és az Istennek szándéka. az üdvezitönek halálán. végben mennyen. st igna. epist. ad ephe. pag. 8.

K. Mit értesz azon mikor azt mondod hogy a kristus a szent léleknek munkája által fogantatott?

F Azt értem hogy a kristusnak. mint embernek apja nem volt; hanem az ö teste csudálatosan fogantatot a szent szüznek méhében. a szent lélek által. st aug. manu. ad lauren. Cap. 38.

K Nem de nem az Atyának. és a Fiunak munkája által letté meg ez a csuda?

F Igen is. a szent háromságnak munkája által. de csak különösön a szent léleknek tulajdonittatik. mivel Istennek az emberekhez valo szeretete cselekedte azt., hogy az Istennek fia emberi testet vett fel magára.

A szent léleknek tulajdonittyák tehát. az Isten szeretetének erejét. a ki is az Atya, és a Fiu véghetetlen szeretetéből származik. valamint hogy az Atyának. tulajdonittyák a mindenhatoságot. és a Fiunak a bölcseséget.

K A Boldogságos szüz meg tartotta tehát szüzeségét mind mikor akristust méhében fogadta. mind mikor e világra hozta?

F. Igen is meg tartotta egész életében. mind szülése elöt. szülésekor. és szülése után., ezt is tartották az Anyaszent egy házban mindenkor.

Magyarázat

Isaiás proféta meg jövendölte. hogy a Messiás egy szüztöl születnék. egy szüz, mondgya ez a proféta. méhében fogad, és fiat szül, és az Emmánuelnek neveztetik. azaz, Isten velünk., ember s’Isten, az Anya szent egy ház mindenkor eretnekeknek tartotta azokot akik a Boldogságos szüznek szüntelen valo szüzeségit nem vallották isa. 7. 14. s. hier. Contre. jovini.

K A Boldogságos szüz valoságal az Isten Annya volté?

F. Igen is. mivel ollyan fiat szült. a ki Isten. és az Isten. s’embernek teste, az ö testéböl formáltatot. a mint sz.pál mondgya. Gal. 4. 4. Concil. ephes. Contr. nestor.

(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 1033)


Előző oldal | Következő oldal