után a kristust jelenti, az ött kereszt jelentheti az ö szent sebeit, az olaj a szent Léleknek kenetit, a mint hogy ötet kristusnak nevezik, az az fel kenetetetnek,

K A nép miért enekeli akyrieleisont a midön apüspök procesioval járja körül a templomot a reliquiákal?

F Azért hogy követnünk kel ez életben aszenteket az ö, és a mi fejünk akristus Jesus gondviselése alat, akinek képit viseli a püspök, és hogy tsak az Istennek irgalmaságábol mehetünk bé utannok menyekben

K A püspök miért zárja azoltár alá aréliquiákot?

F Azt akarja azáltal meg mutatni, hogy a szentek anyira meg testesültek a kristusal, hogy ugy mondván egyek ö véle.

K Miért füstöiik szüntelen az oltárt mind addig még vége nem lészen a szentelésnek,?

F Azt akarják azal meg mutatni, hogy valamég a menyei épület el nem végezödik, agyözedelmes Anyaszent egyház szüntelen ajánlya mind adig mennyekben a kristus elött, aki is az Istennek oltárja, a hiveknek imádságit mint kedves illatu temjént.

K A püspök miért teszen égö gyerttyákot az oltáron lévö ött keresztekre temjénel együt?

F Az imádságokbol meg láthatni annak okait, a püspök az egész népel akor le térdepelvén, a szent Léleknek segittségit kéri, és hogy az Isten kedvesen vegye a hiveknek imádságit; valamint ajó illatu temjént, adván nékiek kegyelmét a szent Áldozatban., méltan valo részesülésre, és hogy el érhesék az örök életet akristus által.,

K Miért hogy nem tsak az Isten tiszteletére, hanem még a Boldogságos szüz, és a szentek tiszteletire is szentelik a templomot és az oltárt?

F Azért hogy abbol meg láthasuk a Boldogságos szüznek

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 888)


Előző oldal | Következő oldal