özvegységkor aházaság akor semire valo volna, ámbár házaság törésben nem éltenek volna is együt, anak elötte, és ha semi része nem let volna is a más resznek agyilkoságban

3. Egy házas személy házaság törésre adgya magát. olyan igéret alat. hogy el veszi az férje. vagy a felesége halála után azt akivel házaság törésben elt, azután ha a férje. vagy a felesége meg halna., aházaság törö személy. elnem vehetné azt a személyt akivel vétkezet, mivel az igéretért. a melyet még házas korában tett, és az igéretért valo házaság törésért, a házaság semire valo volna.

4. Egy olyan ember aki házas lévén ujontában meg házasodnék. még özvegysége elött, aházaság törésért amelyben eset, ha azután özvedgyé maradna az elsö feleségitöl, az ö házasága semire valo volna amásodikával, mivel még házas korában vette volt el, annál is inkáb hogy ha aszemély akit el vett. tudta hogy nem özvegyhez ment, mert ha meg tsalatot aházaság azután nem lenne semire valo.

K Miért rendelte az Anyaszent egy ház ezt az akadályt?

F Azért hogy meg gátolya aházaságban lévö személyeknek az olyan házaságokért vétekben valo eséseket, és hogy a házasági hüség jobban meg tartassék

K Mit értesz a külömbözö valláson valo akadályon.

F Értem azt hogy meg vagyon tiltva akeresztyéneknek, a hitetlenekel valo házaság, kik nintsenek meg keresztelve, más képen az olyan házaság semire valo volna

K Miért rendelte az Anyaszent egy ház ezt az akadályt?

F Azért 1. mert az olyan házaság nem lehetne szenttség. 2. azért hogy meg oltalmaza ahiveket ahitnek el vesztésétöl, ahitetlenekel valo szövettségért

K A Catholicusoknak az eretnekekel valo házaságok semire valoé?

F Ámbár meg legyen is tiltva, de nem semire valo hogy ha más képen. nintsen valami más akadály.

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 656)


Előző oldal | Következő oldal