K A nép nem indittáé fel az Isten haragját azután a Mojses haláláig.?

F Fel indittá még egy szer a vétekel. melyet tselekedék a mádiánitabéli aszonyokal.

Magyarázat.

Bálák a Moábitak királya magához hivatá Báláamot, azért hogy anépre átkot mondgyon, de az Isten ugy igazgatá ennek aprofétának a nyelvét., hogy nem átkot, hanem áldást monda a népre. és meg jövendölé a Messiás el jövetelét. de az a proféta tartván attol. hogy elne veszese a jutalmat melyet akirály igért vala néki, erre valo nézve, fertelmes rut tanácsot ada akirálynak, tanácsolván azt néki, hogy küldene aszonyokot az Izraéliták táborára, a kikel valo vétkekért, az Isten haragja reájok fog szállani. és azután a király könyen meg gyözheti azt a népet a tanács tettzék, és meg fogadák, és a nép atisztátalanságban. és bálványozásban esék

K Az Isten meg büntetéé ezeket avétkeket?

F Igen is meg, mert Mojses az Isten parantsolattyábol meg öleté az eleit a népnek. és a kik vétkesek valának, azután parancsolá hogy levágnák mind azokot, kik a tisztátalanságban., és a bálványozásban estenek, huszon négy ezer embert vágának le azon anapon., azon alkalmatoságal mutatá meg phiné nagy buzgoságát mivel látván egy Izraélitát más idegen aszonyal. együt mind a kettöt meg ölé egy szers mind, és azon tselekedete által az Isten haragja meg tsendesedék

K Az Isten nem büntetéé meg a mádiánitákot és a moábitákot is?

F. Igen is meg. mert az Isten phinét két ezer emberel ellenek küldé, báláe, és báláám el veszének, és a mádiánitákot

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 112)


Előző oldal | Következő oldal