F Hasonlo mindenben, mind régiségben, méltoságban, és tekélleteségben. a három személy tsak egy Isten.
K. Miért nevezik az elsö személyt Atyának.?
F Mert öröktöl fogva szülte a Fiat, a ki is véle egy, és hasonlo Isten. és a kit Igének, és az Isten bölcseségének nevezik.
K. Az Atya, és a Fiu szeretiké egy mást.?
F. Igen is szeretik egy mást. öröktöl fogvást. és ebböl a szeretetböl származik öröktöl fogvást a szent Háromságnak harmadik személye. a kit szent Léleknek nevezik.
K. Nem egyedül az Atyátol származiké a szent Lélek?
F Nem., mert az Atyátol és a Fiutol származik a szent Lélek
K. Az Atya származotté valamelyik személytöl.?
F Nem mert. az Atya eredete a más két személynek.
K. Az Atya régib tehát a Fiunál, és a szent Léleknél. mint hogy tölle származnak.?
F Nem régibb a más kettönél, mert az Atya nem volt soha egy szem pillantásig is a Fiu nélkül, az Atya. és a Fiu nem voltak soha egy szem pillantásig is a szent Lélek nélkül.
K Hogy lehet ezt meg fogni?
F Az Atya nem lehet egy szem pillantásig is hogy magát ne üsmérje., és magát üsmérvén, az ö Fiát, az öröktöl fogva valo Igét szülte. az Atya és a Fiu nem lehet hogy egymást ne szerese; és ebböl a szeretetböl származik a szent Lélek.
K Lehetneé ezt az igazságot valamely hasonlatoságal értelmesebbé tenned?
F Igen távul valo hasonlatoság vagyon ateremtö és a teremtet állatok közöt, mind azon által. ez az elmédet segitheti.
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 43)