lábastol, és a belsö részeivel, és aztot kovásztalan kenyérel, és keserü füvel egyék. az étel sietve legyen., fent álva, utozo köntösben. és bot a kezekben, semmi idegennek nem volt szabad vélek enni, a bárány csontyait nem volt szabad meg törni, se el tenni a maradékot, hanem, hogy meg égessék., a mit meg nem ehetnek.

3. azt parancsolá nékik, hogy minden esztendöben, hasonlo napon. hasonlo Ceremoniával, ennének bárányt. annak a csudának emlékezetére. a melyet fog Isten tenni érettek., hogy másod napon. nagy innepet illenének, meg szabadulásoknak emlekezetire, hogy azt a bárányt, husveti báránynak neveznék. és az innepet paschalisnak. az az., által menetelnek.

K. miért hagyá mojses. hogy illyen Ceremoniakal ennek meg a husvéti bárányt.?

F mert egy részint, kételenek valának az izraéliták e szerént. cselekedni., nagy siettségel kelleték utra indulniok, és enniek. hogy eröt vegyenek magoknak. és mint hogy sietének, idejek nem volt se a kenyér sütésre, se a fözésre.

Az Isten azt akará. hogy minden esztendökben, ennek az elsö husvétnak emlekezetire., husvéti bárányt egyenek

mind ezekel. a Cérémoniákal.. az Isten nagy titkokot akart ki jelenteni.

K. az Isten parancsolá még valamely más különös dolgot is az izraélitáknak. mojses által, hogy kénszerittessenek örökösön meg emlékezni, azégyiptiusok elsö szülöttöknek halálokrol.?

F. igen is, mert az Isten azt akará, hogy az izraélitaknál, minden elsö szülöt. az emberek közül, és az állatok közül, néki szenteltessék, örökösön. exod. 13. 2.

K. miért akará az Isten, hogy az izraélíták. annyi gazdagságot vegyenek el, az égyiptiusoktól?

F. hogy meg büntesse azt a hitetlen nemzetet, mind azért a mit szenvedtetet az ö népével. és mint egy, meg jutalmaztassa ezeket. a munkáért, melyet miveltek az országnak. st. irene. lib 4. cap. 49. st. aug. Contr. faust. lib 21. Cap. 71. 72.

K. mit cselekedének. az égyiptiusok., midön látták volna. minden elsö szülötöknek. halálokot?

(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 981)


Előző oldal | Következő oldal