hogy ha azó testamentumban szentnek kelletet annak lenni, aki a sanctuariumban levö oltáron füstölököt égetet, és aki akenyereket az asztalra rakta, mivel az irás azt mondgya, hogy a papoknak szentül kel magokot viselni, mert ök ajánlyák. atemjént és a kenyereket., annak okáért szentek legyenek., annál nagyob szenttségünek., és nagyob készülettel kel tehát annak lenni a ki a szenteknek, szenttyét ajánlya. akinek szolgálattya fellyeb valo az Angyalok szolgálattyánál.,
Mind azon által akár mely nagy légyen eza szolgálat. de azt halando. és vétkes embereknek kel végben vinni, az is bizonyos hogy az Isten nem kivánnya azt a püspököktöl, és a papoktol. az olyan tekélletes szenttséget hogy a botsánando vétkektöl is mentek legyenek., mert ha az ugy volna. senki pappá nem lehetne, de leg aláb a nékik szükséges, hogy a szent Áldozatot méltan ajánlhassák, hogy ne legyenek ragaszkodásal. a botsánando vétekhez. hanem tellyeségel akristushoz kaptsollyák magokot, és buzgoságal. ohajttsák a mennyet,. az olyan papok, kik siettségel és hamarságal mondgyák a misét, meg mutattyák azal. hogy tsak testi képen tselekeszik a mit tselekesznek., az olyanok nagy számadásal. tartoznak, de még nagyobal tartoznak az ollyanok kik tisztátalan lelki üsmérettel mérnek a szent oltárhoz járulni. az Anyaszent egy ház azt kivánná. hogy azok kik misét mondanak meg tartották volna a kereszttségi ártatlanságokot., mind azon által meg engedi hogy papá szenteltessenek azok kik azt el vesztvén helyre hozták igazán valo penitentzia tartásokal.
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 780)