semmiképen ne beszéllyenek a Boldogságos szüzröl., azért mert nagy tisztelettel tartozunk az ö Fiának, mi urunknak s. aug. libr. de natura. et de gracia. cap. 36.

K Azok kik azt tarttyák. hogy a Boldogságos szüz. eredendö vétek nélkül volt. nem ellenkezneké a szent irásal. mely azt mondgya. hogy minden emberek vétkeztek Ádamban:

F Ki tettzik a szent irásbol, hogy az illyen közönséges propositioknak mint e, lehet exceptioja. és nem lehet vakmerönek mondani azt. aki valamely exceptioval éll., hogy ha azt az anyaszent egy háznak engedelméböl tselekeszi.

K Hogy ha a Boldogságos szüz. vétek nélkül fogantatott. a kristus tehát néki nem meg váltoja?

F A kristus igen is az ö meg váltoja, mert tsak egyedül a kristus kegyelme oltalmazhatta meg a vétektöl., a mely alá vettetett volna. valamint a több emberek.

K Miképpen kel szentelni ezt az innepet?

F Nagy tiszteletel kel lennünk. az Isten annyának fogantatásakor valo meg szenteltetéséhez, hálákot kel adnunk az Istennek a Boldogságos szüz fogantatásáért. a kitöl születet a kristus. bellarmin. de Cult sanctr. libr 3. Cap 16.

16 Articulus. Kis Aszszony Napjárol.

K. Mikor szentelik a Boldogságos szüz születésének innepét.?

F. Nyolczadik septemberben.

K A Boldogságos szüz vétekben születetté. valamint a több emberek.?

F Isten ne adgya hogy illyen gondolatunk legyen, kéttség nélkül. az Isten több kegyelmét adta az ö szent Annyának. mint sem keresztelö szent jánosnak, a ki is. meg vala szenteltetve még az annya méhében.. s. ambr. supr. cap. 2. s. luc.

(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 1244)


Előző oldal | Következő oldal