legyen nem tsak külsö képen valonak. ugy hogy a sziv meg egyezék. a szájal., mert más képen semire valo volna, a közönségesen valo imádság a, midön a hivek együt imádkoznak atemplomban. akülönösön valo pedig a., mikor valaki magánoson imádkozik.
K Melyik imádság kedveseb Isten elöt., aközönségesen valóe, vagy a magánoson valo?
F Mindenik kedves az Isten elött, tsak buzgo legyen. mindenikével tartozunk, de a közonségesen valo imádság hathatosab magában. mint akülönösön valo mert az Anyaszent egy ház. együt imádkozván, ahathatosab Isten elött, mint sem akülönös embernek imádsága, mert akor, amint Tertulliánus mondgya, mint egy szent eröszakot vesznek az Istenen., a mely eröszak ö elötte kedves
2 Mert akor agyengék és abuzgoság nélkül valok. részesülnek abuzgoknak imádságokban. 3 A kristus azt mondgya., hogy amidön ketten vagy hárman ösze gyülnek az ö nevében, ö közöttök lészen, annál is inkáb közötte lészen az Anyaszent egy háznak midön együt imádkozik.
K Melyik az imádságok közöt aleg tekélleteseb imádság?
F Az, amelyre maga akristus tanitot, a melyet Mi Atyánknak nevezik. mivel ez az imádság magában foglallya rövideden mind azt; amit lehet kivánni és kérni Istentöl.
K A közönségesen valo imádságok közöt, melyik a leg tekélleteseb.?
F. A szent Mise áldozattya mert. 1. ez a szent Áldozat magában foglallya az imádást, ditséretet, háláadást, kérést, ajánlást, 2 mert akristust akitöl minden kegyelem származik. abban az egész Anyaszent egy ház ajánlya.
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 669)