elölle. sok féle csudákot látunk atöbb szent atyák irásiban, a mellyek a kereszt vetésért lettek. szent Athanásnál. a szent Antal életében. szent hieronimusnál., a szent pál elsö remete életében., szent agostonál, libr 22. de civitate Dei. Cap. 8. mind ezek a szent Atyák. a kik még a protestánsok elött is nagy tiszteletben vannak. és még sokan többen. a kiket elé nem számlálunk, bizonyságot tésznek. a csudákrol, a melyeket a kereszt vetés cselekedet.
K Micsoda gondolatban lehetnek. a régi és az uj catholicusok látván illyen szent bizonyságokot, kik bizonyittyák akereszt vetésnek régiségit. és ezen jel altal lett tsudákot?
F. 1. Szánni kel azoknak vakságokot, kik inkáb szeretik egy vakmerönek rendelésit követni., mint sem az egész anyaszent egy háznak minden idöbéli. szüntelen valo szokását, mely szokást. az Isten annyi sok csuda tételekel jová hadgya,
2. hogy nem kell soha csak szokásbol keresztet vetni. hanem mindenkor figyelmeteségel. és tisztelettel, és az elmének az Istenhez valo fel emelésével.
Tizen kettödik Rész A Reménségröl.
Elsö Articulus Hogy Micsoda a reménség.
K Micsoda a reménség?
F. Az Istennek ollyan ajándéka, amellyel bizodalomal várjuk azokat a jokat a mellyeket az Isten még igért
K Miért mondod hogy a reménség az Isten ajándéka?
F Mert az Isten adgya azt. amagunktol nem jöhet. jac. 1. 17.
K Mire vagyon épitve ami reménségünk?
F Az Isten igéretire, a ki se meg nem tsalhat. se meg tsalni nem akar minket, és kristus érdemire, aki azért jött evilágra. azért is holt meg, hogy örök életet nyerjen nékünk. hebr. 6. 18. rom. 8. 31.
K A bizodalom, a melyel várjuk az Isten igéretét. nem elegyesé félelemel?
F Igen is elegyes félelemel., mert el mulathattyuk azt a mit az Isten kiván töllünk, hogy igéretének bé töltését el érhessük. és hogy azt sem
(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 1164)