E meg bizonyitatik az Anyaszent egyháznak traditioibol, aki is mindenkor engesztelö áldozatnak tartotta ezen áldozatot, ugyan is mi lehet a mi meg engesztelhese joban az Istent, mint a, mikor ö néki ajánlyák az ö Fiának testét és vérét, amelyet ki ontotta érettünk a kereszt fán. ha az ó törvényben az áldozatoknak vére meg engesztelte az Istennek haragját., az kristus vérének ereje által, az uj törvényben akristus teste. és vére. a melyet nem figurában, hanem valoságal. ajánlyák az Istennek. annál is inkáb meg engeszteli ötet; mivel arégi áldozatok magokban nem voltanak foganatosok, se magokban nem voltanak engesztelök, mivel tsak példái voltanak, akereszten valo áldozatnak, és attol vették minden erejeket, de a Mise Aldozattya magában engesztelö; mert aban. valoságal. akristus testét és vérét ajánlyák.

3 A Szent Mise háláado áldozat, ugyan ezért is neveztetik Eucharistiának, egörög szó. mely háláadást tészen.

4. Ez az Aldozat. meg nyerö áldozat, impetratorium az az, olyan Istennek valo ajánlás, amelyel tölle mind lelki mind testi szükségünkre valo segittséget nyerünk, mi semit meg nem nyerhetünk más képen Istentöl, hanem akristus által, azért is ajánlyuk ö néki ebben az áldozatban az ö szenttséges szent Fiát, aki nékünk egyedül valo közben járonk, hogy az Istenhez ö általa mehesünk.

K Mint hogy abünnek botsánattyáért ajánlyák a Misét. elegendö tehát abün botsánat elnyerésire amisét hittel halgatni, és nem szükséges apenitentzia tartásnak szenttsége?

F A Misét hittel halgatni, botsánatot nyernek a botsánando vétekért., amelyért nem szükséges apenitentzia tartásnak szenttségihez járulni, de a mi a halálos vétkeket illeti, a szent Mise azokért meg engeszteli az Istent, és kegyelmét nyeri, hogy hasznosan lehesen járulni apenitentzia tartásnak szenttségihez,

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 761)


Előző oldal | Következő oldal