akenyérnek. és abornak szine alat. de hogy az Isten tiszteltessék. akülsö képen valo áldozatban, szükséges hogy az ajánlás. belsö képen valo légyen,. mert az Isten lélek. ugyan lélekben., és igaságban is kel ötet imádni, arégi külsö áldozatokban az Isten ugy ditsértetet., amidön belsö képen nékie ajánlották magokot. ettöl is volt. hogy az Isten sokszor meg vetette a sidok áldozattyokot., valamint aszent irásbol ki tettzik., az Isten mindenkor meg vetette. az olyan külsö áldozatokot, amelyekel együt a sidok nem ajánlották néki sziveknek belsö áldozattyát., a keresztyénekröl is hasonlot mondhatni. amidön a mise szent áldozattyát ajánlyák apap által., szükséges hogy a kristusal. magokot is ajánlyák az Istennek. hogyha azt nem tselekeszik., a kristus érdemei a melyeket ajánlyák., és aki, magát is ajánlya., kedvesé tészik Isten elött mindenkor az áldozatot, de ahivek tselekedete, kik apap által ajánlyák a kristust, az Istent nem tiszteli, mert az Istent ugy tisztelik ha szeretik. mondgya szent Agoston., ez igy lévén, mindenkor azt mondhatni hogy a külsö áldozatot. a belsötöl. soha el nem kel választani.

K Miért mondád azt, hogy az áldozat. az Istennek tett ajánlás?

F Mert tsak egyedül az Istennek tartoznak az örökös. vallás tétellel, az áldozatot ugy tekintették mindenkor még ahitetlenek is valamint az Isteni tiszteletnek jelét, amelyel tartoznak az Istennek, ettöl is volt hogy a gonosz lelkek Isten gyanánt akarván magokot imádtatni, magoknak áldozatot adattak., de soha senki nem áldozot

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 734)


Előző oldal | Következő oldal