a lelki templomban vagyon az Isten sanctuariumja melyet Jelente a szekrény. ót vagyon a superlát. mely a salamon templomában el rekeszté a sanctuáriumot a szent helytöl, mely jelenté szent Pál szerént, hogy az ég zárva vala az emberek elött mind addig még a kristus nékik meg nem nyittá halála, fel támadása, és menyben menetele által, ugyan akor szakada két felé a superlát., az arany oltár pedig melyen az illatokot ajánlották, jelenté a kristust, aki által ajánlyák szüntelen a szentek a ditséretnek áldozattyát; ót volt a faragatlan köböl valo oltár, a melyen ajánlották a keritésen kivül az áldozatokot, ez is akristust Jelenté. az ö halando testében, a ki is fel áldozá magát az Attyának a kálvárián, mint hogy benne vétek nem vala, nem volt szükséges hogy meg faragtasék., ez igy lévén akristus egy szersmind Isten, áts Mester, oltár, áldozat, és aleg föveb kö abban atemplomban., amelynek örökösnek kel lenni, és hogy jelenttse örökös meg maradandoságát annak a lelki templomnak, a melyet a kristus fog meg szentelni világ végin. amidön mind az egész kövek helyekre tétetnek, ajérusalemi templom ugyan azért volt négy szegeletre épitve.
K Tsak egy templom vala tehát judéában?
F Az Isten tsak a salamon templomában akará hogy imádgyák, és abban a templomban tsak egy oltár vala, a melyen áldozták az áldozatokot
K Mit jelente az az egyesége atemplomnak, és az oltárnak,?
F jelenté az Anyaszent egy háznak, apapságnak, és az uj törvény béli áldozatnak egyes voltát, az Isteni szolgálatnak voltát. a mely törvénytelen a közönséges anyaszent egy házon kivül.
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 121)