F Azt meg bizonyittyák az ó, és az uj testámentumbol. az ó testamentumban., az egész áldozatok amostanit jelentették. a proféták közöt pedig Malakiás szól ez iránt leg világosabban, Az én kedvem nintsen ti bennetek mondgya a seregeknek ura. a sidoknak. és tölletek el nem veszem az ajándékot mert nap kelettölfogva, nap nyugotig minden helyen áldoznak nekem. és az én nevemnek tiszta áldozatot ajánlanak. mert nagy az én nevem a nemzettségek közöt,
Ebben a profetiában három dolgot látunk. 1. hogy az Isten meg veti a sidok áldozatit. 2. hogy azok helyében ollyan áldozatot teszen, a mely tiszta, és szent., 3. hogy azt az áldozatot az egész világon ajánlyák.
Vísgállyuk meg tehát. mitsoda áldozat lehet a. mivel a keresztnek áldozattyát nem ajánlották az egész földön, a mi szeretetünknek áldozattya pedig. a protestansok szerent is. nem olyan áldozat a melyet tellyeségel. tisztának, és szentnek lehetne mondani, a külsö képen valo aldozatrol. vagyon tehát itt a szó. ugyan ezt is érti a proféta, ezen a szón. Mincha. a mely szó az originalisban találtatik. és a mely tészen, lisztel, olajal, és boral valo áldozatot, ez az áldozat nem lehet tehát más áldozat, hanem a Mise áldozattya, a melyet minden helyeken., és minden nemzetek ajánlanak. ugyan ezen értelem szerént is magyarázták ezen profetiát az egész szent Atyák.
Ezt meg lehet bizonyitani az uj testamentumbol.
1 Az Eucharistiának rendelésiböl, 2. az Apostolok irásibol. a melyekböl ki tettzik hogy oltárok voltanak, ahol Communicaltanak, és ö magok is ajánlották az áldozatot 3. a szent János látásibol.
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 751)