adhuc Confitebor illi, salutare vultus mei Deus meus.

hálákot adok néki, én ortzám szabaditoja és en Istenem

Gloria Patri et Filio et spiritui sancto

Ditsöség az Atyának, és a Fiunak és a szent Léleknek

Sicut erat. in principio et nunc et semper et in saecula saeculorum.

Valamint kezdetében volt, és most is, és mind orökön öröké

K. Miért nem mondgyák ezt a soltárt. a halottak miséjén, és a husvét elöt valo két heteken.?

F Azt tarttyák némellyek., hogy ez a soltár vigasági soltár lévén, az Anyaszent egy ház el akarja távoztatni avigaságot azokon a napokon; és a halottak napján, de azt inkáb el mondhatni. hogy ez, arégi szokástol maradot.

A Cartusianusok, Dominicanusok, a Cárméliták vagy még mások is, soha sem mondgyák ezt a soltárt a mise elött, hanem más verseket mondanak a soltárbol, a regi Romai liturgia szerént nem mondották ezt a soltárt az oltár elött, hanem a pap a segrestyében mondotta el, idövel az oltár elöt kezdék mondani.

2 A Gyonás tételröl.

K A soltár után a pap és anép, miért tészen közönségesen valo gyonást?

F Azért hogy meg tisztulván aleg kiseb vétkektöl is, nagyob bizodalomal és örömel. járulhason az oltárhoz.

K Mitsoda formában tészen gyonást apap, és a nép abüneiröl

F Azt a pap a 123 soltárnak a 8 dik versén kezdi el.

Adjutorium nostrum in nomine Domini.

A mi segittségünk az urnak nevében vagyon

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 788)


Előző oldal | Következő oldal