F Ha ollyat cselekeszünk, a mi csak láttzik is rosznak akor meg bottránkoztathattyuk felebarátunkat; ámbár az a cselekedet rosz ne légyen is magában, és akoron el kel magunkot attol vonni,. mert a cselekedet roszá válnék. abotránkoztatásért. ezt szent pál tanittya. 1 Cor. 8. 2. 1 thess. 5. 22.

K Hát ha felebarátunk meg botránkoznék vagy tudatlanságbol. vagy hamiságbol. az ollyan dolgon mely magában jo volna. szükségesé azt el hadni?

F Hogy ha a cselekedet nem csak jó. de még szükséges, és hasznos az Isten dicsöségire. végben kel vinni, és nem kel hajtani a botránkoztatásra. valamint akristus cselekedet, a ki is nem hajta arra hogy a farisaeusok az ö cselekedetin meg bottránkoznak vala matth 15. 14. hogy ha pedig a cselekedet, jó de nem szükséges., ollyankor arra kel vigyázni a mi leg hasznosab. az Isten dicsöségire. és a felebarát üdveségére., sz.pál azt mondgya hogy soha inkáb hust nem ennék. hogy ha azzal meg botránkoztatná attyafiát, szabad volt néki.a hus étel. de azt el is hagyhatta, nem vétvén azal az Isten dicsösege, se a felebaráttya üdvessége ellen. 1 Cor. 8. 13.

K Tartozunké helyre hozni abotránkoztatást.?

F Igen is. igyekezvén azon. hogy a rosztol el fordittsuk. azt akit meg botránkoztattunk. és jó példát adgyunk néki. más képpen félhetünk arettentö itélettöl. a kristus azt mondgya hogy jóbb atengerben vettetettni, mint sem aleg kissebet is meg botránkoztatni. matth 18. 6.

K Mit parancsol az Isten az ötödik parancsolatban?

F Hogy felebarátunkat szeresük. néki.jó példát adgyunk, minden jót kivánnyunk és szerezünk néki. tehettségünk szerént. békeséges türök legyünk. tsendesek. és mindenkor készek a meg bocsátásra.

(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 1207)


Előző oldal | Következő oldal