F Hasonlo mindenben, mind régiségben, méltoságban, és tekélleteségben. a három személy tsak egy Isten.

K. Miért nevezik az elsö személyt Atyának.?

F Mert öröktöl fogva szülte a Fiat, a ki is véle egy, és hasonlo Isten. és a kit Igének, és az Isten bölcseségének nevezik.

K. Az Atya, és a Fiu szeretiké egy mást.?

F. Igen is szeretik egy mást. öröktöl fogvást. és ebböl a szeretetböl származik öröktöl fogvást a szent Háromságnak harmadik személye. a kit szent Léleknek nevezik.

K. Nem egyedül az Atyátol származiké a szent Lélek?

F Nem., mert az Atyátol és a Fiutol származik a szent Lélek

K. Az Atya származotté valamelyik személytöl.?

F Nem mert. az Atya eredete a más két személynek.

K. Az Atya régib tehát a Fiunál, és a szent Léleknél. mint hogy tölle származnak.?

F Nem régibb a más kettönél, mert az Atya nem volt soha egy szem pillantásig is a Fiu nélkül, az Atya. és a Fiu nem voltak soha egy szem pillantásig is a szent Lélek nélkül.

K Hogy lehet ezt meg fogni?

F Az Atya nem lehet egy szem pillantásig is hogy magát ne üsmérje., és magát üsmérvén, az ö Fiát, az öröktöl fogva valo Igét szülte. az Atya és a Fiu nem lehet hogy egymást ne szerese; és ebböl a szeretetböl származik a szent Lélek.

K Lehetneé ezt az igazságot valamely hasonlatoságal értelmesebbé tenned?

F Igen távul valo hasonlatoság vagyon ateremtö és a teremtet állatok közöt, mind azon által. ez az elmédet segitheti.

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 43)


Előző oldal | Következő oldal