aszivnek az Istenhez valo emelkedésit, a mely nélkül, az ajándékok, ö elötte nem lehettek kedvesek. lev. 2. 2.
K Mit jelentett. a bak áldozattya?
F Jelenti a Mise áldozattyát. a melyben az áldozat egészen meg marad, mivel a kristus ót élö áldozat.
K A midön ezt az áldozatot ajánlották, két bakot, vettek, az egyikét. fel áldozták. a másikának fejére tették az átkot, és a nép hamiságát, a pusztában el botsátották, mit jelentettek mind ezek?
F. 1. Hogy a míse áldozattya. minden erejét. a kereszt áldozattyátol veszi, ugyan ezt is jelentette a baknak vére akit meg öltek, és amely vérel meg kenték. a másikát akit el botsátottak, ez a két áldozat. tsak egy volt.
2. Hogy az ártatlan kristusnak, kelletet magára venni az egész emberi nemzetnek vétkeit.
3. A meg öletet bak., jelentette. akristus emberi természetit., aki is halált szenvedet., a másika, jelentette az Isteni természetet., a ki meg halhatatlan volt. ez a két bak. akiket egy szers mind ajánlották az Istennek., tsak egy áldozat volt. a kristus Isten és ember, az Istennek ajánlya magát, az ember halált szenved, az Isten meg marad., de az ember s’ Isten, magára véven avilág büneit. és avétkes embernek formáját, meg szabaditot minket büneinktöl. lev. 16.
K Mit jelentet a veréb áldozattya akit szabadon el botsátottak.?
F Ugyan azt jelentette a mit abak áldozattya, nagy hasonlatoság is vagyon. ezen két áldozatok közöt. lev. 14.
K A törvény szerént. minden féle áldozatra bort kelletett hinteni, mit jelentett a?
F A bort itt ugy tekinthettyük, mint akristus vérének figuráját. a mely még elöre kedvesé tette arégi áldozatokot Isten elött, az irás azt mondgya. Gen. Cap. 49. hogy a messiás borban fogja meg mosni ruháját, az az, hogy a vérit ki onttya a kereszten.
(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 1460)