Antiochus után következék seleucus philopator; emeg kedvelvén oniást afö papot. jó erkölcséért, bövön adata néki mindent a mi kivántaték. az áldozatokhoz.

Seleucus után következék Antiochus epiphanus. ez el hiresité magát istentelenségiért. a fö papot oniást letevé, és ezt a szent hivatalt. hol – egynek, hol másnak adgya vala, a Jerusalemi templomot fel dulá. a sidokal meg akará változtatni vallásokot., azt a szent embert Éléázárt erre valo nezve meg öleté, a hét egy testvér atyafiakot kinos halálal meg öleté anyokal együt, és egy szombaton mind meg öleté azokot kik az áldozatra esze gyültenek vala. vegtire maga is nyomorult halálal hala meg. az Isten meg büntetvén ötet.

Ezekben az üldözésekben Matathiás tized magával a pusztában el bujdosék. a hol inkáb szereté füvel élni mint sem meg tiltot hust enni.

Az után fegyvert foga és ö utánna az ö fia a hires judas Makabaeus a vallás meg oltalmazására.

Ha szinte a sidok Matathiásig a felyeb emlitet királyok alat valának is, mind azon által a nemzet respublica formában vala, és azt a fö pap igazgattya vala, a fö tanatsot nevezék sanedrinusnak, a nemzet pedig tsak adoval tartozik vala akiralyoknak

K szabad valaé Matathiásnak. és az ö fiának judásnak fegyvert fogni Antiochus ellen abbol. azókbol hogy boszut állyanak rajta avallásért?

F Soha nem szabad atörvényes hatalmak ellen támadni, a királyoknak, olyan szin alat hogy a vallást üldözi, a kristus nem akará hogy szent Péter kardgyával oltalmazná ötet, az elsö keresztyenek a pogány császárok ellen nem oltalmazák vala magokot, noha igen üldözék

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 133)


Előző oldal | Következő oldal