a szent mise mondásal végezi el., a melyet maga mondgya el, vagy pedig maga elött mondattya másal. hogy ha fáradtságát érzi.
K Régi szokásé atemplomokot meg szentelni?
F Annak kezdetit nem tudgyuk, hanem anegyedik saeculumban láttyuk, hogy már szokásban volt., az óltátol fogvást abizonyos hogy mindenüt követték, tehát aszent ágoston tanitása szerént. való, hogy ezt a szokást az apostoloktol vettük. libr 4. de baptis. Cap. 24. s. Athanas. in apolog. ad Impera, Constantium. Euseb. lib 10. de histo. Eccles. cap. 3. s. ambr. epist. 4. 5. 60. ad felicem.
K Hát az oltárokot meg szentelni régi szokásé.?
F Ezt is az apostoloktol vettük. kezdetit annak nem tudgyuk, hanem hogy a negyedik saeculumban, már mindenüt szokásban volt. s. ambr. epist 22. ad soror st. hier. Contr:vigilantium. st aug. libr 20. Contr. faustum. Cap 21.
8. Articulus. A Templom. és az oltar szentelésekor valo legg fövebb Cérémoniáknak magyarazattya
K Az Anyaszent egy ház, miért rendelt annyi imádságokot és Ceremoniákot a templom szentelésére?
F. Azért hogy meg mutassa. mennyi sok fáradságokban., és szenvedésekben tölt a kristusnak alelki epületnek. fel állitása., a melynek ö a fö áts mestere. fundámentum béli köve, és annak meg szentelöje.
Magyarázat
Az épület, a melyet apüspök meg szenteli, alelki épületet jelenti és képzeli, amint már ezt meg mondottuk másut., Mi vagyunk mondgya. szent Pál. az a lelki épület, kik a proféták, és az apostolok fundamentomokra épitettünk, melynek belsö szegelet köve a kristus, kiben az egész alkotmány. szép rendel rakatatván, nevekedik hogy légyen az urnak szent temploma. ephes. 2. 19.
Erre a mondására valo nézve szent pálnak. rendelte tehát
(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 1563)