legyen azokra apapokra, kik azoknak az oltároknak fognak szolgálni.
K A kö táblák melyeket apüspök szertteli meg. hogy azon ajánlyák a szent Áldozatot az olyan helyeken ahol. meg maradando szentelt oltár nintsen., régen vannaké szokásban.
F A Deák Anyaszent egy házban azok a szentelt kövek igen régen vannak szokásban., ahetedik saeculumban a venerabilis Beda ezekröl emlékezetet teszen.
A Görögök nem élnek olyan hordozhato kö oltáral, hanem ahelyet nagy Cérémoniával szentelnek nálok. olyan ruhákot. a melyeket abrosz formára le terittik ahol misét akarnak mondani, azokot a szentelt ruhákot ök nevezik, Antíminsia. ez a szokás igen régi a görög Anyaszent egy házban
K Az abrosz. melyet az oltára terittik, a Corporale., a kehely. a paténa, az oltári eszközök., mind ezek régen vannaké szokásban az Anyaszent egy házban?
F Mind ezek igen régtöl fogva vannak szokásban., hanem tsak. abban eset változás., hogy az elött más féle formájuak voltanak,
K Régi szokásé virágokot tenni az oltárokra?
F A régi idökben az oltárokra. virágokot edényekben nem tettek. és a nem is régi szokás hogy tésznek, sok számtalan nevezetes régi templomokban most sem tesznek, de az oltára, és az oltár körül virágot hinteni arégi szokás, szent Agoston eröl emlékezetet tészen. leis irja atsudát melyet tett az Isten egy emberel. aki egy virágot le vévén az oltárol. a melyen volt a szent István elsö martyr reliquiaja, és azt a virágot egy betegnek a fejére tévén, abeteg meg gyogyult., szent Agoston meg akarván pedig mutatni, hogy az a tsuda a szent István esedezése által lett volna., azt fel teszi hogy abeteg meg gyogyulván és meg térvén. mindenkor ezek a szok voltanak
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 773)