F Ha ollyat cselekeszünk, a mi csak láttzik is rosznak akor meg bottránkoztathattyuk felebarátunkat; ámbár az a cselekedet rosz ne légyen is magában, és akoron el kel magunkot attol vonni,. mert a cselekedet roszá válnék. abotránkoztatásért. ezt szent pál tanittya. 1 Cor. 8. 2. 1 thess. 5. 22.

K Hát ha felebarátunk meg botránkoznék vagy tudatlanságbol. vagy hamiságbol. az ollyan dolgon mely magában jo volna. szükségesé azt el hadni?

F Hogy ha a cselekedet nem csak jó. de még szükséges, és hasznos az Isten dicsöségire. végben kel vinni, és nem kel hajtani a botránkoztatásra. valamint akristus cselekedet, a ki is nem hajta arra hogy a farisaeusok az ö cselekedetin meg bottránkoznak vala matth 15. 14. hogy ha pedig a cselekedet, jó de nem szükséges., ollyankor arra kel vigyázni a mi leg hasznosab. az Isten dicsöségire. és a felebarát üdveségére., sz.pál azt mondgya hogy soha inkáb hust nem ennék. hogy ha azzal meg botránkoztatná attyafiát, szabad volt néki a hus étel. de azt el is hagyhatta, nem vétvén azal az Isten dicsösege, se a felebaráttya üdvessége ellen. 1 Cor. 8. 13.

K Tartozunké helyre hozni abotránkoztatást.?

F Igen is. igyekezvén azon. hogy a rosztol el fordittsuk. azt akit meg botránkoztattunk. és jó példát adgyunk néki. más képpen félhetünk arettentö itélettöl. a kristus azt mondgya hogy jóbb atengerben vettetettni, mint sem aleg kissebet is meg botránkoztatni. matth 18. 6.

K Mit parancsol az Isten az ötödik parancsolatban?

F Hogy felebarátunkat szeresük. néki jó példát adgyunk, minden jót kivánnyunk és szerezünk néki. tehettségünk szerént. békeséges türök legyünk. tsendesek. és mindenkor készek a meg bocsátásra.

(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 1207)


Előző oldal | Következő oldal