után a kristust jelenti, az ött kereszt jelentheti az ö szent sebeit, az olaj a szent Léleknek kenetit, a mint hogy ötet kristusnak nevezik, az az fel kenetetetnek,
K A nép miért enekeli akyrieleisont a midön apüspök procesioval járja körül a templomot a reliquiákal?
F Azért hogy követnünk kel ez életben aszenteket az ö, és a mi fejünk akristus Jesus gondviselése alat, akinek képit viseli a püspök, és hogy tsak az Istennek irgalmaságábol mehetünk bé utannok menyekben
K A püspök miért zárja azoltár alá aréliquiákot?
F Azt akarja azáltal meg mutatni, hogy a szentek anyira meg testesültek a kristusal, hogy ugy mondván egyek ö véle.
K Miért füstöiik szüntelen az oltárt mind addig még vége nem lészen a szentelésnek,?
F Azt akarják azal meg mutatni, hogy valamég a menyei épület el nem végezödik, agyözedelmes Anyaszent egyház szüntelen ajánlya mind adig mennyekben a kristus elött, aki is az Istennek oltárja, a hiveknek imádságit mint kedves illatu temjént.
K A püspök miért teszen égö gyerttyákot az oltáron lévö ött keresztekre temjénel együt?
F Az imádságokbol meg láthatni annak okait, a püspök az egész népel akor le térdepelvén, a szent Léleknek segittségit kéri, és hogy az Isten kedvesen vegye a hiveknek imádságit; valamint ajó illatu temjént, adván nékiek kegyelmét a szent Áldozatban., méltan valo részesülésre, és hogy el érhesék az örök életet akristus által.,
K Miért hogy nem tsak az Isten tiszteletére, hanem még a Boldogságos szüz, és a szentek tiszteletire is szentelik a templomot és az oltárt?
F Azért hogy abbol meg láthasuk a Boldogságos szüznek
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 888)