F Az elött az anyaszent egy ház. meg engedte, de már. nem szokás a nap nyugoti anyaszent egyházban.

K Mitsoda idös korában kell meg engedni a gyermeknek a Communiot?

F. Akor mikor már jol tudgya ahit agazatit., midön magát meg probálhattya, és meg külömböztetheti a kristus vérét. és testét. a közönséges kenyértöl.

K Hogy ha el vesztette a kereszttségnek ártatlanságát. leheté ötet Communicaltatni?

F Addig ne Communicállyon, valamég azt helyre nem hozza a penitentzia tartásal., igen kell tehát. a gyontato atyáknak ezekre vigyázni.

Hatodik Rész A penitentzia tartásnak szenttségéröl.

Elsö Articulus A penitentzia tartásnak szükséges voltárol.

K Mitsoda a penitentzia tartás?

F A penitentziát ugy is lehet tekenteni vagy ugy mint jó erköltsöt, vagy ugy mint szenttséget., a penitentzia tartásnak jó erkölttse a, mikor meg szánnyuk és bánnyuk vétkeinket., és magunkban fel teszük hogy többe azt nem tselekeszük. sött meg azt meg büntettyük. s. aug. epist. 54. ad macedonium.

A penitentzia tartásnak szenttsége, ollyan szenttség, a mellyet a kristus rendelte., hogy meg botsássa a kereszttség után tett véttkeket. Conc. trid sess 14. Cap 1.

K Mitsoda külömbség vagyon a penitentzia tartásnak szenttsége; és a penitentzia tartásnak jó erkölcse közet.?

F A penitentzia tartásnak jó erkölcse. szükséges volt mindenkor, és minden féle vétekért, de a penitentzia tartásnak szenttsége. tsak a kristustol fogvást kezdödöt. és rendeltetett., Conc. trid. sess. 14. Cap 1.

2. a penitentzia tartásnak szenttségihez értödik. a véteknek meg gyonása, a penitentzia tartásnak jó erkölcséhez a nem értödik.

K Miért mondod azt hogy a penitentzia tartásnak jó erkölcse mindenkor szükséges volt. minden féle vétekért?

F. Mert mindenkor szükséges volt. az Isten kegyelmiben viszá menni. a vétket meg utálni, meg bánni, annak el hagyásárol. fogadást tenni,

(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 1317)


Előző oldal | Következő oldal