üdveségeknek lelki épülettyét, az embereknek ugy is kel tekénteni akristust mint reménségeknek kezdetét. és fundámentumát.

Magyarázat.

Hogy ezt a feleletet. meg lehesen érteni, meg kel néznünk hogy mit mond ez iránt a száz tizenkettödik soltár. A kö mellyet meg vetettek az épittök, alet szegelet fejévé. az urtol lett ez, és tsudálatos ami szemeink elött.

A bizonyos hogy a kristus magát olyan köhöz hasonlittya a melyet az épittö mesterek meg vetették, és a mely követ azután az épületnek leg föveb helyére tették. aki erre aköre esik el romol. és a kire esik el ronttya azt. szent Péter meg mondá asidoknak. hogy akristus az a kö. a melyet el vetették, de azt a szegelet fejévé tették. azután, szent pál is azt mondgya, hogy a kristus megy egyeztette a sidokot a nemzettségekel, hogy a két nép tsak egy lenne. és hogy ö a fundamentum, a melyre kel mind egyik, mind a másik népnek épiteni az üdveségnek épületét. az a fundamentum. mondgya szent Agoston. nem alá. hanem a magoságban tétetet, mert az olyan épület, a melyet a menyért épitették. és nem a földért, erre valo nézve a fundámentumnak a menyekben kel lenni.

19 Articulus. Ismét a kristus Jesusnak az emberekhez valo tulajdonságinak vagy minémüségeinek. magyarázatya

K Miért mondod hogy a kristus a fa a melynek mi vagyunk az ágai.?

F A kristus maga tanittya nékünk ezt a vigasztalo igazságot mondván. Én vagyok az igaz szöllö tö. és az én

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 202)


Előző oldal | Következő oldal