adhuc Confitebor illi, salutare vultus mei Deus meus.
hálákot adok néki, én ortzám szabaditoja és en Istenem
Gloria Patri et Filio et spiritui sancto
Ditsöség az Atyának, és a Fiunak és a szent Léleknek
Sicut erat. in principio et nunc et semper et in saecula saeculorum.
Valamint kezdetében volt, és most is, és mind orökön öröké
K. Miért nem mondgyák ezt a soltárt. a halottak miséjén, és a husvét elöt valo két heteken.?
F Azt tarttyák némellyek., hogy ez a soltár vigasági soltár lévén, az Anyaszent egy ház el akarja távoztatni avigaságot azokon a napokon; és a halottak napján, de azt inkáb el mondhatni. hogy ez, arégi szokástol maradot.
A Cartusianusok, Dominicanusok, a Cárméliták vagy még mások is, soha sem mondgyák ezt a soltárt a mise elött, hanem más verseket mondanak a soltárbol, a regi Romai liturgia szerént nem mondották ezt a soltárt az oltár elött, hanem a pap a segrestyében mondotta el, idövel az oltár elöt kezdék mondani.
2 A Gyonás tételröl.
K A soltár után a pap és anép, miért tészen közönségesen valo gyonást?
F Azért hogy meg tisztulván aleg kiseb vétkektöl is, nagyob bizodalomal és örömel. járulhason az oltárhoz.
K Mitsoda formában tészen gyonást apap, és a nép abüneiröl
F Azt a pap a 123 soltárnak a 8 dik versén kezdi el.
Adjutorium nostrum in nomine Domini.
A mi segittségünk az urnak nevében vagyon
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 788)