templom ujjitására. végtire, a sok változtatások után. az a szokás maradot meg, a melyet mostanában látunk, és ugyan azon mostani szokás szerént is szollunk itt az egy házi joszágokrol.
K Mitsodásnak kell lenni. hogy lehesen beneficiumot birni?
F. Tonsuráltatotnak kell lenni., jó életünek, és jó erköltsünek. és hogy alkalmatos legyen, végben vinni. ahivatalokot mellyek kivántatnak a beneficiumhoz.
Hogy ha pedig ollyan beneficiumot bir. hogy a mások lelkére kell. vigyázni; papnak. és alkalmatosnak kell lenni arra. hogy gyontathasson prédikállyon. és a szenttségeket jól ki osztogathassa
K Leheté beneficiumot adni atyafiainak vagy jó akaroinak.?
F lehet. hogy ha arra azok méltobbak másoknál. de ha nem méltobbak. az Istent meg bánttyák. és az anya szent egy házat meg botránkoztattyák, igen könnyü ez iránt magának hizelkedni. de jaj annak aki ebben a dologban magának hízelkedik.
K A keresztényeknek nem kell tehát. tsak könnyen arra ajánlani magokot, hogy beneficiumot kérjenek attyokfiainak, és jó akarojoknak?
F. Nem, mert az ollyan keresztények. kik az Istent félik, könnyen arra nem ajánllyák magokot hogy másoknak egy házi joszágokot kérjenek 1. azért, hogy ne részesüllyenek azoknak vétkekben., kik azokot osztogattyák, és akik kérésekre nem aleg érdemesebbet választották, 2. azért. hogy Isten elött számot ne adgyanak azokért a vétkekért, a mellyekben eshetik az, akinek az egy házi joszágokot szerzették. ugyan azon joszág ki szolgáltatásáért, a mely kereszténynek élö hite vagyon. az ollyan retteg, amidön láttya. hogy a mások vétkiért is számot kell adni Istennek.
6 articulus a simoniárol
K Mitsoda a simonia?
F. A nem más. hanem a midön fel tett akarattal akarják. meg venni, vagy el adni a lelki dolgokot. vagy azt ami a lelki dolgokot illeti.
K Hány féle a simonia.?
(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 1373)