KKU 304)

örömel szenvedte. a harmadikának. tsak épen az eset nehezen. hogy a (KKU 328)

emberekhez, és külsö képen tsak épen embernek láttzottam lenni, tudodé hogy (KKU 431)

miért mondasz engem jónak.? tsak épen az Isten jó egyedül. az (KJÉ 706)

kivánságinak eleget akar tenni, tsak épen az Istenröl valo gondolat, és (VKT 807)

immár nem azok, aki tsak. épen magáért szeretné az Istent. az (VKT 876)

tudván. foglalatoságot adni magoknak, ezt épen nem lehet nékik meg engedni (VKT 895)

és a jó szokásal., tsak épen a játekot szerette, a (IK/A 58)

féle veszekedö elméröl, aki tsak épen hamiságbol. keresi aveszekedéseket, és örül (IK/A 249)

örök kárhozatra vetették agonoszokot, tsak épen azö keménységeket hánya szemekre. a (IK/A 272)

ennek a rendnek választásában tsak épen. ennek az egyedül valo szándékodnak (IK/A 351)

lévö mindenik fának gyümölcsiböl, tsak épen annak a fának nem ehetik (C/A 55)

{…} Abban hogy a földhöz épen nem ragaszkodot azon magát ugy (C/A 71)

és Jeroboamot választá királynak. tsak épen a Juda és a benjamen (C/A 122)

{…} Épen abban az esztendöben jött el (C/A 156)

illenek akristus Anyaszent egyházára, és épen nem atöbb társaságokra (C/A 250)

azok, abbol le eshetnek, tsak épen az Anyaszent egy ház teste (C/A 278)

{…} Tsak épen akor. mikor gondolhattyák. hogy a (C/A 322)

{…} Tsak épen a mi nyelvünken hiják husvétnak (C/A 445)

{…} Igen is mert épen aban az idöben Jérüsalemben gyülekeztenek (C/A 448)

valoságos értelme szerént szollyak, tsak épen. a meg szentelö sanctificans. kegyelem (C/A 489)

{…} Ez az értelem épen helytelen volna. 1.mert ellenkeznék (C/A 535)

meg akar egyesülni az Istenel. épen nem nehéz, hanem annak nehéz (C/A 696)

nintsenek parantsolat alat, hanem tsak épen áitatoságbol valok, aparantsolat alat valoknak (C/A 898)

imigy amugy tudgya. vagy talám épen nem tudgya. jól meg kell (IJE 95)

is tartották, minden hivatalokban. tsak épen arra vigyáztanak, hogy keresztények legyenek (KSZ 323)

tsak agyönyörüségért keresni. és tsak épen arra a végre, atellyeségel ellenkeznék (KSZ 331)

mindnyájan együt ettenek, {…} idövel tsak épen az özvegyeknek, és a szegényeknek (KSZ 339)

társalkodást is. szükség nélkül, tsak épen innep napokon mentenek ki házoktol (KSZ 362)

fel nevelte. {…} ez igy lévén, épen nem valának más féle kóldusok (KSZ 370)

egy nagy abroszt le szállaní, épen hozája, az abrosz négy szegelete (SUT 533)

tudá, mert a kornélius emberei épen akoron zörgetének a kapuján, és (SUT 533)

hogy azt tudtára adgya. Agrippa épen akor a feredöben akara menni (SUT 543)

az Évangyéliumal. amelyet predikállyák, tsak épen Barnabás. és szent pál nem (SUT 549)

hanem egy kevés ételt,, tsak épen a szükségért, mondván hogy a (SUT 584)

meg mondottuk, Illyen keserves állapotokban épen nem remélheték hogy valamely igaságot (SUT 591)

tengeren Jérusalemben., ez az álhatatlanság épen nem tettzék pálnak. meg is (SUT 624)

házak. parasztosok és szegények, tsak épen ami szükségre valo hogy magokot (SUT 638)

ö köntösök igen közönséges. tsak épen hogy magokot bé takarják, ahidég (SUT 640)

és kelemetes ember volt. és épen nem kegyetlen, A korintus béli (SUT 670)

nem veheti. Josef felelé ezekre, Épen hozád illik a városnak. és (SUT 874)

azután mindent el rontata, tsak épen azokot a tsudálatra mélto tornyokot (SUT 888)

mi még maradot volt, tsak épen a Hippicos. pházáel, és Máriámna (SUT 891)

eppén
eppén – 1

kik meg vannak világositatva., csak eppén tisztán. az irgalmaságbol vannak (É 252)

eppen
eppen – 19

valaki atörök baráttságot, hanem csak eppen valamily haszonért. avalo hogy a (TL 12)

ki ahoz tud, mert ecsak eppen azért tettzik nehéznek. hogy nem (TL 102)

amelyben, a nagy urak csak eppen a haza hasznát keresték, és (TL 120)

hejábanvaloság. mivel az Isten tsak eppen azt tekénti, amit ö érette (É 141)

életet, és atelhetetlenséget okoza, amelyek eppen ellenkeznek azal a penitentzia tarto (É 290)

{…} Eppen nem mondgya szent pál, mert (É 744)

{…} Eppen nem, söt még álhatatosan kéré (É 812)

{…} Eppen nem ellenkezik. azzal atanitásal. ezek (É 836)

véle., tegyük azt ehez, hogy eppen nem volt alkalmatos az igazgatásra (MN 70)

és a király viszá akarta eppen akor hivatni. a midön elvir (MN 168)

férfiakot mind meg ölték. tsak eppen egy aszonyt hagyának meg. a (MN 234)

harmadikát. honoriának. ezek a nevek eppen illettek reájok., mivel hilária. természet (KKU 251)

{…} Eppen nem következhetik, mivel ezek az (C/B 1082)

nintsenek parantsolat alatt, hanem tsak eppen áitatosságbol valok., a (C/B 1574)

hogy vannak ollyanok. akik magokon eppen nem tudnak segitteni, valamint történék (IJE 57)

hadak közöt valának, fegyvereket tsak eppen azok ellen forditták a kik (KSZ 390)

feketék, és a Cáfrák, akiknek eppen eszek nintsen, mind ezekböl elsöben (KSZ 458)

magok hasznok keresöké tevék, tsak eppen az életröl gondolkodtanak, az egy (KSZ 473)

gondolkodván másrol hanem az italrol. eppen akara valaki egésségiert inya, a (SUT 573)

éppen
éppen – 170

aveszet reszttséget, és ennekem irjon. éppen akor vettem akéd kedves levelét (TL 11)

amikor kédel beszélgethetek. ma pedig éppen nagy egyepetyém vagyon kédel beszélgetni (TL 15)

király kisérte volna afejdelmet, csak éppen hogy nem vagyunk ollyan feketék (TL 18)

Edes néném éppen ma ha jol fel számlálom (TL 19)

pompával küldöttek volna akónyhára. csak éppen habakuknak lehetet volna száraz lábal (TL 20)

a bolha, az ollyan vendéget éppen nem szeretném az ágyamban, most (TL 27)

szeretném az ágyamban, most pedig éppen nem szeretnék meg halni, hát (TL 27)

azt is tudgya kéd hogy éppen atenger parton vagyunk. és ollyan (TL 29)

mi hozánk, és abujdoso urak, éppen nem panaszolkodhatnak ellene, meg válik (TL 33)

nem ugratnak innét, aztot csak éppen azért bánnám hogy kédtöl meszéb (TL 41)

a császár parton lévö házai éppen nem CSászári házak, micsoda nagy (TL 44)

hogy mikor nagy esök vannak éppen ót foly le ahegyekböl a (TL 44)

fel mentünk a kösziklán. de éppen az oszlopig nem mentünk. mert (TL 50)

erö szakot tesznek. pápai gáspár éppen a kadiánál talált lenni akor (TL 54)

az is valo hogy europának éppen a szélyin vagyunk. loháton innét (TL 55)

várná. ök a beszélgetéshez, nyájasághoz éppen nem tudnak, minden mulattságunk tehát (TL 58)

micsoda savanyu viz. édes néném,! éppen a sárhoz illik. mert ha (TL 60)

város,-ban kedvesen. arra okod. éppen nincsen; mert a tavaszt, másut (TL 68)

Édes néném. éppen nem kel nevetnünk. néze kéd (TL 73)

hajokon, az it valokon pedig éppen nyomoruság. azért tegye le kéd (TL 84)

nem is beszélhetet. hanem csak éppen a leányát bocsátották hozája. de (TL 85)

esztendeig. akéd szolgálattyában meg maradgyon. éppen nem volt szükség bocsánatot kérni (TL 86)

vagyon., valamint jób volt, csak éppen abban külömbözik, hogy az ágyban (TL 116)

a micsoda hirt hallottam csak éppen ebben a szem pillantásban. azt (TL 121)

elötte nem láttyák. hanem csak éppen akor. amikor már nem lehet (TL 124)

hogy kéd egésséges legyen, de éppen most jő eszemben egy jó (TL 124)

aköntösök a világiak köntösöktöl, csak éppen a szinben külömbözöt, a templáristák (TL 126)

mindenüt egyenlö vétkeseknek találtatának; apápa éppen akoron gyülést tartván franczia országban (TL 126)

jol lenni, holnap meg halni. éppen nem vigasságra valo állapot. nem (TL 135)

édeseb leveleidet vettem. szivbéli zokogásal, éppen nem volt szükséges meg köszönni (TL 145)

ország igazgatására, de a füstölö, éppen nem a kezekben valo. azt (TL 154)

de jól meg nyirik., erröl éppen egy rendes historiát olvastam. nevesse (TL 163)

cselekedhetnek. mint pilátus cselekedet volt. éppen most jutot eszemben. a hires (TL 174)

mene parancsolattyára. az a köntös, éppen rajta talála lenni. mihent a (TL 174)

egy, meg enyvezi köztünk. abaráttságot, éppen nem vártam volna akéd hirét (TL 178)

a szemeket. valamint mi, mert éppen most hozák hirül, hogy elsö (TL 181)

egy i felében punctumot tenni,, éppen most jut eszemben, hogy egy (TL 193)

szomoruságal irom, mert az urunkot éppen nem jó állapotban látom, ki (TL 201)

portékája igen kevés, köves portékája éppen nem volt, két gyémántos gyürüjevolt (TL 210)

soha sem vett. mert azon éppen nem kapot, hanem csak éppen (TL 210)

éppen nem kapot, hanem csak éppen. ami nélkül nem lehetet. ollyat (TL 210)

azt vettem észre hogy haragos. éppen jokor érkezet. nekem azon örülni (TL 214)

inkáb mehetet volna valamire. de éppen nem erre valo volt. minden (TL 238)

a kiket az apja szeretet; éppen nem kedvelhetet, elég a hogy (TL 238)

állanais, de meg kel fizetni, éppen a Csokrol kel nekem most (TL 239)

vittek volna. ebédre, mi pedíg éppen nem ohajtottuk azt a becsületet (TL 240)

édes néném. micsoda állapotban voltam. éppen azon a napon. a melyen (TL 246)

látta, mert láttam a császárt, éppen a szállásom elöt ment el (TL 251)

Lakni Városba kedvesen Arra okod éppen nintsen. Mert a’ tavaszt másutt (ML 327)

{…} Éppen enem elegendö, ezt is tanitották (É 49)

{…} Éppen nem, mivel tsak az elsö (É 96)

{…} Anagy böjti parantsolat, tsak éppen aböjtölésre kötelezé (É 164)

a világon, mindent tudnak., tsak éppen azt nem tudgyák, ami {a-mi (É 183)

jókót kel ohajtani, mivel tsak éppen, ezen az uton. lehetünk szentek (É 268)

valo kegyelmit. halálakor is, de éppen nem igéri azt azoknak, kik (É 272)

Isten azt akarja hogy tsak éppen a szükségre éllyünk ateremtett állatokal (É 290)

éllyünk ateremtett állatokal, mivel tsak éppen az Istent kel szeretni magáért (É 290)

{…} Arra éppen semi okok nem lehet. és (É 294)

és azon mutassátok bé, ati éppen égö. és békeséges áldozatotokat., ajuhaitokot (É 327)

se hadnagy, és proféta. sem éppen égö áldozat; sem eledeli áldozat (É 421)

és ezer kövér bárányokbol valo éppen égö áldozatban. ugy légyen ate (É 421)

térésre indittsa, ennek a farisaeusnak éppen nem vala oka hogy roszul (É 425)

{…} Éppen nem következik egyik is. mivel (É 426)

{…} Mert éppen, halála elöt akará rendelni azt (É 454)

{…} Éppen nem, keményen marada mint a (É 457)

lélek üsméretnek furdalásábol tselekedé; tsak éppen félelemböl; a botsánatnak reménségenélkül, se (É 474)

{…} Az üdvezitö, éppen nem ezt érti ezen. roszul (É 513)

{…} Éppen nem következik., söt még nékik (É 564)

{…} Ö éppen nem ugy itéle felölle mint (É 679)

haszonért valo szeretettel, a mely éppen nem felebaráti szeretet (É 820)

mely mesze lévén atenger parttyátol. éppen nem gondolhatta hogy ót veszedelemben (MN 16)

a melyek kemények valának. tsak éppen azokra figyelmeze, a melyekel meg (MN 22)

rea nem álla. hanem tsak éppen arra. hogy el kisérhetik ötet (MN 89)

véle. azután tudtára adá. hogy éppen akor tartot tanácsot. amelyben azt (MN 93)

el a ki is mondá. éppen szerencsémre ma találtam egy historiára (MN 106)

De a szerentsétlen dom sebastien, éppen nem gondolta azt. hogy olyan (MN 118)

A midön a helyre érkezének. éppen akor vagdaltak egy máshoz leg (MN 118)

gondolni, és meg ijede magában. éppen nem is gondolkodot arrol hogy (MN 130)

az elvirel valo házaságában., tsak éppen az emberi tekintetért. ne álla (MN 149)

más nap. éppen azon a napon. amelyen dom (MN 155)

néki, mindgyárt hozája mene, akit éppen akor tették volt az ágyban (MN 165)

ebben a remenségben lévén. kork éppen akor mene eleiben (MN 179)

az országot, a midön tsak éppen tisztelettel gondoltam hogy vagy hozám (MN 195)

meg változhatatlan lévén szándékaban tsak éppen az Etelgiváért valo nyughatatlanságban tölté (MN 199)

minden mesterséget elékel venni. tsak éppen a köntös dolgában lehettünk szükségben (MN 226)

egy néhány szor hátra tekintvén. éppen mellém közelite. a nyilának végit (MN 226)

hogy ezek a kegyetlenek. tsak éppen a férfiakot ölik meg, és (MN 234)

Felida felelé nékem, éppen nem érdemlem panaszidot. leg elsöben (MN 237)

A kristus. tsak éppen erre akartalak hozni. meg akarván (KKU 268)

ha az ugy történik. az éppen jó alkalmatosság lészen a kereszt (KKU 314)

ate tévelygésed igen nagy. mivel éppen nem jó a nyomoruságok közi (KKU 319)

gyalázatokot. te éretted, de tsak éppen egy dolog nehéz nekem. ahogy (KKU 326)

Isten kedvében teszi az embert., éppen tsak a nyomorult. a ki (KKU 337)

Storophila. uram éppen ki találtad az én nyavalyámot (KKU 354)

vala néki. én pedig tsak éppen. abban a szándekban hordoztam, hogy (KKU 356)

azért az örökké valo kintsért,? éppen semmit. de oh (KKU 361)

mellet menének el, a melyet éppen akor szánttnak vala. storophila. hasonlo (KKU 408)

azt anagy boldogságot.? éppen nem. de mitsoda nagy munkát (KKU 450)

állot a sidok törvénye. csak éppen törvény béli ceremoniák valának, és (KG 546)

ahely ahol születtünk, de azért éppen fel ne fuvalkodgyunk (KJÉ 587)

volt. mind tselekedetiben, mind beszédében, éppen arrol beszélgettünk. hogy még is (KJÉ 765)

szavai eföldön, hogy ha ezeket éppen menybe menetele elött mondotta, a (KJÉ 771)

ö akarattya bé tellyesedgyék, tsak éppen ezekhez szabad az emberi kivánságoknak (VKT 878)

nevet, szerezhes az emberek közöt., ? éppen nem ezekért., oly nemes lélek (IK/A 22)

a te szolgálatodra teremtette, és éppen nem. azért. hogy boldogságodra legyenek (IK/A 23)

egy olyan könyv. amelyet tsak éppen az ifiak oktatására irták,, apedig (IK/A 45)

az Isten szolgálattyára. a tanulás éppen olyan szükséges az egy házi (IK/A 313)

mondgya, hogy gonoszok valának. csak éppen az egy jehu király felöl (IK/B 426)

azt irják, hogy manasses csak éppen kinoson valo halálának. az utolso (IK/B 428)

leg inkáb az tisztátalan vétekben. éppen nem is gondolkodik az üdveségiröl (IK/B 431)

{…} Éppen nem abban fiam, mivel az (IK/B 482)

kegyelmet cselekszik velünk, abbol csak éppen azt az dicsöséget tartotta magának (IK/B 609)

Az 2. veszedelem éppen ellenkezö okbol jő. midön egy (IK/B 668)

mind le vágág. tsak éppen a szüzeket hagyatá meg Mojses (C/A 113)

az utolso sido királyoknak hatalmok éppen a kristus el jöveteléig tarta (C/A 144)

És leg utolszor az Apostolinak., éppen abban az idöben a melyben (C/A 187)

{…} Éppen nem következhetik, mivel ezek az (C/A 238)

még most is a Chartusianusok éppen nem mondgyák (C/A 862)

lévö mindenik fának gyümölcséböl. tsak éppen annak a fának gyümölcséböl nem (C/B 953)

{…} abban hogy a földhöz éppen nem ragaszkodot., azon magát ugy (C/B 966)

mádianitákot mind le vágák, csak éppen. a szüzeket hagyatá meg mojses (C/B 999)

királynak, csak éppen. ajuda, és benjamen nemzettsége marada (C/B 1007)

az utolso sido királyoknak hatalmok. éppen akristus el jöveteléig tarta. hogy (C/B 1025)

{…} Éppen abban az esztendöben jött el (C/B 1034)

kristus anyaszent egy házára., és éppen nem, a több társaságokra (C/B 1091)

azok, abbol le eshetnek. csak éppen az anyaszent egyháznak teste. nem (C/B 1110)

{…} Tsak éppen ami nyelvünkön hogy husvétnak hiják (C/B 1239)

{…} Igen is. mert éppen abban az idöben jerusálemben gyülekeztenek (C/B 1241)

hogy igen kevésböl állyon. tsak éppen szükségre valot egyenek. enni nem (C/B 1257)

valoságos értelmek szerént szollyak., tsak éppen ameg szentelö. sanctificans, kegyelem. tészen (C/B 1271)

{…} Ez az értelem. éppen helytelen volna. 1. mert ellenkeznék (C/B 1305)

meg akar edgyesülni az Istennel. éppen nem nehéz. hanem annak nehéz (C/B 1421)

még most is a Chartusiánusok. éppen nem mondgyák (C/B 1545)

erre felelé a páter, hogy éppen a nem volna. de ha (IJE 10)

roszul vagyon az aszony, én éppen nem tudok hizelkedni, követem az (IJE 13)

mint aki mélyen aluszik, mert éppen semmit nem mivelni, anyi mint (IJE 34)

az agyban. vagy a mikor éppen hejában ülnek (IJE 43)

talállyák jól az ország dolgát, éppen nem szenvedhetem az illyen okoskodokot (IJE 47)

voltam mondá angyélika, a ki éppen illyen természetü. az aszony, mutatván (IJE 79)

halálán volt; mikor hozája menék, éppen akor pirongatá egyik tselédet, azért (IJE 79)

Éppen most akarám kegyelmedet arra kérni (IJE 99)

Látom hogy éppen azt akará kegyelmed töllem kérdeni (IJE 106)

az attya házátol el hozta, éppen nem volt felelé azur, soha (IJE 123)

többet nem akarok venni, tsak éppen a menyi kivántatik, azt is (IJE 141)

Éppen ezt akarám mondani, felelé angyélika (IJE 144)

Meg botsáson kegyelmed. mert én éppen nem tiltom atisztességes mulattságot. söt (IJE 160)

Éppen nem felelé a páter, nem (IJE 163)

A pátriárkák. éppen nem vágytanak agyenge eledelekre, el (ISZ 177)

közül is, mivel atörvény tsak éppen az ollyan leányokot tekintette. a (ISZ 210)

esztendeig tartot. az irás tsak éppen három dajkárol emlékezik, arebeka., miphibozet (ISZ 213)

Tsak éppen az Izraéliták tanyithaták agyermekeket ollyan (ISZ 217)

Tsak éppen apapok, és aproféták. irnak vala (ISZ 220)

hogy kössék fel pallosokot. tsak éppen, a németeknél, és a gallusoknál (ISZ 257)

országban. és más részeiben europának. éppen nem vala, ki veszem spanyol (ISZ 261)

a therapeuták valának, de {…} tsak éppen pálestinában valának essaeiták, és mint (KSZ 304)

a közönségesen valo életet, tsak éppen ajerusálemi hivek követthették, amely illet (KSZ 305)

halogatták a kereszttséget, mivel tsak éppen azokot keresztelték meg, akik aztot (KSZ 313)

szent kelemen. azt mondgya, hogy éppen tsak anyit kel enni, a (KSZ 326)

népet nem oktatták, és tsak éppen a filosophusok tanyitottanak, az élet (KSZ 345)

függöben tarttsák elméjeket, és azt éppen nem szerették. hogy olyan tudatlanok (KSZ 346)

az egy házi renden valokon, éppen nem tarthatni uralkodásnak., mivel a (KSZ 381)

is felölle. alelkekre valo igazgatást, éppen nem bizták volna reája, amelyek (KSZ 386)

kegyetlenségel üldözték is öket, {…} tsak éppen a keresztények nem keresik vala (KSZ 390)

a világi haszonra, azért tsak éppen a meg téritésre tzéloztanak, és (KSZ 408)

és a penitentzia tartokért. {…} tsak éppen ahivek maradván atemplomban, imádság volt (KSZ 409)

tartományokban is, atöbbi közöt, tsak éppen azokot az ajándékokot hozom elé (KSZ 428)

és a Nicolaita eretnekeknek neve. éppen gyalázattyára lehet, hogy ha az (SUT 509)

azután meg kövezteték, de ez éppen nem bizonyos, meg mások. hogy (SUT 556)

Romában. és atöbb tartományokba, tsak éppen sido ország marada a pártolásba (SUT 842)

magokot a magok fegyverekel., tsak éppen egy Artorius nevü szabaditá meg (SUT 876)