tételiben. de akár mi némü legyen az a fogyatkozás, amelyben eset akor mojses, elég ahogy, azt a vizet, ellen mondás vizének nevezék, azért hogy a nép zugolodék. num. 20. 11. 12.
K. az Isten nem büntetéé meg. mojsesnek ezt a fogyátkózását.?
F. meg, büntetésül pedig. az Isten azt mondá néki. hogy meg látná a meg igért földet. de oda bé nem menne. és hogy más vinné oda a népet.
K. miért engedé meg Isten hogy mojses abban a fogyatkozásban essék?
F. azért hogy ötet meg aláza. és hogy meg mutassa anépnek. hogy öis ollyan ember. mint atöbbi. és hogy azon büntetés által nékünk nagy titkot nyilatkoztasson ki. amelyröl fogunk szollani. theodoretus qu. 37. supr. num.
K. miért bünteté meg Isten mojsesnek ezt a fogyatkozását oly hamarságal.
F. azert hogy az ideig valo büntetésel el kerültesse véle. amás életben valo büntetést, mivel az Isten meg bünteti azokot a kit szeret. és az ollyan ideig valo büntetések, az ö atyai irgalmasságának jelei hebr. 12. 56. prov. 3. 11. 12.
K. az Isten meg büntetéé anépet azért. hogy a mannát meg utálá, és az ö utolso zugolodását.?
F. igen is meg. mert az ur, sok számu kígyokot külde közikben., akiknek marások ollyan vala mint atüz, sok embert vesztének el. ezek a kigyok. num 21. 6
K. miképen let vége ennek a büntetésnek?
F. mojses réz kigyot csináltata az Isten parancsolattyábol. és aztot magosan fel emelteté. és a kik arra néztek. meg gyogyultak akigyo marástol.
K. mit jelente aréz kigyó?
F az a méreg nélkül valo réz kigyó, jelenté a kristust, a ki a fára fel emeltetet, és aki meg szabadit minket az kigyotol, az az az ördögtöl, csak reá nézünk. akristus maga tanyit minket. erre az igasságra. joan. 3. 14. 15.
K. a nép nem indittáé fel az Isten haragját. azután. a mojses haláláig.?
F fel inditták még egy szer. a vétekel. melyet cselekedének., a madianita béli aszszonyokal.
(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 998)