F. A második része ahajléknak., melyet a szentek szenttyének nevezték, az eget jelenté., az elsö jelenté akristust az ö halando testében, és az Anyaszent egy házat eföldön, akiis ugy éll it mint számki vetésben és bujdosásban.,
K Mi vala a szövettségnek ládája.?
F A meg rothadatlan fábol valo láda volt, a mely. mind belöl, mind kivül, tiszta arany pléhekel volt bé boritva, ez a láda arra valo volt, hogy abban állyon a törvénynek két táblája, erröl is nevezék szövettség ládájának, mert az Istenel tet szövettség abban állot., és ennek a ládának mindenkor a szentek szenttyében kelletet maradni.
K Mit jelente a szövettség ládája.?
F Jelenté a kristus emberségit.
K Mi vala akegyelemnek tablája?
F E szerént nevezték a szövettség ládájának fedelét, ennek tiszta aranybol kelletet lenni, akét végin, két Cherubim volt aranybol ki tsinálva: a kik szárnyakot ki terjesztvén, a láda fedelét bé fedték., az Isten mindenkor onnét szollot, és erröl is mondgya sok helyt az irás, hogy az Isten a chérubimokon ül, azért is nevezik propitiatoriumnak. az az. olyan helynek. a honnét az Isten kegyelmit mutatta az emberekhez.
K Mit jelente a kegyelemnek táblája?
F A kristusnak Istenségit, a mely bé fedezi azö emberségit. ugy hogy ö benne lakik az Istenségnek minden tellyes volta test szerént, és ö a mi büneinkért. engesztelö, és tsak ö általa nyerünk irgalmaságot
K Mi volt az asztal.?
F Az. az asztal meg rothadatlan fábol volt tsinálva, és arany pléhekel volt bé boritva., a csak arra valo volt hogy kenyereket tettenek reája.
K Mik valának azok a ki tet kenyerek?
F E szerént nevezék a tizenkét kenyeret, a melyeket az
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 102)