és vérinek, külsö képen valo áldozattyát, és arol Cannonokot is tsináltanak
Ezekhez azt is hozája adom., hogy a Calcédoniai közönséges Conciliumban 451 eszt. panaszt tettek Dioscorus ellen., azért hogy fösvénységtöl viseltetvén, a szent áldozatra bort nem küldöt lybiában. ez a hely egyiptumban vagyon és arra valo nézve. sok ideig misét nem mondhattak.
2 Azt meg lehet bizonyitani az egész Anyaszent egy háznak lyturgiaibol, vagy Missaléibol., szent Basilius, szent Chrysostomus, mindenik a negyedik saeculumban éltenek, ezek a szentek a lyturgiát rendben vévén., agörögök még most is azal élnek. alyturgia. a melyel a romai Anyaszent egy házban élnek, hasonlo régi, ki is tettzik mind azokbol. a könyvekböl, hogy az Anyaszent egy ház mindenkor ajánlotta a valoságos áldozatot.. akenyérnek. és a bornak szine alat.
3 Erröl az egész szent Atyák tésznek bizonyságot. az irásokban, a kiknek alkalmatoságok volt az oltári szenttségröl irni. szent Justinus, szent Irenéus lib.4. Cap 34. Tertullianus szent Cyprianus. epist 66 ad Cleri.. szent optatus lib 6. Contra donat. Nazianzenus szent Gergely. orat. 1 Apolog. et 2. Contra Julia. Jerusalemi szent Cyrillus. Catech.5. szent Chrysostomus lib 6. de sacerdo. szent Hieronimus. szent Agoston. epist.420. Conf.lib 9. Cap 13. de Civ Dei lib 10. Cap 20. serm 2. in ps.33.
4. A bizonyos hogy a Mise szent áldozattyát., az egész világon az egész keresztyének ajánlották., és azt soha más féle eretnekek el nem akarták törleni hanem tsak lhuterus, és Calvinus. nem is lehet oly idöt mondani a melyben ennek az áldozatnak ajánlása kezdödöt volna.
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 754)