Minek utánna. apap már el mondotta volna ezeket a szavait akristusnak

Haec quotiescumque feceritis. in mei memoriam facietis.

valamikor ezeket tselekszitek. azén emlékezetemre tselekedgyétek.

E szerént követi imádságát.

Unde et memores domine, nos servi tui, sed et plebs tua sancta, ejusdem christi filii tui domini nostri, tam beatae passionis, nec non et ab inferis resurectionis, sed et in Coelo gloriosae ascensionis offerimus praeclarae majestati tuae, de tuis donis, ac datis hostiam † puram, hostiam † sanctam, hostiam † immaculatam. panem † sanctum vitae aeternae. et Calicem † salutis perpetuae.

A honnét uram mi ate szolgaid. és ate szent néped, ate fiadnak a mi urunk Jesus kristusunknak, boldog szenvedésinek, fel támadásának, menyben menetelinek emlékezetire. ajánlyuk szent felségednek. ate tölled vett ajándékokbol. atiszta † ostyát, szent † ostyát, makula nélkül valo † ostyát, az örök életnek szent † kenyerét. és az örök boldogságnak † pohárát.

K Miképpen lehet meg érteni ennek az imádságnak értelmét?

F. 1. Ezek a szók, mi ate szolgaid., és ate szent néped, meg mutattyák, hogy a népnek, ugy valamint apapnak, el kel mondani ezt az imádságot., ebböl is ki tettzik, amint már sokszor meg mondottuk. hogy a mise áldozattya, ugy a népé, valamint apapé. ezért is kell néki a pappal ajánlani azt.

2. A Consecratio után valo kereszt vetéseket nem azért. tselekeszi a pap. hogy azt meg áldaná. hanem azt akarja azokkal meg mutatni, hogy a kristus testének és vérének ajánlása. melyeket mi ajánlunk a misében, a kereszten lévö áldozatért hasznos, és érdemes,

3. Noha az anyaszent egy ház, azt hiszi. hogy a kenyér a kristus testévé változot. és hogy nintsen már kenyér az osttyában, mind azon által. az ostyát. szent kenyérnek nevezi, mert a kenyér név alat. közönségesen minden féle eledel értödik, és akristus maga mondgya magárol, Én vagyok az élö kenyér,. ugyan ezt az élö kenyeret, és azt a menyei eledelét az örök életnek. ajánlya az anyaszent egy ház.

20 Supra quae.

K Mitsoda imádság következik azután?

(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 1523)


Előző oldal | Következő oldal