akarja a magáét, a mások betsületinek kárával is, tsak hogy a magok mesterét fel magasztallyák. mindenben párttyát fogják mindenkor nagyobra betsüllik ötet másoknál, egy szoval az Istent az emberért el felejtik., neki tulajdonittyák munkájának végben valo menetelét és nem az Istennek, tsak azembereknek akarnak tettzeni, buzgoságal. és serénységel tselekeszik azt, a mit gondollyák hogy tudtára lészen., azt pediglen imel ámal, amit nem az ö parantsolattyábol tselekeszik egy szoval el vonyák a szivet az Istentöl, és az embernek adgyák, és gyakorta olyan szeretetnek adnak helyt,, a mely sokszor se nem tiszta, se nem tisztességes, nem is szollok az ollyan beszédekröl. a melyek nem igen jók, és a melyekre okot adnak a világban az igen nagy baráttságban valo élettel.
K. Adhatnálé ez iránt valamely példát. a szent irásbol.?
F Azt lehet tudni hogy mi képen feddé meg sz. pál az Anyaszent egyháznak kezdetekor a korintus bélieket. ki ki pártyát fogá a maga mesterének, mondván, én Cephásé vagyok, én pediglen Apolloé, a hivek közöt pedig a ki értelmesebb vala, mondá, én akristusé vagyok, az illyen állapot közöttök nagy vetekedéseket, egyenetlenségeket okoza, de sz. Pál mit monda erre, valyon a kristus részre osztatoté,? valyon Pál feszitetetté fel érettetek,? vagy a pál nevére keresztelkedteteké? 1 cor. 1 12. azért is mondgya. hogy nem szolhatot nékik mint lelkieknek, hanem mint testieknek, a kik még tsak gyermekek akristusban. akiket tsak téjel, és nem kemény eledelel kel még táplálni, mert mint hogy még ti közöttetek, irigység, -versengés, és viszá vonás vagyon, nem testiek vagytoké. és nem ember szerént jártoké? 1 cor. 3. 4
K. Az Évangyéliumban nem lehetneé meg más példát is találni.?
F Azt el lehet mondani hogy az Apostolok még gyenge voltokban lévén, egy részint illyenek valának, mivel oly ragaszkodásal valánok, akristus láthato és testi jelen valo letihez, hogy tudtokra kelleték nékiek adni hogy szükséges volna az ö el menetele, mert ha el nem menne, a vigasztalo Lélek reájok nem szállana, joan. 16. 7, ebböl ki tettzik hogy az illyen féle ragaszkodás a kegyelmet meg gátollya, és azt okoza, hogy a jó erkölcsben. eléb nem mennek, és a szent Lelket nem veszik. ugyan ezért is mondgya az Apostol; hogy minek utánna a szent Lelket vették volna. senkit nem üsmérnek test szerént,
(II. Épistolák: 19)