és agonoszokot sem kel ki rekesztenünk ezen szeretetböl, mert reménleni kel, és remélhettyük is, hogy még meg térnek. és végtire szeretni fogják az Istent. hogy ha kegyelmit méltoztatik nékik adni, tartozunk könyörögni meg téréseken. és azon lennünk, hogy ezen kegyelmet el nyerhesék, hogy ha ezekhez, igaz, és valoságos szeretettel vagyunk, nem hogy nékik roszat kivánnánk, vagy tselekednénk, de minden tehettségünkel azon leszünk, hogy vélek jót tegyünk
Évangyélium,
szent Matth. 8. 23.
És ö bé menvén ahajoban, követék ötet atanítványi, és imé nagy indulat lön atengeren, ugy hogy ahajocska el boritatnék, a haboktol. ö pedig aluszik vala, és hozája járulának atanitványi és fel költék ötet, mondván uram szabadits meg minket el veszünk, és mondá nékik Jesus, mit féltek kitsiny hituek, akkor fel kelvén. parantsola aszeleknek, és a tengernek, és nagy tsendeség lön, az emberek pedig tsudálkozának mondván. minemü ez, mert a szelek, és atenger engednek néki.
Magyarázat
K. Nem leheté az Evangyéliumnak némely részeit abetü szerént valo értelmén kivül, mást képzelö ertelemel meg magyarázni?
F Igen is lehet a szent Atyák után. mivel atenger avilagot jelenti, mely abenne valo meg romlás által ollyan mint egy mélység, és olyan viz, a mely az emberek sok féle indulatyoktol., ide s’tová hányatatik, mint anyi sebes szelektöl, aszelvész jelenti a sok féle kisérteteket, haboruságokot, és üldözéseket, amelyek közöt forgunk ezen halando életben. akristus aluvása jelenti akeresztyenekben lévö hitnek el oltását. akristusnak, az Apostoloktol álmábol valo fel serkentetése jelenti azt a buzgoságot, a melyel kel az egyházi szolgáknak fel gerjeszteni akeresztyenekben ahitet, és öket fel inditani avigyázásra, és az imádságra, hogy segittségit kérjék Istennek,
(II. Épistolák: 120)