üdveségnek földére érkeznek, mondám kevés számu, hogy ha azokhoz hasonlittom számokot akik el kárhoznak. erettentö igaság, és nehéz volna el hinni, hogy ha szent Pál ezt világosan elönkben nem adná.
14 Articulus. Az ellen mondásnak vizéröl. aréz kigyorol. a báláám tanáttsárol. és a Mojses halálárol.
K. Mit mivelének az Izraéliták apusztában negyven esztendeig?
F Az Isten hol egy felé, hol más felé utoztatá öket, de a szüntelen valo tsuda volt, hogy azon idö alat, se sarujok, se köntösök el nem szakadot, és mindennap manna hullot le nékik az égböl. szombatokon kivül.
K Hivebbek. és engedelmesebbek valánaké akoron az urhoz mint sem annak elötte?
F Nem, mert mindenkor kemények. és durvák valának, meg unván a sok utozást, gyakorta zugolodának, az Isten. és Mojses ellen., egyszer azért támadának fel hogy vizek nem volt. másodszor azon panaszolkodának hogy a mannát meg untak volna, egy szoval mindenkor panaszolkodtanak az ur ellen
K Miképen tsendesüle meg a nép aviz nem létiért?
F Mojses a paltzájával meg üté kétszer a kö sziklát., a honnét nagy bövségel folya aviz, ugyan it is történék a, hogy Mojsesnek nem vala az az egész bizodalma az Istenben; mint a melyel volt rend szerént öbenne, és az irás mint egy értésünkre adgya, hogy kételkedék tsuda tételiben., de akár minémü legyen a fogyatkozás a melyben esék akor Mojses. elég ahogy, azt a vizet ellen mondás vizének nevezék, ázért, hogy a nép zugolodék.
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 110)