Christi Filii tui Domini nostri tam beatae passionis nec non et ab in feris resurectionis, sed et in Coelo gloriosae ascensionis offerimus praeclarae Majestati tuae. de tuis donis, ac datis hostiam † puram, hostiam sanctam, hostiam † immaculatam panem † sanctum vitae aeternae et Calicem † salutis perpetuae.

kristusunknak. boldog szenvedésinek, fel támadásának. menyben menetelinek, emlékezetire ajánlyuk szent Felségednek ate tölled vett ajándékokbol a tiszta † ostyát, szent † ostyát, makula nélkül valo † ostyát. azörök életnek szent † kenyerit. és az örök boldogságnak † pohárát.

K Miképen lehet meg érteni ennek az imádságnak az értelmét?

F 1 Ezek a szok mi ate szolgaid és ate szent néped. meg mutattyák hogy a népnek ugy valamint apapnak el kel mondani ezt az imádságot, ebböl ki is tettzik amint már sokszor meg mondottuk, hogy a mise áldozattya ugy a népé, valamint a papé,. ezért is kel néki azt ajánlani apapal.

2. A Consecratio után valo kereszt vetéseket nem azért tselekeszi a pap. hogy azt meg áldaná. hanem azt akarja azokal meg mutatni, hogy a kristus testének. és vérének ajánlása, melyeket mi ajánlunk amisében. akereszten lévö. Aldozatért hasznos és érdemes.

3. Noha az Anyaszent egyház azt hiszi hogy a kenyér a kristus testévé változot.,és hogy nintsen már kenyér az ostyában, mind azon által az ostyát szent kenyérnek nevezi, mert a kenyér név alat közönségesen minden féle eledel értödik és a kristus maga mondgya magárol Én vagyok azélö kenyér. ugyan ezt az élö kenyerét, és ezt a menyei eledelét az örök életnek, ajánlya az Anyaszent egyház.

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 832)


Előző oldal | Következő oldal